Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

GENERAȚIA B. Extraterestrul Woogie, prietenul ideal al copiilor de 6-12 ani, adus pe Pământ de o echipă de români

woogie

Generația B este generația românilor care și-au luat destinul în propriile mâini. Ei sunt motorul evoluției, sunt cei care depășesc obstacole și cei care fac lucrurile să se întâmple. Oriunde s-ar afla, în țară sau în afara ei, acești oameni arată imaginea unei Românii care merge înainte.

Îi scoatem în față, le facem portretele, îi prezentăm pentru ca alții să își găsească inspirația în exemplele lor. De la ei vei învăța cum să faci un business, vei vedea ce înseamnă viziune, inovație și dorința de a reuși.

Woogie este un extraterestru care a ajuns pe Pământ. Este prietenul ideal al copiilor cu vârsta între 6 și 12 ani, vorbitori de limba engleză. Este prietenos, îi distrează pe cei mici, le poate răspunde la întrebări din multe domenii și îi ajută la lecţii. Dacă îl întrebi cine este el, Woogie îți răspunde că este un alien care a fost creat de o echipă de extratereștri - Aliens by Daria - de pe o navă care a aterizat pe Terra. 

Creatorii lui Woogie au pornit de la premisa că educația poate fi schimbată cu ajutorul inteligenței artificiale.

Lui Bogdan Coman, specialist în IT, i-a venit ideea pentru Woogie din dorința de a construi un fel de hologramă, un avatar care să stea în camera copiilor și care să îl ajute să fie mai aproape de propriii copii. Totodată, era nevoie de o modalitate nouă de interacțiune cu tehnologia adaptată nevoilor și specificului copiilor. „Ce interacțiune poate fi mai umană și mai plăcută decât cea prin intermediul vocii?”, întreabă retoric Bogdan Coman. Fiica lui, Daria, pasionată de extratereștri, a fost cea care s-a inspirat în crearea lui Woogie.  

Woogie a fost gândit ca un asistent personal, un dispozitiv hardware bazat pe inteligență artificială și algoritmi de machine learning, creat special pentru copii cu vârste între 6 și 12 ani. Ceva precum Amazon Echo pentru copii.

Momentan este în faza de MVP - minimum viable product - adică prototip funcțional - versiunea a treia - care poate răspunde la întrebări, poate iniția conversații, poate pune muzică, accesând radiouri online, poate da definiții enciclopedice și poate spune povestioare sau glume.

Versiunea finală a lui Woogie va putea iniția și continua conversații, va putea ține minte preferințele copilului, precum și vârsta și sexul acestuia, va sesiza când acesta intră în cameră, îl va putea ajuta la teme - exersând cu acesta pe baza programei școlare - și va putea trimite mesaje scrise părinților prin intermediul unei aplicații mobile.

Mai jos puteți vedea o versiune mai veche a lui Woogie.

Investiția până în prezent este de aproximativ 40.000 de euro și a constat în dezvoltarea prototipurilor, salarii și participarea la diferite conferințe/summit-uri dedicate tehnologiei.

„Cea mai mare satisfacție este clădirea unei echipe extraordinare care are puterea, entuziasmul și motivația de a construi un astfel de produs. O altă mare satisfacție constă în faptul că Woogie este primul produs de acest gen, nișat, pentru care există o audiență foarte mare și care se dovedește a fi foarte bine primit. Feedbackul de până este pozitiv”, spune Bogdan Coman.

Cea mai mare provocare? O provocare mare constă în explicarea produsului întrucât, activând într-un domeniu inovator, oamenii nu înțeleg întotdeauna funcțiile sale. Altă provocare ar fi extinderea segmentului de asistenți hardware și dezvoltarea lor de companii care probabil sunt mai bine situate din punct de vedere geografic.

Se caută copii pentru a testa 50 de Woogie

La sfârșitul lunii iunie anul acesta echipa care lucrează la Woogie speră să înceapă campania de testare Beta, în care aproximativ 50 de bucăți MVP vor fi testate de către copii care se află în segmentul țintă.

În octombrie-noiembrie anul acesta vor începe campania de crowdfunding pe Kickstarter, unde speră să strângă cel puțin 150.000 de euro pentru dezvoltare și în același timp să obțină validarea pieței din SUA.

Când va fi găsit în magazine și cât ar putea costa

Dacă lucrurile merg așa cum și-au propus, creatorii Woogie speră ca anul viitor, la începutul verii, Woogie să fie deja lansat și să se găsească în magazine.

„Vrem să obținem parteneriate relevante în domeniile tehnologiei și ale educației. Totodată, plănuim și dezvoltarea unei versiuni a lui Woogie în limba română”, arată fondatorul.

Prețul la raft luat în calcul acum este de 139 de dolari.

Ce pot face cei ce vor să ajute Woogie

Pe lângă resursele financiare de care echipa are nevoie pentru a începe producția primei serii de 10.000 de bucăți - cu costuri de 350.000-400.000 de euro -, Woogie este în căutarea de părinți cu copii de 6-12 ani, vorbitori de limba engleză. „Nu în ultimul rând ne pot ajuta oameni care sunt pasionați de tehnologie având cunoștințe sau înclinație către inteligență artificială (AI), algoritmi de machine learning (MLA) și procesarea limbajului natural (NLP)”, spun creatorii Woogie.

"Premiul „200 Seconds of Fame” la ICEEfest

Woogie a câștigat zilele trecute premiul „200 Seconds of Fame” în cadrul ICEEfest. Juriul a fost format din Marius Ghenea (3TS Partners), Odysseas Ntotsikas (Founder TDG), Steffen Ehrhardt (Google), Niall Harbison (Lovin Dublin), Apostolos Apostolakis (Venture Friends) and Oldrich Bajer (Zoot). Punctajul final a fost o medie între voturile acordate de către public prin intermediul aplicației ICEEfest și voturile din partea juriului.

„Premiul de la 200 Seconds of Fame din cadrul ICEEfest reprezintă o primă validare că suntem pe drumul cel bun: că există oameni interesați, că Woogie este un produs util și nu doar o jucărie sau un gadget care să umple timpul liber al copiilor și că toate eforturile depuse până acum încep să fie apreciate”, arată Bogdan Coman.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult