Sari la continut

Republica împlinește 10 ani

Un deceniu în care am ținut deschis un spațiu rar în România: unul al ideilor curate, al argumentelor care nu se tem de lumină și al vocilor care gândesc cu adevărat. Într-o vreme în care zgomotul crește, noi am mizat pe ceea ce contează: conținut de calitate, autentic, fără artificii, libertate de gândire, profunzime în loc de superficialitate. Pentru că doar așa România poate merge înainte. Să rămânem împreună într-un loc al reflecției, al întrebărilor care incomodează și al conversațiilor care schimbă ceva. Scrie, întreabă, contestă, propune. 
Republica îți aparține. De 10 ani și pentru anii care vin.

Filmare cu o dronă: cum arată de sus autostrada A3 care intră în București. Lucrările între Șoseaua Petricani și centura Capitalei „au înregistrat progrese semnificative”

Ciot autostrada

(Foto: captura video)

Circulația pe cei 6,5 km ai autostrăzii A3, între Șoseaua Petricani și centura Capitalei ar putea fi deschisă în mai-iunie 2018, însă lucrările sunt blocate din cauza lipsei unui aviz de la compania de infrastructură CFR SA.

„Pe segmentul de aproximativ 3 km dintre Șos. Petricani și Str. Popasului, parte din Autostrada A3 București-Ploiești, constructorul (Aktor) a înregistrat un progres semnificativ de la ultima noastră vizită de acum două săptămâni.

În ciuda mobilizării bune a constructorului, avem în continuare un blocaj important la pasajul peste calea ferată din capătul Str. Gherghiței. Nu s-a început practic lucrul la cele două rânduri de pile (de-o parte și de alta a căii ferate). Avem aici o clădire care trebuie demolată și, se pare, încă nu avem un aviz de la CFR Infrastructură de care constructorul are nevoie pentru a lucra în zona de protecție a căii ferate”, se arată pe pagina de Facebook a Asociației Pro Infrastructură (API). 

API solicită autorităților implicate să facă toate demersurile necesare pentru deblocarea și acestor ultime detalii.

„Dacă și aceste hopuri birocratice vor fi trecute cu bine în curând, și dacă mobilizarea constructorului va rămâne ridicată, avem șanse bune să circulăm pe cei 6,5 km din A3 între Șos. Petricani și DNCB (Centura București) undeva în lunile mai-iunie 2018”, mai adaugă API.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Trăiască prea fericitul și prea bogatul Daniel de la BOR.
    Sa dat 200 de milioane pentru nasu' mare, deținătorul și fermecătorul a câteva milioane de babe.
    Daniel care a speriat Viena cu cel mai mare clopot.
    I'auzi mah....ahh lele le....ahh lele le.
    O autostradă va garantez că ar salva mai multe vieti decât orice catedrală.
    O autostradă ar reduce din accidentele mortale de pe naționalele DN sufocante și aglomerate.
    Ar salva vieți chiar prin infrastructura propriu zisă.
    Ar creste economia oricărui oraș pe care l-ar traversa plus a României.

    Ahh lele le să trăiască prea fericitul și arhimandritul Daniel !
    Întrebare :)
    Ce diferență este intre Daniel și Bivolaru?
    Încercă tu să îți dai seama că eu nu am reușit!
    La baza strategiei sta aceași lege și anume a manipulări.
    Ăștia doi dețin aceași armă cu care reușesc să pune in patru labe milioane de oameni cu niste oase bine impachetate ori cu câteva poziții interesante.
    Depinde de interes și de forma fizica.
    Unii prefera 4 labe altii prefera mai multe labe.
    Că așaen' tenis!
    • Like 0
  • Ionel check icon
    Poate stie cineva..........CAT MAI DUREAZA LUCRARILE LA CEI 50 DE METRI la care se lucreaza din vara (ca 5 ani nu s-a lucrat deloc) intre sensul giratoriu de la Dragomiresti si sensul giratoriu dupa cele 2 benzinarii de pe centura A1- Chitila !!??? Sunt cozi kilometrice zilnic acolo......
    • Like 0


Îți recomandăm

Studenți la calculator

Din când în când mai schimb vorbe la o cafea, la sfârșit de săptămână, cu studenții sau foștii studenți cu care am lucrat în diverse momente ale vieții. Fac asta de ani de zile și încă îmi face plăcere. La început, când încercam să ne cunoaștem mai bine, eram convinsă că stăpânesc bine limba română. Aveam impresia că știu nuanțe, subtexte, ritmuri. Până într-o zi, acum câțiva ani, când unul dintre ei a spus: „Mamăăă, ce vibe soft are mesajul ăsta, dar totuși e on point.” Și-atunci am realizat că trebuie să mai învăț.

Citește mai mult

Fady Fady Chreih | Reginamaria.ro

De la etajul 17 al unei clădiri emblematice din Nordul Bucureștiului, orașul pare mai verde și mai ordonat. Fady Chreih, CEO-ul Rețelei private de sănătate Regina Maria, îmi povestește, într-un interviu pentru platforma republica.ro, despre cum s-a transformat o afacere locală lansată în toamna lui 1995 într-un motor al unei schimbări culturale- a redefinit ce înseamnă să fii pacient, medic și angajator într-o Românie care se caută încă pe sine și face eforturi să găsească răspunsuri la întrebări dificile în istoria sa de după 1990. În 20230, Regina Maria vizează afaceri de 1 miliard de euro, dublu față de astăzi.

Citește mai mult

politician - Foto: Mihajlo Maricic / Panthermedia / Profimedia

O funcție atât de importantă, cum este cea de prim-ministru, este ocupată de o persoană care este numită oficial de președintele României, în principiu la propunerea partidelor politice reprezentate în Parlament. Spun în principiu, deoarece o persoană din zona non politică ar putea fi numită de președintele țării și eventual votată de partidele reprezentate în Parlament. Foto: Profimedia

Citește mai mult

fermierul din Sânbenedic

Într‑o Românie în care încă ne mai întrebăm cum rămâne cu agricultura noastră, poveştile oamenilor care se încăpăţânează să construiască ceva aici, la noi acasă, capătă valoare. La Republica am tot scris despre antreprenori, despre profesori, despre doctori, despre tineri plecaţi şi întorşi, încercând să arătăm că se poate. E și cazul lui Adi Lupean, ne arată tuturor că se poate.

Citește mai mult