Sari la continut

De șase ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

Incident într-o aeronavă TAROM: O familie a fost evacuată cu forța. Explicațiile companiei

Incident TAROM

(Foto captura video)

Scandal la bordul unei aeronave TAROM. O familie din Maroc a fost evacuată pe 17 iulie din avion de către agenții de securitate ai aeroportului, după ce femeia ar fi scuipat și jignit o stewardeză care o rugase să elibereze locul din zona ieșirii de urgență și să se așeze pe locurile trecute pe bilete.

Compania aeriană precizează vineri într-un comunicat că regretă incidentul și adaugă că echipajul a acționat pentru respectarea normelor de „sigurantă și securitate”. 

În haosul creat, după ce comandantul aeronavei a decis evacuarea familiei, câteva persoane au avut nevoie de îngrijiri medicale. 

Comunicatul TAROM:

„Referitor la debarcarea pasagerei înainte de zborul spre Cairo, facem următoarele precizări: regretăm cele intâmplate, dar nu putem să nu respectăm reglementările europene sau permite unui pasager să pună în pericol siguranţa şi securitatea celorlalţi pasageri.

Ieşirile de urgenţă sunt folosite pentru situaţii care cer evacuarea aeronavei în cel mai scurt timp. Prin urmare, pasagerii care stau lângă acestea trebuie să vorbească limba engleză sau română, să asiste echipajul de cabină în timpul unei evacuări de urgenţă, să înţeleagă comenzile şi să ofere informaţii echipajului şi celorlalţi pasageri în timpul evacuării, să fie apţi fizic pentru a putea deschide ieşirea de urgenţă şi asista ceilalţi în timpul unei evacuări, să evalueze zona şi să îşi dorească să îi ajute pe ceilalti pasageri să se îndepărteze de aeronavă. Acestor pasageri li se face un briefing special înainte de zbor, care trebuie înteles.

În cazul de faţă, pasagera nu putea înţelege sau vorbi nici română, nici engleză, locul nu-i fusese alocat şi a refuzat să se identifice. Bagajele personale au fost depozitate sub scaunul din faţă, lucru interzis. Echipajul de cabină a acţionat conform procedurilor şi a rugat-o să se mute pe un alt loc. Pasagera nu a avut o atitudine adecvată (a scuipat echipajul de cabină) şi au fost chemaţi agenţii de securitate. Cu siguranţă nimeni nu-şi doreşte să-şi înceapă ziua de muncă scuipat, doar pentru că solicită ca regulile de securitate să fie respectate. Lipsa cooperării cu echipajul de cabină la sol poate degenera în timpul zborului şi nu dorim să ne asumăm riscuri inutile şi aterizări de urgenţă. Medicii chemaţi nu au identificat probleme medicale deosebite. Pentru călătorii liniştite şi sigure, vă rugăm să respectaţi echipajul şi ceilalţi pasageri. Vă mulţumim pentru înţelegere!”

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Arabii sunt invatati sa faca ce vor si se simt deja stapani in Europa. Intrebati-va ce s-ar fi intamplat daca refuzau sa se supuna regulamentelor intr-un avion de-al lor! Insa acolo nu indraznesc pentru ca nu sunt "discriminati"!
    • Like 0
  • Bravo echipajului de la Tarom sincere felicitări echipelor de intervenție. Bravo piloților și echipajului de la bord .Da pina cind sa fim e
    Echipați și jigniți? Nu trăim în lumea a treia .Suntem o țară europeană. Cu oameni și specialiști minunați. Piloții sunt îngerii care au grijă de siguranta noastră acolo sus ca sa ajungem cu bine la destinație. Si asa se intimpla destule accidente aviatice .Trebuie sa ne invatam sa ii respectam .Inca odata sincere felicitari din partea mea .

    • Like 5


Îți recomandăm

UNStudio 1

UNStudio este unul dintre cele mai cunoscute și apreciate birouri de arhitectură din lume, cu filiale în Amsterdam, Frankfurt, Shanghai, Hong Kong, Dubai și Melbourne. are în portofoliu peste 120 de proiecte internaționale, precum clădiri de birouri, rezidențiale, muzee, poduri, dar și masterplanuri urbane. Printre cele mai cunoscute lucrări - Podul Erasmus din Rotterdam, Mercedes-Benz Museum din Stuttgart, Arnhem Central Station, Designul Doha Metro Station.

Citește mai mult

Marius Sava

„La mine pacienții nu vin niciodată singuri, vin cu partenerul”, spune medicul specialist pneumolog Marius Sava, cu competențe în somnologie, de la Rețeaua Privată de Sănătate Regina Maria, despre cei care ajung la ușa cabinetului cu simptome de apnee în somn.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Mihai Bran - Claudiu Pandaru

Când medicul psihiatru Mihai Bran le-a povestit colegilor săi de la muncă, în 2015, că ar vrea să își facă un startup în domeniul serviciilor de telemedicină, pentru a-și putea urmări mai ușor pacienții, cei mai mulți dintre ei au izbucnit în râs, neîncrezători. În prezent, business-ul său, ATLAS, pornit alături de câțiva prieteni IT-ști, a ajuns la o cifră de afaceri de un milion de euro și 400.000 de utilizatori.

Citește mai mult

Food waste Japonia

„În Japonia mâncarea e un personaj din marea poveste a lumii, un prim pas în călătorie. Fiecare regiune are cel puțin un ingredient sau o mâncare pentru care e faimoasă și care, când îi vine sezonul, e consumată în restul Japoniei. E și o formă ritualică de a reuni timpuri, locuri și oameni. Mâncarea japoneză e o formă de echilibru”, spune scriitorul George Moise într-un interviu pentru habits by Republica.

Citește mai mult