Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

ITP 2018. Schimbări în legislația privind ITP. Mașinile mai vechi de 12 ani vor trebui verificate anual

inspectie auto

(Foto: Guliver/Getty Images)

ITP 2018. Mașinile mai vechi de 12 ani vor trebui supuse inspecției tehnice periodice (ITP) în fiecare an, față de doi ani, interval prevăzut până anul trecut. Excepție vor face mașinile de interes istoric. Prevederile apar în legea nr. 260/2017, privind modificări ale reglementărilor în domeniul inspecțiilor tehnice, care a intrat în vigoare din ianuarie 2018.

De exemplu, în cazul unei mașini care are mai mult de 12 ani și care a fost verificată în decembrie 2017, următoarea inspecție tehnică va fi în decembrie 2019, iar apoi în decembrie 2020. 

În prezent circa 60% din parcul de autoturisme din Romania este vizat de această măsură, ceea ce corespunde unui număr de aproape 3,3 milioane de mașini, potrivit unor informații obținute de 0-100.ro. Cheltuielile pentru ITP 2018 ale proprietarilor acestor mașini, sunt estimate la aproximativ 100 milioane euro pe an.

Costul unei ITP este de 100-150 lei, în funcție de service și motorizarea mașinii, sumă din care RAR încasează o sumă fixă, 17 lei, pentru fiecare ITP realizată în service-urile autorizate pentru a face inspecția tehnică periodică.

Tot din acest an autoturismele noi, înmatriculate prima oară în România, vor trebui duse la verificarea tehnică după trei ani, nu după doi ani, cum a fost până acum. Măsura este menită, potrivit inițiatorilor legii, să încurajeze achiziția de mașini noi. 

Autoturismele mai noi de 12 ani vor fi verificate în continuare la un interval de doi ani. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Ce o fi bine prin noua lege? Poate ca a fost data pentru a creste numarul creditelor, dupa puterea de cumparare a oamenilor, dar cu minime sanse pentru masini noi. Pe de alta parte, e un fapt social bun ca serviciile obligatorii (gen ITP sau facturi) sa fie simple si ritmice. Prin urmare constat ca la ai nostri politicieni majoritari nu le mai canta lautarii ...
    • Like 0
  • Elementar, in urma cu 50 - 60 de anii se invata in primul sau al doilea an in scolile profesionale cu profil mecanic, gradul de uzura, pe scurt de riscuri, in principal este dat de numarul de ore de functionare, in cazul auto de nr. de km. Sunt mai tot timpul neplacut surprins, de amestecul de infantilism, manipulare, dezinformare, etc., atat in executiv, legislativ, putere judecatoreasca, sa nu mai vorbim de media. Imi mentin in continuare un grad de curiozitate, nu indraznesc sa spun de asteptari, la momentul in care oameni responsabili din Romania, se vor grupa.
    • Like 0
  • Daca ai sti ca m-a incurajat sa imi iau masina noua , de nu mai pot :))))) . ITP=ul ma speria pe mine :)))). Ce retardati ! Vor sa innoiasca parcul de masini , trebuie sa bage bani sa ii ajute pe oameni sa cumpere, nu sa ii forteze sa dea bani . Idioti , guvernul lui peste marinat.
    • Like 2
    • @ Adrian Tomescu
      Rata la o mașina noua acătării este peste 1000 de lei pe luna. Așa că, in ciuda acestor taxe, voi avea grija și voi întreține și plăti pentru mașina mea veche. Nu-mi permit mașina noua. Dar am nevoie de mașina.
      • Like 2
  • Foarte buna aceasta lege
    • Like 0
    • @ Ciprian Gavriliu
      Si legea prin care este obligatoriu un control medical la schimbarea permisului este buna , insa in realitate se intampla in felul urmator : Te duci la medicul de familie care iti da o trimitere la un spital privat pe care dai 30 Lei . Ajungi la spitalul privat unde dai 170 Lei si iti aproba ca poti conduce fara iti faca niciun test . La ITP se da spaga sa treaca toate masinile , pt ca si oamenii de acolo inteleg ca nu isi permite oricine masina noua. Unde este buna legea ? O sa ii coste mai mult pe cei care nu isi permit masina noua . Asta este singurul lucru pe care l-au facut acesti politicieni. Oricum sunt obisnuit sa aud corectii lu peste care cred ca orice gard pus in viata este menit sa nu calci iarba. Parerea mea este ca mai trebuie sa umblati prin lume si sa vedeti cat de ingraditi sunt si altii si daca guvernele ii ajuta sa isi cumpere masini noi sau nu .
      • Like 0


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult