Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Boeing vrea să-și ridice profitul de la sol și vine cu planuri ambițioase. Adevăratele pierderi, dezvăluite după publicarea rapoartelor

boeing 2024

Foto: Pictorial Press Ltd / Alamy / Alamy / Profimedia

Boeing a publicat raportul privind profiturile din trimestrul III al anului, dezvăluind pierderi substanțiale și estimări ratate, compania continuând să se confrunte cu probleme de producție, conflicte la nivelul angajaților și provocări operaționale.

Rezultatele reflectă impactul continuu al grevei Asociației Internaționale a Mașiniștilor și Muncitorilor din Sectorul Aerospațial și al taxelor anunțate anterior privind programele comerciale și de apărare.

Directorul general Kelly Ortberg a prezentat un plan cuprinzător de redresare axat pe o serie de factori: schimbarea fundamentală a culturii, stabilizarea activității. îmbunătățirea execuției programelor și stabilirea bazei pentru o viitoare creștere.

„Încrederea în compania noastră s-a erodat. Va fi nevoie de timp pentru a readuce Boeing la moștenirea de odinioară, dar cu atenția și cultura potrivite, putem fi din nou o companie emblematică și un lider în domeniul aerospațial”, a promis Ortberg.

Provocări majore sunt dispuse pe mai multe planuri, precum:

  • Greva continuă a forței de muncă afectează producția.
  • Plafonarea producției de avioane MAX impusă de autorități
  • Întreruperi ale lanțului de aprovizionare
  • Probleme crescânde legate de datorii.
  • Ratingul de credit riscă să scadă la statutul de junk.

Acțiunile au închis la 157 USD, pierzând în jur de 2% în cursul zilei de 23 octombrie, după o sesiune foarte volatilă. Performanța din acest an a prețurilor acțiunilor a fost una dezamăgitoare, compania pierzând 12,2% în ultimele 3 luni și 39,75% de la începutul anului și până în prezent. Boeing se confruntă cu obstacole semnificative pe termen scurt, în timp ce încearcă să rezolve problemele operaționale și să recâștige încrederea părților interesate.

Compania se concentrează pe stabilizarea operațiunilor înainte de a lua în considerare noi programe de dezvoltare a aeronavelor, Ortberg menționând că Boeing are „mult de lucru” înainte de a dezvolta un nou avion. Aceasta include îmbunătățirea execuției programelor de dezvoltare actuale și restabilirea bilanțului.

După ce 33.000 de membri ai Asociației Internaționale a Mașiniștilor au intrat în grevă împotriva companiei în urmă cu o lună, Boeing nu va putea livra toate avioanele conform promisiunilor. De altfel, compania suferă pierderi de mai bine de cinci ani, după ce două prăbușiri ale avionului 737 Max la sfârșitul anului 2018, respectiv începutul anului 2019 au cauzat victime, forțând la blocarea la sol timp de 20 de luni a celui mai bine vândut avion din flotă.

De atunci, Boeing a raportat pierderi operaționale de bază în valoare de peste 33 de miliarde de dolari și nu se întrevede niciun sfârșit pentru aceste tendințe. Potrivit agenției de rating de credit Standard & Poor's, greva care a început la 13 septembrie adaugă pierderi de 1 miliard de dolari în fiecare lună la rezultatele finale ale companiei.

Problema este că oprirea producției de avioane 737 Max a tăiat cea mai importantă sursă de fonduri pentru companie, care își obține cea mai mare parte a lichidităților din vânzările de avioane în momentul în care acestea sunt livrate.

Boeing încearcă să obțină o finanțare de până la 25 de miliarde de dolari pentru a face față problemelor actuale prin împrumuturi suplimentare precum și prin vânzarea de acțiuni și datorii. De asemenea, intenționează să reducă 10% din personalul său la nivel mondial, adică aproximativ 17.000 de angajați, în cadrul unei încercări de restructurare.

În egală măsură, compania analizează vânzarea de active care ar putea aduce banii necesari, eliminând în același timp unitățile neesențiale sau neperformante, arată presa internațională, citând unele surse. Ratingul de credit al Boeing riscă să fie retrogradat la statutul de obligațiune de tip junk, ceea ce ar crea și mai multe probleme financiare prin creșterea costurilor de împrumut. Statutul de obligațiune junk înseamnă că există un risc crescut de neplată.

Președintele Emirates, unul dintre cei mai mari clienți ai Boeing, a criticat constructorul de avioane după ce acesta a anunțat o nouă amânare a mult așteptatului său avion 777X. Cea mai nouă aeronavă are deja o întârziere de cinci ani. Cu toate acestea, popularitatea sa în rândul clienților a reprezentat un avantaj pentru Boeing în urma încetinirii producției.

În cursul zilei de miercuri, 23 octombrie, angajații fabricii Boeing aflați în grevă au respins o nouă ofertă de majorare a salariilor cu 35% pe o perioadă de patru ani, ceea ce reprezintă o lovitură pentru producătorul deja aflat în dificultate. Aproximativ 64% dintre membrii de sindicat au votat împotriva acordului provizoriu, potrivit Asociației Internaționale a Mașiniștilor și Muncitorilor din sectorul Aerospațial, care îi reprezintă pe cei 33.000 de lucrători aflați în grevă.

Este posibil ca Boeing să continue să ardă lichidități anul viitor, în timp ce se confruntă cu provocările legate de relansarea producției în urma unei greve prelungite a forței de muncă și a controlului reglementărilor privind procesele sale din fabrică.. Boeing întâmpină dificultăți în a evita eventualele retrogradări ale ratingurilor de credit, după ce atât Moody's Ratings, cât și S&P Global Ratings au declarat în ultimele săptămâni că iau în considerare reducerea ratingurilor sale de credit în teritoriul junk. Un astfel de scenariu ar putea face dificilă operațiune de finanțarea vizată de către conducere.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • pixel check icon
    joshua dean, john barnett - doi ”avertizori”, „whistleblowers”. morți în circumstanțe dubioase. nu doar avioanele s-au prăbușit ci și credibilitatea gigantului. și acest gigant reprezintă fix Statele Unite, dincolo de puzderia de oameni de paie cu titlu de investitori privați, un păienjeniș tipic culturii forței și escrocheriei.
    • Like 0


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult