Sari la continut

Un singur om poate să schimbe cu mintea lui o țară

De patru ani, peste 500 de contributori își scriu ideile pe această platformă, construiesc împreună cu noi o comunitate, un spațiu al celor care știu că România poate să arate altfel. Te invităm să scrii și tu!

Cum să obții jobul ideal în 21 de zile

femeie - business - (Foto Guliver/Getty Images)

Foto: Guliver/Getty Images

Este foarte stresant să concurezi pentru un job. Trebuie să fii câștigătorul concursului la care participă sute (mii) de concurenți. Doar unul pleacă acasă cu contractul semnat.

În România sunt zeci de mii de contabili, avocați, HR-iști, IT-iști. Mii de manageri financiari, HR manageri, IT manager. Dacă ai nevoie să angajezi un contabil, HR, avocat sau IT-ist cum alegi? Este imposibil să-i analizezi pe toți. Nici măcar nu poti să știi dacă decontul de TVA este făcut corect, dacă avocatul știe toate legile, HR citește toate CV-urile sau IT-istul chiar știe ASP.NET. Nici CV-ul nu te ajută prea mult.

95% din CV-uri încep cu „Sunt un profesionist de top, cu experiență solidă de peste 10 ani în …”

Sincer, până acum nu am văzut vreun CV care să înceapă cu „Sunt un profesionist mediu, greșesc multe rapoarte la care lucrez și câteodată mai pierd și documentele clienților”.

Trebuie să ai foarte mult noroc să obții job-ul, dacă folosești această tactică.

În schimb, ai mult mai mari șanse dacă faci concurența irelevantă. Concurența devine irelevantă atunci când faci ceva ieșit din comun.

1. Trebuie să devii cunoscut

Principala piedică în obținerea jobului este că nu te cunosc oamenii care fac angajări: HR, manageri etc. Dacă te-ar fi cunoscut, te sunau direct și nu mai postau anunțul de angajare.

Specialiștii în marketing spun că oamenii percep mesajul unei reclame după ce vizualizează de cel puțin 21 de ori acel mesaj.

Facebook este cel mai bun canal de marketing din toate timpurile. Poți să faci o reclamă pe Facebook astfel încât persoana de la HR să vadă poza și CV-ul tău de fiecare dată când deschide aplicația.

2. Să faci concurența irelevantă

În loc să trimiți un CV comun, poți să trimiți un PDF cu analiza făcută de tine în care le arăți cum poți să-i ajuți. Îți garantez că îi vei da pe spate pe toți.

Poti să citești cum să devii cunoscut si să faci concurența irelevantă în cărțile „Vaca mov” de Seth Godin și „Strategia oceanului albastru” de Chan Kim.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Delia MC Delia MC check icon
    Chiar nu cred. Îți poți sublinia avantajele în scrisoarea de intenție. Dar cum, când TOATE companiile cer CV tu să nu trimiți unul? Posibilul candidat chiar devine irelevant iar mapa lui sfârșește la coșul de gunoi. Când prima triere a candidaților se face deja la CV? Când toți sunt atât de fixați pe CV? Din ceea ce se vrea a fi o vacă mov rămâne doar...vaca.

    " Irelevant "? Păi dacă-i așa nu-i dă nimeni atenție. Traduttore-traditore?
    • Like 0
  • Cuvantul pe pe care trebuia sa il folositi este “ireverentioasa”, care de obicei inseamna nerespectoasa sau nepoliticoasa, dar care poate sa insemne si indrazneata, neinfranta (desi mai rar). “Irelevanta” inseamna lipsita de importanta.

    Daca tot traducem din engleza hai sa traducem si corect sau macar sa alegem cuvintele adecvate: irreverent vs. irrelevant.

    In rest, mai sunt si firme care filtreaza cv-uri dupa cuvinte cheie si asa trec super rapid peste toate aplicatiile astea nonconformiste.
    • Like 0
  • DanM check icon
    o mica observatie, "Strategia Oceanului Albastru" este (si) inventia lui Rene Mauborgne, V. Chan Kim este co-autor la majoritatea cartilor lui Rene Mauborgne, ambii sunt profesori la INSEAD
    • Like 0
  • "Dacă ai nevoie să angajezi un contabil, HR, avocat sau IT-ist cum alegi? Este imposibil să-i analizezi pe toți."

    Foarteee simpluuuu!!! Angajezi un profesionist adevarat de RU (sau o firma) si NU pe amanta lu' varu' lu' cumnata lu' finu' lu.......in departamentul de HR!
    Aceast angajat/a iti va face o selectie corecta, bazata pe competente, educatie, experienta, rezultate dovedite.......

    Pentru ca de lozinci corporatiste, carti motivationale si influenceri incompetenti....sincer.....ne-am cam SATURAT.....
    • Like 0
  • Ar fi extraordinar să citească și cei 1 milion de șomeri articolul.....off topic, toate cărțile din lume citite/învățate nu te pot ajuta în România pentru o angajare pe bune....
    1) Lucrurile de care ai nevoie pentru a fi remarcabil se schimbă în fiecare zi. Ceea ce înseamnă că și tu trebuie să te schimbi în fiecare zi.
    2) Trei dintre P-urile marketingului (Preț, Promovare, Publicitate) nu mai sunt suficiente astăzi.
    • Like 1
    • @ Constantinoaia Sorin
      Nume check icon
      De acord. Lipseste al patrulea P, respectiv "pile" ... ca sa acoperim si punctul 1 de mai sus,
      Recomandarile la angajare sunt din ce in ce mai folosite pe piata muncii si intrebarea este de ce? O lipsa generala de incredere de ambele parti?,
      • Like 2


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon Simona Halep - Foto: Andrew Schwartz / SplashNews.com / Splash / Profimedia)

„Am crescut cu o mentalitate că eram mică, că nu o să ajung să fiu tenismenă, nu o să ajung să fiu sus în clasament, nu o să ajung să câștig turnee mari. Cum până nu demult, în 2017, mi se spunea « nu ai mental de campion de Grand Slam».” (Foto; Andrew Schwartz / SplashNews.com / Splash / Profimedia)

Citește mai mult

Oradea centru

„Trebuie să existe o abordare integrată pentru că altfel, cu sisteme, cu programe diferite, cu lucruri făcute nișat, nu ai cum să faci o integrare la nivel național. Toate sistemele folosite de autoritățile din România trebuie să fie compatibile, pentru că altfel nu poți să faci mai mult decât s-a făcut până acum”, crede Ilie Bolojan. (Foto: Silviu Filip/ Inquam Photos)

Citește mai mult