Sari la continut

De șase ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

Contre între hotelierii din Mamaia și Primărie pe tema parcării scumpe din stațiune

parcare Mamaia

În plin sezon estival, dar cu o stațiune Mamaia devansată pentru prima dată de Eforie Nord și Năvodari, Organizația Patronală Mamaia Constanța a explicat, prin intermediul unui comunicat de presă, de ce hotelierii nu au închiriat locuri de parcare puse la dispoziție de administrația locală. “Hotelierii din Mamaia sunt în continuare nemulțumiți de prețurile mari stabilite de Primăria Constanța pentru locurile de parcare din stațiune și, din acest motiv, numărul turiștilor a scăzut.“

Imagine dezolantă pe plaja Cazino Mamaia (sursa- stirileprotv.ro )

OPMCTA: Primăria Constanța nu are suficiente locuri de parcare pentru numărul de camere acreditate în stațiunea Mamaia

Referitor la declarația făcută de reprezentanta Primăriei Constanța, Felicia Ovanesian, potrivit căreia ”agenții economici au posibilitatea să cumpere abonamente mai ieftine pentru turiști, dar nu sunt interesați de această facilitate”, reprezentanții OPMCTA contrazic această afirmație.

“Regulamentul parcărilor publice adoptat de administrația publică locală conține o prevedere care le permite agenților economici să obțină un loc de parcare în schimbul a 499 de lei/lună. Acest sistem nu poate fi implementat.

Membrii Organizației Patronale Mamaia-Constanța sunt de părere că nu se poate implementa acest sistem reglementat de Primăria Constanța, din mai multe motive:

1. Parcarea este la o distanță mare față de hoteluri, nu în apropierea acestora;

2. Pentru ca hotelul să implementeze acest sistem, trebuie să angajeze un valet care să preia mașinile spre/dinspre parcare, deoarece turiștii vin cu multe bagaje;

3. Parcarea trebuie să fie delimitată și păzită de către hotel

Pe de altă parte, reprezentanții Primăriei Constanța nu au precizat cum se poate face delimitarea parcărilor de pe bulevard, dacă mai multe hoteluri doresc locuri. O altă întrebare care nu își găsește răspuns se referă la modul în care se face paza parcărilor respective, astfel încât să nu parcheze alți turiști sau localnici pe locurile plătite de hotel.”

Turiști în Mamaia cu mașina parcată în Constanța

Mulți turiști le-au transmis hotelierilor că sunt nevoiți să își lase bagajele la hotel și apoi merg cu mașina până în Constanța, pentru a găsi locuri gratuite pe străzi secundare. “Este un deranj suplimentar pentru oaspeții care ajung la mare și ar trebui să aibă o vacanță lipsită de griji, nu să caute soluții pentru parcarea mașinii. De asemenea, mulți turiști și-au anulat rezervările pe care le aveau la hoteluri din Mamaia și s-au orientat către stațiuni din sudul litoralului, unde taxa pentru locul de parcare nu este atât de mare. OPMCTA apreciază că Primăria Constanța nu are suficiente locuri de parcare pentru numărul de camere acreditate în statiunea Mamaia, astfel că, dacă toți hotelierii certificați bat la ușa primăriei, aceasta va fi în imposibilitatea de a pune în practică reglementările din regulamentul pe care l-a făcut.”

Stațiunea Mamaia a pierdut aproximativ 20% din turiști anul acesta și a devenit mai puțin atractivă

În timp ce Primăria Constanța și hotelierii din Mamaia se contrazic în legătură cu prețul parcării, stațiunea a devenit mai puțin atractivă pentru turiști. ”Potrivit unei analize care a fost realizată de Litoraluromanesc.ro, Mamaia a pierdut aproximativ 20% din turiștii sosiți în anul pre-pandemic 2019, aceștia fiind atrași în 2022 în stațiunile din sudul litoralului”, susține Ionuț Nedea, CEO Litoralulromanesc.ro, reprezentant al Organizației Patronale Mamaia-Constanța.

Ionut Nedea

Datele centralizate evidențiază faptul că Eforie Nord și Neptun-Olimp au luat locul stațiunii Mamaia în clasamentul zonelor preferate de români pentru vacanța la Marea Neagră. Astfel, creșterea înregistrată de acestea este de 30-35%, în comparație cu anul 2019.

“Printre motivele care i-au descurajat pe turiști să aleagă stațiunea Mamaia se numără: lărgirea plajelor, dar și taxa de parcare introdusă de autoritățile locale. Noi am avut oferte de cazare cu 100 de lei pe noapte, aproape cât costă o zi de parcare în Mamaia. Totuși, turiștii trebuie să știe că mulțe hoteluri au parcări proprii, iar în majoritatea cazurilor, numărul locurilor este suficient pentru cei cazați acolo”, mai spune Ionuț Nedea.

Articol preluat de pe Funky Travel

Îți recomandăm
Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nume check icon
    Romania mereu suprinzatoare. Pe langa faptul ca valoarea taxei de parcare de zi este strigatoare la cer, decizia luata a fost foarte rudimentar gandita pe sistemul de tepari ai litoralului romanesc. Nu se poate sau nu vrem sa muncim mai mult de trei luni pe an, iar cererea este mai mare decat oferta, prin urmare hai sa le luam banii fraierilor ca oricum o sa vina buluc. No, nu prea mai este bulucul si atunci avem o revelatie si intelegem ca trebui sa stam de vorba si sa vedem ce facem. Acest lucru trebuia facut inainte, dar cand noi nu construim pe termen lung, cand noi nu respectam turisti si ii tratam ca le facem o favoare ca ii primim la noi in hoteluri, cand ultima ora de hotelarie ospitalitate a fost predata pe vremea lui Ceausescu, atunci culegem ce am cultivat. Am cultivat mediocritate, indolenta si rapacitate si culegem ...
    • Like 2
    • @ Nume
      Ai dreptate, primarul pe linia cu toți țeparii din Mamaia s-a gândit să stoarcă și el niște bani de la fraieri..Acum se vaieta că nu vor hotelierii să-i plătească lui tributul în locul turiștilor de parca un hotel e musai să angajeze valeti prin tot orașul pe unde are starostele orașului împrăștiate câte 5-7-9 locuri de parcare. Cum încearcă el sa insulte inteligența tuturor ca să acopere o țeapă. Până la punerea în scenă a jafului organele abilitate ar trebui să verifice autorizațiile de construire ale mausoleelor de beton de pe plajă răspândite printre hoteluri. Ma gândesc cum ar arăta Nisa sau Saint Tropez sau Rimini cu betoane pe plajă și cu primari speculanți.
      • Like 0


Îți recomandăm

UNStudio 1

UNStudio este unul dintre cele mai cunoscute și apreciate birouri de arhitectură din lume, cu filiale în Amsterdam, Frankfurt, Shanghai, Hong Kong, Dubai și Melbourne. are în portofoliu peste 120 de proiecte internaționale, precum clădiri de birouri, rezidențiale, muzee, poduri, dar și masterplanuri urbane. Printre cele mai cunoscute lucrări - Podul Erasmus din Rotterdam, Mercedes-Benz Museum din Stuttgart, Arnhem Central Station, Designul Doha Metro Station.

Citește mai mult

Marius Sava

„La mine pacienții nu vin niciodată singuri, vin cu partenerul”, spune medicul specialist pneumolog Marius Sava, cu competențe în somnologie, de la Rețeaua Privată de Sănătate Regina Maria, despre cei care ajung la ușa cabinetului cu simptome de apnee în somn.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Mihai Bran - Claudiu Pandaru

Când medicul psihiatru Mihai Bran le-a povestit colegilor săi de la muncă, în 2015, că ar vrea să își facă un startup în domeniul serviciilor de telemedicină, pentru a-și putea urmări mai ușor pacienții, cei mai mulți dintre ei au izbucnit în râs, neîncrezători. În prezent, business-ul său, ATLAS, pornit alături de câțiva prieteni IT-ști, a ajuns la o cifră de afaceri de un milion de euro și 400.000 de utilizatori.

Citește mai mult

Food waste Japonia

„În Japonia mâncarea e un personaj din marea poveste a lumii, un prim pas în călătorie. Fiecare regiune are cel puțin un ingredient sau o mâncare pentru care e faimoasă și care, când îi vine sezonul, e consumată în restul Japoniei. E și o formă ritualică de a reuni timpuri, locuri și oameni. Mâncarea japoneză e o formă de echilibru”, spune scriitorul George Moise într-un interviu pentru habits by Republica.

Citește mai mult