Sari la continut

Un singur om poate să schimbe cu mintea lui o țară

De cinci ani, peste 500 de contributori își scriu ideile pe această platformă, construiesc împreună cu noi o comunitate, un spațiu al celor care știu că România poate să arate altfel. Te invităm să scrii și tu!

Bardcore, noul stil de muzică veche, potrivit pentru cheful intim din pandemie: ascultă câteva truba-hituri interpretate ca-n Evul Mediu

Bard - getty Images

Foto: Getty Images

Când cineva aude de cover-uri, ar putea spune fără entuziasm că sunt vechi de când lumea. Și nici nu știe câtă dreptate ar avea, mai ales că, prin 2019-2020, a apărut o nouă nișă: cover-urile medievale. Adică piese din zilele noastre, cântate în stilul barzilor din Evul Mediu.

Și nu sunt puține la număr. Unii poate vor să se simtă electric de norocoși că au descoperit un sound nou, coincidență care ne îndreaptă către prima recomandare: Daft Punk- Get Lucky. Altora poate le este dor de vremurile bune din anii `90 (1990, nu 1490) și vor să scoată bestia de discotecă din ei, drept care pot să strige cât mai tare “Gimmie Gimmie”, dar pe ritmuri de trubadur fan Abba. Iar dacă nu este suficient până acum, cu siguranță oricine poate ajunge cu barzii atât în Gangsta’s Paradise, dar și în Nirvana. Practic, cel mai important este să nu se piardă din vedere Luminile Orbitoare ale trupei The Weeknd pentru a ajunge în Bardoteca de Aur!

Aceste reinterpretări medievale sunt atât de credibile, încât o singură redare The Unforgiven- Metallica, varianta de Bardotecă, aduce aminte oricui de plecările cu prietenii prin Cruciade, iar Lana Del Rey cu Summertime Sadness este mai mult ca sigur unul dintre hiturile Epidemiei de Dans din 1518. 

Genul de muzică se numește bardcore și presupune reinterpretarea unei varietăți de melodii cu instrumentele și tehnicile specifice cântăreților medievali. Asta înseamnă că, pe lângă instrumentele moderne, de cele mai multe ori este eliminată și partea vocală.

Cu toate că exista și înainte de pandemie, izolarea care a reamintit de un han mult prea înghesuit a făcut bardcore să devină aproape mainstream în nișa genurilor de nișă, piesele ajungând să aibă milioane de vizualizări. 

Iar în ceea ce îi privește pe rapsozi, de la Hildegard von Blingin' și până la Algal the Bard, au adunat până acum 1.665.000 de urmăritori.

Bardcore-ul este ca un trip instrumental: câteva Truba-hituri în mixul pentru cheful intim de pandemie, din apartamentul românului (el și încă doi prieteni pe Zoom) și banalul pahar se transformă într-un corn de bour plin de mied.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

UNStudio 1

UNStudio este unul dintre cele mai cunoscute și apreciate birouri de arhitectură din lume, cu filiale în Amsterdam, Frankfurt, Shanghai, Hong Kong, Dubai și Melbourne. are în portofoliu peste 120 de proiecte internaționale, precum clădiri de birouri, rezidențiale, muzee, poduri, dar și masterplanuri urbane. Printre cele mai cunoscute lucrări - Podul Erasmus din Rotterdam, Mercedes-Benz Museum din Stuttgart, Arnhem Central Station, Designul Doha Metro Station.

Citește mai mult

Marius Sava

„La mine pacienții nu vin niciodată singuri, vin cu partenerul”, spune medicul specialist pneumolog Marius Sava, cu competențe în somnologie, de la Rețeaua Privată de Sănătate Regina Maria, despre cei care ajung la ușa cabinetului cu simptome de apnee în somn.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Mihai Bran - Claudiu Pandaru

Când medicul psihiatru Mihai Bran le-a povestit colegilor săi de la muncă, în 2015, că ar vrea să își facă un startup în domeniul serviciilor de telemedicină, pentru a-și putea urmări mai ușor pacienții, cei mai mulți dintre ei au izbucnit în râs, neîncrezători. În prezent, business-ul său, ATLAS, pornit alături de câțiva prieteni IT-ști, a ajuns la o cifră de afaceri de un milion de euro și 400.000 de utilizatori.

Citește mai mult

Food waste Japonia

„În Japonia mâncarea e un personaj din marea poveste a lumii, un prim pas în călătorie. Fiecare regiune are cel puțin un ingredient sau o mâncare pentru care e faimoasă și care, când îi vine sezonul, e consumată în restul Japoniei. E și o formă ritualică de a reuni timpuri, locuri și oameni. Mâncarea japoneză e o formă de echilibru”, spune scriitorul George Moise într-un interviu pentru habits by Republica.

Citește mai mult