Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

Forțe impresionante de ordine, aduse la Iași ca să facă un cordon sanitar între cele două Românii: 5.000 de ieșeni îl huiduie în acest moment pe Liviu Dragnea

Miting PSD Iași

UPDATE: Imediat după încheierea discursului lui Liviu Dragnea, piața s-a golit de susținători și a fost ocupată de manifestanți anti-PSD.

Ajuns între susținătorii veniți din diferite orașe ale Moldovei, Liviu Dragnea a ținut un discurs cu numeroase referiri la patrioți, patriotism și suveranitate. „România are nevoie de patriotism și patrioți, ce a pierdut în regimurile Băsescu și Iohannis”, a susținut Dragnea, care a spus că „România a fost prea multă vreme nedreptățită la Bruxelles”.

„Avem candidați cu curaj care își vor apăra țara”, a declarat șeful PSD.

„Nu am de gând să renunț, să dau înapoi. Au încercat să ne aresteze, să ne rupă, în cazul meu aproape au reușit

De ce fac asta? Fiindcă noi suntem un partid prea mare pentru planurile pe care le au de gând cu această țară Vor să fărâmițeze toate partidele din România, în special pe cele mari”, a mai spus Dragnea.

În legătura cu cei peste 5.000 de protestatari care l-au huiduit în afara pieței șeful PSD a zis: „Noi creștem pensiile, salariile, veniturile medicilor. Ați vrea să renunțăm la toate astea pentru doi trei care țipă aici lângă noi?”

Ieșenii cu care am stat azi de vorbă îmi mărturiseau că nu au văzut atâtea forțe de ordine în viața lor.

Jandarmeria a masat masiv personal care să facă un cordon impenetrabil între cele două Românii care și-au dat întâlnire la Iași: pesediștii aduși cu autocarele (și chiar și cu o garnitură de tren din Vaslui) să-l aplaude pe Liviu Dragnea și ieșenii antiPSD.

Peste 5.000 de protestatari antiDragnea, din Iași, dar și din alte localități, erau înainte de începerea mitingului PSD masați în diverse puncte cheie ale orașului. Jandarmii nu le-au permis accesul în Piață decât pesediștilor veniți organizat (unii dintre ei aveau pancarte cu numere, astfel încât fiecare să se deplaseze spre sectorul rezervat de Partid).

În Piața Unirii este un magazin cu de toate. Vânzătoarea are televizorul deschis pe știri. Se uită la transmisiunile de la Sibiu și-l suduie pe Dragnea: „Ăsta tocmai la noi vine. Unde ești tu, Țepeș, Doamne?!”

În timpul acesta, coloane de pesediști se deplasează organizat spre piață. Țin cu toții în mâini cartoane date de liderii lor, pe care scrie că votează PSD. La orele 16.00 pătrunseseră în Piața Unirii 10.000 de pesediști, dar continuau să vină.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • "Hienele" PSD au starnit "leii" si "tigrii" din Moldova

Tocmai am venit de la protestul anti-PSD din Piata Unirii. Am ajuns in Piata Unirii aproximativ la ora 14:40. M-am dus mai intai in zona din Piata Unirii situata intre parcarea situata vizavi de statuia lui Al. Ioan Cuza si cele trei blocuri cu zece etaje situate mai incolo. Acolo am fost mai intai in dreptul sediului central al Loteriei Nationale din Iasi, ce este situat in Piata Unirii aproape de cinema Victoria (acum nefunctional). Am stat acolo vreo zece minute. Toti cei veniti din provincie la protestul pro-PSD ce treceau pe acolo pentru a ajunge in Piata Unirii erau au fost huiduiti si apostrofati de protestatarii anti-PSD.. Apoi am protestat tot vreo zece minute ceva mai incolo in dreptul librariei Junimea. De la peretele celor trei blocuri si pana la gardurile metalice instalate de jandarmi nu au fost la inceput mai mult de vreo trei metri si au fost jandarmi postati in fata noastra la vreo trei metri unul de altul. Tot acest spatiu a fost ocupat de protestatari anti-PSD in proportie de vreo 70%. Apoi m-am dus pana la alta locatie, unde se aflau protestatri anti-PSD ce pareau a fi mult mai vocali, situata langa Palatul Braunstein, unde se afla si cele doua statii de tramvai situate aproape de Piata Unirii. Acolo erau deja adunati sute de protestatari anti-PSD. Cred ca am protestat acolo timp de vreo ora. Curand am observat ca in spatele meu se adunasera deja alte sute de protestatari anti-PSD. Intrucat dupa gardurile asezate de jandarmi erau parcate doua autovehicule mari ce imi impiedicau vederea spre scarile din fata hotelului Traian, unde vroiam sa-l vad pe Dragnea pentru a sti cand sa-mi intensific strigatele de protest, si am dorit sa am o vedere mai buna inpre aceasta locatie m-am intors inapoi in fata librariei "Junimea". In timp ce ma uitam inspre Piata am vazut cum in Piata Unirii soseau grupurile de sustinatori PSD adusi din provincie, ce erau huiduiti constant de noi, protestatarii anti-PSD. Totodata, multi protestatari anti-PSD ce au folosit si vuvuzele. Poate din aceasta cauza la un moment dat s-a marit si nivelul sonorizarii difuzoarelor instalate de PSD in Piata Unirii. Dupa cum am observat, aceasta sonorizare insotea niste imagini edulcorante proiectate pe un ecran mare plasat in fata hotelului Traian. Am mai vazut din comportamentul lor ca multe dintre persoanelor aduse de catre PSD in Piata Unirii nu erau deloc interesate de spectacolul ce avea loc in fata intrarii in hotelul Traian si mai apoi de dicursurile tinute, intrucat fie discutau intre ei, fie erau indreptate cu fata in alta directie. Atunci cand grupuri dintre cei aflati in piata au dorit sa paraseasca aceasta locatie, protestatarii anti-PSD ii huiduiau si-i apostrofau cu vehementa. Probabil de aceea, dupa ceva timp jandarmii aflati la fata locului nu le-au mai permis sa paraseasca Piata Unirii. Cu toate acestea nu am observat ca sa se fi produs vreo violenta fizica asupra vreunui simpatizant PSD. La un moment dat am vazut ca pe zidul situat in partea dreapta iesirii din pasajul subteran din Piata Unirii dinspre Palatul Braunstein s-au suit doi tineri care tineau in maini o panza mare alba pe care era scris cu litere mari „DRAGNEA ESTI UN NIMIC”. Jandarmii care au vrut sa-i opreasca nu au reusit sa-i convinga sa vina inspre locatia noastra, iar intre timp pana sa ajunga la noi zeci de fotografi si cameramani s-au asezat in fata acestui afis protestatar si l-au fotografiat sau filmat. Apoi au venit alti tineri cu o panza alba tot atat de mare pe care scria referitor la Liviu Dragnea„MOLDOVA NU TE VREA”. Intre timp, intrucat in locatia unde ma aflam au mai sosit un numar mare de protestari anti-PSD, jandarmii au tras gardurile de metal din fata noastra inspre ei la o distanta de vreo cinci metri si mai apoi la cea de vreo sapte metri de blocurile langa care ne aflam. Apoi pe la ora 17:30, ci nu la ora 19:00 asa cum era programat, mitingul pro-PSD s-a terminat iar oamenii adusi din provincie de catre ei au inceput sa plece in grupuri din Piata Unirii. Cand erau deja plecati multi dintre ei am vazut cum o fata a luat de pe soclul statuii lui Alexandru Ioan Cuza cateva afise pro-PSD, le-a asezat pe jos langa soclul statuii si pentru scurt timp a jucat sotron sarind pe ele. Pe urma, dupa ce Piata Unirii a fost eliberata de PSD-isti jandarmii nu au mai avut incotro si au trebuit sa ne permita sa intram pentru a protesta in Piata Unirii. Pancartele si afisele PSD-iste gasite in Piata au fost distruse. Chiar eu am rupt in doua un astfel de afis de culoare rosie gasit pe jos. Cateva pancarte pro-PSD au fost folosite de unii protestari fiind scrise pe ele cuvinte pentru a le schimba intelesul in unul anti-PSD. Mai apoi, dupa un scurt protest efectuat in jurul statuii lui Alexandru Ioan Cuza, am inceput sa parasim cu totii aceasta locatie pentru a participa la un mars de protest. Am mers intr-o coloana de sute de metrii, eu aflandu-ma cam pe la mijlocul acesteia, mai intai pe blvd. Stefan cel Mare pana in fata Palatului Culturii langa Prefectura din Iasi, apoi am mers inspre dreapta pe str. Palat, am mers inspre intersectia din Targul Cucului, ne-am deplasat apoi pe blvd. Independentei pentru a intra apoi dinspre statia de autobuz situata vizavi de Statuia Independentei pe esplanada situata in partea de sus a Pietei Unirii pentru a ajunge inapoi in preajma statuii lui Cuza. Aici s-a mai protestat un timp, pana cand cativa zeci dintre noi dintre cele cateva sute care au mai ramas ne-am asezat in cerc pentru a tine in maini steaguri ale Romaniei si ale Uniunii Europene amplasate alternativ unul langa altul. Dupa ce s-au scandat cateva lozinci anti-PSD, un tanar care lucrase cinci ani in Anglia si care era cunoscut pentru cele spuse contra PSD-ului in timpul unei alte astfel de manifestatii dintr-un alt oras din Moldova a tinut in mijlocul cercului astfel format o cuvantare mobilizatoare pentru a ne indemna sa venim la vot. Mai apoi un alt roman de origine araba a recitat o poezie in care si-a manifestat dezamagirea pentru situatia politicii PSD Romania.
    Tinand seama de cele de mai sus, consider ca „hienele” PSD au starnit „lei” si „tigrii” din Moldova.
    • Like 3
    • @ Gabriel Stoian
      Ada check icon
      Inca un like si inca o suta.
      • Like 2
  • Am fost in Piata Unirii.Nu cred ca erau 10000 de oameni.
    Am stat pe Strada Lapusneanu foarte aproape de gardurile metalice.
    Nu nu se permitea accesul in piata.Gardul era pazit de 6 persoane inarmate,iar pe langa ei niste persoane dubioase ,tunsi ,grasi .....jenanti in gesturi ,care le dadea in aer de superioritate!
    Apareau din cand in cand grupuri carora li se permitea sa intre in piata.Ei aveau niste bilete(invitatii) sau isi aratau adeverinta de asistat social
    Grupurile erau cu tineri dar si cu multi oameni de varsta mijocie ,veniti din Neamt,Bacau poate si alte judete ,dar pe astia i-am auzit ,ca spuneau de unde sunt.
    Toti ,si cei care mergeau la mitingul lui Dragnea si organele de ordine priveau spre noi cu superioritate,cu dispret ei found foarte mandri de ceea ce fac si convinsi ca ei "fac legea in Tara asta".
    • Like 2

Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)