Foto: Epa-EFE/ Profimedia Images
Pentru mulți dintre profesioniști, lucrul de acasă este o noutate. Pentru mine este o normalitate, timp de 15 ani am condus echipe remote, am lucrat de oriunde s-a putut, de acasă, din avion, din mașină sau din clasicul birou. Pentru cei pentru care sarcinile jobului combinate concomitent cu nevoia de a avea grijă de copii, temele lor, ce am gătit pentru prânz etc. – reprezintă o provocare – iată 7 idei ce sper să-ți fie de folos:
1. Dacă nu ai un birou acasă, transformă-ți un spațiu în colțul tău de lucru. Poate fi un colț din sufrageria ta, un loc ferit de zgomot din dormitor ori, de ce nu, chiar balconul tău închis. Cei care au terase se pot refugia cu plăcere acolo. Fă-l să arate ca și biroul tău, astfel încât când te așezi pe scaun, în fața laptopului, să ai mindsetul potrivit de lucru. Asigură-te că ai tot echipamentul necesar la îndemână pentru a fi productiv.
2. Începe-ți și finalizează-ți ziua de lucru cu o rutină anume. Poate decizi să începi ca și la birou, cu cafeaua de dimineață și un mic chat online cu colegii, poți finaliza cu puțin sport în casă sau ce rutină îți dă ție semnalul că ziua de lucru chiar s-a încheiat și e nevoie să te dedici familiei sau pasiunilor tale.
3. Minimizează-ți distragerile. Setează noi reguli cu ceilalți locatari ai casei tale. Deși e fain să fiți toți împreună practic 24h din 24h, pentru eficiența muncii tale, e important să le explici copiilor pe înțelesul lor că atunci când vorbești la telefon sau afișezi un anumit semn/afiș/jucărie pe biroul tău – lucrezi și nu poți fi deranjat. Dacă ești norocos și îți desfășori activitatea într-o încăpere ce se poate încuia, atunci regula e simplă – e ușa închisă? Atunci nu poți fi deranjat. Tot legat de distrageri e momentul să setezi noi reguli de comunicare cu șeful sau cu membrii echipei. Toată lumea tinde să comunice mai mult acum, e important să agreați că e nevoie și de timp de execuție, nu numai de planificare. Setarea granițelor noi ale procesului de comunicare internă e benefic pentru toată lumea.
4. Folosește-te de comunicarea video ca să rămâi conectat cu echipa ta. Alege măcar de două ori pe săptămână ca în locul mailurilor lungi, operaționale, să comunici aceeasi informație printr-un mesaj video. Va face diferența. De asemenea, conectează-te video cu membrii cheie ai echipei tale, ajută mult din mai multe puncte de vedere. Programați-vă împreună cafele virtuale, pauze petrecute împreună astfel încăt să rămâneți conectați chiar și în acest context. Oferă echipei un interval de suport în calendarul tău pentru sesiuni de mentoring sau coaching 1:1. Pentru mai multe practici utile, puteți accesa webinarul Managementul la distanță al echipelor.
5. Ai grijă de echilibrul muncă/viață personală. Nu ai observat în aceste zile că ai tendința să lucrezi mai mult de acasă? Fixează-ți un program de lucru. Când lucrezi de acasă nu prea știi să apeși butonul Off. Și ceilalți membri ai familiei au nevoie de prezența ta. Auto-disciplina e importantă.
6. La finalul zilei detașează-te, fă ceva diferit. Alege să faci ceva alături de familia ta ori ocupă-te de un hobby demult uitat. Știi teancul acela de cutii cu jocuri pe care nu aveați timp să le jucați împreună? Le-a venit momentul.
7. Ai grijă de sănătatea ta emoțională. Nu te încărca negativ urmărind ore în șir știrile. O singură dată pe zi, câteva minute, e suficient. În schimb alege să te gândești cum vrei să arate lumea ta după, când vom avea ocazia să ne reinventăm Normalul. Rămâneți sănătoși, în case!
Articol preluat de pe blogul autoarei
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.