Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Boeing vrea să-și ridice profitul de la sol și vine cu planuri ambițioase. Adevăratele pierderi, dezvăluite după publicarea rapoartelor

boeing 2024

Foto: Pictorial Press Ltd / Alamy / Alamy / Profimedia

Boeing a publicat raportul privind profiturile din trimestrul III al anului, dezvăluind pierderi substanțiale și estimări ratate, compania continuând să se confrunte cu probleme de producție, conflicte la nivelul angajaților și provocări operaționale.

Rezultatele reflectă impactul continuu al grevei Asociației Internaționale a Mașiniștilor și Muncitorilor din Sectorul Aerospațial și al taxelor anunțate anterior privind programele comerciale și de apărare.

Directorul general Kelly Ortberg a prezentat un plan cuprinzător de redresare axat pe o serie de factori: schimbarea fundamentală a culturii, stabilizarea activității. îmbunătățirea execuției programelor și stabilirea bazei pentru o viitoare creștere.

„Încrederea în compania noastră s-a erodat. Va fi nevoie de timp pentru a readuce Boeing la moștenirea de odinioară, dar cu atenția și cultura potrivite, putem fi din nou o companie emblematică și un lider în domeniul aerospațial”, a promis Ortberg.

Provocări majore sunt dispuse pe mai multe planuri, precum:

  • Greva continuă a forței de muncă afectează producția.
  • Plafonarea producției de avioane MAX impusă de autorități
  • Întreruperi ale lanțului de aprovizionare
  • Probleme crescânde legate de datorii.
  • Ratingul de credit riscă să scadă la statutul de junk.

Acțiunile au închis la 157 USD, pierzând în jur de 2% în cursul zilei de 23 octombrie, după o sesiune foarte volatilă. Performanța din acest an a prețurilor acțiunilor a fost una dezamăgitoare, compania pierzând 12,2% în ultimele 3 luni și 39,75% de la începutul anului și până în prezent. Boeing se confruntă cu obstacole semnificative pe termen scurt, în timp ce încearcă să rezolve problemele operaționale și să recâștige încrederea părților interesate.

Compania se concentrează pe stabilizarea operațiunilor înainte de a lua în considerare noi programe de dezvoltare a aeronavelor, Ortberg menționând că Boeing are „mult de lucru” înainte de a dezvolta un nou avion. Aceasta include îmbunătățirea execuției programelor de dezvoltare actuale și restabilirea bilanțului.

După ce 33.000 de membri ai Asociației Internaționale a Mașiniștilor au intrat în grevă împotriva companiei în urmă cu o lună, Boeing nu va putea livra toate avioanele conform promisiunilor. De altfel, compania suferă pierderi de mai bine de cinci ani, după ce două prăbușiri ale avionului 737 Max la sfârșitul anului 2018, respectiv începutul anului 2019 au cauzat victime, forțând la blocarea la sol timp de 20 de luni a celui mai bine vândut avion din flotă.

De atunci, Boeing a raportat pierderi operaționale de bază în valoare de peste 33 de miliarde de dolari și nu se întrevede niciun sfârșit pentru aceste tendințe. Potrivit agenției de rating de credit Standard & Poor's, greva care a început la 13 septembrie adaugă pierderi de 1 miliard de dolari în fiecare lună la rezultatele finale ale companiei.

Problema este că oprirea producției de avioane 737 Max a tăiat cea mai importantă sursă de fonduri pentru companie, care își obține cea mai mare parte a lichidităților din vânzările de avioane în momentul în care acestea sunt livrate.

Boeing încearcă să obțină o finanțare de până la 25 de miliarde de dolari pentru a face față problemelor actuale prin împrumuturi suplimentare precum și prin vânzarea de acțiuni și datorii. De asemenea, intenționează să reducă 10% din personalul său la nivel mondial, adică aproximativ 17.000 de angajați, în cadrul unei încercări de restructurare.

În egală măsură, compania analizează vânzarea de active care ar putea aduce banii necesari, eliminând în același timp unitățile neesențiale sau neperformante, arată presa internațională, citând unele surse. Ratingul de credit al Boeing riscă să fie retrogradat la statutul de obligațiune de tip junk, ceea ce ar crea și mai multe probleme financiare prin creșterea costurilor de împrumut. Statutul de obligațiune junk înseamnă că există un risc crescut de neplată.

Președintele Emirates, unul dintre cei mai mari clienți ai Boeing, a criticat constructorul de avioane după ce acesta a anunțat o nouă amânare a mult așteptatului său avion 777X. Cea mai nouă aeronavă are deja o întârziere de cinci ani. Cu toate acestea, popularitatea sa în rândul clienților a reprezentat un avantaj pentru Boeing în urma încetinirii producției.

În cursul zilei de miercuri, 23 octombrie, angajații fabricii Boeing aflați în grevă au respins o nouă ofertă de majorare a salariilor cu 35% pe o perioadă de patru ani, ceea ce reprezintă o lovitură pentru producătorul deja aflat în dificultate. Aproximativ 64% dintre membrii de sindicat au votat împotriva acordului provizoriu, potrivit Asociației Internaționale a Mașiniștilor și Muncitorilor din sectorul Aerospațial, care îi reprezintă pe cei 33.000 de lucrători aflați în grevă.

Este posibil ca Boeing să continue să ardă lichidități anul viitor, în timp ce se confruntă cu provocările legate de relansarea producției în urma unei greve prelungite a forței de muncă și a controlului reglementărilor privind procesele sale din fabrică.. Boeing întâmpină dificultăți în a evita eventualele retrogradări ale ratingurilor de credit, după ce atât Moody's Ratings, cât și S&P Global Ratings au declarat în ultimele săptămâni că iau în considerare reducerea ratingurilor sale de credit în teritoriul junk. Un astfel de scenariu ar putea face dificilă operațiune de finanțarea vizată de către conducere.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • joshua dean, john barnett - doi ”avertizori”, „whistleblowers”. morți în circumstanțe dubioase. nu doar avioanele s-au prăbușit ci și credibilitatea gigantului. și acest gigant reprezintă fix Statele Unite, dincolo de puzderia de oameni de paie cu titlu de investitori privați, un păienjeniș tipic culturii forței și escrocheriei.
    • Like 0


Îți recomandăm

blocuri - Bucuresti

Locuiesc într-un bloc de 4 etaje. Unii i-ar spune “bloc comunist”, pentru că e construit înainte de cutremurul din 1977, pe care l-am și prins, de altfel, aici. În urmă cu aproape 20 de ani, la câteva zeci de metri de blocul alăturat, tot de 4 etaje, un dezvoltator străin a construit un complex rezidențial, care include și un turn de 20 de etaje. (Foto: Inquam Photos / George Călin)

Citește mai mult

Alex Livadaru

Cu sau fără referendum propus de Nicușor Dan (altfel discutabil din punct de vedere procedural & legal)- puterea judecătorească trebuie să accepte că e nevoie să fie controlată | verificată | auditată (în sensul de ”checks & balances”) de celelalte 2 puteri (legislativă | executivă). Așa cum puterea legislativă trebuie și poate să le controleze pe celelalte două (legislativă | executivă).

Citește mai mult

Daniel van Soest - Suceava

Totuși, văd o diferență. PNL arată o anumită capacitate de autocurățire — altfel domnul Bolojan nu ar fi devenit prim-ministru. PSD, în schimb, s-a băgat în tranșee ca să lupte până la capăt, transformându-se într-un partid-zombie, pe care pare să-l mai poată îndrăgi doar un alt partid insalubru, precum AUR.(În imagine, Daniel van Soest)

Citește mai mult

Crăciun

Mă gândeam zilele trecute că anul ăsta și anul anterior au fost cei mai răi ani pe care i-am trăit eu vreodată. Și da, nu m-am născut ieri. Am prins și pandemia, și debutul invaziei din Ucraina, și joaca lui Dragnea de-a puterea, și mandatul de premier al lui Adrian Năstase. Am prins cam toate plăgile ultimelor trei decenii și jumătate, dar tot mi se pare că anul ăsta și anul trecut au fost cei mai răi ani ai vieții mele.

Citește mai mult

Revoluția

Stăteam chitiți, cu lumina stinsă, încercând să ghicim la ce distanță se trăgea. Focurile de armă se auzeau surd. Apoi, dintr-odată, o ploaie de metal a căzut peste casă. Tata ne-a apucat pe mine și pe sora mea de câte o aripă și ne-a zvârlit în pivniță. Acolo am stat o vreme, desculțe, învelite într-un preș vechi, în beciul care mirosea a varză murată, până când nu s-au mai auzit nici împușcături, nici maşini.

Citește mai mult