Sari la continut
Republica
By Republica

De la muncitor în Ungaria la „regele ciupercilor” în România - povestea lui Nemeti Gergely și a businessului Boglar Champ

Am mers din nou la Piața Lidl și am avut bucuria să descopăr o nouă poveste incredibilă. Data trecută, vă povesteam despre Ionuț Dumitru, fermierul care a ajuns cu multă muncă la un business de peste 10 milioane de euro. Acum am ales ciupercile. O caserolă care arată splendid!

Așa am ajuns să îl cunosc pe Nemeti Gergely un antreprenor de succes în industria ciupercilor din România. El deține business-ul Boglar Champ, specializat în producția și comercializarea de ciuperci proaspete, care a ajuns în 2022 la o cifră de afaceri de 135 de milioane de lei.

Totul a început în urmă cu 22 de ani, când Gergely, originar din județul Sălaj, a decis să înceapă o afacere cu ciuperci în România după ce a lucrat un deceniu la ferme de ciuperci din Ungaria.

„Am fost aproape 11 ani în Ungaria. Am încercat unde pot să mă descurc mai bine sau pot să fac să aduc ceva acasă”, povestește Gergely.

Inițial, a lucrat ca simplu angajat, ajungând ulterior șef de echipă și manager pe zona de vânzări. Astfel, a reușit să capete experiența necesară pentru a demara propriul business. „Și așa a venit ideea ca să încep și acasă”, spune antreprenorul.

Piața Lidl - Foto

Așa am ajuns să îl cunosc pe Nemeti Gergely un antreprenor de succes în industria ciupercilor din România. El deține business-ul Boglar Champ, specializat în producția și comercializarea de ciuperci proaspete, care a ajuns în 2022 la o cifră de afaceri de 135 de milioane de lei.

Totul a început în urmă cu 22 de ani, când Gergely, originar din județul Sălaj, a decis să înceapă o afacere cu ciuperci în România după ce a lucrat un deceniu la ferme de ciuperci din Ungaria.

„Am fost aproape 11 ani în Ungaria. Am încercat unde pot să mă descurc mai bine sau pot să fac să aduc ceva acasă”, povestește Gergely.

Inițial a lucrat ca simplu angajat, ajungând ulterior șef de echipă și manager pe zona de vânzări. Astfel, a reușit să capete experiența necesară pentru a demara propriul business. „Și așa a venit ideea ca să încep și acasă”, spune antreprenorul.

Începutul a fost cu 80 de angajați și multă muncă

În 2002, la vârsta de 29 de ani, Gergely a înființat în România fermă de ciuperci Boglar Champ. La primii pași, businessul funcționa cu aproximativ 80 de angajați.

„Am început de 22 de ani cu o capacitate de să zicem… ca în familie, aproximativ 80 angajați primul an și așa, pas cu pas am ajuns unde suntem astăzi”, explică antreprenorul.

El mărturisește că nu a fost ușor, mai ales că pe atunci România nu era încă membră a Uniunii Europene. Lipsa fondurilor europene și costurile mari de transport au fost doar câteva dintre provocări.

„Atunci nu aveam, spre exemplu, nici capacitățile astea de transport, începutul a fost foarte greu”, spune Nemeti. Cu toate astea, nu s-a dat bătut și a continuat să investească în tehnologizare și automatizare, reușind să ducă businessul la alt nivel.

Parteneriatul cu Lidl, esențial pentru extinderea afacerii

Un moment cheie care a contribuit semnificativ la creșterea Boglar Champ a fost și stabilirea parteneriatului cu Lidl.

„Parteneriatul înseamnă că este o piață stabilă, sigură și mare. Mai trebuie și noi, ca un copil, să creștem la un nivel la care să putem asigura condițiile și cerințele”, explică Nemeti Gergely. Prin intermediul magazinelor Lidl din România, produsele Boglar Champ au ajuns rapid în casele consumatorilor.

„Un avantaj extraordinar e că au platforme peste tot prin țară și au câteva sute de magazine, iar marfa ajunge repede și proaspătă la raft, la client”, spune antreprenorul.

De asemenea, colaborarea cu Lidl l-a motivat să facă investiții pentru a aduce businessul la standarde înalte de calitate și siguranță alimentară.

La doar 13 ani de la înființare, Boglar Champ produce 13 milioane de kg de ciuperci pe an

Cu multă muncă și investiții, businessul a crescut rapid. Dacă în primul an producea aproximativ 500.000 de kg de ciuperci, astăzi se află la o producție de 13 milioane de kg pe an. Această cantitate înseamnă aproximativ 0,7 kg de ciuperci pe cap de locuitor anual.

Tehnologia de ultimă generație, importantă în orice business

Parteneriatul cu Lidl i-a adus și provocarea de a face o afacere sustenabilă. Ca să se dezvolte, dar să păstreze standardele înalte de calitate și siguranță alimentară, investițiile în tehnologizare au fost esențiale. Nemeti Gergely a importat tehnologia de producție direct din Olanda, cea mai avansată la nivel mondial.

„E o tehnologie fără chimicale, că nu mai am nevoie de chimicale, spre exemplu noi dezinfectăm halele cu aburi și este un un avantaj extraordinar”, explică antreprenorul.

Datorită acestei tehnologii, ciupercăria Boglar Champ este una dintre cele mai performante din lume în momentul de față.

Calitate premium la prețuri competitive

Ciupercile produse la Boglar Champ sunt superioare multora din occident prin prisma procesului tehnologic implementat, fără substanțe chimice și tratamente dăunătoare. În plus, prețurile practicate sunt foarte competitive. Iată un exercițiu: „La noi se vinde cu în jur de vreo 2 euro jumate, să zicem până în 3 euro pe kilogram. Media la magazine am 13-15 RON, 16 RON, dar Occident se vinde undeva la între 4-5 euro”, precizează Gergely.

Acest lucru se datorează costurilor operaționale mai reduse, dar și dorinței antreprenorului de a oferi un produs de calitate la prețuri accesibile. „Pentru mine, asta cel mai important, ca să fie clientul mulțumit, să aibă un produs curat, sănătos și la un preț competitiv pe piață”, spune Nemeti Gergely.

De la zero la 135 de milioane de lei

„Acum suntem în medie cam 450 de angajați și vrem să ne extindem”, explică Nemeti Gergely.

Nemeti Gergely estimează o cifră de afaceri de 170 de milioane de lei pentru anul 2023, cu peste 25% mai mare față de anul anterior, iar planurile de viitor sunt și mai îndrăznețe.

O afacere de familie, cu ajutorul soției și copiilor

Deși la început a pornit singur, ulterior, întreaga familie s-a alăturat business-ului. Soția sa a lucrat cu el încă din Ungaria, până să înceapă afacerea în România, iar copiii preiau, pe rând, roluri în companie.

Fiica sa, în vârstă de 25 de ani, care a absolvit Administrarea Afacerilor Internaționale, se ocupă în prezent de marketing, publicitate și vânzări. Fiul său cel mic este student în anul I și va ocupa și el o poziție importantă în firmă în viitor.

Boglar Champ este o afacere de familie cu o dezvoltare impresionantă, care s-a transformat într-un motor economic pentru întreaga comunitate.

Sfaturile antreprenorului pentru succes: muncă, seriozitate și să nu te dai bătut!

Dacă îl întrebi care este sfatul său pentru alți antreprenori, Nemeti Gergely răspunde scurt: muncă multă, seriozitate și perseverență.

„Dacă nu iese 100 de ori, iese la încercarea 101. Și atunci dacă ai un țel, trebuie să muncești până ajungi acolo”, spune antreprenorul. „Dacă nu te predai ușor, atunci cred că poți să reușești”, încheie Gergely.

Rețeta preferată de ciuperci a antreprenorului

Nu cred că e o surpriză, dar ciupercile proaspete sunt preferatele lui Nemeti Gergely. El ne dezvăluie care este rețeta sa favorită, extrem de simplă și gustoasă:

„Ciuperci mici numai condimentate cu piper delicat și un pic de sare. Feliate în două sau patru, condimentate, cum ziceam. Într-o tigaie, ulei de măsline, lăsat să se înfierbânte și așa puse ciupercile direct, ca să prindă o coajă, așa să fie puțin prăjite, ca să rămână gustul”.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult