Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Ar putea Gabriela Firea să interzică Uber? Comunicatul dat de Primăria Capitalei după ce aceasta s-a întâlnit cu reprezentanții taximetriștilor

Gabriela Firea, primarie

Foto: George Călin/Inquam Photos

„În București vor fi interzise toate formele de practicare a taximetriei care nu se încadrează în prevederile legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, precum și în cele ale HCGMB 78/2008 și ale Codului Fiscal”, se arată într-un comunicat pe care Primăria Capitalei l-a dat după ce Gabriela Firea s-a întâlnit cu reprezentanții taximetriștilor, care s-au plâns de concurența făcută prin sistemele de ride sharing. 

Măsura ar putea viza companiile Uber și Taxify, prin intermediul cărora din ce în ce mai mulți români călătoresc în oraș. La sfârșitul lunii noiembrie, taximetriștii au protestat mergând în coloană prin București față de Uber și Taxify.

„Vom promova în următoarea ședință a Consiliului General al Municipiului București un nou proiect de hotărâre ce va stabili norme și reguli clare pentru toți cei care practică taximetria în Capitală, astfel încât, atât bucureștenii, cât și turiștii, să poată folosi acest serviciu cu încredere, și în deplină siguranță, beneficiind de aceeași calitate a transportului în regim de taxi ca în marile capitale europene. Concret, prin noul regulament vor fi interzise toate formele de practicare a taximetriei care nu se încadrează în prevederile Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, precum și în cele ale HCGMB 78/2008 și ale Codului Fiscal. Toți cei care practică activitatea de taxi în Capitală vor fi obligați să respecte acest regulament. Îi anunț pe toți cei care practică taximetria că ne vom asigura, prin departamentele de resort, că acest regulament va fi respectat în integralitate”, a declarat Gabriela Firea, potrivit unui comunicat de presă al PMB, citat de Digi24. Comunicatul a fost dat în urma unei întâlniri cu reprezentanții Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O..T.A.R.) care au expus punctul de vedere al operatorilor de taxi din Capitală.

Conform noulului regulament, operatorii de taxi vor fi obligati să aibă o ţinută civilizată, un limbaj adecvat, maşini curate şi care să garanteze siguranţa pasagerilor.

Gabriela Firea a spus că persoanele care practică ilegal taximetria "nu garantează siguranţa cetățenilor, nefiind supuse niciunui control legal".

Totodată, ea a propus ca Primăria Municipiului Bucureşti să realizeze parteneriate cu structurile de taximetrie recunoscute pentru implementarea unor servicii online de rezervări, curse şi plată, pentru a facilita accesul bucureştenilor la serviciile de taxi.

Reacția Uber: Ne dorim să discutăm despre viitorul industriei de transport împreună cu municipalitatea

„Aplicațiile ca Uber, serviciile de carsharing, de taxi și transportul în comun constituie, împreună, soluții care pot duce la reducerea aglomerației, a poluării și pot rezolva problema parcărilor din București. Peste 350.000 de bucureșteni se bazează pe Uber pentru drumurile zilnice și mii de șoferi parteneri fac un venit în plus, prin intermediul aplicației și contribuie la bugetul public. 

Ne dorim să discutăm despre viitorul industriei de transport împreună cu municipalitatea și cu alți actori din industrie pentru a face ceea ce este cel mai bine pentru consumatori și pentru oraș. Credem că dialogul este cea mai bună cale pentru a oferi bucureștenilor cele mai bune servicii de transport", se arată într-un punct de vedere al Uber publicat de Hotnews. Reprezentanții Uber susțin, potrivit sursei citate, că serviciile oferite sunt diferite de cele de taxi „Spre deosebire de taxi, serviciile ca Uber sunt comunități online închise, de șoferi care își împart mașina și de pasageri. Un partener Uber nu poate lua pasageri de pe stradă, la fel cum un pasager nu poate folosi serviciul în afara aplicației.  Partenerii au 100% flexibilitate si libertate, foarte multi folosind aplicația sub 10 ore pe săptămână, în special în drum spre birou sau spre casă”.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Sa interzica Uber cand i-o interzice si pe smecherii care stau noaptea la tepuit clienti, smecheri care sunt inregistrati si autorizati si care nu-ti accepta curse, trasee, tarife etc. In Centrul Vechi stau seara de seara zeci de taxiuri cu dubiosi (autorizati cu galben cu caseta cu tot) care-ti cer tarife duble (sau triple daca le vorbesti in alta limba). La Otopeni la fel, au trecut 20 de ani pana sa-i alunge pe-aia de acolo. Sa faca intai curat si pe urma sa interzica. Oamenii astia nu inteleg un lucru, ca sa interzici un serviciu trebuie sa oferi omului o alternativa. Nu poti sa interzici parcarea daca nu-i dai omului locuri de parcare, nu poti sa interzici automobilele daca nu faci transport public decent. Mereu oamenii se vor indrepta catre alternativa mai avantajoasa nici nu trebuie sa interzici ceva.
    • Like 3
  • O mizerie populista, cum e prin toate orasele europene care au vrut sau au interzis Uber. Oricum, daca interzice prompterista Uber si Taxify, cand vin acasa odata pe an o sa merg pe jos, sau o sa chem un prieten sa ma ia de la aeroport. Eu in jegurile alea de taxiuri cu 700000km la bord si burtosi urat mirositori nu ma urc. Nu mai spun daca vrei sa iesi la o bere seara, cand vrei sa te urci in taxiu parca esti miliardar si te-ai dat jos din yacht, asa negociaza cu tine preturile. Pe meleagurile unde sunt eu aici, primaria a facut parteneriat cu Uber si le-a oferit soferi part time, pt ca sunt prea putini soferi parteneri....
    • Like 1
    • @ Radu Andrei Malica
      GabiC check icon
      Radu, aici nu ai dreptate; Tu te referi doar la cum sunt taxiurile vazute de ctre utilizatori; Din punct de vedere legal insa, ar trebui ca Uber sa-si ceara licenta de operare si cu asta gata; S-a terminat galagia; Uite- eu am facut, la nivelul lui 2010- o simulare de business cu taxiuri in New York; La momentul respectiv ( desi nu mai e acelasi lucru azi) ca sa-ti iei un taxi- autorizat- in NY- costa 255 000 USD; La care mai costau si celelalte : verificarile ( la 6 luni) taxele catre Primarie anual), costul cu angajatii ( daca doreai sa bagi masina in 3 ture); Uber- nu plateste nimic din toate astea; - sau-poate- nu stiu eu; Chiar ar fi de bun simt sa vina un reprezentant UBER care sa descrie pe larg modelul de business, mai ales partea in care ei asigura legalitatea operatiunilor in tara respectiva; Sa nu uitam ca, parca acum o luna-doua- mai multe municipalitati au interzis activitatea tocmai din pricina evaziunii;
      Deci: dupa mine- e la fel ca la tigari: sunt unii prin piete care vand tigari la jumatate de pret ( nu stiu exact pt ca nu sunt fumator- dar aud prin jur ) - Eu cred ca asa e si la Uber: utilizatorul final se bucura ( ca e la jumatate de pret, sau ca- in cazul Uber- oamenii sunt mai "spalati" ) dar toate astea sunt cu un cost, pe care nu-l vezi tu direct in buzunar ( si nici oamenii primariei- - ca sa fac o paranteza- ca-si "vand" aprobarile pe bani buni) dar se regasesc in bugete;
      Daca primaria ar zice: de maine - 1 milion de licente- pentru toti Uberistii- si taxifysti..si cine mai vrea: hai- veniti si luati ( acelasi pret ca pentru toata lumea!!!!) - ai sa vezi ca se vor gasi prea putini interesati; Lucrul "la alb" e mai greu de inghitit la romani; Stiu - pentru ca eu tai facturi legal- si nu m-am imbogatit- iar unul cu o saormerie cara saci cu bani acasa seara- "fara numar- fara numar! "
      Cred ca asta ar trebui facut: Primareasa lu` peshte sa acorde pentru toata lumea sansa sa intre in legalitate- si apoi... piata se va regla singura;
      • Like 0
  • "Duamna" asta ar putea fi crezuta ca vrea binele cetateanului, daca ne referim in privinta, strict, a transportului cu taxiul, atunci cand: 1. nu vor mai exista taxiuri "pirat" si 2. nici un taximetrist nu va refuza vreo comanda, indiferent de distanta. In rest e doar gargara si protejarea intereselor unor firme. Just my 0.02
    • Like 3
  • Stiti cum se spune:"'Cand esti prost de mic, cand esti mare doar te joci''.Cam asta face primarita Bucurestiului, se joaca...cu nervii bucurestenilor,cu nervii celor ce citesc cate face / nu face acolo...cu focul.Am circulat cu Uber in Timisoara si Cluj, iar calatoriile au fost agreabile, in niste masini parca iesite de la spalatorie, cu oameni decent imbracati, cu bun simt, asa cum ar trebui sa fie orice sofer ce presteaza pentru calatorul ocazional.Ca idee, ii recomand primaritei sa incerce a lua un taximetru din Mall Baneasa pana-n Otopeni si-apoi sa ne spuna cat i s-a cerut pe cursa, cati au dorit s-o duca pana acolo si, daca a binevoit vreunul sa faca cursa, cat a platit.Ar fi bine sa mearga pe neanuntatelea, fara televiziue dupa ea si cat se poate de incognito.
    • Like 1
  • check icon
    Vreau sa o intrebati live pe Strambeanu Stirea (Firea) ce e Uber ?
    O sa va zica un Targ de Craciun.
    Cota 3.75 ca nu zice, 1.02 ca zice, 2.02 tace si da ochii peste cap.
    Ras !
    • Like 1
    • @
      Mi-ai dat o idee buna, actiunile si vorbele psdistilor, urcate la casele de pariuri. Si-asa tot romanu' joaca la fotbal, cred ca la asta ar castiga mai multi si mai bine.
      • Like 0
    • @ Radu Andrei Malica
      check icon
      Am observat un lucru interesant in viata mea de zi cu zi si in media romaneasca. Daca pe omul prost il iei cu neologisme, analize statistice ca sa ii demonstrezi ca nu face bine, te va cobora la nivelul lui si toata munca ta pe care un om destept da mii de euro el ti-o reduce la 10 centi, atat valoreaza in necunoasterea sa informatia ta, pentru ca nu stie ce e. Daca in schimb transformi in bascalie informatia ta si il faci de ras, pricepe; in cele din urma se simte lezat in ego pentru ca omul prost este inflexibil datorita egoului. Daca ii arati analize pe care el nu le pricepe le transforma in vendete personale si crede ca ai ceva cu el. Atunci in mintea lui, inventeaza scenarii. Tu te enervezi si el incepe sa aiba satisfactii. E ca si cu copiii. Cele mai frumoase rezultate le gasesti gandintu-te la copii. Cand am inceput sa interactionez cu copilul, mi-am reamintit ce inseamna sa nu sti. E foarte interesant. Copilul lucreaza emotional, pentru ca nu are informatii si percepe totul emotional. Ca si concluzie, sistemul nostru primar de comunicare este emotional. Daca la copil ai starnit curiozitatea, lucrurile ascunse din jocuri pe care le descopera jucand. Asa e si cu omul prost, bascalia fara sa te enervezi, cu substrat. Cotele au starnit emotia jocului si ai reactionat. Nu zic ca esti prost, doar ai reactionat la un stimul emotional. Republica e cea mai tare pentru asta. Like-urile te fac sa te intorci la articole in cazul meu, e f smart, pacat ca nu sunt multe comentarii. O zi buna ! Principiul acesta merge si la munca, acasa, emotional cu stimuli deblochezi situatii si stingi conflicte, explicand mereu De ce. O sa scriu un articol cand am timp.
      • Like 1
  • Gion check icon
    Cine stie ce lingau pesedist are vreo firma de taximetrie de vrea toapa de Voluntari sa interzica...
    • Like 5
  • Moka check icon
    asta stie pesedeu'. Sa interzica, Nu sa motiveze.
    Dar de ce nu este atat de drastica cu calitatea deplorabila a taximetriei din Bucuresti? Vad ca nu vrea sa aplice decat la partea cu licenta pe cand la capitolul cu calitatea... aia nu conteaza ca oricum bucuresteanul nu merita mai mult decat soferi sclavi la patronii de taxiuri din Bucuresti si masini doar peste 400.000 km la bord. Cum este posibil sa lasi un sofer de taxi sa stea si cate 14 ore pe tura?
    • Like 4
    • @ Moka
      Gion check icon
      Calitate? Pai ia la rand toti aia care stau la japca in centrul vechi si 8 din 10 au apucaturi de cocalari.
      • Like 3


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult