Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

Biroul din oraș. Fenomenul tinerilor care lucrează „cu stil” din cafenele, restaurante, locuri șic din oraș. Restaurantul Paul - cafea, mic dejun și wifi, pentru zile pașnice și productive

„De ce nu mai mănâncă generația millennials cereale cu lapte la micul dejun?” Oricât de hilară ar părea la o primă vedere, întrebarea pusă de publicația americană Business Insider are un fundament cât se poate de serios: în ciuda faptului că tot mai multă lume ia micul dejun, vânzările de cereale au scăzut cu 5 la sută în doar 5 ani, ceea ce înseamnă o schimbare radicală a obiceiurilor de consum ale tinerei generații. New York Times a mers mai departe cu întrebarea și a constatat că, potrivit unui sondaj, 40 la sută dintre milenariștii chestionați au spus că nu mai mănâncă cereale cu lapte deoarece nu vor să spele vasele după; în schimb, susțin că este mult mai comod să coboare la cafeneaua de la colț, pentru a lua micul dejun, sau să-și ia un covrig sau un croissant în drum spre muncă.

... Spre muncă, spuneam. Unde este însă acest loc de muncă? Generația părinților și bunicilor noștri mergea la uzină, la program fix, în schimburi. Azi nu este nimic nefiresc să vedem la orele prânzului cafenelele din centrul Bucureștilor sau al marilor orașe transformate în „serviciu”. Liber profesioniști, IT-iști, corporatiști, persoane fizice autorizate, antreprenori, milenariști sau nu - categoria românilor care merg la „birou în oraș” este în continuă expansiune.

Patronii s-au adaptat rapid, satisfăcând cererea tot mai mare de prize pentru laptopuri și telefoane mobile. „Ofertele” din oraș s-au diversificat la intrare după modelul vestic: „cafea și wifi”.

„Biroul meu este unde vreau. Am lucrat și de acasă, pe laptop. Apoi am căutat un loc în București unde să pot savura o cafea bună și să am o conexiune bună de wifi”, spune Ioana, 30 de ani, al cărei „birou” este de câteva luni una dintre cafenelele din zona centrală a Capitalei. După ce a renunțat la jobul într-o multinațională și a început un proiect pe cont propriu, a luat în calcul un hub sau alt spațiu comun de lucru, dar deocamdată se bucură de varianta de a lucra din cafenea.

„De ce să lucrez de acasă, când aici mă pot bucura de un mic dejun delicios, la un preț care mi se pare acceptabil”, zâmbește antreprenoarea, în timp ce răsfoiește meniul de la Paul, prezentat într-o formă nouă tip catalog fashion. Într-una din poze un fotomodel ține cu stil sub braț două baghete Paul.

Nu sunt puține cafenelele și ceainăriile business unde oameni din publicitate, marketing online sau alt domeniu își organizează sesiuni de lucru, întâlniri sau prânzuri de afaceri. 

„Intimitatea, liniștea, netul wireless ok și mâncarea bună sunt ingredientele pe care le-am căutat și care mă fac să vin cu plăcere la biroul meu mobil și să lucrez de aici cu spor”, adaugă interlocutoarea mea. În plus, este într-o zonă centrală, de unde poate ajunge ușor la întâlniri. Asta dacă nu își invită partenerii de afacere chiar acolo, unde pot discuta într-un cadru mai relaxat și savura un mic dejun care pare că te poartă pe Champs Elysee...

Motive pentru zile pașnice și productive la Paul

Și, dacă mai era nevoie, iată câteva motive – identificate într-unul dintre cele mai citite articole de acum câțiva ani în fastcompany.com - pentru care și angajații cu birou fix ar putea încerca, măcar pentru câteva zile pe lună, să lucreze dintr-o cafenea:

  • Schimbarea mediului stimulează creativitatea. Chiar și în cele mai cool birouri putem cădea într-o rutină. Iar rutina este inamicul creativității. Schimbarea mediului, chiar și pentru o zi, ne stimulează creativitatea și inspirația.
  • Mai puține distrageri. Deși pare contraintuitiv, lucrul într-o cafenea plină de viață poate fi mai productiv decât să lucrezi dintr-un birou liniștit, unde există riscul să fii întrerupt din treabă de colegi.
  • Comunitate și întâlnirea cu oameni noi. Cunoașterea unor noi persoane poate aduce idei proaspete, o perspectivă diferită asupra problemelor existente sau o legătură interesantă cu o persoană nouă care face ceva minunat ce te inspiră.

Iar unul dintre locurile care te pot inspira sunt restaurantele Paul. Aici produsele Paul din gama Petit Dejeuner a Porter devin accesoriile perfecte orice dimineață, fie că e vorba de o cafea, un croissant, o baghetă sau un delicios sandviș.


Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Tot ce am să spun nu va fi critică ci doar observații de bun simț (așa cred eu). Eu aș avea o MARE rugăminte la acești tineri dar nu numai ci la întreg tineretul. Apropo de cei care fac part-time pe la diverse cafenele, doresc să le amintesc că produsele pe care le servesc ei la clienți, sunt fabricate, sunt elaborate acolo unde se strânge laptele de la muls, unde se sacrifică animalele din carnea cărora apoi se transformă tot într-o fabrică în șunca servită în sandwich-uri, etc. În general toate produsele alimentare servite în aceste cafenele sunt...fabricate. Acolo unde sunt fabricate : cireadă, stână, abator, fabrică de produse de panificație și patiserie, etc., lucrează persoane. Aceste persoane, probabil multe dintre ele nu au PC sau nu au cont pe FB. Ca o apreciere a ceea ce fac, pentru munca lor indispensabilă societății, ar trebui să iasă în masă la proteste și să schimbe viața acestor adevărați producători de bunuri de consum. Să-i reprezinte pentru că merită. Atâta tot. No hai tinere !
    • Like 0
  • Meshter check icon
    Noroc cu precizarea "Advertorial" de la inceputul articolului, ca altfel credeam ca a iesit "Zoolander 3" si nu am fost atent. Nici una din poze nu imi spune "sunt ocupat si stresat cu un deadline", ci mai degraba "nu am alta preocupare decat cum arat, WiFi e un acronim pentru literatura despre martieni, iar IT este o carte a lui Stephen King despre un clovn smintit".
    • Like 0
  • O mică observație care ține de vocabular : hilar = care aparține hilului (termen anatomic) ; ilar = amuzant, hazliu. Cred că potrivit era al doilea termen în cea de a doua frază.
    • Like 1
  • Eu nu inteleg un lucru...Pentru ca toti acesti tineri sa poata gestiona ceva, on line, cineva, tipul parintilor si bunicilor care munceau la uzina, ar trebui sa produca ceva, care ulterior sa fie gestionat on line si la noi in tara nu prea mai produce nimeni...deci ce gestioneaza on line acesti tineri daca Romania nu prea mai produce nimic...???
    • Like 0
  • Nu suna rau.
    • Like 0


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult