Foto captura YouTube
Pasajul Ciurel urmează să fie inaugurat sâmbătă. Anunțat de Primăria Capitalei cu surle și trâmbițe, „podul degeaba” sau „podul către nicăieri”, cum a fost botezat pe rețelele sociale, face parte din străpungerea spre Autostrada A1, însă restul proiectului – un drum de 8,3 km - nu a fost construit. În faza actuală este doar un viraj la stânga și rezolvă doar problema celor care vin de pe Șoseaua Virtuții și intră pe Splaiul Independenței sau invers, scrie Hotnews.ro.
Reprezentanții Pro Infrastructura, care monitorizează proiectele de infrastructură, spun însă că în acest caz Primăria Capitalei ar fi trebuit să ia mai demult o decizie cu privire la continuarea drumului până în Autostrada A1, pe distanța de 8,3 km, pentru că fără această străpungere nodul Virtuții (Pasajul Ciurel) nu rezolvă mare lucru, el fiind gândit să elibereze traficul de pe bulevardul Iuliu Maniu.
Imagini filmate cu drona și postate pe grupul de Facebook Metroul Ușor arată că strada duce către nicăieri, oprindu-se lângă niște blocuri.
„Acest pasaj va trece peste o intersecţie în T, pe un fotogenic pod cu hobane, va coborî în partea cealaltă şi va duce maşinile în fix acelaşi loc ca înainte, şoseaua Virtuţii. Totul la preţul impresionant de peste 400 de milioane de lei. Acest pasaj rutier din sectorul 6 este probabil cea mai inutilă şi prostească investiţie din România după ’89”, a spus pentru Libertatea Sorin Ioniță, un ONG-ist care a urmărit subiectul.
Foto Facebook Gabriela Firea
Primarul Gabriela Firea susține că proiectul finalizat – Nod Virtuții - este o componentă a unei lucrări de amploare, care va continua cu un drum expres până la Bd. Uverturii și apoi până la Șoseaua de Centură.
Lucrările la pasaj au început în 2010 și aveau termen de finalizare în decembrie 2014. Lucrările au trenat atât din cauza litigiilor, cât și din motive financiare.
Date tehnice Nod Virtuții:
Lungime totală – aproximativ 1 kilometru (de trei ori cât Podul Basarab)
Lungime pod hobanat – circa 235 de metri
Înălțime pilon central – 68,2 metri
Număr de structuri – 12 pasaje rutiere și un pod hobanat
Număr de hobane – 24 perechi de hobane
În ceea ce privește cea de-a doua etapă, Nod Virtuții – Bd. Uverturii, se lucrează la proiectul tehnic, dau asigurări reprezentanții Primăriei Capitalei.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.