Sari la continut

De șase ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

Directorul Renault Tanger: De anul viitor vom produce modelul Logan Break MCV, care se fabrică în România

Renault va muta la Tanger, în Maroc, producția modelului Logan Break MCV, care în prezent se fabrică în România, potrivit lui Jean-François Gal, directorul Renault Tanger, citat de usinenouvelle.com. 

Aceeași sursă precizează că pentru începerea producției noului model în fabrica din Maroc este nevoie de investiții suplimentare, care se ridică la 20 de milioane de euro.

Acesta va fi cel de-al patrulea model de autovehicul Renault care va fi fabricat în uzina din Tanger a producătorului auto.

Modelul Logan Break MCV ar urma să fie fabricat la uzina marocană a producătorului auto începând din primul trimestru al anului viitor, potrivit sursei citate. 

În prezent în fabrica din Maroc compania Renault asamblează trei modele de autovehicule: Sandero, Dokker și Lodgy.

De anul viitor în uzina din Tanger vor fi produse anual peste 300.000 de automobile, mai precizează usinenouvelle.com.

Contactați de Republica.ro, reprezentanții Dacia Renault nu au comentat deocamdată informația prezentată de portalul francez.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Cazacu check icon
    Ignis, cu cine te certi aici? Iti inchipui cum oamenii iti pun intrebari apoi sapunzi singura la ele? :))
    Linisteste-te, MCV-ul se va muta in Maroc oricum.
    Asa se muta productia dintr-o tara in alta. Se anunta ca in Romania ne e suficienta capacitate, se pregateste linia de productie (in Maroc in cazul nostru), mai merg putin in paralel si se pun la punct procesele, apoi se muta de tot acolo.
    • Like 0
  • check icon
    Uite că a venit și răspunsul oficial de la Dacia. Comparați vă rog cu comentariul meu inițial. Comunicatul oficial al celor de la Dacia poate fi citit mai jos: "Odată cu succesul modelului Duster, uzina din Mioveni trebuie să răspundă cererii comerciale foarte mari pentru acest model (al doilea din segmentul său în Europa). Cu scopul de a elibera o capacitate de producţie pentru Duster, Grupul Renault va produce Logan MCV ȘI în uzina din Tanger. Astfel, începând din primul trimestru 2017, Logan MCV va fi produs la uzina de la Mioveni şi la uzina din Tanger, în Maroc. Proiecţia volumelor de producţie este confidenţială. Capacitatea de producție instalată a uzinei din Mioveni este utilizată la maximum. În acest context, această a doua industrializare nu impactează nici organizarea uzinei din Mioveni, nici activitatea şi nici salariaţii din România"
    • Like 2
  • check icon
    Bun. Văd că nimeni nu se înghesuie să comenteze aici. Asta în pofida clickbait-ului venit pe email: "Pierdem Dacia?" în vederea generării unui răspuns reflex pavlovian de tipul: "Uite bă, pleacă și francezii, suntem de căcat în țara asta de căcat." Ca oameni cu spirit critic ce suntem, citim postarea referitoare la o declarație a unui director Renault, care spune clar "Renault va muta la Tanger, în Maroc, producția modelului Logan Break MCV, care în prezent se fabrică în România". Faptul că nu există comentarii la această știre mă bucură. Asta înseamnă cu oamenii nu-și mai dau cu părerea la orice, numai așa, ca să se afle în treabă. Revenind la clickbait. So what? De ce să pierdem Dacia? Pe ce te bazezi tu, autor, când pui această întrebare? De unde ai SCOS-O? Dacă nu era întrebarea aia nu comentam și rămânea postarea fără comentarii. Dacă tot am intrat, hai să-mi spun și eu părerea (semiavizată). Îmi plagiez cu următorul comentariu. "Ideea este că acest model de MCV nu mai prinde la români și nu se prea vinde în România. Poate se vinde mai bine în Occident și deci e mai ușor de transportat din Tanger pe piețele vestice. Uzina Dacia din Mioveni nu pierde nimic, face loc pentru Duster și Sandero, care sunt modele foarte cerute. Oricum Dacia are capacitate limitată la Mioveni, poate produce maxim 350000 unități pe an. În 2015 s-au produs 340000 unități, cu 10000 sub capacitatea maximă, în condiții în care nu aveau autostradă. Așa că pot să facă autoritățile și canal Argeș-Sena, să le ducă cu barja, mai multe mașini tot nu or să producă la Mioveni. De blamat mai mult decât lipsa autostrăzii este piața auto din România, care a devenit raiul second-handului, dar văd că e la modă să ne văicărim tot timpul și să cârcotim la greu." Ca să vorbim cu cifre, nu pe păreri, în primele opt luni ale anului s-au produs 26.239 Dacia Logan MCV și s-au exportat 23.747 unități, ceea ce înseamnă că numai 2.492 unități adică numai 9,4% din producția acestui model a fost vândut pe piața internă, cumpărate de românii amărășteni. You get the picture now?
    • Like 2


Îți recomandăm

Dove cover

De ce au nevoie adolescenții pentru a-și dezvolta o imagine sănătoasă de sine? De mai mulți factori protectori, dintre care cel mai important este relația de încredere și apropiere cu adulții din viața lor, cu precădere părinții.

Citește mai mult

Mădălina Stănescu

„Nu ar trebui să existe business de niciun fel care să nu aibă prezență minimă în online, iar aici mă refer la website în primul rând și apoi la pagini pe rețelele de socializare. Încă mai sunt afaceri care au numai prezență pe Facebook, iar noi le spunem că nu e sănătos să-ți pui tot ce ține de identitatea și brandul tău pe o singură platformă, care, iată, acum ceva săptămâni, a picat 6 ore, nu a mai funcționat deloc”, spune Mădălina Stănescu, fondator Optimized,

Citește mai mult