Sari la continut

De opt ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

Construirea metroului până la Aeroportul Henri Coandă va fi finanțată cu fonduri europene. Cum va arăta și când ar putea fi gata magistrala M6

Ministrul Transporturilor, Felix Stroe, a anunţat joi în ședința de guvern că, în urma depunerii aplicaţiei rescrise pentru magistrala de metrou M6, Comisia Europeană a acceptat cererea de finanţare a acesteia, potrivit Agerpres.

„Duminică, 24 decembrie, Ministerul Transporturilor a depus aplicaţia rescrisă pentru magistrala de metrou M6. A fost acceptată cererea de finanţare de către Comisia Europeană şi este vorba de legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Otopeni”, a declarat ministrul Felix Stroe.

Magistrala de metrou până la Aeroportul Henri Coandă va avea o lungime de 14,2 km şi 12 staţii. Valoarea totală a proiectului este de 1,391 miliarde de euro.

De data aceasta ministrul Transporturilor nu a mai pomenit nimic de termenul la care ar urma să fie finalizată investiția, după ce, la precedenta întrunire săptămânală a membrilor Cabinetului, Stroe a precizat că magistrala va fi gata „la timp” pentru campionatul european de fotbal din 2020.

„Această magistrală va fi gata până în anul 2020”, spunea în urmă cu o săptămână ministrul Stroe, răspunzând în ședința de Guvern întrebării puse de premier despre data la care va fi gata construcția magistralei M6.

„La începutul sau la sfârșitul anului?”, a vrut să știe premierul.

(Sursa: Facebook / Asociația Pro Infrastructura)

„Adică la timp. Va fi gata la timp pentru angajamentul pe care îl are România cu activitățile din anul 2020”, a adăugat Felix Stroe.

Premierul Tudose: „Adică campionatul de fotbal, da?”

Ministrul Felix Stroe: „Da”.

Reprezentanții Asociației Pro Infrastructura (API) sunt de părere că termenul de doi ani și jumătate avansat de ministrul Transporturilor pentru finalizarea liniei de metrou M6 până la Aeroportul Henri Coandă este unul nerealist. Din momentul lansării până când avem contract semnat şi constructor în teren poate dura peste un an de zile, argumentează API.

„Este o declarație total iresponsabilă, o minciună gogonată și o promisiune fantezistă fără niciun fel de bază prin care se dezinformează grav”, susține API într-o postare recentă pe Facebook.

„Pe Magistrala M6 suntem abia în faza de proiectare (s-a finalizat doar proiectarea preliminară). Pe 30 octombrie 2017 s-a emis Acordul de Mediu. Oficialii Metrorex ne promit că în primele luni ale lui 2018 se lansează licitația pentru execuția lucrărilor. Însă sunt doar promisiuni. În plus, vor fi necesare multe luni de zile până când aceasta va fi gata și se va putea semna contractul de execuție. Cele mai favorabile scenarii spun că acest contract ar putea fi semnat în prima parte a lui 2019 și după câteva luni am putea avea constructorul în teren.

(Sursa: Facebook / Asociația Pro Infrastructura)

Pe 22 noiembrie 2017, în cadrul SCS Transport din CM POIM, oficialii Metrorex au oferit termenul de 48 de luni, 4 ANI (!) de la data în care se încep lucrările, pentru punerea în funcțiune a Magistralei M6! Și chiar și acest termen este foarte optimist dacă ne uităm la felul în care s-au derulat contractele pentru M4 și M5. Pentru extinderea Magistralei M4 cu doar două (2) stații, licitația s-a lansat în iunie 2011, a fost adjudecată în iulie 2012, execuția a început în octombrie 2012 și circulația a fost deschisă în martie 2017 (total aproape 6 ani)”, spun reprezentanții API.  

„Un termen super-optimist pentru deschiderea M6 între 1 Mai/Pajura și Aeroportul Henri Coandă ar fi 2024-2025, minimum un an licitație și 6 ani execuție”, consideră reprezentanții Asociației Pro Infrastructura.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Parca exista o experienta cu un pasaj in Bucuresti inceput cu fonduri europene si care a fost pana la urma platit din banii bucurestenilor sau ai poporului pentru ca nu a fost terminat la timp. E adevarat? Daca da, atunci urmeaza probabil sa fie folosita aceeasi reteta, la alta scara. O linie de metrou este mult mai mult decat un pasaj sau pod.
    Suna bine "din bani europeni". Problema este ca banii aceia sunt greu de deturnat, dupa cum au aflat deja. Cazul TelDrum este de notorietate. Daca se porneste cu fanfara si taieri de panglici si apoi se trage de timp pana cand fondurile se opresc iar restul se cheltuie din banul public pe care are si stie cine sa il jefuiasca si nu trebuie data socoteala? Cati vor intelege ce se intampla? Cati vor cere condamnari de primari si directori de firme ale primariei tocmai infiintate si pe care nu se stie cine le va controla si de unde se vor recupera eventualele fraude, ca in cazul firmelor private legate printr-un contract?
    Isi mai aduce aminte cineva de promisiunile fantasmagorice din campanie cu salarii care cresc de doua ori, de trei ori, pensii fabuloase, etc. Din campania de la care a trecut doar un an? Toata lumea s-a repezit sa spuna ca programul de guvernare va fi nesustenabil in loc sa Inteleaga ca astia vroiau doar puterea, pentru cu totul altceva.
    La butoane este gasca aceea care a castigat alegerile. Termenul promis este atat de nerealist incat nu trebuie sa ne punem problema respectarii lui ci cat planuiesc sa fure de indata ce fondurile vor fi blocate. Pentru ca e clar ca asta se va intampla cand termenul nu este respectat, la fel ca in cazul autostrazilor intarziate si al altor "proiecte". Iar la o lucrare de asemenea dimensiuni va fi de jefuit nu gluma. Probabil aceasta va fi sursa de finantare pentru urmatoarea campanie electorala. Si ca sa fie totul discret, se va organiza probabil si un blat cu partidele interesate pentru ca vor fi bani pentru toti cei dispusi sa se manjeasca.
    Iar pretul final nu va fi cel anuntat ci de cateva ori mai mare, au invatat deja cum se face, dupa exemplul autostrazii Bechtel. Fraierii vor crede ca este pentru campionatul de fotbal si vor fi foarte bucurosi la inceput iar dupa aceea vor inghiti vreo explicatie cu ceva complicatii aparute la o teava de apa din cartierul Militari.
    As zice ca la cum se "fac" treburile la noi ar fi mai ieftin ca o asemenea lucrare sa nici nu fie inceputa pana cand nu vom avea la conducere oameni cinstiti in primul rand si profesionisti in al doilea rand.
    • Like 2
    • @ Dan Stroie
      Ca sunt niste hoti ordinari, niste iremediabili sarlatani, ne-au convins fara rest toti potentatii astia PSD-isti. Iata ca a venit vremea cand "finetea" falsei confruntari dintre PM si sfertodoctii ce inca mai fredoneaza dupa partiturile compuse de SMT-istul Dragnea conduce la despanusarea ultimelor foi de pe stiuletele propagandei clepto-PSD-iste scotand la iveala raritatea boabelor intelepciunii de pe coceanul pitit pana de curand in sperantele implinirii.

      Riscand sa depasesca in absurda infatuare gogorita cu mutarea bursei de la Londra la Bucuresti, mentionarea tafnoasa a disponibilizarii unie linii de metrou pana la aeroportul Henry Coanda - Otopeni inainte de inceputul campionatului european de fotabal din 2020 ne demonstreaza odata in plus ca actuala putere e compusa din handicapati mental imbacsiti in propria suficienta. Poate doar miloanele lor de asistati social sa-i mai creada!

      Provoc pe oricare individ din actuala clica la putere la un ramasag unu-la-unu: pentru o miza de, sa zicem, 30 de mii de euro, eu pariez pe incapacitatea declarantilor de azi de a da in folosinta pentru utilizare publica normala a unei linii de metro intre reteaua actuala si aeroportul Henry Coanda - Otopeni inainte de inceputul campionatului european de fotabal din 2020.

      Sunt curios care din lichele are demnitatea de a pune banii acolo unde-i asmute cleampa.

      Provocarea e valabila pana la sfarsitul lunii Ianuarie 2018 si presupune un contract validat la notariat si depunerea banilor (de catre ambele parti) intr-un cont special aflat la dispozitia notarului respectiv. Pentru a evita sarlataniile clanului clepto-PSD-ist, imi rezerv dreptul de a nominaliza notarul ce va duce la indeplinire prezenta provocare. NB. Notarul va fi o entitate autorizata in EU.

      Astept!



      • Like 1
  • Va arăta futuristic și nu va fi gata niciodată.
    • Like 1


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult