Sari la continut

Generația B. Imaginea României care merge înainte

Generația B este generația românilor care și-au luat destinul în propriile mâini. Ei sunt motorul evoluției, sunt cei care depășesc obstacole și fac lucrurile să se întâmple. Trimite povestea afacerii tale și o vom publica în cadrul proiectului susținut de BRD.

Generația digitală. Când școala devine job și jobul devine școală

Comunitatea DevAcademy

Un proiect de succes de educație nonformală și incubator de business: Au început înscrierile la cele mai căutate cursuri specializate din sfera tech.

Pentru o scurtă perioadă de timp, între 13 Septembrie și 13 Octombrie, tinerii pasionați de dezvoltare accelerată au șansa să se înscrie la cele mai căutate cursuri din sfera tech din București. Pentru al 5-lea an la rând, DevAcademy deschide înscrierile la o serie de programe care mobilizează anual mii de tineri motivați către specializare.

Academia informală din București pune la bătaie 7 luni de training intensiv, complet gratuite, pentru 70 participanți în fiecare generație. Programele de învățare DevAcademy adresează mai multe specializări din zona tech, incluzând programare (Backend – ROR, Frontend), infrastructură și arhitectură de sisteme (SysOps), design web (UX Graphic Design) și comunicare online (Social Media Marketing).

De la an, tot mai mulți tineri la an sunt atrași de modelul educațional propus la DevAcademy, în ciuda procesului de recrutare intimidant și de durată: o lună întreagă alocată testării participanților, pe parcursul a 3 etape. Asta pentru că DevAcademy le propune un sistem diferit de cele cu care se întâlnesc pe băncile școlii, unul în care învățarea se realizează lucrând direct, aplicat, iar progresul se face individual și sub îndrumarea seniorilor din domeniu. Mentoratul este esența pe care a fost fondată academia, mentoratul sau ideea că excelența se dezvoltă mai ușor sub supervizarea elitelor. Acesta este și motivul pentru care DevAcademy aduce anual în rangurile comunității pe acei profesioniști din zona tech remarcați pentru rezultatele lor, gata de a forma și de a oferi tutelaj generațiilor noi.

Ajunsă la a 5-a generație în care deschide înscrierile pentru programele sale de învățare, academia a lansat anul acesta și un proiect complementar, prin care aduce mai multe oportunități de dezvoltare absolvenților săi. Programul DevIncubator crează legătura între proiecte de business din piața românească și internațională și experiența și abilitatea de muncă a propriilor alumni.

Proiectul reunește astfel direcția educațională cu cea de business, respectiv dezvoltare a pieței. Pe de o parte, acesta satisface nevoile curente de execuție tech ale business-urilor, facilitând acces la putere de implementare specializată și accesibilă. Pe de altă parte, DevIncubator susține dezvoltarea continuă a celor înscriși în comunitate, prin accesul la muncă remunerată, în proiecte reale de pe piață.

Cei suficient de motivați să urmeze programele de dezvoltare intensive propuse de DevAcademy sunt așteptați să își depună înscrierile pe site, până pe 13 Octombrie. Cursurile durează 7 luni și urmează un program mixt de training face-to-face (cu desfășurare seara, în prezent în București) și remote (studiu individual aplicat).

Cu peste 3,000 de aplicații înregistrate de la deschidere, cu mai mult de 10.000 de ore de învățare intensivă în cadrul comunității și 2 aplicații mobile dezvoltate de la zero, DevAcademy este un exemplu al schimbărilor din zona învățământului aplicat care se observă în ultimii ani. Comunitatea Dev, precum și alte proiecte educaționale non-formale din zona tech, demonstrează interesul tinerilor pentru modele de formare practică și intensivă, mult mai bine conectate cu nevoile actuale ale pieței.

La nivel național, accelerarea ritmului de dezvoltare a acestor abilități numite ‘tech skills’ generează tot mai mult interes din partea investitorilor internaționali. Cifrele din ultimii ani ne arată că România devine rapid un centrul ideal pentru investițiile din zona tech, căutat de către întreprinzătorii străini, și nu numai. Dacă în 2016 start-upurile din România strângeau finanțări de 11.3 milioane de Euro, doar în primele 8 luni ale anului acesta au mobilizat mai bine de 38 de milioane de Euro, fapt salutat și de către presa internațională. 

Mișcările din zona educațională sunt, așadar, un curent al noii generații care stârnește interes global și care are puterea de a crea oportunități noi în peisajul de business românesc. 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Dan Mihai Bălănescu - portret

Cum poți surprinde esența unui eveniment, a unui loc, a unui oraș, a unui om într-o singură fotografie? Câtă muncă și câtă pregătire, dar, mai ales, câtă pasiune este într-o fotografie care „merge drept la țintă”? Cum se găsește fotograful în locul și la timpul potrivit pentru a vedea ceea ce oamenii „obișnuiți” nu au privilegiul să vadă?

Citește mai mult

startup - Getty

„Ca să fii un viitor antreprenor de succes, fii pregătit să aloci mai mult timp pentru noua afacere decât pentru fostul loc de muncă”, spune Valentin Duță, CEO Just-Ideas, companie specializată în consultanță pentru atragerea fondurilor Start-up Nation și din programe europene. (Foto: Guliver/Getty Images)

Citește mai mult