Foto: Guliver/ Getty Images
Telemunca, adică munca de acasă, părea să fie un avantaj de care se bucurau numai cei care lucrează în puține industrii, între care servicii software și IT.
Există chiar domenii în care angajații condiționează semnarea contractului de muncă de opțiunea muncii de la domiciliu („work from home”) măcar câteva zile pe lună. Alții spun că își doresc „să presteze remote”. Avantajele pe care le caută sunt legate de orele economisite cu deplasarea înspre și dinspre compania la care vor lucra, mai ales în orașele aglomerate, dar și faptul că, în funcție de cum își administrează timpul pentru sarcinile pe care le au, pot să-și lungească week-end-urile sau sărbătorile legale prin șederi în vacanța din care se conectează la internet și lucrează mult mai relaxați decât din birou.
Ceea ce înainte de criza epidemiologică era exersat numai de anumite categorii de salariați a devenit în zilele acestea o modalitate de a-ți salva locul de muncă sau, dacă ești întreprinzător, de a-ți salva compania. „Munca remote”, cum e numită în corporații, dar și telemunca, așa cum este aceasta reglementată în România, devin o soluție salvatoare nu numai pentru afacerile mici și mijlocii, dar și pentru firmele mari.
Există studii care arată că persoanele care lucrează de acasă au învins cei mai mari dușmani potențiali ai muncii, așa cum le-au identificat specialiștii din HR: patul, televizorul și frigiderul. Cercetări independente arată faptul că în foarte multe cazuri, angajații pot fi chiar mai productivi atunci când nu muncesc din biroul propriu-zis aflat în clădirea companiei.
De exemplu, un studiu realizat de Nicholas Bloom, profesor de economie la Universitatea Stanford, realizat timp de 6 luni într-o companie de turism, indică o creștere a productivității angajaților care muncesc de acasă cu 13-14% pe zi, față de cei care au muncit de la birou. La fiecare două săptămâni de muncă se poate acumula o zi în plus de productivitate din partea salariatului. Mai mult, compania testată a reușit să economisească în cele 6 luni aproximativ 2.000 de dolari pentru fiecare dintre angajații săi lăsați să muncească de acasă, bani ce erau destinați în special închirierii birourilor dar și spațiilor pentru hrană sau relaxare.
Pandemia provocată de SARS-CoV-2 ne arată și partea bună a evoluției pieței muncii. Niciodată tehnologia nu a fost mai pregătită ca acum să devină partenerul rescrierii relației dintre angajat și angajator, înțelegere bazată în primul rând pe încredere reciprocă și eficiență.
Potrivit estimărilor, în ultima săptămână din martie 2020, peste jumătate de milion de angajați din România lucrau de acasă. Aceștia sunt din industriile IT, telecomunicații, servicii de externalizare, servicii financiare și consultanță.
Privite ca oportunități, telemunca sau zilele „remote” răspund celei mai apăsătoare griji ale antreprenorilor. Aceea de a face posibilă funcționarea business-ului, mai ales în perioadele în care patroni, șefi de companii sau de departamente, angajați din toate nivelurile trebuie să se izoleze social.
Pentru a asigura continuitatea afacerii, atât angajatorul cât și angajatul au nevoie de câteva unelte: laptop, acces nelimitat la internet printr-o conexiune stabilă și securizată, posibilitatea de a comunica online audio și video, acces la servicii de stocare în cloud, soluții antivirus care să asigure confidențialitatea datelor și să reducă riscul atacurilor cibernetice.
Conștient de importanța companiilor de toate mărimile și din toate industriile pentru funcționarea economiei românești, Telekom devine partenerul antreprenorilor și le propune planul de acțiune „Continuarea afacerii".
Astfel, Telekom oferă soluții de conectivitate fără restricții, oricât, oriunde și oricând prin abonamentul FREEDOM 5 care oferă net 4G, voce și SMS nelimitat, gratuit in primele 3 luni.
Pentru a susține antreprenorii să comunice online, Telekom integrează în același pachet „Continuarea Afacerii" soluții video și audio de interacțiune atât între oamenii din interiorul companiei, cât și cu clienții sau partenerii de afaceri prin teleconferințe și videoconferințe. Aceste soluții sunt oferite împreună cu partenerii Microsoft și Cisco, de asemenea gratuit în primele 3 luni.
Întrucât securitatea datelor în această perioadă este extrem de importantă pentru mediul de business, Telekom acoperă acest serviciu prin soluțiile de stocare în cloud și protejarea datelor aflate în terminalele și device-urile folosite de angajați prin Norton Security Online.
Și pentru că businessurile se dezvoltă încontinuu, Telekom își ajută partenerii antreprenori, oferindu-le mai multe soluții pentru business, ca de exemplu Office 365 Esential și Office 365 Business Premium, dar și suport pentru crearea de site-uri, promovarea pe Google și Facebook sau transmiterea de SMS-uri bulk.
Echipele de specialiști Telekom special antrenate pentru a oferi suport tehnic vă stau la dispoziție pentru implementarea celor mai bune soluții menite să asigure „Continuarea Afacerii".
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.