Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Bac 2024. Subiectele la Matematică și Istorie. La proba de Istorie, elevii au avut de scris un eseu despre România postbelică

Bacalaureat 2024

Foto: Inquam Photos / George Călin

Bac 2024. Subiectele la Matematică și Istorie. Absolvenții de liceu au susținut azi proba obligatorie a profilului din cadrul examenului de Bacalaureat 2024 - Matematică sau Istorie. Primele poze cu subiectele la Istorie la au fost publicate pe StirileProtv, la circa 30 de minute după 9.00, ora de începere a probei, după cum notează HotNews.ro.

Subiectele la Istorie, Bac 2024/ sursa StirileProtv

La subiectul al III-lea, absolvenții au avut de scris un eseu de două pagini despre România postbelică.

Subiectele la Matematică

Bac 2024. Subiectele la Matematică și Istorie. Și subiectele de Matematică de la examenul de bacalaureat 2024 au apărut pe internet la scurt timp după începerea examenului, la fel ca și la proba de Limba română și cea de Istorie. 

Pe fotografiile publicate de StirileProtv cineva a încercat să șteargă numele centrului de examen, însă se poate observa că pe foi scrie „Constanța”, notează edupedu.ro.

Subiectele la Matematică, filiera tehnologică, publicate de StirileProTV

Subiectele de la proba de Matematică, specializarea Științe ale Naturii, au fost publicate de ȘtirileProTV:

Subiectele pentru specializarea Matematică-Informatică au fost publicate, după terminarea probei, de Edupedu.ro:

Subiectele și baremele vor fi publicate de Ministerul Educației la ora 15:00 pe subiecte.edu.ro

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Valentin check icon
    Partea cu matematica e chiar una interesantă. Unul din cei mai mari matematicieni și pedagogi ai României - prof. Solomon Marcus - arăta că matematica (și în general orice materie) poate fi rezolvată și în absența înțelegerii. Îl înțeleg perfect; având pe cap un ciopor de meditatori care m-au ajutat să trec clasa și examenele am învățat să recunosc TIPARUL unui exercițiu și să-l rezolv ca un cățel dresat. Evident că scoarța mea cerebrală a ținut informația până a trecut pericolul, pentru ca apoi să arunce totul peste bord ca pe un balast inutil. De altfel și inteligența artificială - aici includ și banalul calculator de buzunar - rezolvă exerciții de matematică fără să le înțeleagă propriu-zis.

    Să fie oare vina elevului sau vina sistemului? Evident, a sistemului. Programele școlare sunt făcute de persoane diverse, care vor fiecare să-și includă conținuturile preferate. Și, ca să nu iasă cu supărare, sunt incluse cam toate. Rezultatul e atât o programă umflată, dar și BAZE ÎMPINSE SPRE O VÂRSTĂ LA CARE NU POT FI ASIMILATE. Tot ce constituie bază în matematică este dat, în învățământul românesc, pe o treaptă prea fragedă. Prin urmare întreg sistemul este clădit pe nisipuri mișcătoare.

    Sistemele performante se bazează pe studii, și aici avem o întreagă discuție. Este sistemul finlandez mai bun decât cel britanic? Dacă sistemul finlandez este cel mai bun, atunci de ce nu este adoptat și în Germania sau Elveția?

    Răspunsul este simplu: performanța unui sistem este dată de PRINCIPIILE SALE, iar aceste principii TREBUIE SĂ FIE VALIDATE ȘTIINȚIFIC, adică să aibă la bază studii psihopedagogice intense. Aceste studii îți vor arăta dacă ceea ce împrumuți funcționează sau nu, dacă se potrivește sau nu cu cei ai acum.

    Problema învățământului românesc este că NU SE BAZEAZĂ PE STUDII DE SPECIALITATE. Programele nu au atașate aceste studii; nu există nicăieri o bibliografie care să demonstreze că ceea ce apare în programă funcționează pe un anumit prag de vârstă, pe o anumită particularitate a elevilor sau chiar pe anumite particularități specifice poporului din care facem parte.

    REPET: ACESTE STUDII NU EXISTĂ.

    Nu există pentru că preocuparea principală nu este elevul, ci programa în sine. Educația românească își face din materii idoli, cărora elevul trebuie să li se supună. Patul lui Procust: nu fasonăm materia după interesul elevului, fasonăm elevul după iteresul materiei. Educația românească e un storcător de fructe: se ia un kilogram de elevi, se bagă la presă, se stoarce și se obțin 500g de concentrat. Restul se aruncă la coș.

    Ideea nu este să copiezi un sistem sau altul, ci să vezi ce principii și studii de specialitate stau la baza acelui sistem. Să verfici prin programe pilot și prin studii de specialitate, iar apoi să implemntezi.

    Problema de bază a decidenților este cum să nu zguduie barca. Cum să nu scadă acele 18 ore de catedră, cum să conserve numirile politice etc. Școala românească este făcută pentru profesori, nu pentru elevi.
    • Like 0


Îți recomandăm

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon  BT Business Talks - Corina Cojocaru, CEO BT Pensii

Într-un nou episod din BT Business Talks, podcastul economic și financiar al Băncii Transilvania, am stat de vorbă cu Corina Cojocaru, CEO BT Pensii, despre sustenabilitatea sistemului public, importanța pilonului III și deciziile care ne pot defini calitatea vieții… peste zeci de ani.

Citește mai mult

Solar Resources

V-am spus anul trecut povestea IT-stului care a făcut o „reconfigurare de traseu” în carieră: sătul de orele pierdute în trafic în București, s-a întors „la țară”, lângă Turnu Măgurele, să facă agricultură bio.

Citește mai mult

Post Malone

A deschis turneul său european ”The Big Ass Tour” la Cluj și a spus în fața tuturor că nu a mai fost niciodată în România, dar că e „ireal” că a fost primit atât de bine aici. A vorbit cu sinceritate despre începuturile sale și despre cum i se zicea la început că va fi un „one hit wonder”. Am descoperit la Untold X un artist cu o voce foarte bună, inepuizabilă, ca o baterie cu reîncărcare rapidă: la finalul fiecărei piese părea că rămâne fără suflare. În mod neașteptat, se reîncărca în câteva zeci de secunde în care i se auzea respirația adâncă și intra cu aceeași forță în următoarea melodie. E foarte valoros Post Malone, pentru mine, revelația acestei ediții (foto: Inquam Photos / Vlad Bereholschi).

Citește mai mult