Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Cum să obții jobul ideal în 21 de zile

femeie - business - (Foto Guliver/Getty Images)

Foto: Guliver/Getty Images

Este foarte stresant să concurezi pentru un job. Trebuie să fii câștigătorul concursului la care participă sute (mii) de concurenți. Doar unul pleacă acasă cu contractul semnat.

În România sunt zeci de mii de contabili, avocați, HR-iști, IT-iști. Mii de manageri financiari, HR manageri, IT manager. Dacă ai nevoie să angajezi un contabil, HR, avocat sau IT-ist cum alegi? Este imposibil să-i analizezi pe toți. Nici măcar nu poti să știi dacă decontul de TVA este făcut corect, dacă avocatul știe toate legile, HR citește toate CV-urile sau IT-istul chiar știe ASP.NET. Nici CV-ul nu te ajută prea mult.

95% din CV-uri încep cu „Sunt un profesionist de top, cu experiență solidă de peste 10 ani în …”

Sincer, până acum nu am văzut vreun CV care să înceapă cu „Sunt un profesionist mediu, greșesc multe rapoarte la care lucrez și câteodată mai pierd și documentele clienților”.

Trebuie să ai foarte mult noroc să obții job-ul, dacă folosești această tactică.

În schimb, ai mult mai mari șanse dacă faci concurența irelevantă. Concurența devine irelevantă atunci când faci ceva ieșit din comun.

1. Trebuie să devii cunoscut

Principala piedică în obținerea jobului este că nu te cunosc oamenii care fac angajări: HR, manageri etc. Dacă te-ar fi cunoscut, te sunau direct și nu mai postau anunțul de angajare.

Specialiștii în marketing spun că oamenii percep mesajul unei reclame după ce vizualizează de cel puțin 21 de ori acel mesaj.

Facebook este cel mai bun canal de marketing din toate timpurile. Poți să faci o reclamă pe Facebook astfel încât persoana de la HR să vadă poza și CV-ul tău de fiecare dată când deschide aplicația.

2. Să faci concurența irelevantă

În loc să trimiți un CV comun, poți să trimiți un PDF cu analiza făcută de tine în care le arăți cum poți să-i ajuți. Îți garantez că îi vei da pe spate pe toți.

Poti să citești cum să devii cunoscut si să faci concurența irelevantă în cărțile „Vaca mov” de Seth Godin și „Strategia oceanului albastru” de Chan Kim.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Delia MC Delia MC check icon
    Chiar nu cred. Îți poți sublinia avantajele în scrisoarea de intenție. Dar cum, când TOATE companiile cer CV tu să nu trimiți unul? Posibilul candidat chiar devine irelevant iar mapa lui sfârșește la coșul de gunoi. Când prima triere a candidaților se face deja la CV? Când toți sunt atât de fixați pe CV? Din ceea ce se vrea a fi o vacă mov rămâne doar...vaca.

    " Irelevant "? Păi dacă-i așa nu-i dă nimeni atenție. Traduttore-traditore?
    • Like 0
  • Cuvantul pe pe care trebuia sa il folositi este “ireverentioasa”, care de obicei inseamna nerespectoasa sau nepoliticoasa, dar care poate sa insemne si indrazneata, neinfranta (desi mai rar). “Irelevanta” inseamna lipsita de importanta.

    Daca tot traducem din engleza hai sa traducem si corect sau macar sa alegem cuvintele adecvate: irreverent vs. irrelevant.

    In rest, mai sunt si firme care filtreaza cv-uri dupa cuvinte cheie si asa trec super rapid peste toate aplicatiile astea nonconformiste.
    • Like 0
  • DanM check icon
    o mica observatie, "Strategia Oceanului Albastru" este (si) inventia lui Rene Mauborgne, V. Chan Kim este co-autor la majoritatea cartilor lui Rene Mauborgne, ambii sunt profesori la INSEAD
    • Like 0
  • "Dacă ai nevoie să angajezi un contabil, HR, avocat sau IT-ist cum alegi? Este imposibil să-i analizezi pe toți."

    Foarteee simpluuuu!!! Angajezi un profesionist adevarat de RU (sau o firma) si NU pe amanta lu' varu' lu' cumnata lu' finu' lu.......in departamentul de HR!
    Aceast angajat/a iti va face o selectie corecta, bazata pe competente, educatie, experienta, rezultate dovedite.......

    Pentru ca de lozinci corporatiste, carti motivationale si influenceri incompetenti....sincer.....ne-am cam SATURAT.....
    • Like 0
  • Ar fi extraordinar să citească și cei 1 milion de șomeri articolul.....off topic, toate cărțile din lume citite/învățate nu te pot ajuta în România pentru o angajare pe bune....
    1) Lucrurile de care ai nevoie pentru a fi remarcabil se schimbă în fiecare zi. Ceea ce înseamnă că și tu trebuie să te schimbi în fiecare zi.
    2) Trei dintre P-urile marketingului (Preț, Promovare, Publicitate) nu mai sunt suficiente astăzi.
    • Like 1
    • @ Constantinoaia Sorin
      Nume check icon
      De acord. Lipseste al patrulea P, respectiv "pile" ... ca sa acoperim si punctul 1 de mai sus,
      Recomandarile la angajare sunt din ce in ce mai folosite pe piata muncii si intrebarea este de ce? O lipsa generala de incredere de ambele parti?,
      • Like 2


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult