Foto: Guliver/Getty Images
Este foarte stresant să concurezi pentru un job. Trebuie să fii câștigătorul concursului la care participă sute (mii) de concurenți. Doar unul pleacă acasă cu contractul semnat.
În România sunt zeci de mii de contabili, avocați, HR-iști, IT-iști. Mii de manageri financiari, HR manageri, IT manager. Dacă ai nevoie să angajezi un contabil, HR, avocat sau IT-ist cum alegi? Este imposibil să-i analizezi pe toți. Nici măcar nu poti să știi dacă decontul de TVA este făcut corect, dacă avocatul știe toate legile, HR citește toate CV-urile sau IT-istul chiar știe ASP.NET. Nici CV-ul nu te ajută prea mult.
95% din CV-uri încep cu „Sunt un profesionist de top, cu experiență solidă de peste 10 ani în …”
Sincer, până acum nu am văzut vreun CV care să înceapă cu „Sunt un profesionist mediu, greșesc multe rapoarte la care lucrez și câteodată mai pierd și documentele clienților”.
Trebuie să ai foarte mult noroc să obții job-ul, dacă folosești această tactică.
În schimb, ai mult mai mari șanse dacă faci concurența irelevantă. Concurența devine irelevantă atunci când faci ceva ieșit din comun.
1. Trebuie să devii cunoscut
Principala piedică în obținerea jobului este că nu te cunosc oamenii care fac angajări: HR, manageri etc. Dacă te-ar fi cunoscut, te sunau direct și nu mai postau anunțul de angajare.
Specialiștii în marketing spun că oamenii percep mesajul unei reclame după ce vizualizează de cel puțin 21 de ori acel mesaj.
Facebook este cel mai bun canal de marketing din toate timpurile. Poți să faci o reclamă pe Facebook astfel încât persoana de la HR să vadă poza și CV-ul tău de fiecare dată când deschide aplicația.
2. Să faci concurența irelevantă
În loc să trimiți un CV comun, poți să trimiți un PDF cu analiza făcută de tine în care le arăți cum poți să-i ajuți. Îți garantez că îi vei da pe spate pe toți.
Poti să citești cum să devii cunoscut si să faci concurența irelevantă în cărțile „Vaca mov” de Seth Godin și „Strategia oceanului albastru” de Chan Kim.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
" Irelevant "? Păi dacă-i așa nu-i dă nimeni atenție. Traduttore-traditore?
Daca tot traducem din engleza hai sa traducem si corect sau macar sa alegem cuvintele adecvate: irreverent vs. irrelevant.
In rest, mai sunt si firme care filtreaza cv-uri dupa cuvinte cheie si asa trec super rapid peste toate aplicatiile astea nonconformiste.
Foarteee simpluuuu!!! Angajezi un profesionist adevarat de RU (sau o firma) si NU pe amanta lu' varu' lu' cumnata lu' finu' lu.......in departamentul de HR!
Aceast angajat/a iti va face o selectie corecta, bazata pe competente, educatie, experienta, rezultate dovedite.......
Pentru ca de lozinci corporatiste, carti motivationale si influenceri incompetenti....sincer.....ne-am cam SATURAT.....
1) Lucrurile de care ai nevoie pentru a fi remarcabil se schimbă în fiecare zi. Ceea ce înseamnă că și tu trebuie să te schimbi în fiecare zi.
2) Trei dintre P-urile marketingului (Preț, Promovare, Publicitate) nu mai sunt suficiente astăzi.
Recomandarile la angajare sunt din ce in ce mai folosite pe piata muncii si intrebarea este de ce? O lipsa generala de incredere de ambele parti?,