Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Corina Creţu: Facem eforturi supraomeneşti să evităm dezangajările de fonduri. Nu mai accept insultele din partea Guvernului României faţă de munca pe care o fac

Corina Crețu

(Foto: Guliver/Getty Images)

Comisarul european Corina Crețu a avertizat luni la Bruxelles că România are în prezent doar un singur proiect major spre analiză - metroul Otopeni-Gara de Nord - și a atras atenția că la Comisia Europeană se fac „eforturi supraomeneşti” pentru a evita dezangajările de fonduri pentru România, însă fără proiecte nu se poate finanţa.

„Este datoria mea ca şi comisar european pentru politică regională să avertizez în toate statele membre, deci implicit şi în România despre riscul pierderii sau dezangajărilor de fonduri şi mai ales în domeniul infrastructurii, având în vedere că sunt lucrări complexe, care durează ani de zile, trebuie să îmi fac datoria şi să spun că atunci când o ţară riscă să-şi piardă şansa la dezvoltare pentru generaţii întregi”, a afirmat Corina Creţu, într-o conferinţă de presă la Bruxelles susţinută împreună cu preşedintele Comitetului Regiunilor, Karl-Heinz Lambertz, scrie News.ro.

Oficialul european a detaliat „eforturile extraordinare” făcute la Bruxelles pentru ca România să nu piardă bani europeni. „Am fazat foarte multe proiecte în valoare de 3 miliarde de euro. Practic, am degrevat bugetul naţional de 3 miliarde de euro, bani care ar fi fost pierduţi. Am ajuns la o rată de absorbţie pentru perioada 2007-2013 de peste 90%, în condiţiile în care în 2014 am preluat-o de la sub 50%. Am aprobat proiecte retrospective, adică proiecte realizate dar pentru care statul român plătea credite BEI şi BERD, am preluat salariile tuturor lucrătorilor pe fonduri europene. S-au pierdut 2 miliarde de euro din păcate în domeniul cel mai vulnerabil şi cel mai necesar pentru România, acela al transporturilor”, a spus Corina Creţu.

”Pentru perioada 2014-2020 facem eforturi supraomeneşti să evităm dezangajările de fonduri”, a subliniat comisarul european.

Creţu a precizat că, la începutul anului 2018, riscul de pierdere era de 800 milioane de euro, dar lucrează cu autorităţile române pentru a minimiza aceste pierderi, care sunt pe POR.

”Nu înţeleg această tensiune care s-a creat între mine şi guvern spunând lucrurilor pe nume. Avem bani la Bruxelles pentru proiecte de infrastructură, nu avem proiecte”, a explicat Corina Crețu.

Comisarul european a menţionat că autostrada Târgu Mureş - Iaşi este o prioritate a CE.

Crețu a spus că autorităţile române au solicitat schimbarea programului de infrastructură mare. „Dânşii ne-au dat nişte deadline-uri care au fost deja depăşite cu mult. (...) Din partea noastră există toată disponibilitatea, dar atâta vreme cât nu avem proiecte nu avem ce analiza şi nu avem deci ce finanţa. Mai simplu de atât nu văd”, a afirmat Corina Crețu care s-a arătat deranjată de „insultele” din partea Executivului.

”Chiar vreau să vă anunţ public că nu mai accept insultele din partea Guvernului României faţă de munca pe care o fac”, a spus Crețu, citată de News.ro.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Alien check icon
    Ma intreb daca doamna n-ar fi prezidentiabila minune din randul PSD. Pentru ca traditional PSD-ul pierde alegerile prezidentiale, poate se gandesc la o schimbare de tactica - un candidat care n-a fost in guvern si in atentia publicului recent, si mai putin implicat in scandalurile dambovitene.
    • Like 0
  • Singurul om care ar putea sa scoata PSD din degringolada in care e. Si singurul om, cel putin vizibil, care ar putea sa stea in orice partid si sa aduca valoare acolo unde e. Daca ea a rabufnit in felul asta inseamna ca lucrurile sunt mult mai grave decat poate sa spuna. De-aia suntem unde suntem, ca oamenii astia, putini pe care-i avem, sunt marginalizati si n-au loc de ailalti. Vor sa faca autostrazi PPP sa dai 50 de lei pana la Busteni (dus) in loc sa traga bani europeni, ca nu s-au inteles nici cu BM sa faca Comarnic-Brasov.
    • Like 2
    • @ Magotu Enigmatic
      Nu cred ca mai exista cineva capabil sa mai salveze pesedeul din mainile gastii de borfasi. Oricum, nu cred in persoane providentiale. Intr-adevar, este nevoie de lideri, insa acestia trebuie sa lucreze cu o echipa - iar nu de capul lor (precum infractorul dragnea).
      • Like 0
  • La transporturi au fost nu știu câți miniștrii și nici unul n-a reușit mare lucru. Se pare că problema este undeva mai jos de ministru, este în terenul funcționărimii din minister și agenții, acolo unde se elaborează proiectele, unde se stabilesc traseele autostrăzilor și se organizează exproprierile și se plătesc studiile de fezabilitate. Cred că s-au plătit o grămadă de bani pe studii de fezabilitate iar în ceea ce privește traseele s-au tot redesenat până au ”nimerit” pe acolo pe unde trebuia să satisfacă foamea de bani a proprietarilor de terenuri ce trebuiau expropriate ( orice schimbare de traseu implică și un nou studiu de fezabilitate ). Cred că pe aici ar avea multă treabă Ministerul Public și SRI.
    • Like 1
    • @ Voicu Nicolae
      Sunt convins ca este vorba doar de functionarime (majoritar pesedista, dar fie...). Conducerea ministerului (ca si a guvernului de altfel) se afla in mainile unor intelepti: https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-22511587-ministrul-transporturilor-lucian-ova-cnd-avem-autostr-avem-salarii-mari-vor-pleca-multina-ionalele-tre-alte-zone-autostr-dar-salarii-mici.htm
      • Like 0
  • Al Lui Al Lui check icon
    Doamna Cretu, bagati-va mintile-n cap, doamna ! Ce sa faca PSd-ul cu banii europeni, atat timp cat ei nu au guvernat si nu si-au dorit sa guverneze aceasta tara, inca de la castigarea alegerilor din 2016 si pana astazi !? De doi ani de zile, nu fac altceva, decat sa modifice legile justitiei si administratiei publice in interes personal, sa-si puna acoliti in functii cheie din statul roman, pentru a-l captura si sa se lupte prin orice mijloace pentru salvarea lui Dragnea de puscarie. Au plantat in guvern( nu intamplator), ministri marioneta, care nu se pricep la domeniile respective, in schimb sunt dirijati de stapanii lor politici, in interesul strict al acestora si nu al romanilor. Ce sa faca acesti oameni cu banii europeni !? Sa-i fure astazi si maine sa raspunda pentru ei ? Nu-i mai bn sa fure bugetele locale, si sa nu raspunda nimeni pentru asta ! Cine sa faca proiecte pe bani europenii, in tara asta ? Slugile si incompetenti plantati de PSD in posturi caldute si foarte bine remunerate, dar care nu stiu bn pe ce lume traiesc !
    • Like 4
  • Pai de acolo nu se poate furaaaa! Ce ii intereseaza pe ei sunt propriile buzunare.
    • Like 3
  • mike mike check icon
    Auzisi Vioricooo…vino cu proiecte ca lumea si lasati prostiile cu spagi si comisioane pentru firmele locale “agreate” de mafioti. Adica cineva ne da miliarde de euro ca sa intram si noi in randul lumii civilizate, sa avem si noi toaletele in case, sosele cu 4-5 benzi pe sens, iar pe noi ne doare-n fund. Grecii fac un tren de mare viteza cu bani UE, ai vazut Veoricoooo?? Haideti doamna Dancila sa intrati in istorie ca fiind primul prim ministru care a modernizat tara. Lasati-l dreacu' pe Dragnea. Jur ca va ridic o statuie , insa din bronz pentru ca aurul este cam scump.
    • Like 3


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult