Sari la continut

Află ce se publică nou în Republica!

În fiecare dimineață, îți scrie unul dintre autorii fondatori ai platformei. Cristian Tudor Popescu, Claudiu Pândaru, Florin Negruțiu și Alex Livadaru sunt cei de la care primești emailul zilnic și cei cărora le poți trimite observațiile, propunerile, ideile tale.

Filmare cu o dronă: cum arată de sus autostrada A3 care intră în București. Lucrările între Șoseaua Petricani și centura Capitalei „au înregistrat progrese semnificative”

Ciot autostrada

(Foto: captura video)

Circulația pe cei 6,5 km ai autostrăzii A3, între Șoseaua Petricani și centura Capitalei ar putea fi deschisă în mai-iunie 2018, însă lucrările sunt blocate din cauza lipsei unui aviz de la compania de infrastructură CFR SA.

„Pe segmentul de aproximativ 3 km dintre Șos. Petricani și Str. Popasului, parte din Autostrada A3 București-Ploiești, constructorul (Aktor) a înregistrat un progres semnificativ de la ultima noastră vizită de acum două săptămâni.

În ciuda mobilizării bune a constructorului, avem în continuare un blocaj important la pasajul peste calea ferată din capătul Str. Gherghiței. Nu s-a început practic lucrul la cele două rânduri de pile (de-o parte și de alta a căii ferate). Avem aici o clădire care trebuie demolată și, se pare, încă nu avem un aviz de la CFR Infrastructură de care constructorul are nevoie pentru a lucra în zona de protecție a căii ferate”, se arată pe pagina de Facebook a Asociației Pro Infrastructură (API). 

API solicită autorităților implicate să facă toate demersurile necesare pentru deblocarea și acestor ultime detalii.

„Dacă și aceste hopuri birocratice vor fi trecute cu bine în curând, și dacă mobilizarea constructorului va rămâne ridicată, avem șanse bune să circulăm pe cei 6,5 km din A3 între Șos. Petricani și DNCB (Centura București) undeva în lunile mai-iunie 2018”, mai adaugă API.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Trăiască prea fericitul și prea bogatul Daniel de la BOR.
    Sa dat 200 de milioane pentru nasu' mare, deținătorul și fermecătorul a câteva milioane de babe.
    Daniel care a speriat Viena cu cel mai mare clopot.
    I'auzi mah....ahh lele le....ahh lele le.
    O autostradă va garantez că ar salva mai multe vieti decât orice catedrală.
    O autostradă ar reduce din accidentele mortale de pe naționalele DN sufocante și aglomerate.
    Ar salva vieți chiar prin infrastructura propriu zisă.
    Ar creste economia oricărui oraș pe care l-ar traversa plus a României.

    Ahh lele le să trăiască prea fericitul și arhimandritul Daniel !
    Întrebare :)
    Ce diferență este intre Daniel și Bivolaru?
    Încercă tu să îți dai seama că eu nu am reușit!
    La baza strategiei sta aceași lege și anume a manipulări.
    Ăștia doi dețin aceași armă cu care reușesc să pune in patru labe milioane de oameni cu niste oase bine impachetate ori cu câteva poziții interesante.
    Depinde de interes și de forma fizica.
    Unii prefera 4 labe altii prefera mai multe labe.
    Că așaen' tenis!
    • Like 0
  • Ionel check icon
    Poate stie cineva..........CAT MAI DUREAZA LUCRARILE LA CEI 50 DE METRI la care se lucreaza din vara (ca 5 ani nu s-a lucrat deloc) intre sensul giratoriu de la Dragomiresti si sensul giratoriu dupa cele 2 benzinarii de pe centura A1- Chitila !!??? Sunt cozi kilometrice zilnic acolo......
    • Like 0


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult