Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Contre între hotelierii din Mamaia și Primărie pe tema parcării scumpe din stațiune

parcare Mamaia

În plin sezon estival, dar cu o stațiune Mamaia devansată pentru prima dată de Eforie Nord și Năvodari, Organizația Patronală Mamaia Constanța a explicat, prin intermediul unui comunicat de presă, de ce hotelierii nu au închiriat locuri de parcare puse la dispoziție de administrația locală. “Hotelierii din Mamaia sunt în continuare nemulțumiți de prețurile mari stabilite de Primăria Constanța pentru locurile de parcare din stațiune și, din acest motiv, numărul turiștilor a scăzut.“

Imagine dezolantă pe plaja Cazino Mamaia (sursa- stirileprotv.ro )

OPMCTA: Primăria Constanța nu are suficiente locuri de parcare pentru numărul de camere acreditate în stațiunea Mamaia

Referitor la declarația făcută de reprezentanta Primăriei Constanța, Felicia Ovanesian, potrivit căreia ”agenții economici au posibilitatea să cumpere abonamente mai ieftine pentru turiști, dar nu sunt interesați de această facilitate”, reprezentanții OPMCTA contrazic această afirmație.

“Regulamentul parcărilor publice adoptat de administrația publică locală conține o prevedere care le permite agenților economici să obțină un loc de parcare în schimbul a 499 de lei/lună. Acest sistem nu poate fi implementat.

Membrii Organizației Patronale Mamaia-Constanța sunt de părere că nu se poate implementa acest sistem reglementat de Primăria Constanța, din mai multe motive:

1. Parcarea este la o distanță mare față de hoteluri, nu în apropierea acestora;

2. Pentru ca hotelul să implementeze acest sistem, trebuie să angajeze un valet care să preia mașinile spre/dinspre parcare, deoarece turiștii vin cu multe bagaje;

3. Parcarea trebuie să fie delimitată și păzită de către hotel

Pe de altă parte, reprezentanții Primăriei Constanța nu au precizat cum se poate face delimitarea parcărilor de pe bulevard, dacă mai multe hoteluri doresc locuri. O altă întrebare care nu își găsește răspuns se referă la modul în care se face paza parcărilor respective, astfel încât să nu parcheze alți turiști sau localnici pe locurile plătite de hotel.”

Turiști în Mamaia cu mașina parcată în Constanța

Mulți turiști le-au transmis hotelierilor că sunt nevoiți să își lase bagajele la hotel și apoi merg cu mașina până în Constanța, pentru a găsi locuri gratuite pe străzi secundare. “Este un deranj suplimentar pentru oaspeții care ajung la mare și ar trebui să aibă o vacanță lipsită de griji, nu să caute soluții pentru parcarea mașinii. De asemenea, mulți turiști și-au anulat rezervările pe care le aveau la hoteluri din Mamaia și s-au orientat către stațiuni din sudul litoralului, unde taxa pentru locul de parcare nu este atât de mare. OPMCTA apreciază că Primăria Constanța nu are suficiente locuri de parcare pentru numărul de camere acreditate în statiunea Mamaia, astfel că, dacă toți hotelierii certificați bat la ușa primăriei, aceasta va fi în imposibilitatea de a pune în practică reglementările din regulamentul pe care l-a făcut.”

Stațiunea Mamaia a pierdut aproximativ 20% din turiști anul acesta și a devenit mai puțin atractivă

În timp ce Primăria Constanța și hotelierii din Mamaia se contrazic în legătură cu prețul parcării, stațiunea a devenit mai puțin atractivă pentru turiști. ”Potrivit unei analize care a fost realizată de Litoraluromanesc.ro, Mamaia a pierdut aproximativ 20% din turiștii sosiți în anul pre-pandemic 2019, aceștia fiind atrași în 2022 în stațiunile din sudul litoralului”, susține Ionuț Nedea, CEO Litoralulromanesc.ro, reprezentant al Organizației Patronale Mamaia-Constanța.

Ionut Nedea

Datele centralizate evidențiază faptul că Eforie Nord și Neptun-Olimp au luat locul stațiunii Mamaia în clasamentul zonelor preferate de români pentru vacanța la Marea Neagră. Astfel, creșterea înregistrată de acestea este de 30-35%, în comparație cu anul 2019.

“Printre motivele care i-au descurajat pe turiști să aleagă stațiunea Mamaia se numără: lărgirea plajelor, dar și taxa de parcare introdusă de autoritățile locale. Noi am avut oferte de cazare cu 100 de lei pe noapte, aproape cât costă o zi de parcare în Mamaia. Totuși, turiștii trebuie să știe că mulțe hoteluri au parcări proprii, iar în majoritatea cazurilor, numărul locurilor este suficient pentru cei cazați acolo”, mai spune Ionuț Nedea.

Articol preluat de pe Funky Travel

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Îți recomandăm
Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nume check icon
    Romania mereu suprinzatoare. Pe langa faptul ca valoarea taxei de parcare de zi este strigatoare la cer, decizia luata a fost foarte rudimentar gandita pe sistemul de tepari ai litoralului romanesc. Nu se poate sau nu vrem sa muncim mai mult de trei luni pe an, iar cererea este mai mare decat oferta, prin urmare hai sa le luam banii fraierilor ca oricum o sa vina buluc. No, nu prea mai este bulucul si atunci avem o revelatie si intelegem ca trebui sa stam de vorba si sa vedem ce facem. Acest lucru trebuia facut inainte, dar cand noi nu construim pe termen lung, cand noi nu respectam turisti si ii tratam ca le facem o favoare ca ii primim la noi in hoteluri, cand ultima ora de hotelarie ospitalitate a fost predata pe vremea lui Ceausescu, atunci culegem ce am cultivat. Am cultivat mediocritate, indolenta si rapacitate si culegem ...
    • Like 2
    • @ Nume
      Ai dreptate, primarul pe linia cu toți țeparii din Mamaia s-a gândit să stoarcă și el niște bani de la fraieri..Acum se vaieta că nu vor hotelierii să-i plătească lui tributul în locul turiștilor de parca un hotel e musai să angajeze valeti prin tot orașul pe unde are starostele orașului împrăștiate câte 5-7-9 locuri de parcare. Cum încearcă el sa insulte inteligența tuturor ca să acopere o țeapă. Până la punerea în scenă a jafului organele abilitate ar trebui să verifice autorizațiile de construire ale mausoleelor de beton de pe plajă răspândite printre hoteluri. Ma gândesc cum ar arăta Nisa sau Saint Tropez sau Rimini cu betoane pe plajă și cu primari speculanți.
      • Like 0


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult