Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Directorul Renault Tanger: De anul viitor vom produce modelul Logan Break MCV, care se fabrică în România

Renault va muta la Tanger, în Maroc, producția modelului Logan Break MCV, care în prezent se fabrică în România, potrivit lui Jean-François Gal, directorul Renault Tanger, citat de usinenouvelle.com. 

Aceeași sursă precizează că pentru începerea producției noului model în fabrica din Maroc este nevoie de investiții suplimentare, care se ridică la 20 de milioane de euro.

Acesta va fi cel de-al patrulea model de autovehicul Renault care va fi fabricat în uzina din Tanger a producătorului auto.

Modelul Logan Break MCV ar urma să fie fabricat la uzina marocană a producătorului auto începând din primul trimestru al anului viitor, potrivit sursei citate. 

În prezent în fabrica din Maroc compania Renault asamblează trei modele de autovehicule: Sandero, Dokker și Lodgy.

De anul viitor în uzina din Tanger vor fi produse anual peste 300.000 de automobile, mai precizează usinenouvelle.com.

Contactați de Republica.ro, reprezentanții Dacia Renault nu au comentat deocamdată informația prezentată de portalul francez.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Cazacu check icon
    Ignis, cu cine te certi aici? Iti inchipui cum oamenii iti pun intrebari apoi sapunzi singura la ele? :))
    Linisteste-te, MCV-ul se va muta in Maroc oricum.
    Asa se muta productia dintr-o tara in alta. Se anunta ca in Romania ne e suficienta capacitate, se pregateste linia de productie (in Maroc in cazul nostru), mai merg putin in paralel si se pun la punct procesele, apoi se muta de tot acolo.
    • Like 0
  • check icon
    Uite că a venit și răspunsul oficial de la Dacia. Comparați vă rog cu comentariul meu inițial. Comunicatul oficial al celor de la Dacia poate fi citit mai jos: "Odată cu succesul modelului Duster, uzina din Mioveni trebuie să răspundă cererii comerciale foarte mari pentru acest model (al doilea din segmentul său în Europa). Cu scopul de a elibera o capacitate de producţie pentru Duster, Grupul Renault va produce Logan MCV ȘI în uzina din Tanger. Astfel, începând din primul trimestru 2017, Logan MCV va fi produs la uzina de la Mioveni şi la uzina din Tanger, în Maroc. Proiecţia volumelor de producţie este confidenţială. Capacitatea de producție instalată a uzinei din Mioveni este utilizată la maximum. În acest context, această a doua industrializare nu impactează nici organizarea uzinei din Mioveni, nici activitatea şi nici salariaţii din România"
    • Like 2
  • check icon
    Bun. Văd că nimeni nu se înghesuie să comenteze aici. Asta în pofida clickbait-ului venit pe email: "Pierdem Dacia?" în vederea generării unui răspuns reflex pavlovian de tipul: "Uite bă, pleacă și francezii, suntem de căcat în țara asta de căcat." Ca oameni cu spirit critic ce suntem, citim postarea referitoare la o declarație a unui director Renault, care spune clar "Renault va muta la Tanger, în Maroc, producția modelului Logan Break MCV, care în prezent se fabrică în România". Faptul că nu există comentarii la această știre mă bucură. Asta înseamnă cu oamenii nu-și mai dau cu părerea la orice, numai așa, ca să se afle în treabă. Revenind la clickbait. So what? De ce să pierdem Dacia? Pe ce te bazezi tu, autor, când pui această întrebare? De unde ai SCOS-O? Dacă nu era întrebarea aia nu comentam și rămânea postarea fără comentarii. Dacă tot am intrat, hai să-mi spun și eu părerea (semiavizată). Îmi plagiez cu următorul comentariu. "Ideea este că acest model de MCV nu mai prinde la români și nu se prea vinde în România. Poate se vinde mai bine în Occident și deci e mai ușor de transportat din Tanger pe piețele vestice. Uzina Dacia din Mioveni nu pierde nimic, face loc pentru Duster și Sandero, care sunt modele foarte cerute. Oricum Dacia are capacitate limitată la Mioveni, poate produce maxim 350000 unități pe an. În 2015 s-au produs 340000 unități, cu 10000 sub capacitatea maximă, în condiții în care nu aveau autostradă. Așa că pot să facă autoritățile și canal Argeș-Sena, să le ducă cu barja, mai multe mașini tot nu or să producă la Mioveni. De blamat mai mult decât lipsa autostrăzii este piața auto din România, care a devenit raiul second-handului, dar văd că e la modă să ne văicărim tot timpul și să cârcotim la greu." Ca să vorbim cu cifre, nu pe păreri, în primele opt luni ale anului s-au produs 26.239 Dacia Logan MCV și s-au exportat 23.747 unități, ceea ce înseamnă că numai 2.492 unități adică numai 9,4% din producția acestui model a fost vândut pe piața internă, cumpărate de românii amărășteni. You get the picture now?
    • Like 2


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult