Sari la continut

Ne vedem live pe Republica!

Facem anul ăsta un pas mai departe în această călătorie care ne-a unit: construirea unul loc al dezbaterii, al schimbului de idei, al bunului-simț. Lansăm un nou spațiu unde ne putem întâlni. Comunitate.republica.ro este locul unde ne vedem live.

Ce sunt testele de anticorpi neutralizanți și când se recomandă? Răspunsurile medicilor la cele mai frecvente întrebări ale pacienților cu COVID-19. #informareresponsabilă

teste anticorpi

Foto: dpa picture alliance / Alamy / Alamy / Profimedia

La începutul crizei sanitare provocate de infecțiile cu virusul SARS-CoV-2, piața din România a fost invadată de teste despre care comercianții spuneau că poate detecta prezența bolii. Cele mai multe kit-uri presupun testarea la domiciliu sau la birou, prin recoltarea unei probe mici de sânge.

În fața acestui fenomen, autoritățile au fost nevoite să ceară retragerea testelor din farmacii. Acestea se mai găsesc la comercianții de pe internet.

Care este diferența între testele RT-PCR (considerată testare gold standard de experți) și testele IgG și IgM? 

Ce înseamnă testele de anticorpi neutralizanți și când se recomandă acestea?

În clipurile video de mai jos, dr. Andreea Alexandru, director medical al Diviziei de Laboratoare Regina Maria, ne explică diferențele ce sunt aceste teste și ne spune cum și când se recoltează. 

Aceste noi episoade fac parte din campania #informareresponsabilă, derulată de platforma Republica împreună cu Rețeaua Privată de Sănătate Regina Maria.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Dove cover

De ce au nevoie adolescenții pentru a-și dezvolta o imagine sănătoasă de sine? De mai mulți factori protectori, dintre care cel mai important este relația de încredere și apropiere cu adulții din viața lor, cu precădere părinții.

Citește mai mult

Mădălina Stănescu

„Nu ar trebui să existe business de niciun fel care să nu aibă prezență minimă în online, iar aici mă refer la website în primul rând și apoi la pagini pe rețelele de socializare. Încă mai sunt afaceri care au numai prezență pe Facebook, iar noi le spunem că nu e sănătos să-ți pui tot ce ține de identitatea și brandul tău pe o singură platformă, care, iată, acum ceva săptămâni, a picat 6 ore, nu a mai funcționat deloc”, spune Mădălina Stănescu, fondator Optimized,

Citește mai mult