Sari la continut

De opt ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

Comunitatea a decis: câștigătorul concursului lansat de Romanian Design Week și IQOS este proiectul „Echoes of Presence”

Echoes of Presence_cover

ÎMPREUNĂ este tema pe care Romanian Design Week și IQOS au propus-o comunității creative din România pentru ediția de anul acesta a concursului. Peste 13.000 de oameni au votat cele trei proiecte finaliste, iar câștigătorul a fost decis de comunitate, prin vot public, și a primit peste 6.000 de voturi.

  • Proiectul „Echoes of Presence”, clasat pe locul I, primește un premiu în valoare de 5.000 de euro și un buget de producție pus la dispoziție de organizatori în valoare de 40.000 de euro;
  • Proiectul „Alternative Togetherness”, clasat pe locul al II-lea, primește un premiu de 3.000 de euro;
  • Proiectul „Togetherness”, locul al III-lea, primește un premiu de 2.000 de euro.

Instalația câștigătoare propusă de Alina Rizescu, Bogdan Ștefănescu și Denis Flueraru va fi realizată și expusă în cadrul Romanian Design Week. Coordonator tehnic și partener de producție și montaj va fi Florin Niculae - CEO Kaustik.

Cei trei creatori ai proiectului câștigător, „Echoes of Presence”, au oferit o definiție inovativă a conceptului de „împreună” și au gândit o instalație imersivă în care prezența vizitatorilor influențează ambientul și experiența celorlalți. A auzi, a simți și a cunoaște sunt temele celor 3 camere în care omul este surprins de un ambient în continuă schimbare. Scenografia amintește de un context urban esențializat, iar percepția asupra spațiului este augmentată prin reflexii și tehnologie.

Publicul parcurge un traseu prin 3 încăperi în care experiențele vizuale se combină cu cele sonore și cu cele senzoriale, într-o descoperire a celuilalt din ce în ce mai profundă. Prin senzori de prezență, vizitatorii declanșează efecte care se propagă dintr-o încăpere în cealaltă.

În prima etapă a evaluării, cele trei proiecte finaliste au fost alese de juriul format din Adrian Damian - scenograf, Eliza Yokina - arhitect, Senior Partner Cumulus, Omid Ghannadi - designer, cofondator Inside Academy, Andrei Borțun - CEO The Institute și Bogdan Jurge - Manager Brand Engagement IQOS, Philip Morris România.

În a doua etapă, publicul adult a decis câștigătorul prin voturile acordate pe platforma concursului - www.partedinarte.ro.

Romanian Design Week 2023 va avea loc în București, între 12 și 28 mai. Proiectul câștigător va fi prezentat în spațiul principal al ediției din acest an a festivalului, iar la finalul acestuia, el va rămâne în spațiul expozițional și va putea fi vizitat până la sfârșitul lunii iunie.

Romanian Design Week (RDW) este cel mai mare eveniment interdisciplinar din România – un festival care promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, ca instrumente pentru creșterea culturală, socială și economică. Expozițiile și evenimentele din programul festivalului au ca scop să facă designul accesibil pentru un public larg.

Prin susținerea acestui proiect, IQOS își reafirmă misiunea de a sprijini inovația și spiritul creativ și de a ne aduce împreună. Pentru că împreună suntem cu toții mai puternici, iar inspirația este pretutindeni în jurul nostru, este în comunitate.

Urmărește pe Instagramul @iqos_ro cum proiectul „Echoes of Presence” devine realitate cu ajutorul vostru, al tuturor.

Material susținut de IQOS.

IQOS nu este lipsit de riscuri. Eliberează nicotină, care provoacă dependență. IQOS este destinat adulților care altfel ar continua să fumeze sau să folosească produse cu nicotină.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Testat e Hot

Vreau să vă arăt azi un program inedit de educație la firul ierbii: el începe chiar pe pajiștea a două festivaluri care atrag în fiecare an zeci de mii de tineri și își propune să fie un fel de curs introductiv într-o materie pe care școala românească se jenează să o predea.

Citește mai mult

BT Go

Într-o eră în care tehnologia avansează rapid, IMM-urile sunt nevoite să adopte rapid inovații digitale pentru a rămâne competitive și a profita de oportunitățile de pe piață. Serviciile care simplifică birocrația permit antreprenorilor să se concentreze pe inovație și dezvoltarea afacerilor lor.

Citește mai mult

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult