Foto: captură Tik-Tok
“Get ready with me să mergem la guvern!”, ne zice Marcel din spatele ecranului de Tik-Tok. Apoi își pune, printr-o tehnică de montaj specifică rețelei pe care se promovează, pantalonii, cămașa, cravata, cureaua și pantofii. Toate de firmă. Ne și explică, în esență, că, deși are lucruri scumpe de arătat, toate sunt investiții pe termen lung, că le poate schimba dacă le strică. Totul se întâmplă într-un cadru luxos, cu uși boierești, draperii luxoase și spații amenajate de ochiul unui designer de interior. Asta a înțeles Marcel din tot ce s-a întâmplat: că el nu prea s-a promovat pe Tik-Tok cum trebuia și de asta n-a câștigat alegerile.
Așa că acum o ia pe urmele lui Călin Georgescu, ca să arate că se poate să îți faci campanie și într-un mod ghiduș și relaxat. Că nu e necesar să te formalizezi prea tare, când ai de-a face cu un electorat care își alege președintele pe o platformă despre haine, mâncare și povești numai bune de întins mâna cu ele.
Dacă ne arăta cum caută diploma de Bacalaureat sau fotografiile din deplasarea cu jet-ul asigurat de Nordis, poate chiar ne amuzam și noi. Dar așa, vedem cu ochii limpezi că oamenii ăștia n-au înțeles nimic.
Sunt captivi în lumea lor. Ei cred că o familie cu copii poate trăi cu 3000 de lei pe lună și că oamenii pleacă din țară pentru că nu știu o meserie. Asta e lumea lor, în care privilegiile sunt totul și patriotismul e un cuvânt ca oricare altul, numai bun de folosit în campaniile electorale.
Atât a înțeles Marcel din tot ce ni s-a întâmplat! Și mă refer la noi mai mult decât la el, pentru că noi suferim dacă extremiștii trec la putere, nu el, care se poate urca imediat într-un jet plătit de Nordis, luând drumul unei țări democratice, în care va fi liber să cheltuiască ce-a agonisit în anii de făcut politică.
Atât a înțeles Marcel din suferința poporului român, care a ajuns să caute cu disperare soluții de nișă, fără să mai caute și sensuri ascunse în spatele lor, fără să mai aibă vreun interes în a înțelege adevărul, pentru că oamenii sunt prea obosiți, prea săraci, prea vulnerabili pentru efortul ăsta.
Atât a înțeles Marcel din faptul că Tik-Tok e un canal optim pentru circulația informației otrăvite, prin care interesele unor actori statali s-au îndeplinit în România. Și așa a simțit el să reacționeze la asta: promovându-se exact acolo și plătind acolo o echipă de content creators care să-i facă clipuri comestibile pentru publicul tânăr.
Atât poate Marcel, dragă popor român! Și, pentru că nu poate mai mult, înțelegem și de ce în continuare se consideră un candidat viabil la prezidențiale. În lumea din capul lui, el e un șmecher, un jucător, un umorist și un înțelept. Îmbătat de like-uri și încurajat de hate-ul specific online-ului. Căci Marcel simte acum că, printr-un miracol, a ajuns să conteze. Că nu mai cară hainele altora la mașină și nu mai trebuie să facă covrigi ca să aibă ce pune pe masă. Marcel e imaginea clară a politicianului român pe care noi l-am ajutat să se facă mare. Și care a uitat cine l-a crescut. Și care mușcă mâna care l-a hrănit, râzând indolent în fața oricărei critici. Marcel nu poate mai mult. Și nici nu are motive să vrea asta. În lumea din capul lui, totul e bine. Și țara poate să ardă liniștită. Nu e ca și cum, în caz că vâlvătaia crește, nu poate să se sustragă rapid și să facă content pe Tik-Tok din Dubai.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.