Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de trei ani. De astăzi vă invităm să ascultați editorialele audio publicate pe platforma noastră, dar și să testați viitorul tehnologiei, implementăm conversația vocală direct în browser, apăsând pe butonul de microfon poți cere acces. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

GENERAȚIA B. Un absolvent de Management câștigă bani dintr-o afacere de nișă: plimbatul câinilor

Generația B este generația românilor care și-au luat destinul în propriile mâini. Ei sunt motorul evoluției, sunt cei care depășesc obstacole și cei care fac lucrurile să se întâmple. Oriunde s-ar afla, în țară sau în afara ei, acești oameni arată imaginea unei Românii care merge înainte.

Îi scoatem în față, le facem portretele, îi prezentăm pentru ca alții să își găsească inspirația în exemplele lor. De la ei vei învăța cum să faci un business, vei vedea ce înseamnă viziune, inovație și dorința de a reuși.

Sissi tocmai s-a întors după plimbarea de la prânz, de o oră. Azi a parcurs trei kilometri și jumătate pe marginea lacului și este obosită.

„Un cățel obosit este un cățel fericit”, ne asigură Florin Gheorghe, în timp ce desprinde de la zgarda lui Sissi dispozitivul GPS. Stăpânul lui Sissi va primi în curând pe email raportul de activitate ce include traseul parcurs de patruped.

Florin, care este absolvent al Facultății de Management, a lucrat timp de 10 ani în telecomunicații, iar din aprilie anul acesta a demarat o afacere - dog walking. Firma sa, Dogdi, oferă servicii de plimbat, cazare şi transport pentru câini în București. 

„Ideea mi-a venit după ce am văzut că mulți dintre apropiații și prietenii mei care aveau deja sau adoptau câini nu aveau timp să îi plimbe”, spune Florin. Afacerea a început-o prin aprilie, la scurt timp și-a lansat și site-ul - dogdi.com  - și un cont de Facebook.


Timp de șase luni a făcut singur toată munca, ca să vadă ce probleme pot apărea, iar acum spune că are peste 10 colaboratori – dogwalkeri. Fiecare, în medie, plimbă câini între 3 și 7 ore pe zi.

Concurența se simte și pe această piață. Dacă în urmă cu trei ani tariful pentru o oră de plimbat câini era de 150 de lei, acum prețurile au scăzut.

La DogDi tarifele sunt de 25 de lei pentru o plimbare de jumătate de oră și 30 de lei pentru o oră de plimbare.

„Oferim și un pachet săptămânal, cu cinci plimbări de câte o oră, cu un discount de 10 la sută. 35 de lei este ziua de grădiniță, adică stăpânul aduce cățelușul dimineața și îl ia înapoi seara. O noapte de cazare costă 50 de lei. Sunt persoane ce pleacă în concediu și își lasă cățelul la noi, tot în concediu”, zâmbește Florin, care speră să își crească numărul de colaboratori și să își extindă afacerea cât mai repede și în alte orașe.

„Cazarea peste noapte se face la dogwalker acasă, acesta este avantajul față de alte servicii de cazare pentru câini”.

Persoanele care apelează la serviciile lui sunt oamenii cu dare de mână, ocupați, iubitori de câini, din diverse domenii de activitate.

„Inițial au fost întrebări din partea celor interesați, rețineri. Cei ce au apelat la serviciile noastre transmit din vorbă în vorbă. Facebook-ul este ca o oglindă. Dacă s-ar întâmpla ceva, ar apărea acolo. Nu doar de bine, ci și de rău”, spune el. 

Unii dintre colaboratorii săi lucrează part time, după sau înainte de job. La o plimbare nu este luat mai mult de un câine, cu excepția cazurilor în care stăpânul are mai mulți.


Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon Speranța Farcă

„Părinții sunt foarte angoasați, aud peste tot că copilul lui cutare face așa, copilul lui cutare face așa. Și se gândesc că ei nu oferă același start copilului lor, care va intra în competiție cu acei copii care au făcut toate acele cursuri. Gândim educația și viața ca pe o competiție”, spune Speranța Farca.

Citește mai mult

Șezlonguri în apă la Marea Neagră

Este o adevărată luptă între turişti pentru a prinde cel mai apropiat pat de plajă lângă apă deşi nu stau prea mult pe sezlong şi apoi tot ei se plâng că nu au soare pentru a se bronza din cauza umbrelelor extrem de apropiate.

Citește mai mult

Foto pentru textul Arinei Angelescu

Plec în oraș. Nu apuc să conduc prea mult când aud telefonul. E mama, care rămăsese cu cel mic. Inima îmi bate deja mai tare. Îmi trec tot felul de scenarii prin cap. Niciunul prea fericit. Răspund. Nu e mama. E băiețelul meu. Plânge în hohote și lasă puțin spațiu ca eu să înțeleg ceva. Nu-știu-ce grisine pe care le-am uitat acasă?!

Citește mai mult

Andrei Ene

AntiFragile, un startup care dezvoltă un sistem de etichete inteligente, care permit monitorizarea de la distanță a coletelor pe parcursul procesului de transport, a fost desemnat vineri seara câștigătorul competiției UPGRADE 100 Floors Elevator Pitch. Pe scurt, eticheta își schimbă culoarea dacă pachetul a fost scăpat de curieri.

Citește mai mult