Foto: George Călin/Inquam Photos
„În București vor fi interzise toate formele de practicare a taximetriei care nu se încadrează în prevederile legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, precum și în cele ale HCGMB 78/2008 și ale Codului Fiscal”, se arată într-un comunicat pe care Primăria Capitalei l-a dat după ce Gabriela Firea s-a întâlnit cu reprezentanții taximetriștilor, care s-au plâns de concurența făcută prin sistemele de ride sharing.
Măsura ar putea viza companiile Uber și Taxify, prin intermediul cărora din ce în ce mai mulți români călătoresc în oraș. La sfârșitul lunii noiembrie, taximetriștii au protestat mergând în coloană prin București față de Uber și Taxify.
„Vom promova în următoarea ședință a Consiliului General al Municipiului București un nou proiect de hotărâre ce va stabili norme și reguli clare pentru toți cei care practică taximetria în Capitală, astfel încât, atât bucureștenii, cât și turiștii, să poată folosi acest serviciu cu încredere, și în deplină siguranță, beneficiind de aceeași calitate a transportului în regim de taxi ca în marile capitale europene. Concret, prin noul regulament vor fi interzise toate formele de practicare a taximetriei care nu se încadrează în prevederile Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, precum și în cele ale HCGMB 78/2008 și ale Codului Fiscal. Toți cei care practică activitatea de taxi în Capitală vor fi obligați să respecte acest regulament. Îi anunț pe toți cei care practică taximetria că ne vom asigura, prin departamentele de resort, că acest regulament va fi respectat în integralitate”, a declarat Gabriela Firea, potrivit unui comunicat de presă al PMB, citat de Digi24. Comunicatul a fost dat în urma unei întâlniri cu reprezentanții Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O..T.A.R.) care au expus punctul de vedere al operatorilor de taxi din Capitală.
Conform noulului regulament, operatorii de taxi vor fi obligati să aibă o ţinută civilizată, un limbaj adecvat, maşini curate şi care să garanteze siguranţa pasagerilor.
Gabriela Firea a spus că persoanele care practică ilegal taximetria "nu garantează siguranţa cetățenilor, nefiind supuse niciunui control legal".
Totodată, ea a propus ca Primăria Municipiului Bucureşti să realizeze parteneriate cu structurile de taximetrie recunoscute pentru implementarea unor servicii online de rezervări, curse şi plată, pentru a facilita accesul bucureştenilor la serviciile de taxi.
Reacția Uber: Ne dorim să discutăm despre viitorul industriei de transport împreună cu municipalitatea
„Aplicațiile ca Uber, serviciile de carsharing, de taxi și transportul în comun constituie, împreună, soluții care pot duce la reducerea aglomerației, a poluării și pot rezolva problema parcărilor din București. Peste 350.000 de bucureșteni se bazează pe Uber pentru drumurile zilnice și mii de șoferi parteneri fac un venit în plus, prin intermediul aplicației și contribuie la bugetul public.
Ne dorim să discutăm despre viitorul industriei de transport împreună cu municipalitatea și cu alți actori din industrie pentru a face ceea ce este cel mai bine pentru consumatori și pentru oraș. Credem că dialogul este cea mai bună cale pentru a oferi bucureștenilor cele mai bune servicii de transport", se arată într-un punct de vedere al Uber publicat de Hotnews. Reprezentanții Uber susțin, potrivit sursei citate, că serviciile oferite sunt diferite de cele de taxi „Spre deosebire de taxi, serviciile ca Uber sunt comunități online închise, de șoferi care își împart mașina și de pasageri. Un partener Uber nu poate lua pasageri de pe stradă, la fel cum un pasager nu poate folosi serviciul în afara aplicației. Partenerii au 100% flexibilitate si libertate, foarte multi folosind aplicația sub 10 ore pe săptămână, în special în drum spre birou sau spre casă”.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Deci: dupa mine- e la fel ca la tigari: sunt unii prin piete care vand tigari la jumatate de pret ( nu stiu exact pt ca nu sunt fumator- dar aud prin jur ) - Eu cred ca asa e si la Uber: utilizatorul final se bucura ( ca e la jumatate de pret, sau ca- in cazul Uber- oamenii sunt mai "spalati" ) dar toate astea sunt cu un cost, pe care nu-l vezi tu direct in buzunar ( si nici oamenii primariei- - ca sa fac o paranteza- ca-si "vand" aprobarile pe bani buni) dar se regasesc in bugete;
Daca primaria ar zice: de maine - 1 milion de licente- pentru toti Uberistii- si taxifysti..si cine mai vrea: hai- veniti si luati ( acelasi pret ca pentru toata lumea!!!!) - ai sa vezi ca se vor gasi prea putini interesati; Lucrul "la alb" e mai greu de inghitit la romani; Stiu - pentru ca eu tai facturi legal- si nu m-am imbogatit- iar unul cu o saormerie cara saci cu bani acasa seara- "fara numar- fara numar! "
Cred ca asta ar trebui facut: Primareasa lu` peshte sa acorde pentru toata lumea sansa sa intre in legalitate- si apoi... piata se va regla singura;
O sa va zica un Targ de Craciun.
Cota 3.75 ca nu zice, 1.02 ca zice, 2.02 tace si da ochii peste cap.
Ras !
Dar de ce nu este atat de drastica cu calitatea deplorabila a taximetriei din Bucuresti? Vad ca nu vrea sa aplice decat la partea cu licenta pe cand la capitolul cu calitatea... aia nu conteaza ca oricum bucuresteanul nu merita mai mult decat soferi sclavi la patronii de taxiuri din Bucuresti si masini doar peste 400.000 km la bord. Cum este posibil sa lasi un sofer de taxi sa stea si cate 14 ore pe tura?