Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

Andreea Minuță, directorul Diviziei de Corporate Business din cadrul Rețelei de sănătate Regina Maria: „Pentru o afacere sănătoasă, este important să incluzi preocuparea pentru prevenție și sănătate încă de la început”

„Sunt foarte multe studii care demonstrează că există o legătură directă între starea de sănătate a angajaților, dar și cu felul în care o companie poate reduce cheltuielile. Costurile pentru concediile medicale scad cu până la 66% în cadrul companiilor care oferă beneficii medicale angajaților. Sunt exemple de business-uri din Statele Unite care au economisit și 250 de milioane de dolari în 10 ani. Și asta pentru că au oferit angajaților posibilitatea de a merge constant la medic și de a preîntâmpina afecțiuni grave printr-un simplu abonament medical”, spune Andreea Minuță, directorul Diviziei de Corporate Business din cadrul Rețelei de sănătate Regina Maria, care a dedicat un pachet special de abonamente antreprenorilor aflați la început de drum în afaceri. „Sănătatea și prevenția se află adesea pe locul doi pe lista de priorități a startup-urilor. De aceea, am identificat nevoia firească de a veni în întâmpinarea acestora, oferindu-le antreprenorilor o grijă mai puțin și o șansă în plus de a prospera în afaceri, contribuind astfel, pe termen lung, la creșterea unor business-uri sănătoase”, este de părere Andreea Minuță, care dezvăluie că portofoliul Rețelei de sănătate Regina Maria depășește 465.000 de abonamente medicale.

Ce înseamnă segmentul de antreprenori pentru business-ul Regina Maria?

Abonamentele de sănătate au deja o istorie de 22 de ani pe piața din România. Suntem mândri să putem spune că acest concept a fost introdus pentru prima dată pe plan local de REGINA MARIA. De-a lungul timpului, am crescut în această piață, am dezvoltat și mai mult serviciile, astfel încât să acoperim nevoile clienților noștri. Companiile au fost motorul popularizării abonamentelor medicale private, scoțându-le din sfera de percepție a exclusivității acestora. Între timp, abonamentele corporate au devenit o practică obișnuită, ducând la o creștere exponențială a cererii, de la an la an.

Ca urmare a acestui trend, am început să primim cereri din partea altor tipuri de companii, de dimensiuni variabile și cu nevoi specifice. În funcție de nevoile fiecărei companii în parte și ținând cont de specificul fiecărei industrii, construim împreună oferte personalizate care includ de la consultații și controale, la protocol de sarcină, pachete de naștere sau acces la medici de renume.

Mai mult decât atât, constatând o nevoie specială, REGINA MARIA decis să vină și în sprijinul companiilor la început de drum și a introdus abonamentele dedicate segmentului de START-UP, gratuite în primul an de la înființarea firmei, adresate antreprenorilor care pun în aceste momente sănătatea pe planul secund al priorităților. În privința acestora, demersul este și unul educațional, de demonstrare a importanței prevenției în sănătate și, din punct de vedere business, al impactului acesteia asupra productivității angajaților.

Care a fost evoluția relației cu zona de antreprenoriat?

La finalul anului trecut, aproximativ 30% din cifra de afaceri a rețelei a fost generată de abonamentele corporate, venit care este reinvestit în permanență în dezvoltarea sistemului medical din România. Daca ne uităm doar la perioada 2010-2017, Regina Maria a investit peste 70 de milioane euro în infrastructura medicală de cea mai bună calitate. Acestea investiții înseamnă mai multe locații, mai mulți medici, mai multe servicii la dispoziția abonaților noștri.

Abonamentele medicale dedicate startup-urilor, beneficiile lor și accesul gratuit în primul an de contract sunt doar începutul relației noastre cu acest segment. Vom continua să dezvoltăm programe cât mai apropiate de nevoile și dorințele lor, astfel încât, pe termen lung, să creștem sănătos împreună. (foto: Andreea Minuță, directorul Diviziei de Corporate Business din cadrul Rețelei de sănătate Regina Maria).

Cum culegeți feed-back-ul de la antreprenori?

REGINA MARIA este în permanentă legătura cu companiile abonate, indiferent de dimensiunea lor, atât prin consultanții dedicați, cât și online. Sistemul de colectare a feedback-ului clienților noștri este diversificat, tocmai din dorința de a avea un dialog permanent care ne permite acționarea rapidă și flexibilă în cazul în care apar dificultăți sau modificări în structurile companiilor, cerințe sau nevoi speciale.

Monitorizăm satisfacția clienților, integrat, prin 6 canale de feedback: Chestionar de satisfacție după vizita în clinica, primit pe e-mail, adresă de mail dedicată sesizărilor (feedback@reginamaria.ro), pagina de Facebook REGINA MARIA Răspunde, Call Center: 021.9268, aplicația REGINA MARIA și pe site-ul nostru, în secțiunea “Contul Meu”.

Ați lansat un produs dedicat exclusiv antreprenorilor la început de drum - abonament gratuit prin contract ce oferă acces la anumite servicii pe o perioadă de 1 an. Cum s-a născut produsul?

Generația actuală de tineri, orientată către rezultate, este caracterizată de o efervescență ce dovedește apetența crescută pentru antreprenoriat. Acest fapt este susținut de numărul ridicat de aplicanți raportați la finalul anului trecut pentru programul Start-up Nation, ce pune la dispoziția tinerilor fonduri nerambursabile pentru investiții.

Sănătatea și prevenția se află însă adesea pe locul doi pe lista de priorități a startup-urilor. De aceea, am identificat nevoia firească de a veni în întâmpinarea acestora, oferindu-le antreprenorilor o grijă mai puțin și o șansă în plus de a prospera în afaceri, contribuind astfel, pe termen lung, la creșterea unor business-uri sănătoase

Descrieți în câteva rânduri – explicit – în ce constă pachetul dedicat start-up-urilor.

Obstacolele cu care se confruntă tinerii antreprenori pe drumul spre succes îi determină să piardă din vedere un aspect esențial: sănătatea. Pentru o afacere sănătoasă, este important să incluzi preocuparea pentru prevenție și sănătate încă de la început.

De aceea, am gândit un pachet medical dedicat start-up-urilor, prin care tinerii antreprenori beneficiază de gratuitate la serviciile medicale de bază în primul an de contract și de reduceri de costuri semificative aplicate pachetului accesat în următorul an și top-up-urilor alese.

Abonamentul medical dedicat start-up-urilor cuprinde pachetul standard obligatoriu de medicina muncii, control medical la angajare, rapoarte semestriale și anuale. De asemenea, fiecare angajat poate beneficia de un control de medicină generală și acces la hotline-ul medical disponibil non-stop, pentru sfaturi medicale în cazul unei urgențe. Pachetul cuprinde reduceri la consultații, analize, radiologie și ecografii și oferă fiecărui pacient acces la dosarul medical electronic. Mai mult decât atât, pacienții beneficiază de acces național în 45 de locații proprii și peste 220 de clinici partenere.

Din informațiile culese de la segmentul de tineri oameni de afaceri, care sunt cele mai importante și dificile provocări pe care le au la început de drum?

Potrivit Barometrului startup-urilor, studiu publicat la finalul anului 2017 de Ernst&Young și Impact Hub, tinerii antreprenori din România întâmpină numeroase bariere în procesul lansării și dezvoltării afacerii -78% dintre antreprenorii vizați de studiu au început afacerea cu banii proprii.

Finanțarea nu este însă singura provocare. Cei aflați la început de drum sunt încetiniți în demersurile de business și din cauza lipsei educației antreprenoriale. Mulți dintre ei au nevoie de răspunsuri din zona juridică: despre cum să înființeze o companie, la ce trebuie să fie atenți, dacă le trebuie sau nu avocați, ce taxe trebuie să plătescă. Oamenii aceștia vin din domenii diferite și inevitabil apar zone pe care le gestionează mai greu, începând de la planul de afacere și până la importanța marketing-ului și a promovării pentru o afacere. Acestora li se adaugă teama de eșec, resursele umane, crearea bazei de clienți, procesul de vânzare și distribuție. În această perioadă, când sănătatea nu e doar pusă de obicei pe ultimul plan, dar uneori chiar sacrificată, abonamentele medicale gratuite REGINA MARIA reprezintă un ajutor în alimentarea cu energia necesară concretizării tuturor planurilor.

Cât de mult contează pentru o persoană care vrea să intre în afaceri să știe că poate să se bazeze pe oferte dedicate/ pachete speciale/ relații privilegiate care să ajute la stabilizarea cashflow-ului și dezvoltarea business-ului?

Abonamentele medicale au o influență directă asupra productivității angajaților la locul de muncă. În străinătate sunt foarte multe studii care au demonstrat că există o legătură directă între starea de sănătate a staff-ului și felul în care o companie poate reduce cheltuielile. Mai exact, costurile pentru concediile medicale scad cu până la 66% în cadrul companiilor care oferă beneficii medicale angajaților. Sunt exemple de business-uri din Statele Unite care au economisit și 250 de milioane de dolari în 10 ani. Și asta pentru că au oferit angajaților posibilitatea de a merge constant la medic și de a preîntâmpina afecțiuni grave printr-un simplu abonament medical.

Programele de sănătate sunt foarte importante în fidelizarea angajaților. Cei care trăiesc cu impresia că nu au susținerea angajatorului pentru un stil de viață sănătos sunt predispuși la o performanță mai slabă. Tocmai de aceea abonamentele medicale ar trebui să facă parte din pachetul de beneficii extrasalariale de baza al oricărei companii, indiferent de dimensiunea acesteia. Programele de sănătate înseamnă creșterea nivelului de satisfacție în rândul angajaților, număr redus de concedii medicale și creșterea productivității.

Cifre - cât din portofoliul Regina Maria este reprezentat de către clasa de business? Care este piața? Care este previziunea de creștere?

În acest moment, portofoliul nostru depășește 465.000 de abonamente, iar numărul crește anual. În ultimii ani am înregistrat creșteri de două cifre pe acest segment de business, venit reinvestit în permanență în dezvoltarea sistemului medical din România: crearea de infrastructură nouă, prin deschiderea de noi clinici și spitale, modernizarea locațiilor existente, achiziția de aparatură medicală modernă și performantă și altele.

Cât consumă un start-up pe an sau pe lună în materie de servicii medicale la Regina Maria? Dar în România?

Studiile noastre arată că abonații accesează serviciile medicale de 5 ori mai des decât cei care nu beneficiază de acest avantaj și merg la medic de aproximativ 7 ori în decursului unui an. Aceste statistici ne impulsionează în demersul nostru și ne întăresc convingerea că accesul facil la servicii medicale, împreună cu nivelul ridicat al calității acestora, medicii bine pregătiți și sistemul integrat de îngrijire medicală încurajează românii să aibă grijă de sănătatea lor prin prevenție. Am inclus în gama de abonamente medicale pe care o oferim pachete corporate, abonamente dedicate IMM-urilor și start-up-urilor, și pachete individuale de prevenție, astfel încât să acoperim toate nevoile pacienților noștri.

Ce impact au rețelele de medicină private în starea de sănătate a salariaților din România?

În România nu există foarte multe studii, însă din cifrele raportate de companii din Europa și de peste ocean reiese foarte clar că toate programele de sănătate dedicate angajaților au o contribuție covârșitoare în reducerea costurilor cu concediile medicale, creșterea productivității, dar și în retenția angajaților.

Abonamentul medical acoperă o componentă importantă pentru sănătate: prevenția, adesea ignorată sau lipsită de consecvență în România. Drept dovadă că țara noastră are un decalaj mare față de alte state europene în ceea ce privește speranța de viață, dar și în alte aspecte care țin de o educație sanitară de bază.

Pachetele de prevenție oferă acces continuu și nerestricționat la servicii medicale în sistem integrat și multidisciplinar. Pe termen lung, reprezintă o abordare care reduce cheltuielile, pentru că pacientul are posibilitatea de a identifica în timp util afecțiunile grave.

Mergând preventiv la medic, un pacient poate identifica din timp problemele grave, ceea ce duce la menţinerea unei vieţi active şi la creşterea speranţei de viaţă; totodată, acest lucru înseamnă şi mai puţini bani cheltuiţi pentru tratamente sau intervenţii complicate.

Impactul abonamentelor de sănătate poate fi analizat și dintr-o perspectivă mai amplă. Acestea au influențat decisiv dezvoltarea infrastructurii medicale la nivel național, în ultimii ani. Furnizorii privați reinvestesc, constant, profitul în deschiderea de locații noi în țară, dotarea și modernizarea clinicilor și contribuie la păstrarea medicilor în sistemul autohton.

Fii smart la start-up este un proiect de informare și educare despre începuturile vieții de antreprenor. Schimbările dese de legislație și inconstanța partenerilor de afaceri pot îngreuna misiunea celor care aleg să o ia pe cont propriu. Predictibilitatea este una din cheile dezvoltării unui business, mai ales pentru ținerea sub control a cheltuielilor. Pentru a-i ajuta pe cei care au deschis de curând o afacere, Rețeaua de sănătate Regina Maria a lansat abonamentele medicale gratuite în primul an. În această campanie susținută de Regina Maria, antreprenorii care au pornit un start-up vor primi sfaturi de la oameni cu experiență în afaceri, consultanți, vor afla poveștile celor care au decis să aibă curajul de a transforma ideile lor în motoarele societății.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Tășuleasa Social

„Este o uriașă sală de clasă și o formă de protest. S-au înscris foarte mulți adolescenți și tineri. Generația noastră le lasă lor o datorie. Și uneori le lăsăm conștient datoria asta, iar ei vor trebui să repare toate problemele care decurg din ea”, spune Alin Ușeriu. (Foto: Facebook Tășuleasa Social)

Citește mai mult

Carmen Avram, BEC - Inquam Photos / Octav Ganea

„Erau fericiți că ajunseseră acolo, doreau să facă ceva. Și din față erau ăia, ca la Hollywood, cu ventilatoare, cu...să îi oprească din a avansa”. (Foto: Inquam Photos/ Octav Ganea)

Citește mai mult