Sari la continut

De opt ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

Factorul Musk, unul dintre cele mai serioase riscuri pentru monedele virtuale

Elon Musk - profimedia

Foto: NBC / BACKGRID / Backgrid UK / Profimedia

După anunțul lui Elon Musk pe Twitter că Tesla nu va mai accepta plata în Bitcoin pentru automobile, piața criptomonedelor a pierdut 365 de miliarde de dolari, iar analiștii se întreabă dacă nu cumva este un mesaj care să semnaleze indirect o altă tranzacție a Tesla sau poate chiar o mișcare cu beneficii de imagine.

Piața monedelor virtuale a fost deja de multă vreme obligată să se obișnuiască cu influența masivă a lui Elon Musk, iar reacția bitcoin la o postare recentă a sa nu este o surpriză. După un anunț pe Twitter prin care ”Tehnoking” al Tesla vestește suspendarea acceptării bitcoin, citând îngrijorări de mediu, BTC a coborât cu peste 17%, deși, ulterior a revenit, recuperând aproximativ jumătate din scădere. Schimbarea de atitudine este evidentă: Musk s-a declarat în repetate rânduri fan al monedelor virtuale și al bitcoin, inclusiv printr-o serie de mesaje vag ”cifrate”. În retrospectivă, acestea prefigurau un plasament al Tesla. La începutul anului Tesla acumulase o poziție de 1.5 mld. de dolari în bitcoin. Profitul în T1 a fost susținut de vânzarea a 10% din acesta, generând un plus de 101 mil. dolari.

Ar putea fi, din nou, de fapt, un mesaj care să semnaleze indirect o altă tranzacție a Tesla? Vom afla în momentul raportărilor financiare ale T2 (cel târziu), și ipoteza nu e deloc improbabilă. Să fie vorba, mai degrabă, despre o mișcare cu beneficii de imagine? Arătând grijă pentru mediu, Musk se aliniază cu valorile comunicate larg (și care au contribuit la succesul masiv) al misiunii producătorului de autovehciule electrice. Unele comentarii arătau deja lipsa de coerență: o bună parte din rețeaua bitcoin e susținută de energie ieftină obținută din cărbune, ceea ce contravine obiectivului mașinilor electrice de a reduce gazele cu efect de seră. Anticipând, poate, o amplificare a acestor critici, Elon Musk ar fi decis, astfel, să acționeze preventiv. Mai ales că, în prezent, concurența din partea producătorilor tradiționali din industria auto care se reorientează spre modele electrice devine tot mai mare. Este, de asemenea, o variantă de luat în considerare.

Sensibilitatea masivă a bitcoin la mesajele unor personalități publice la nivel de super-influencer global este, însă, umbrită de cea a unor alte monede precum dogecoin. Pentru cei care urmăresc piața monedelor virtuale, e clar că, pe lângă riscurile tradiționale, factorul Musk este unul dintre cele mai serioase riscuri ale investițiilor în domeniu.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Tot ce a vandut Musk, la 57-58ooo , a recumparat la 48.000 $/btc, oare o fi bine pt el ? Jocul ramane acelasi, btc sau crypto trec din maini slabe la cei care pot manipula piata prin simple declaratii ! Cine cunoaste jocul in asemenea momente cumpara.
    • Like 0
  • Nume check icon
    Niste ipocriti si bufon, toti acesti "mari" afaceristi ai globului.. Ei ca deschid gura si noi, ca ne uitam ca prostii la ei. Pietele se misca intotdeauna ca ei sa castige bani si noi ca intotdeauna sa pierdem bani.
    Si in ciuda acestui lucru ii consideram zei, le ridicam statui, le dedicam pagini intregi laudative in media asupra marelui lor geniu, cand in realitate toti sunt niste escroci pe care legal nu avem cum sa ii arestam. Nu observati ca TOTI, dar TOTI marii afaceristi ai lumii au ajuns bogati incalcand legile concurentei si nu numai?!
    • Like 0
    • @ Nume
      OK, poate. Ce legi a incalcat Musk, mai exact? Intreb din curiozitate sincera.
      • Like 0


Îți recomandăm

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult

Testat e Hot

Vreau să vă arăt azi un program inedit de educație la firul ierbii: el începe chiar pe pajiștea a două festivaluri care atrag în fiecare an zeci de mii de tineri și își propune să fie un fel de curs introductiv într-o materie pe care școala românească se jenează să o predea.

Citește mai mult

BT Go

Într-o eră în care tehnologia avansează rapid, IMM-urile sunt nevoite să adopte rapid inovații digitale pentru a rămâne competitive și a profita de oportunitățile de pe piață. Serviciile care simplifică birocrația permit antreprenorilor să se concentreze pe inovație și dezvoltarea afacerilor lor.

Citește mai mult