Sari la continut

De opt ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

Dezastru la Transporturi: zero kilometri de autostrăzi, zero kilometri de drum național dați în folosință în 2017

Felix Stroe

(Foto: captura video)

Dezastru pe toate planurile la bilanțul de final de an al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere: zero km de autostrăzi, zero km de variante de ocolire, zero km de drum național finalizați în 2017, arată o analiză realizată de Asociația Pro Infrastructură (API). 

Pe de altă parte, ministrul Transporturilor Felix Stroe a citit miercuri la ședința de Guvern, încurcând niște cifre și scuzându-se la un moment dat - „mă iertați, ochelarii...”, „un pachet” de proiecte prioritare care ar urma să fie finanțate de Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare (BERD). Proiectele ar urma să fie demarate în 2019. 

Concret, API a amintit că în 2017 au fost dați în folosință, în luna martie, 15 kilometri de autostradă, dar care erau gata din 2016. Pe de altă parte, Asociația Pro Infrastructura acuză conducerea companiei de autostrăzi că nu a deschis circulația pe tronsoane de autostradă finalizate și „perfect circulabile”.

„În afara sectorului de 15 km dintre Dumbrava și Margina dat în circulație pe 6 martie 2017, tronson care face parte din Autostrada A1 Lugoj-Deva care a fost finalizat încă din decembrie 2016, compania condusă de directorul general interimar Ștefan Ioniță nu este în stare să deschidă traficul până la sfârșitul anului curent nici măcar pe segmente de drum noi, perfect circulabile, precum Autostrada A10 Sebeș-Turda loturile 3 și 4, sau Varianta de Ocolire Caracal. Fuga de responsabilitate și interpretarea viciată a Regulamentelor de Recepție nu reflectă decât o profundă incompetență managerială și o batjocură la adresa tuturor cetățenilor care își pun zilnic viața în pericol pe drumuri naționale uzate fizic și moral”, a scris API pe Facebook.

Deschiderea în 2018 a lotului 3 al autostrăzii Lugoj-Deva este pusă în pericol de faptul că actuala conducere a CNAIR nu a plătit constructorului lucrările suplimentare executate, mai arată API.

„Mai mult decât atât, «închiderea» coridorului de autostradă Sibiu-Nădlac (A1) este și ea amânată pe termen nedefinit datorită performanțelor dezastruoase în tratarea problemelor rămase pe secțiunea Lugoj-Deva. Deși directorul general CNAIR Ștefan Ioniță a promis în fața ministrului Transporturilor că în luna noiembrie cel târziu vor fi lansate la licitație tunelurile lipsă aferente lotului 2, acest lucru nu s-a întâmplat nici până acum. De asemenea, deschiderea în 2018 a lotului 3 al autostrăzii este pusă și ea în pericol de faptul că actuala conducere a CNAIR refuză să plătească antreprenorului lucrările suplimentare executate prin realizarea descărcării (semi-nodului) de la Holdea”, se scrie în analiza realizată de Pro Infrastructura.

„Dezastrul continuă și pe proiecte de Variante de Ocolire, unde contracte semnate de ani de zile și anunțate că vor începe în acest an se amână pentru anii următori (centurile Satu Mare, Rădăuți, Beiuș-Ștei), cele aflate în execuție au bătut pasul pe loc (Târgu Jiu, Mihăilești, București, Tecuci), cele anunțate că vor fi deblocate au rămas la fel de blocate (Carei, Suceava, Iași), iar unele chiar fac pași înapoi, spre reziliere (Târgu Mureș).

Marile performanțe din acest an ale actualei conduceri CNAIR sunt proiectele de miliarde „ridicate pe SEAP". Din păcate, aceste performanțe sunt iluzorii, fiind vorba de coloși cu picioare de lut! Lansarea de licitații pe studii de fezabilitate vechi, incomplete și fără studii geotehnice corespunzătoare, prin caiete de sarcini prost pregătite, sunt doar un alt praf în ochi aruncat cetățeanului care speră să circule pe o infrastructură rutieră demnă de secolul XXI. Procedurile de licitație lansate sunt TOATE amânate în repetate rânduri și unele dintre ele sunt aproape de anulare în urma deciziilor judecătorești, precum în cazul drumului expres Craiova-Pitești”, avertizează API, care cere ministrului Transporturilor, Felix Stroe, demiterea conducerii Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Ministrul Transporturilor, Felix Stroe: Anul viitor vor fi daţi în folosinţă „minim” 150 de kilometri

Altfel vede lucrurile ministrul Transporturilor. La începutul lunii noiembrie ministrul Transporturilor, Felix Stroe, a declarat în Parlament că în prezent, în România, sunt 18 autostrăzi în execuţie şi că are convingerea că anul viitor vor fi daţi în folosinţă „minim” 150 de kilometri.

„Fiecare proiect este anvelopat în unităţi de timp, în unităţi financiare, se monitorizează zilnic, săptămânal, lunar şi am convingerea - şi în viaţa mea nu m-am făcut de râs, sunt un om corect care nu-i menajez pe ceilalţi, dar nu mă menajez nici pe mine -, am convingerea fermă că la anul vom da în funcţiune un număr important de kilometri de autostradă şi estimez că vor fi minim 150”, a mai spus Felix Stroe, potrivit News.ro.

Miercuri, la ședința de Guvern, ministrul Transporturilor Felix Stroe a citit pe nerăsuflate de pe niște foi, încurcând niște cifre și scuzându-se la un moment dat - „mă iertați, ochelarii...”, „un pachet” de proiecte prioritare care ar urma să fie finanțate de Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare (BERD). Proiectele ar urma să fie demarate în 2019. 

Printre proiectele prezentate de ministrul Transporturilor se numără proiectul de autostradă Braşov - Paşcani - Iaşi - Ungheni, cu o investiţie de 3,08 miliarde de euro, proiectul Trans Regio de drum rapid Braşov - Târgu Mureş (investiţie de 100,2 milioane de euro) şi proiectul de autostradă Braşov - Făgăraş - Sibiu (investiție de 816,44 milioane de euro). 

După ce l-a felicitat, premierul Mihai Tudose i-a spus ministrului Transporturilor că „rămâne ca să trecem de nivelul cu cariocile pe hârtie, că până acum proiecte am avut, slavă Domnului”. „Acum avem, în sfârşit, şi finanţarea şi determinarea să le ducem la bun sfârşit", a dat asigurări șeful guvernului.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • check icon
    Singurul obiectiv realizat de guvernul psd : zero.
    Parca asta isi propusesera la începutul anului: nimic pentru infrastructură.
    Obiectiv atins.
    • Like 0
  • Lasa ca avem spectacole campenesti cu folcloriste, gratare si festivaluri ale micului, borduri, luminite de Craciun, ajutor de inmormantare etc. Si partea buna acum, o sa putem fura si mai mult daca trec legile astia, vom fi un popor cu adevarat fericit sa ne ducem traditia mai departe.
    • Like 0
  • Ionel check icon
    Pe mine ma ia cu ameteala cand vad cate PROIECTE sunt pe HARTIE !!! Pai Firea spunea ca la finalul lui 2017 termina pasajul de la Ciurel - http://www.capital.ro/cand-va-fi-gata-cel-mai-scump-proiect-de-infrastructura.html - Minciuna !!!. Apoi, de un an si ceva nu sunt in stare sa deschida circulatia pe 2 sensuri la podul chitila pe centura, iar altii intr-un an fac cateva poduri de la zero !!!!! Partea proasta este ca nu mai poti crede pe nimeni.
    • Like 0


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult