Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Greva STB, în a treia zi. O parte dintre angajați și-au reluat lucrul sâmbătă seara. Primarul Nicușor Dan: „Vremea sindicalismului de tip mafiot a apus”

tramvai - greva

Foto Facebook Nicusor Dan

Greva angajaţilor Societăţii de Transport Bucureşti (STB) continuă şi sâmbătă, pentru a treia zi la rând, cu toate că Tribunalul Bucureşti a decis vineri că aceasta este ilegală. Sâmbătă seara, o parte dintre șoferi și-au reluat lucrul. Directorul general al STB, Adrian Criț, a anunțat că șoferii riscă desfacerea contractului de muncă dacă nu ies astăzi pe traseu. Totodată, șoferii care ies azi pe traseu nu vor fi cercetați disciplinar, potrivit unei decizii adoptate Consiliul de Administrație al STB. Sâmbătă dimineața, la ora 8:00, pe traseele din Capitală circulau 15 tramvaie și autobuze, din cele peste 1.000 care trebuiau să iasă din depouri.

UPDATE: Depourile STB Colentina și Titan funcționează în integralitate la această oră. Liniile de tramvai 14 și 21 au acum trafic în regim normal. Salut decizia rezonabilă a vatmanilor și a șoferilor care respectă legea și hotărârea instanței și ies la muncă. Îi încurajez pe toți să reia rapid activitatea și să facă ceea ce e corect.

Am primit deja la numărul de telefon 0800.800.868 reclamații despre intimidări și agresiuni ale liderilor sindicali la adresa șoferilor și vatmanilor care doresc să muncească. Mulțumesc polițiștilor că reacționează imediat la sesizări și sunt sigur că o vor face în continuare. Nimeni nu are dreptul să împiedice angajații STB să reia lucrul!” a scris sâmbătă seara primarul Capitalei, într-o postare pe Facebook.

UPDATE: Nicușor Dan: „Vremea sindicalismului de tip mafiot a apus, iar ce se întâmplă în aceste zile este ultima acţiune a acestui tip de sindicalism mafioto-politic”

UPDATE: Primarul de la Sectorul 6, Ciprian Ciucu, a scris pe Facebook că greva de la STB este „ilegală, imorală, penală și politică”. Edilul amintește că nerespectarea hotărârii unei instanțe „înseamnă încălcarea legii.” Acțiunea grevistă a fost declanșată odată cu apariția raportului de audit care arată, continuă Ciucu, „pentru prima dată”, că „STB este furată de la mic la mare de 30 de ani”.

Greva de la STB este „penală”, în opinia primarului de la Sectorul 6, pentru că „oamenii sindicalistului Petrariu, cel care si-a ținut bocancul zeci de ani pe gâtul RATB/STB, îi amenință pe șoferii care vor să respecte legea și să reia lucrul”. Mai mult, Ciucu îl compară pe sindicalistul de la STB cu liderul sindicatului de la Metrorex, Ion Rădoi. „Greva de la STB este politică. Sindicalistul care a orchestrat-o este momentan la fel de puternic cum era Rădoi deunăzi. S-a impus/a fost recrutat pe listele PSD. Să facem un exercițiu de imaginație: ar mai fi orchestrat el această grevă împotriva unui primar din partidul său? Nu.”

„Bucureștiul (și bugetul PMB) a ajuns unde este și din cauza subvenției imense, subvenție din care se hrănește de 30 de ani un întreg sistem parazitar, deghizat în haine sindicale. La prima mișcare în care se încearcă oprirea risipei și de creștere a eficienței, oamenii sunt mobilizați fix împotriva echipei care își asumă stoparea furturilor. Nici ei nu știau ce revendicări au în afară de «să plece directorul». Se vede din lună, toată această conspirație politică este cusută cu ață albă. Cer PSD să se delimiteze Petrariu, să îl excludă din partid și să nu îi mai alimenteze acestuia ego-ul de vătaf care a controlat zeci de ani cea mai mare societate din București!”, mai scrie Ciprian Ciucu. 

UPDATE: Pierderile provocate de grevă sunt estimate la circa 20 de milioane de lei, spune Adrian Criț, care avertizează că, dacă angajaţii nu îşi vor relua activitatea, STB ar putea intra în insolvenţă. (sursă: Hotnews.ro).

UPDATE: Câțiva vatmani care au ieșit azi pe traseu ar fi fost agresați de unii greviști din STB. În anunțuri postate în vestiare, spărgătorii de grevă sunt numiți „trădători”, scrie pe Facebook Vitalie Cojocari. Un șofer din Autobaza Floreasca a vrut să iasă cu mașina pe traseu, dar „a fost atacat, i s-a spart geamul”, adaugă reporterul ProTV, care citează surse. Liderul de sindicat Vasile Petrariu spune însă că nu are informații despre violențe sau despre liste ale rușinii și că geamurile ar fi fost sparte de călători furioși.

Sursa foto: Facebook Vitalie Cojocari

STIREA INITIALA

„La ora 8: 00 sunt 15 vehicule în traseu: – 2 vagoane de la Depoul Dudeşti, respectiv 401, 415, de pe linia 1; 5 vagoane de la Depoul Colentina, trei de pe linia 21 (-056, 016, 027), unul de pe linia 14 (123) şi unul de pe linia 36 (vagonul cu numărul 104); trei autobuze de la Giurgiului ( 6626 de pe linia 104; 6510 de pe linia 610; 4789 de pe linia 420); un autobuz de la Floreasca (6273, linia 442); două autobuze de la Obregia (4628 de pe linia 465 şi 6329 de pe linia 241) şi două autobuze de la Titan (4977 de pe linia 408 şi 4851 de pe linia 472)”, a spus Adrian Criţ pentru Agerpres.

Negocierile de vineri seara dintre primarul Nicușor Dan și sindicaliști au eșuat. Angajații cer creșteri salariale și demisia directorului general al STB. Primarul general a amintit că există două hotărâri judecătoreşti executorii referitoare la grevă şi că sute de mii de persoane sunt afectate de protest. Liderul sindicaliștilor, Vasile Petrariu, a transmis că Nicuşor Dan a refuzat dialogul şi nu a stat nu a stat „nici măcar un minut” la negocieri.

Primarul Nicuşor Dan a solicitat vineri seara Parchetului să urgenteze măsurile împotriva persoanelor care au organizat greva de la STB, în special a liderului sindical Vasile Petrariu, a declarat sâmbătă dimineaţă Adrian Criţ, directorul STB, notează sursa menționată.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Marius check icon
    Spiritul de turma functioneaza foarte bine la "mitici"!!!! Ca au salarii de 4-5000 pe luna? Las' ca le ia cotizatia "benevola" la sindicacat si au ei 15.000. Si daca tot sunt o "turma" cu un pastor, STB-ul sa faca bine si sa angajeze din sursa externa soferi. IAr pe cei concediati sa-i angajeza din nou (daca vor) ca si debutanti. Sa vada cum este sa-ti pierzi beneficiile si privilegiile.
    Brusc si dintr-o data toti cumpara piese de schimb pentru masini, dar lipsa de motorina a ajuns la 220 de tone..... Or face barter.....

    Si daca tot vor sa demonstreze, sa-i lase inafara portilor autobazelor..... Pot sa faca si-un pelerinaj prin voluntari pe la madam Firea-Pandele.....

    Apropos, de Radoi ce se mai aude? Ca se pare ca este mic copil cu o zi de greva la metrou pe langa Pietrariu asta.....
    • Like 2


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult