Câțiva cercetători români care lucrează în SUA au reușit să aducă în zilele noastre hoverboard-ul din filmul „Back to the Future” – „Înapoi în viitor”. ArcaBoard este un aeroglisor cu care o persoană de maximum 100 de kilograme poate zbura, cu până la 20 de kilometri pe oră, la 30 de centimetri deasupra solului. Performanța este limitată de senzorii care o echipează. Anduranța maximă este de 6 minute, iar bateriile pot fi reîncărcate în 35 de minute.
Vehiculul zburător, despre care a relatat și CNN, va ajunge pe rafturile magazinelor din Statele Unite din luna aprilie, la un preț de 20.000 de dolari.
„Pentru prima oară în istorie, fiecare persoană va avea posibilitatea să zboare oriunde dorește, oricând dorește", susțin producătorii într-un comunicat. Potrivit acestora, ArcaBoard este „primul vehicul revoluționar de la apariția bicicletei, a automobilului sau avionului".
ArcaBoard este o mașină zburătoare propulsată electric, având 272 cai putere, fiind descrisă de cei care au creat-o drept „cel mai puternic și mai ușor vehicul personal creat vreodată”. Placa zburătoare este construită din materiale compozite, cântăreşte circa 80 de kilograme și se poate deplasa în orice direcţie.
Dumitru Popescu, președinte ARCA Space Corporation, o companie de inginerie aerospațială, cu sediul în Las Cruces — New Mexico (SUA), a precizat pentru Republica.ro că proiectul a fost realizat în trei luni de o echipă de 20 de persoane. El spune că ARCA a plecat din România din cauză că, timp de 15 ani, realizările lor științifice „unice pe plan mondial” au fost ignorate de autorități.
Celor care susțin că ArcaBoard este doar o jucărie scumpă și nu un vehicul în adevăratul sens al cuvântului, Dumitru Popescu le răspunde că inovațiile de domeniul Science Fiction devin realitate mai devreme sau mai târziu, iar asta nu se întâmplă doar cu hoverboard-urile.
„Dacă acum o sută de ani telefoanele mobile erau de domeniul utopicului, gândiți-vă cum se vor transforma hoverboard-urile în câțiva ani. Nu este o jucărie, ci un pas tehnic spre vehiculele de transport aeriene personale, care pot servi în locuri greu accesibile”, afirmă Dumitru Popescu.
Interviul acordat Republica, pe email, de Dumitru Popescu:
- Cum a pornit ideea realizării ArcaBoard?
Într-o zi, copilul unuia din colegi, a întrebat dacă putem realiza un hoverboard adevărat, ca în filmele SF. Intuind potențialul unui asemenea proiect, în contextul propagării hoverboard-urilor, ne-am gândit să facem un pas înainte și să oferim oamenilor instrumentul care să-i transporte în interiorul orașelor sau oriunde altundeva, pe calea aerului.
- Care a fost cea mai mare provocare în crearea ArcaBoard?
Provocarea cea mai mare a fost achiziționarea de componente necesare construcției și care să satisfacă exigențele noastre în materie de performanță și siguranță.
- La cât se ridică finanțarea proiectului?
Această informație este confidențială.
- Proiectul putea fi găzduit și dezvoltat în România?
Da, cu siguranță, proiectul putea fi dezvoltat din România, dar este prea târziu acum pentru asta. ARCA a plecat din România din cauza faptului că, timp de 15 ani, realizările științifice unice pe plan mondial au fost ignorate cu desăvârșire de către autoritățile noastre în ciuda repetatelor noastre apeluri. În plus, s-a dus o campanie permanentă de hărțuire la adresa ARCA din partea unor instituții ale statului, a căror treabă în domeniul aerospațial o făcea ARCA.
- Există deja persoane interesate să aibă un hovercraft ArcaBoard?
Odată cu publicarea realizării, s-au arătat interesate foarte multe persoane de achiziția produsului.
- Ce le răspundeți celor care spun că este doar o jucărie scumpă și nu un vehicul în adevăratul sens al cuvântului?
- Le transmitem că inovațiile de domeniul Science Fiction devin realitate mai devreme sau mai târziu, iar asta nu se întâmplă doar cu hoverboard-urile. Dacă acum o sută de ani telefoanele mobile erau de domeniul utopicului, gândiți-vă cum se vor transforma hoverboard-urile câțiva ani. Nu este o jucărie, ci un pas tehnic spre vehiculele de transport aeriene personale, care pot servi în locuri greu accesibile.
Un alt român, Alexandru Duru, care trăiește în Canada, a omologat în Cartea recordurilor, în primăvara acestui an, cel mai lung zbor de până atunci - peste 270 de metri - cu o placă zburătoare.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
În ceea ce privește propulsia, am observat că puterea este concentrată în cea mai mare parte pe orizontală, pentru a putea susține greutatea pasagerului, rămânând prea puțină forță de propulsie pentru deplasarea pe orizontală cu o viteză rezonabilă și nici nu ar fi prea indicat, din moment ce are probleme în ceea ce privește distribuția echilibrată a a centrului de greutate pe platforma plăcii.
Adică la o viteză de 20 km pe oră siguri poți să-ți rupi gâtul... și ar trebui să fii skater profesionist ca să o poți folosi... și doar pentru trick-uri, nu pentru deplasare uzuală.
Reglajele și repararea acestor deficiențe, definesc de fapt tehnologia și produsul.
Pentru entuziaști, eu aș spune că e un drum lung de parcurs, până acest prototip, va putea deveni practic, la nivel de masă, așa cum visează inventatorul.
Totuși e o realizare, cel puțin pentru a ne stimula imaginația, dar cam atât deocamdată.
Poate din inventia asta nu iese nimic, dar pe viitor ideea poate fi aplicata in alt domeniu.
Nu mai traduc. Citez direct un comentariu tehnic de pe youtube.
"A comparison between the hoverboard of Catalin Alexandru Duru (see: https://www.youtube.com/watch?v=Bfa9HrieUyQ) and that made by Dumitru Popescu from ARCA.
Catalin Alexandru Duru's hoverboard
- 8 rotors, 4000 W each,
- Total Power - 32 kW = 43 hp ,
- Payload - 1 person.
Dumitru Popescu's hoverboard
- 36 rotors, 5.63 kW each
- Total power - 203 kW = 272 hp
- Payload - 1 person
In conclusion, ArcaBoard is nothing else but a badly designed hoverboard that requires an enormous power, 272 hp, to carry a man while 43 hp are enough for such a job."
http://www.bbc.co.uk/news/technology-29691654
Hoverboardul meu cu placi de cavorita e mult mai elegant si mai eficient.
Încă o data sa demonstrat ca daca încerci sa contribui la o stare de normalitate atat de necesară in Romania esti imediat "lucrat" de tot felul de indivizi si firme care fac pare din structurile statului cu singurul scop de a perpetua si împinge cat de departe posibil interesele personale si alienarea oricărei tentative de a pune țara pe un drum sănătos economic, politic si intelectual.