Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Imaginea care ne arată că nici Germania nu e imună la efectele COVID 19

germania - covid - (Foto Soeren Stache/ AFP / Profimedia)

Foto Soeren Stache/ AFP / Profimedia

În Germania, în nicio altă branșă nu s-au înregistrat atâtea concedieri ca în sectorul gastronomiei. Dar și în domeniul industriei auto o întreprindere din trei reduce numărul de locuri de muncă.

Conform unui sondaj al institutului Ifo (Institutul de Cercetare Economică Leibniz), recesiunea pricinuită de COVID-19 va costa numeroase locuri de muncă. În luna aprilie, concedierile sau deciziile de nu prelungi contractul de muncă au fost măsurile luate de 58% dintre antreprenorii din gastronomie, 50% din cei din sectorul hotelier și 43% din agențiile de turism. În industria automobilistică este vorba de 39% - în medie, 18% din întreprinderi din branșă și-au redus numărul de posturi.

Neobișnuit de multe concedieri s-au înregistrat în cadrul firmelor de intermediere profesională 57%, producătorilor de produse de marochinărie și pantofi (48%), în tipografii (30%) și în rândul producătorilor de produse de metal 29%.

Mai puțin afectați de pierderea locului de muncă sunt angajații din firmele de avocatură și consiliere financiară 5%, administrația imobiliară 2% și construcții 3%, cât și din industria chimică 5%. Conform statisticilor, industria farmaceutică nu a suferit de pe urma reducerii numărului de angajați.

La nivel regional, Ifo a remarcat diferențe relevante: deosebit de multe întreprinderi din regiunile industriale istorice ca Baden-Würtemberg și-au redus numărul de angajați (22%), în timp ce în Bavaria procentajul este de 20%.

Tocmai pentru a împiedica aceste concedieri, guvernul a introdus încă de la începutul crizei, la jumătatea lunii martie, programul de activitate redusă "Kurzarbeit", în cadrul căruia angajatorii beneficiază de ajutor financiar în suportarea cheltuielilor și a plății salariilor angajaților. Conform schemei, un angajat primește lunar 60% din salariul net pentru o activitate desfășurată în regim de jumătate de normă.

Până la 24 aprilie, 750.000 de firme solicitaseră Agenției pentru Ocuparea Forței de Muncă participarea la program, un fapt oarecum îmbucurător. Cu toate acestea, numărul șomerilor a crescut deja cu 373.000 față de februarie 2020.

În aprilie, rata șomajului a fost de 5,8%, un procentaj comparabil cu cel din aprilie 2017, cel mai afectat sector fiind cel al turismului și al gastronomiei. Nici transporturile nu au fost scutite de consecințele negative ale crizei: atât concernul Lufthansa, cât și Căile Ferate Germane (Deutsche Bahn) vor primi un ajutor statal în valoare de miliarde de euro.

Germania se îndreaptă spre cea mai mare recesiune economică din istorie, afirmă Detlef Scheele, directorul Agenției pentru Ocuparea Forței de Muncă (Bundesagentur für Arbeit).  În ciuda relaxării restricțiilor intrate deja în vigoare în sectorul comercial, micile firme suferă în continuare: conform unui nou sondaj al Camerei de Comerț și Industrie, la Berlin două treimi din magazine anunță o reducere cu 50% a cifrei de afaceri, iar situația este similară în numeroase orașe.

Începând cu săptămâna aceasta landurile Germaniei vor continua relaxarea restricțiilor la nivel regional. Numărul de cazuri COVID-19 este în continuare stabil (170.000), iar infecțiile active însumează 16.500, pe fondul unei ușoare creșteri a cifrei de reproducere "R" - prin care se estimează cât de mulți oameni poate infecta o persoană infectată - care duminică 10 mai a atins valoarea de 1,13.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Fady Fady Chreih | Reginamaria.ro

De la etajul 17 al unei clădiri emblematice din Nordul Bucureștiului, orașul pare mai verde și mai ordonat. Fady Chreih, CEO-ul Rețelei private de sănătate Regina Maria, îmi povestește, într-un interviu pentru platforma republica.ro, despre cum s-a transformat o afacere locală lansată în toamna lui 1995 într-un motor al unei schimbări culturale- a redefinit ce înseamnă să fii pacient, medic și angajator într-o Românie care se caută încă pe sine și face eforturi să găsească răspunsuri la întrebări dificile în istoria sa de după 1990. În 20230, Regina Maria vizează afaceri de 1 miliard de euro, dublu față de astăzi.

Citește mai mult

fermierul din Sânbenedic

Într‑o Românie în care încă ne mai întrebăm cum rămâne cu agricultura noastră, poveştile oamenilor care se încăpăţânează să construiască ceva aici, la noi acasă, capătă valoare. La Republica am tot scris despre antreprenori, despre profesori, despre doctori, despre tineri plecaţi şi întorşi, încercând să arătăm că se poate. E și cazul lui Adi Lupean, ne arată tuturor că se poate.

Citește mai mult

 Mândra Chic

Povestea Mândra Chic începe cu un moment aparent banal, dar care a schimbat totul. Alina Zară își amintește scena de acum mai bine de 15 ani: mătușa Cornelia răsfoia un număr al revistei Vogue, unde a văzut „o rochie de dantelă de Miuccia Prada” ...

Citește mai mult

Foto CTP

130 de milioane de accesări, atât fac pe net postările care zic ce bine i-ar fi fost României dacă Ceaușescu ar fi rămas președinte după `89. Blocuri de locuințe fără număr, autostrăzi, hidrocentrale, fabrici de avioane și televizoare românești, metrouri la Cluj, Timișoara și Iași, țară suverană. Nenumărați tineri iau de bune toate astea.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon telefon mobil -

Atunci când achiziționăm anumite bunuri prin intermediul firmei, este important să înțelegem beneficiile fiscale potențiale, dar și limitele legale. Trebuie subliniat de la început că nu orice cheltuială poate fi justificată pe o societate comercială; Codul Fiscal prevede că achizițiile trebuie să fie direct legate de desfășurarea activității și de domeniul de activitate al firmei. foto: Maria Kraynova / imageBROKER / Profimedia

Citește mai mult