Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Ce tip de angajați se vor căuta în scurt timp. Andreea Voinea, director executiv HR la BCR: Oamenii capabili să rezolve probleme complexe vor fi la mare căutare, joburile cu muncă standardizată vor pierde din importanță

BCR.

Importanța locurilor de muncă pentru care sunt necesare competențe superioare va crește, iar oamenii capabili să rezolve probleme complexe vor fi la mare căutare, în timp ce joburile cu muncă standardizată vor pierde din importanță, a afirmat Andreea Voinea, director executiv Resurse Umane la Banca Comercială Română, în cadrul evenimentului BCR Expert Hub. 

„Este foarte important ca organizațiile să își pregătească oamenii. În primul rând să le ridicăm nivelul de conștientizare, căt de important e să își dezvolte aceste competențe și că permanent trebuie să fie deschiși la învățat. Crește importanța unor joburi în zona de digitalizare, automatizare, date science. Sunt joburi pentru care există o cerere foarte mare, o lume întreagă intră în competiție pentru ele, nu numai banking-ul”, a punctat Andreea Voinea. Deja sunt multe companii din străinătate care recrutează experți locali pentru a lucra doar de acasă (fully remote), piața din România fiind una foarte ofertantă în domeniul IT și digital transformation, a adăugat directorul de resurse umane din BCR.

Reprezentanta BCR spune că perioada aceasta a reprezentat cel mai important exercițiu de adaptare pentru toate industriile, iar flexibilitatea a devenit extrem de importantă pentru angajații din toate domeniile.

„Am reușit să mutăm în online multe dintre procesele noastre în timp record. Am fost oarecum norocoși prin prisma acestui lucru. Am recrutat peste 800 de oameni fully remote anul trecut. Am avut peste 9.000 de participări la traininguri virtuale. Am mutat tot ceea ce înseamnă soft skills în online. Am derulat chiar și un program de internship fully remote”, a spus Andreea Voinea, adăugând că departamentul de HR din banca comercială continuă să desfășoare recrutări online. „Este important că tehnologia, nu numai în HR, e acolo să ne facă viața mai ușoară, trebuie să ne împrietenim cu tehnologia, trebuie să dezvoltăm competențele digitale, astfel încât să putem să ne folosim de tehnologie, să investim în servicii de calitate, cu valoare adăugată mare.”

Angajații BCR lucrează în mare parte în sistem de teleworking din martie 2020, iar anul acesta compania a lansat programul Smart Work, prin care revizuiește întregul ecosistem de lucru, pentru a oferi mai multă flexibilitate angajaților.

Schimbările incluse în programul Smart Work au avut ca punct de pornire dorințele și preferințele angajaților, precum și cele mai bune practici din companiile din România, din străinătate și din Grupul Erste. 90% dintre angajații băncii comerciale au spus că vor să aibă mai multă flexibilitate în modul de lucru. Angajatii BCR și-ar dori să lucreze în medie 45% din timp de acasă, cu preferinţe diferite în funcţie de unde sunt în bancă.

Începând din iunie, angajații BCR din rețea au început să lucreze în sistem hibrid, iar cei din centrală vor începe din luna septembrie. Soluția hibridă propusă de BCR pentru angajații din sediul central presupune posibilitatea de a lucra de acasă minimum o zi și maximum 3 zile pe săptămână, în funcție de specificul activității.

3.000 de angajați eMAG au trecut „de pe o zi pe alta”, în sistemul de telemuncă

Delia Rotaru, VP People & Organisation eMAG, a spus că peste 3.000 de angajați ai retailerului online au trecut anul trecut, „de pe o zi pe alta”, în sistemul de telemuncă.

„Volumul nostru de muncă a crescut foarte, foarte mult. În toată această perioadă a trebuit să angajăm. Ţin minte că în aprilie trebuia să aducem 500 de colegi în depozit în condiţiile în care noi eram full pandemie. A fost cu multă adrenalină. Peste 3.000 de colegi am trecut de pe o zi pe alta în work from home. (...)  Consider că este o oportunitate pentru mine ca om de resurse umane să trec printr-o schimbare atât de majoră a modului în care se lucrează”, a spus Delia Rotaru. Din septembrie, compania va da posibilitatea angajaților săi să aleagă modul în care vor lucra, în funcție de activitatea pe care o au. „Singura rugăminte e să vină cel puțin o zi pe săptămână la birou. În rest, sunt echipe mai creative, trebuie săl ucreze mai mult timp împreună, sunt echipe unde activitatea e standardizată și pot să lucreze fully remote. Fiecare echipă își va stabili un mod de lucru potrivit”, a adăugat Rotaru. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nume check icon
    1. Daca imi aduc bine aminte dupa 2008 TOATE bancile au inceput sa isi reduca functionarii clasici din filiale si sa treaca on-line ca este mai iefin. Da, pandemia a accelerat, pentru ca lume nu a mai putut sa vina la banca, dar reducerea de personal ci "joburi" standarda are legatura numai si numai cu reducerea costurilor fixe si nu cu digitalizare in sine. Digitalizare ajuta, dar nu este scopul in sine.
    2. Noroc ca a venit pandemia ca sa ne dam seama ca in firme dorim oameni capabili sa rezolve probleme complexe. Inainte de pandemie nu aveam nevoie DELOC de astfel de persoane, nici persoane creative, nici persoane "reziliente", ect. etc. Asa descoperim noi romanii roata de fiecare data.
    • Like 2


Îți recomandăm

Fady Fady Chreih | Reginamaria.ro

De la etajul 17 al unei clădiri emblematice din Nordul Bucureștiului, orașul pare mai verde și mai ordonat. Fady Chreih, CEO-ul Rețelei private de sănătate Regina Maria, îmi povestește, într-un interviu pentru platforma republica.ro, despre cum s-a transformat o afacere locală lansată în toamna lui 1995 într-un motor al unei schimbări culturale- a redefinit ce înseamnă să fii pacient, medic și angajator într-o Românie care se caută încă pe sine și face eforturi să găsească răspunsuri la întrebări dificile în istoria sa de după 1990. În 20230, Regina Maria vizează afaceri de 1 miliard de euro, dublu față de astăzi.

Citește mai mult

fermierul din Sânbenedic

Într‑o Românie în care încă ne mai întrebăm cum rămâne cu agricultura noastră, poveştile oamenilor care se încăpăţânează să construiască ceva aici, la noi acasă, capătă valoare. La Republica am tot scris despre antreprenori, despre profesori, despre doctori, despre tineri plecaţi şi întorşi, încercând să arătăm că se poate. E și cazul lui Adi Lupean, ne arată tuturor că se poate.

Citește mai mult

 Mândra Chic

Povestea Mândra Chic începe cu un moment aparent banal, dar care a schimbat totul. Alina Zară își amintește scena de acum mai bine de 15 ani: mătușa Cornelia răsfoia un număr al revistei Vogue, unde a văzut „o rochie de dantelă de Miuccia Prada” ...

Citește mai mult

Foto CTP

130 de milioane de accesări, atât fac pe net postările care zic ce bine i-ar fi fost României dacă Ceaușescu ar fi rămas președinte după `89. Blocuri de locuințe fără număr, autostrăzi, hidrocentrale, fabrici de avioane și televizoare românești, metrouri la Cluj, Timișoara și Iași, țară suverană. Nenumărați tineri iau de bune toate astea.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon telefon mobil -

Atunci când achiziționăm anumite bunuri prin intermediul firmei, este important să înțelegem beneficiile fiscale potențiale, dar și limitele legale. Trebuie subliniat de la început că nu orice cheltuială poate fi justificată pe o societate comercială; Codul Fiscal prevede că achizițiile trebuie să fie direct legate de desfășurarea activității și de domeniul de activitate al firmei. foto: Maria Kraynova / imageBROKER / Profimedia

Citește mai mult