Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Compania Facebook şi-a schimbat numele în Meta

Facebook - Meta

Foto: Vladimir Sindeyeve/NurPhoto / Shutterstock Editorial / Profimedia

Facebook se numeşte acum Meta, a anunţat joi compania, care vrea să construiască „metaversul”, un mediu virtual comun, care ar urma să devină următoarea mare platformă informatică, transmite Reuters, citat de News.ro.

Noua siglă a companiei este o formă de infinit albastru, care a înlocuit Logo-ul ”Like”.

Brand-urile companiei, cum ar fi Facebook, Whatsapp și Instagram, nu își vor schimba numele. Meta înseamnă în limba greacă „dincolo de”, „după”.

Schimbarea numelui apare într-o perioadă în care compania de social media se luptă cu critici din toate părțile cu privire la deciziile legate de algoritmi, precum și acuzații legate de răspândirea urii, a violenței și dezinformării.

CEO-ul Mark Zuckerberg a declarat joi că noul nume al companiei reflectă ambiţiile sale de a construi metaversul, mai degrabă decât serviciul său de socializare omonim.

Metavers, un termen inventat pentru prima dată într-un roman distopic în urmă cu trei decenii şi care acum atrage mult interes în Silicon Valley, se referă în linii mari la ideea unui mediu virtual partajat, care poate fi accesat de oameni care folosesc diferite dispozitive.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Facebook are planuri marete pentru toata populatia globului. In mentalitatea lor, oamenii ar trebui sa isi petreaca intreaga viata ruland printre gunoiul care iti este prezentat la facebook wall.

    Foloseam facebook-ul pe vremea cand aveam control total asupra informatiilor care le vedeam pe wall, apoi usor usor au inceput sa ma intoxice cu filmulete scurte si interesante care iti furau circa 1 ora din viata in timp ce stateai pe WC. Trezirea mi-a venit abia atunci cand incepusera sa imi prezinte si reclame cu hartie igienica.

    Romanii si lumea inca nu realizeaza ca entitati precum google si facebook au trecut demult pragul normalitatii iar in prezent se comporta mai degraba ca niste monopoluri media care iti livreaza informatii cu forta, toate menite sa te tina cat mai mult timp in acel metaverse creat tot de ei. Oamenii nu stiu si nu inteleg insa algoritmul google si facebook facilitatea raspandirea stirilor de tip fake si a informatiilor de tip fake deoarece acestea provoaca mai mult 'engagement' ceea ce ajuta direct la cresterea profitului acestor companii.

    Mai multe detalii aici:
    https://www.youtube.com/watch?v=oKAGj46vsFI&t=1s
    • Like 0
  • Nu sunteți în stare să expuneți lucruri clare.
    Titlul e greșit, nu Facebook își schimbă numele, ci s-a creat o nouă entitate care este umbrelă pentru cele trei și ce acareturi mai sunt.
    Vă și contraziceți:
    "Facebook se numeşte acum Meta"
    "Brand-urile companiei, cum ar fi Facebook, Whatsapp și Instagram, nu își vor schimba numele."
    Își schimbă sau nu? Sau e pisica lui Schrodinger?
    • Like 1
    • @ Crator Tan
      Cu minima documentare ai fi gasit ca numele companiei se numea inainte Facebook Inc, iar unul din "produsele" oferite se numea Facebook. Altele fiind Instagram si Whatsapp.
      Ai postat ca sa te afli in treaba.
      • Like 1
    • @ Ovidiu Grigore
      Țuțăr, ceva much? Nu pricepeți lucruri elementare.
      • Like 0
    • @ Crator Tan
      Postare dubla, scuze.
      • Like 0
    • @ Crator Tan
      Tradu te tog in limba romana.
      Dar hai sa iti explic: compania s-a numit, ani buni, Facebook Inc. Si a oferit produsele "facebook", adica reteaua de socializare, apoi "Instagram" - alt mod de socializare, si apoi "whatsapp" - mesagerie si telefonie voip.
      Acum compania isi schimba numele din Facebook in Meta, dar produsele sale raman aceleasi: facebook, instagram si whatsapp.
      Imi pare rau, nu ma pricep sa desenez ca sa-ti fie mai clar.
      • Like 0


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult
Text: Loredana Voiculescu/ Voce: Alex Livadaru
sound-bars icon