Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

Generația digitală. Când școala devine job și jobul devine școală

Comunitatea DevAcademy

Un proiect de succes de educație nonformală și incubator de business: Au început înscrierile la cele mai căutate cursuri specializate din sfera tech.

Pentru o scurtă perioadă de timp, între 13 Septembrie și 13 Octombrie, tinerii pasionați de dezvoltare accelerată au șansa să se înscrie la cele mai căutate cursuri din sfera tech din București. Pentru al 5-lea an la rând, DevAcademy deschide înscrierile la o serie de programe care mobilizează anual mii de tineri motivați către specializare.

Academia informală din București pune la bătaie 7 luni de training intensiv, complet gratuite, pentru 70 participanți în fiecare generație. Programele de învățare DevAcademy adresează mai multe specializări din zona tech, incluzând programare (Backend – ROR, Frontend), infrastructură și arhitectură de sisteme (SysOps), design web (UX Graphic Design) și comunicare online (Social Media Marketing).

De la an, tot mai mulți tineri la an sunt atrași de modelul educațional propus la DevAcademy, în ciuda procesului de recrutare intimidant și de durată: o lună întreagă alocată testării participanților, pe parcursul a 3 etape. Asta pentru că DevAcademy le propune un sistem diferit de cele cu care se întâlnesc pe băncile școlii, unul în care învățarea se realizează lucrând direct, aplicat, iar progresul se face individual și sub îndrumarea seniorilor din domeniu. Mentoratul este esența pe care a fost fondată academia, mentoratul sau ideea că excelența se dezvoltă mai ușor sub supervizarea elitelor. Acesta este și motivul pentru care DevAcademy aduce anual în rangurile comunității pe acei profesioniști din zona tech remarcați pentru rezultatele lor, gata de a forma și de a oferi tutelaj generațiilor noi.

Ajunsă la a 5-a generație în care deschide înscrierile pentru programele sale de învățare, academia a lansat anul acesta și un proiect complementar, prin care aduce mai multe oportunități de dezvoltare absolvenților săi. Programul DevIncubator crează legătura între proiecte de business din piața românească și internațională și experiența și abilitatea de muncă a propriilor alumni.

Proiectul reunește astfel direcția educațională cu cea de business, respectiv dezvoltare a pieței. Pe de o parte, acesta satisface nevoile curente de execuție tech ale business-urilor, facilitând acces la putere de implementare specializată și accesibilă. Pe de altă parte, DevIncubator susține dezvoltarea continuă a celor înscriși în comunitate, prin accesul la muncă remunerată, în proiecte reale de pe piață.

Cei suficient de motivați să urmeze programele de dezvoltare intensive propuse de DevAcademy sunt așteptați să își depună înscrierile pe site, până pe 13 Octombrie. Cursurile durează 7 luni și urmează un program mixt de training face-to-face (cu desfășurare seara, în prezent în București) și remote (studiu individual aplicat).

Cu peste 3,000 de aplicații înregistrate de la deschidere, cu mai mult de 10.000 de ore de învățare intensivă în cadrul comunității și 2 aplicații mobile dezvoltate de la zero, DevAcademy este un exemplu al schimbărilor din zona învățământului aplicat care se observă în ultimii ani. Comunitatea Dev, precum și alte proiecte educaționale non-formale din zona tech, demonstrează interesul tinerilor pentru modele de formare practică și intensivă, mult mai bine conectate cu nevoile actuale ale pieței.

La nivel național, accelerarea ritmului de dezvoltare a acestor abilități numite ‘tech skills’ generează tot mai mult interes din partea investitorilor internaționali. Cifrele din ultimii ani ne arată că România devine rapid un centrul ideal pentru investițiile din zona tech, căutat de către întreprinzătorii străini, și nu numai. Dacă în 2016 start-upurile din România strângeau finanțări de 11.3 milioane de Euro, doar în primele 8 luni ale anului acesta au mobilizat mai bine de 38 de milioane de Euro, fapt salutat și de către presa internațională. 

Mișcările din zona educațională sunt, așadar, un curent al noii generații care stârnește interes global și care are puterea de a crea oportunități noi în peisajul de business românesc. 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon Vlad Petreanu_

În 1990, după ce lucrase într-o fabrică, Vlad Petreanu s-a angajat la un ziar, unde avea un salariu echivalentul a aproape 90 de dolari. Banii îi ajungeau, spune el, să își cumpere un pachet de țigări - la vremea respectivă fuma - și o cola pe zi, „și abia mă descurcam să mănânc ceva”.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon „La bani mărunți” cu Sergiu Manea, CEO BCR. Podcast amplificat de Republica

Sergiu Manea, care a preluat în urmă cu cinci ani conducerea celei mai mari bănci din România, a povestit că primul său salariu, o sumă echivalentă cu mai puțin de 80 de dolari, l-a primit în septembrie 1994. Se angajase înainte de terminarea facultății pe o poziție entry level, ca referent, la Banca Română pentru Dezvoltare, la Biroul de bănci corespondente, care azi se cheamă „financial institutions”.

Citește mai mult

Fetiță la laptop

Situația se poate schimba în orice moment și școli aflate acum în scenariul verde sau galben pot trece de pe o zi pe alta în scenariul roșu, dacă în cadrul lor vor fi confirmate 3 cazuri de Covid. (Foto: Guliver/ Getty Images)

Citește mai mult