Sari la continut

Află ce se publică nou în Republica!

În fiecare dimineață, îți scrie unul dintre autorii fondatori ai platformei. Cristian Tudor Popescu, Claudiu Pândaru, Florin Negruțiu și Alex Livadaru sunt cei de la care primești emailul zilnic și cei cărora le poți trimite observațiile, propunerile, ideile tale.

Elevii și preșcolarii vor merge fizic la școală până la pragul de 6 infectări cu Covid la mia de locuitori

scoala - elevi - Inquam Photos / Sabin Cirstoveanu

Foto: Inquam Photos/ Sabin Cirstoveanu

Școlile și grădinițele vor funcționa în scenariul verde până la pragul de 6 infectări cu coronavirus la mia de locuitori, în scenariul galben după această limită, în timp ce scenariul roșu este echivalent cu carantina, s-a stabilit vineri în ședința de Guvern. „Am spus şi rămân ferm pe acestea: vreau ca anul acesta anul şcolar să înceapă cu prezenţă fizică şi să rămână cu prezenţă fizică. Avem tot ceea ce ne trebuie ca anul acesta şcolar să începem cu prezenţă fizică, să rămânem cu prezenţă fizică", a declarat premierul Florin Cîţu.

Potrivit ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, peste pragul de 6 la mie ar putea fi luate o serie de măsuri, în funcție de vârsta elevilor. Astfel, preșcolarii ar putea merge în continuare la creșe și grădinițe, copiii mai mari ar urma să treacă în online, iar de la clasa a VII-a în sus ar putea exista posibilitatea ca elevii vaccinați să poată continua școala în format fizic. 

Purtarea măștii în școală va rămâne obligatorie pentru copiii peste 6 ani, dar nu și în spațiile deschise.

Totodată, se va renunța la obligativitatea purtării măștii la interior de către copiii din învățământul special. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Gecaba Gecaba check icon
    Gogosi si vorbarie de campanie, nicio masura luata, nimic invatat din experienta trecuta Cum s-ar putea face scoala separand pe cei vaccinati de cei nevaccinati, avand acelasi numar de profesori si clase cu profile diferite? Cum poti carantina zone adiacente cu elevi care merg dintr-o parte in alta la scoala , exemplul fiind Bucuresti-Ilfov. Cum aplici distantarea sociala, cand clasele au aceeasi structura, mijloacele de transport in comun sunt aceleasi? Cum se rezolva problema profesorilor nevaccinati, care pot preda de acasa, cu elevii la scoala? Cum rezolvi de pe acum lipsa serviciilor IT, caci acest Campeanu a motivat vacanta prelungita din primavara asta de lipsa internetului öa Sacele ( sa mori de ras,nu alta ). Cine a adaptat noile manuale la invatamantul online? Diavolul sta in detalii, mai Campeanule.
    • Like 0


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult