Sari la continut

Revoluția online

România digitală este cea care ne face să mergem înainte. Un proiect Republica, susținut de eMAG.

Avram Iancu e scos la încălzire pentru alegerile din București

Steagul lui Avram Iancu

Prin noianul de știri din luna aceasta s-au legat vreo trei, așa, brusc: steagul de luptă a lui Avram Iancu a fost câștigat la licitație de Adrian Thiess, Adrian Thiess candidează la Primăria București, Adrian Thiess ar fi mai bun chiar decât Gabi Firea la candidatură din partea PSD.

Bun, pentru publicul larg, prima întrebare ar fi cine e Adrian Thiess? Cum cine? Cel care l-a adus pe Messi la București cu FC Barcelona în 2012 sau pe Ronnie O’Sullivan, campionul mondial de snooker, anul trecut. Și pe procurorul italian Antonio di Pietro, tot la București. Dacă nu ați auzit, nu-i bai. Peste 70% dintre bucureșteni n-au auzit (mai puțin doar în cazul lui Messi – 54%), conform unui sondaj comandat de însuși Adrian Thiess.

În fapt, pour les connaisseurs, Thiess este un personaj celebru de culise, consultant politic și pe la Ion Iliescu, și pe la Oprescu sau Blaga, care cunoaște bine mecanismele politice de pe urma cărora a profitat deplin. Nimic de blamat, ba chiar de remarcat ingeniozitatea strategiei sale electorale.

Pe 3 februarie, un misterios om de afaceri câștigă la licitație steagul de luptă al lui Avram Iancu, scos la vânzare de moștenitorii lui CV Tudor, după o contondentă dispută a tribunului, pe când era în viață, cu Funar. Misterul a durat o zi pentru că Adrian Thiess a recunoscut presei că a vrut să redea publicului bucuria mângâierii cu privirea a prețiosului simbol al Crăișorului. Preț de pornire a licitației 5.000 de euro, adjudecat cu 105.000 euro. Frumos, dar cam scump.

Nu trece o săptămână și Adrian Thiess constată public că Oprescu a fost cea mai mare dezmăgire, că e corupție în Primărie și că eșecul administrației Capitalei îl obligă aproape să candideze el însuși. Frumos și aici.

La o zi după anunț, apare și un sondaj SOCIOPOL despre Adrian Thiess. Nu zice că l-a comandat el, dar nu cred că l-a plătit Nicușor Dan. Și aici, surprize-surprize. Mai întâi, cu fair-play, recunoaște că mai nimeni nu a auzit de evenimentele lui organizate la București. A fost însă suficient de abil să nu pună în sondaj și întrebarea clasică de măsurare a notorietății „Ați auzit de Adrian Thiess?”.

Mai spectaculos este însă rezultatul la vot. Adrian Thiess urcă direct pe locul doi în clasamentul posibililor candidați, ba chiar pe primul loc dacă o elimină pe Gabi Firea și se instalează el candidat sprijinit de PSD. Chiar așa? N-a auzit (mai) nimeni de el și este cel mai bun candidat?! Am văzut prea multe flick-flack-uri electorale după 1990 ca să mai credem în povești de astea.

Dar, dacă legăm din nou prima știre de a treia și închidem cercul, e o strategie electorală corectă: trebuie într-adevăr să-l ai pe Avram Iancu în echipă ca s-o dai jos pe Gabi Firea de la PSD. Programul de plimbare al steagului sfânt prin românime a fost deja schițat de Thiess. Va cuprinde un turneu prin mai multe orașe și se va încheia, probabil, la București. Cândva la sfârșitul lui mai, începutul lui iunie, bănuiesc.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • fin observator dl. Mitroi :) - un articol scurt si la obiect!
    oricum nu votez candidatul PSD pentru ca sunt incapabili sa propuna un candidat credibil, competent si integru, dar macar am inteles ce hram poarta dl. Thiess
    • Like 0


Îți recomandăm

Dove cover

De ce au nevoie adolescenții pentru a-și dezvolta o imagine sănătoasă de sine? De mai mulți factori protectori, dintre care cel mai important este relația de încredere și apropiere cu adulții din viața lor, cu precădere părinții.

Citește mai mult

Mădălina Stănescu

„Nu ar trebui să existe business de niciun fel care să nu aibă prezență minimă în online, iar aici mă refer la website în primul rând și apoi la pagini pe rețelele de socializare. Încă mai sunt afaceri care au numai prezență pe Facebook, iar noi le spunem că nu e sănătos să-ți pui tot ce ține de identitatea și brandul tău pe o singură platformă, care, iată, acum ceva săptămâni, a picat 6 ore, nu a mai funcționat deloc”, spune Mădălina Stănescu, fondator Optimized,

Citește mai mult