Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

Cheltuielile cu parfumuri și whisky au umflat costurile SGG cu mașinile de serviciu ale demnitarilor. Plus: povestea pozei din RATB a ministrului Pîslaru

Societatea de Transport „Bucureştii Noi” (STBN) din subordinea Regiei Autonome - Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat a cumpărat în perioada 2012-2015 whisky, produse cosmetice și medicamente în valoare de 86.533 de lei, reiese dintr-un raport realizat de Corpul de control al primului-ministru. Cheltuielile s-au regăsit în costurile Secretariatului General al Guvernului (SGG) cu mașinile demnitarilor, arată raportul.

„STBN a efectuat, în perioada 2012 – 2015, cheltuieli neeconomicoase, reprezentând contravaloarea unor produse de «protocol». Prin înregistrarea cheltuielilor cu unele produse de protocol în contul contabil 604 «Cheltuieli privind materialele nestocate», a fost influențat, în mod indirect, și cuantumul tarifului unic/autoturism stabilit pentru SGG, întrucât, potrivit Anexei nr. 2 la contractele de prestări servicii de transport, cheltuielile incluse în contul 604 au fost introduse în indicatorul «cheltuielile generale», repartizate contractelor încheiate cu SGG, în următoarele procente: 95,66% pe anul 2012, 96,72% pe anul 2013, 98,02% pe anul 2014 și 84% în anul 2015”, se arată în raportul Corpului de control. 

Societatea de Transport „Bucureştii Noi” (STBN) a achiziționat de la Mega Image SRL 48 sticle whisky (Chivas, Chivas Regal, Ballentines 0,7 l) pentru care STBN a plătit 7.540, cu TVA, 77 coșuri cadou pentru Paște/Crăciun, pentru care a plătit suma de 16.038 lei.

Iată și lista de cumpărături de la Sephora Cosmetics România a conducerii STBN, așa cum apare în raportul Corpului de control al premierului: parfumuri Chanel Allure homme sport (285,80 RON); Jasmine noire (187,85 RON); Nina Ricci (220,50 RON); Dahlia noire (189,55 RON); Jimmy Choo (146,70 RON); Gucci pour homme sport (261,90 RON); Bleu de Chanel (252,45 RON), Gucci Premiere (369,00 RON), Miss Dior (252,90 RON) Thierry Mugler Womanity (203,50 RON); La nuit de l’homme Yves Saint Laurent (328,50 RON); Tresor Love (202,50 RON); Gorgeous Gardenia Gucci Apă de Toaletă (421,20 RON), Escada Especially EDT 75 ml for women (340,20 RON), Carolina Herrera 212 Sexy MEN EDT (237,60 RON), Prada Candy (299,70 RON), Carolina Herrera Men Sport (246,60 RON), Bvlgari Omnia Crystalinne (242,10 RON), Versace Eros (248,40 RON), Paco Rabanne XS Black (166,50 RON), Armani Attitude (316,80 RON) etc. 

La acestea se adaugă creme, produse cosmetice și de machiaj: creme (Genifique Lancome - 249,50 RON, after sun – 75,50 RON, F12 Body – 122,50 RON, Beurre Corps – 90,00 RON), fond de ten compact (36,50 RON), gloss pentru buze (Gloss in love – 107,10 RON, Glamour Glos – 74,70 RON, Max Factor Lipfinity – 54,00 RON, VBRC gloss – 26,50 RON)), creion sprâncene (Sourcils – 90,00 RON), rimel (Mascara Glamour – 45,00 RON), rimel pentru sprâncene (Gimme Brow – 101, 70 RON), lac de unghii (La Laque Couture Yves Saint Laurent – 106,20 RON, Lancome Vernis in Love – 60,35 RON, Color Hit Sephora – 18,90 RON), dizolvant unghii (Bain dissolvant – 30,60 RON), pilă de unghii (Lime Ongle – 30,60 RON), tratament hidratare/întărire unghii (Miracle cure – 36,75 RON, Nail Growth – 36,75 RON), fard pentru ochi (Smoky Lash – 88,20 RON, Lash Fibers – 79,20 RON), fard pentru obraz (Lancome Blush Subtil - 159,80 RON) etc.

În plus, reprezentanții STBN au aprobat, fără a avea o recomandare a medicului de medicina muncii, achiziția unor tipuri de medicamente, mai arată raportul menționat. 

„La nivelul S.T.B.N. nu există nicio evidență a consumului de medicamente, fiecare angajat S.T.B.N. sau client (la Service Aviatorilor) având posibilitatea să le utilizeze, fără restricții și fără recomandarea unui specialist. De asemenea, trusele medicale aflate în dotarea posturilor de prim ajutor fără cadre medicale nu respectă conținutul minim prevăzut de legislația în vigoare”, adaugă raportul. 

Șeful Corpului de control al premierului spune că a încercat să îl convingă pe Dacian Cioloș să vină cu bicicleta la muncă. „Initial a fost de acord, dar nu a luat bicicleta de coarne”

Într-o postare pe Facebook în care prezintă controlul la Societatea de Transport „Bucureştii Noi”, șeful Corpului de control al premierului, Valentin Mircea, reamintește că acum câteva luni a decis să renunțe la deplasările cu autoturismul pus la dispoziție de Guvern, dar se arată dezamăgit că gestul său nu a fost urmat de mulți din colegii din Executiv.

„Acum poate că înțelegeți de ce am renunțat acum câteva luni la deplasările cu autoturismul pus la dispoziție de către RAAPPS, în afara celor strict în interes de serviciu, în favoarea bicicletei, trotinetei electrice și a metroului.

Susțin în continuare că angajații de la stat, fie ei „demnitari” sau funcționari, nu trebuie să aibă mașină de serviciu „la scară” și că este cât se poate de firesc ca și aceștia să se deplaseze către și de la locul de muncă așa cum fac și ceilalți cetățeni.

Dincolo de costurile foarte mari pentru acest privilegiu, suportat de toți cetățenii, este o chestiune simbolică suficient de importantă pentru ca actualul guvern să ia măsuri pentru schimbarea acestei stări de lucruri.

Schimbarea este grea dar schimbarea este posibilă”, a scris Valentin Mircea pe Facebook.

„Îmi pare rău că gestul meu de a renunța la plimbarea cu autoturismul de serviciu nu a fost urmat de mulți dintre colegii de la guvern. M-am pomenit ca bravul soldat Svek, pornit impetuos la atac și care constată că nu îl urmează nimeni. Deși ciudățenia este „1 șef = 1 autoturism", mai degrabă eu păream ciudat”, a răspuns Valentin Mircea la un comentariu la postarea sa.  

După ce cineva a menționat că premierul Olandei vine și pleacă cu bicicleta de la serviciu, Valentin Mircea a dezvăluit că a încercat să îl convingă pe premierul Dacian Cioloș să facă același lucru, dar fără succes.

„Am încercat și eu să îl conving pe Dacian Cioloș să facă asta. Inițial a fost de acord, dar nu a luat bicicleta de coarne”, scrie pe pagina sa de Facebook Valentin Mircea. 

Un alt membru al Guvernului care folosește RATB-ul este ministrul Muncii. Dragoş Pîslaru a apărut miercuri, într-o postare a Iolandei Stăniloiu, secretar de stat în cadrul Ministerului Muncii, în timp ce se afla în autobuz alături de echipa cu care lucrează.

Ministrul a explicat pe Facebook cum a apărut poza din RATB.

„Pentru că e weekend și ne uităm la o săptămână care tocmai a trecut, iată mai jos povestea pozei din autobuz. Nu de alta, dar pe alocuri a fost mai discutată decât politicile publice și decât temele de campanie.

Avem o echipă tare frumoasă la minister și la ieșirea cu pricină am realizat cu toții că am fost niște bursuci ultimele luni - nu am ieșit nicăieri să socializam un pic în afară biroului. Că deh, în calitate de tigru de la autoritatea tutelară, am promovat stahanovismul în ultima perioadă ;-)

Așa că mulțumesc din nou colegilor pentru sprijinul excelent și pasiunea #LaMunca. Nu numai celor din autobuz, ci și celorlalți cu care nu am plăcerea să stau să vorbesc mai mult. Colegi din toată țara care au înțeles că schimbarea este posibilă dacă muncești pentru oameni. Nu trebuie să ne îmbătăm cu apa rece, ar mai fi multe de făcut, dar este un început bun și o direcție ce ar trebui continuată!

PS: Poate umplem un tren data viitoare cu #DreamTeamMMuncii - să promovăm și CFR-ul un pic ;-) ”, a scris minustrul Dragoș Pîslaru.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • check icon
    vorbind de romania moderna anii 1866 si 1947 au fost anii de rascruce ai natiei romane. in acesti ani a inceput schimbarea intregii legislatii a romaniei, culminand cu constitutia si forma de guvernamant. si asa a debutata cate o "oranduire noua" 100% ! in 1989 a fost o schimbare la varf si atat, dovada : ca daca era vorba de o "oranduire noua", dupa modelele 1866 si 1947, intreaga legislatie trebuia redefinita. dar ... la vremuri noi, tot noi :) in puscarii, cam 50%, ca sa ajunga la toti !
    • Like 0
  • check icon
    Deh? Încă unul care se exprimă în scris cu „deh”? Și ministru, pe deasupra.
    Ce o să urmeze? în lista de achiziții să figureze: kekila, balanțain etc...
    Aoleo! mor...
    • Like 0
    • @
      Ce ne mai place sa ii criticam pe unii de forma, iar altora sa le trecem cu vederea si lipsurile de fond...
      http://www.romlit.ro/interjecii
      • Like 0
    • @ Stefan Balan
      check icon
      Ne place să-i criticăm pe formă. Până să am acces la internet nu am întâlnit pe nicăieri formula „deh”. Am tăcut chitic, crezând că ține de vreo exprimare cool, specifică mediului nou pentru mine. Apoi am văzut că apar alte mutații, gen: măh, nah, băh, dap (probabil după englezescul yep), și totodată, din context m-am lămurit și cu cei ce le utilizează. Nu știu dacă am apucături de grammar nazi, dar de multe ori astfel de cuvinte, chiar dacă sunt asociate interjecțiilor, zgârie retina (din fericire nu și timpanul, deși limba română e una fonetică).
      P.S. M-ai trimis pe un site care scrie cu î din ă.
      • Like 0
  • Cred ca e bine sa rememoram cine a fist premier intre 2012 si 2015. Asa vom avea raspunsul la intrebarea ce guvernare a fost catastrofala. Faptul ca PM Ciolos inca isi iubeste viata incat sa isi dea seama de cretinismul ideii de a merge cu bicla prin Metropola Bucaresci. Cred ca omul ala de la corpul de control e un triathlonist de varf.
    • Like 2
    • @ Dragos Alexandru Stefan
      Aveti dreptate. Fac ciclism la nivel de amator dar intens si fac si triatlon. Iar premierul Dacian Ciolos merge cu bicicleta dar nu tot drumul pana la Victoria, din ratiuni de securitate
      • Like 0
  • Sintem o tara guvernata in stil fanariot, si nu singura, care s-a trezit acceptata in UE.
    • Like 1
  • Nimeni nu cred ca are ceva cu ei pentru ca detin masini de servici.Problema este ce fel de masini au,intr.un oras aglometat nu vad diferenta intre un Audi si o Dacie (Logan/Sandero).In plus de ce ai nevoie de sofer?Esti handicapat sa nu poti conduce?(in sensul fizic).
    Aceasta problema se perpetueaza si la romanul de rand,adica eu mi.am cumparat in telefon de 3000 de lei iar ca functionalitate este comporabil cu unul de 500/600 de lei.Din punctul meu de vedere cauza este economia de consum.Probabil dupa o noua criza economica mai invatam si noi ceva.
    • Like 1
    • @ Gulas Adrian
      Si parerea mea e e ok daca au masina de serviciu dar sa si-o conduca singuri. Sa-si conduca singuri masinile.
      • Like 0
    • @ Gulas Adrian
      check icon
      Treaba e ca tu ti-ai luat telefonul de 3000 pe banul tau, nu al asociatiei de bloc
      • Like 0
  • check icon
    Mai să-ți dea lacrimile când citești cum șeful corpului de control propune bicicleta premierului ca mijloc principal de transport. Eu îi invidiez pe cei care au curajul să meargă cu bicicleta prin București, un oraș cu un trafic sălbatic și haotic. Cum să-l pui pe premier să facă un pas decisiv spre sinucidere. Sigur, inițial a spus că e OK, după aia i-au spus niște oameni cu capul pe umeri că este foarte riscant. Parcă am mai auzit de liste d-astea pe la SIE în vremea lui MRU, pare o listă identică. Sau e aceeași?
    • Like 1
    • @
      Pai ar cam trebui sa le cerem sa mearga cu bicicleta la serviciu, astfel ar invata ce trebuie facut ca sa devenim o tara normala la cap.
      • Like 0
    • @ Dan T. Coman
      check icon
      Nu, domnule dragă, nu. Mai întâi, ceri serviciului circulație al MAI și poliției locale să pună naibii ordine în trafic, în București, mai ales, dar și în alte orașe mari precum Ploiești ori Constanța, se circulă sălbatic. Parcă mai puțin agresivi ar fi timișorenii și clujenii, dar nu foarte mult în față. Bucureștiul este cel mai sălbatic oraș din p.d.v. al traficului și al parcărilor. Dacă o mamă ar dori să-și plimbe copilul în cărucior, pur și simplu nu poate, aproape toate trotuarele sunt blocate de mașini, doar rareori din cauza unor șoferi nesimțiți, pur și simplu nu e loc de parcare. DUPĂ (atenție, domnul meu, după) ce faci ordine în trafic, faci și benzi de biciclete, dar benzi „pe bune”, nu benzi blocate de mașini cu luminile de avarii pornite. În sfârșit, chestia cu premierul pe bicicletă, chiar presupunînd că totul ar fi normal, este o găselniță ieftină. Un premier nu merge pe bicicletă, transpiră, poate cădea etc. etc. Am putea sugera o motoretă, dacă chiar vrem să fim șmecheri de cartier. La 1 ian. 2007, România a intrat în U.E. Cred că a venit timpul ca MAI și administrațiile locale să pună ordine în trafic, cred că e timpul ca poliția circulație chiar să facă ceva, nu să producă burtoși care dau amenzi pt depășirea vitezei cu 11 km/h față de limita admisă. Dv. nu credeți la fel? Dv. nu simțiți că prea multe nu sunt în ordine în țara noastră? Sau aveți cumva impresia că totul începe de la bicla premierului?
      • Like 0


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult