Sari la continut

De opt ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

Antreprenor la 20 de ani. „Dacă ne îmbogățim nu ne supărăm, dar nu acesta a fost scopul”. GENERAȚIA B

La 20 de ani Iulia Petrescu are propria firmă – un magazin online de decorațiuni interioare, sub brandul EZ Home. Asociată îi este prietena sa, Maria Cîlea, 21 de ani, din Mangalia. Sunt studente la „The Entrepreneurship Academy" în București, o facultate privată unde tinerii învață să fie antreprenori de la oameni de afaceri cu experiență locală și internațională.

Cele două tinere văd micul lor business ca pe unul de exercițiu, din care vor să învețe în viața reală ce înseamnă o afacere. „Dacă ne îmbogățim nu ne supărăm, dar nu acesta a fost scopul”.

Iulia a studiat un an la Durham Business School în Marea Britanie, dar spune că a fost dezamăgită. „Nimic din ce ni s-a promis nu a fost așa. Ne promiseseră multă practică, și că profesorii ne vor ajuta la întâlniri one to one cu antreprenori, că vom avea cunoștințe să ne deschidem propriul business”. La Durham „scopul era să creeze generații viitoare de manageri și buni angajați în corporații”. Dar Iulia nu s-a visat vreodată angajată într-o corporație.

După ce și-a dat examenele la încheierea primului an de studiu, a renunțat la facultatea din Marea Britanie. Tocmai auzise de „The Entrepreneurship Academy", așa că s-a întors în țară.

În primăvara acestui an cele două tinere au dat drumul magazinului lor online. Au pornit cu 1.500 de euro. Banii au mers către realizarea site-ului, comenzile pentru primele produse și pentru ambalaje.

O parte dintre produsele pe care le vând pe site sunt făcute la comandă, după propriul design, într-o fabrică de produse metalice din Brașov. Au și câteva produse handmade, făcute de o prietenă a Iuliei, care are un magazin online de bijuterii. „Ne adunăm la masă și ne gândim la ce ne-ar plăcea nouă să vedem, să cumpărăm”.

Toți banii câștigați i-au reinvestit. Participarea în vară cu un stand la „Zilele lui Zamfirescu”, eveniment unde s-au numărat printre cei care au ajutat la organizare, a făcut bine pentru brand awareness.

„Detaliile fac o cameră”

Afacerea a pornit din dorința de a atrage atenția publicului asupra importanței mediului ambiant din casa fiecărui om.

„Detaliile fac o cameră”, este crezul celor două antreprenoare.

„Culorile, texturile, lumina și mirosurile din orice spațiu în care ne petrecem timpul au un efect subconștient asupra noastră. Foarte des, casele românilor sunt decorate la întâmplare aș putea spune, cu elemente de mobilă și de decor adunate de-a lungul timpului, elemente care nu arată chiar bine împreună, sau care chiar aglomerează spațiul. Având în vedere că trăim într-un timp în care stresul și cantitatea de muncă cresc constant, avem nevoie de un loc al nostru în care să ne odihnim, iar acela este foarte des casa fiecăruia dintre noi. Nu pretindem că atmosfera de acasă este totul pentru a te relaxa, dar joacă un rol mai important decât ni se pare. Produsele EZ Home te ajută să îți creezi propria oază de liniște și pace, locul unde după o zi stresantă te poți relaxa. Produsele sunt atât pur decorative, cât și funcționale”, detaliază Iulia Petrescu, care a avut un model de antreprenor chiar acasă, în persoana tatălui ei.

„Tata m-a inspirat, dar nu m-a obligat să merg pe un anume drum. Am văzut la el, apoi am început să mă documentez. A început să îmi placă tot mai mult ideea de antreprenor”.

Produsele încearcă să le sorteze, să nu găsești la ele ce vezi și la IKEA sau în altă parte. Vor să se diferențieze. Sunt convinse că oamenii nu vor să își mai cumpere multe lucruri de la magazine mari de profil pentru că nu se mai simt autentici. „Te duci la vecinul tău și vezi că are aceeași canapea ca și tine, de la IKEA, și tu nu vrei să fii la fel ca vecinul tău”.

La fel ca Iulia, nici Maria Cîlea nu și-a dorit niciodată vreun job tradițional. A luat în considerare antreprenoriatul de mică. Primii bani i-a câștigat pe când era elevă, lucrând într-un magazin de haine din Mangalia. La 17 ani a vândut înghețată într-o mică firmă. Într-o altă vară a făcut promovare pentru niște napolitane.

Clienții EZ Home au între 20 și 45 de ani și vin din București, în mare parte, dar și din alte orașe din țară. Coșul mediu de produse este de 70-80 lei.

Articolul face parte din seria Generația B, generația românilor care și-au luat destinul în propriile mâini. Ei sunt motorul evoluției, sunt cei care depășesc obstacole și cei care fac lucrurile să se întâmple. Oriunde s-ar afla, în țară sau în afara ei, acești oameni arată imaginea unei Românii care merge înainte.

Îi scoatem în față, le facem portretele, îi prezentăm pentru ca alții să își găsească inspirația în exemplele lor. De la ei vei învăța cum să faci un business, vei vedea ce înseamnă viziune, inovație și dorința de a reuși.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Dan Dan Dan Dan check icon
    Regasesc tot mai des aceasta formulare "zi stresanta" in articolele despre generatia B si altele. Dupa o zi stresanta...etc
    Am mai observat de asemenea in articolele cu anunturile de angajare de pe site-urile de profil "rezistenta la stres"...stat peste program, etc
    Eu pe siteurile de angajare internationale nu am citit cuvantul stres.
    • Like 0
  • Bravo!
    • Like 0


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult