Iulian Stanciu, preşedintele executiv al eMAG, a declarat joi că în perioada imediat următoare nu se așteaptă la o recesiune, acest scenariu nefiind luat în calcul în planurile companiei pentru viitorul apropiat. El a punctat că în prezent contextul macroeconomic este unul care favorizează investiţiile, grupul eMAG având programat să investească în dezvoltare 2,2 miliarde de lei, în următorii doi ani.
„În perioada imediat următoare, nu (nu se așteaptă la recesiune - n.n.). Pe termen mediu, un an, doi ani, dacă am ști, am fi în altă parte, dar nu am luat (în calcul) în planurile noastre. Am luat în calcul turbulențe și ne-am pregătit cu stocuri, suntem foarte atenți în diverse zone, am amânat diverse investiții, suntem mai prudenți ca de obicei. Anul trecut am fost foarte expansivi și am dat drumul la mai multe inițiative, în momentul de față numărul de inițiative noi pe care le avem este mai redus, dar ne continuăm extinderea”, a răspuns Iulian Stanciu, întrebat dacă se așteaptă la o recesiune în perioada următoare.
Grupul eMAG a anunțat joi, într-o conferință de presă, bilanțul pentru planul de investiții de 3,2 miliarde de lei pe trei ani, lansat în 2021. În primul an, investițiile au depășit un miliard de lei, iar în următorii doi ani, grupul eMAG va continua să investească 2,2 miliarde de lei în planul său de transformare în ecosistem regional de comerț online.
În urma investițiilor din 2021, grupul eMAG a înregistrat o cifră de afaceri de 9,57 miliarde de lei în 2021, dintre care veniturile realizate de eMAG în România reprezintă 5,68 miliarde de lei. Dante International SA, compania care cuprinde eMAG România, Fashion Days România şi realizează vânzări pentru eMAG Bulgaria şi eMAG Ungaria, a înregistrat o cifră de afaceri de 7,346 miliarde de lei în 2021.
„În al doilea an de pandemie, am luat decizia să demarăm un program ambițios de investiții, cu rolul de a susține transformarea eMAG într-un ecosistem regional de comerț online. Rezultatele acestui program sunt deja vizibile, atât pentru clienți, care cumpără mai des, dintr-o gamă mai largă de produse, cu livrare mai rapidă, cât și pentru cei 42.000 de antreprenori din Marketplace. Am atins astfel, în cei doi ani de pandemie, o creștere de peste 60% a cifrei de afaceri, care ne-a dat încredere să continuăm planul de investiții cu 2,2 miliarde de lei în următorii doi ani pentru a oferi o soluție mai ușoară, mai rapidă și mai accesibilă de shopping. Continuăm să investim în servicii, în noul abonament Genius, care se va extinde, din 15 iunie, la patru aplicații: eMAG, Tazz, Fashion Days și Freshful, păstrând însă același preț anual ca și până acum. Vom investi în automatizarea centrului logistic de la Joița, unde instalăm roboți care ajută angajații să își crească productivitatea și astfel să menținem prețurile reduse pentru clienți. În același timp, continuăm să investim în antreprenoriat și le punem la dispoziție comercianților din Marketplace o platformă centralizată de vânzare în țările din regiune în care suntem prezenți, contribuind astfel la creșterea afacerilor lor într-o piață de desfacere mult mai mare,” a declarat Tudor Manea, CEO eMAG.
eMAG a investit anul trecut în logistică pentru infrastructura digitală circa 493 de milioane de lei și a simplificat procesul de livrare și retur, astfel că în prezent una din două comenzi ale clienților ajunge în easybox. Rețeaua dezvoltată de Sameday va fi extinsă atât în România, cât și în Ungaria, urmând să ajungă într-un an la peste 4.000 de unități.
Investițiile în eMAG Marketplace s-au ridicat în ultimul an la 72 de milioane de lei, facilitând accesul pe piețele din România, Ungaria și Bulgaria pentru comercianții de pe platformă. Pentru a accelera dezvoltarea și a simplifica procesul de extindere internațională, eMAG a lansat un sistem centralizat de administrare automată pentru toate cele trei țări menționate, compania estimând o creștere a numărului de comercianți români care vând internațional, de la 2.500, în prezent, la 4.000 anul viitor.
Totodată, eMAG a continuat să investească în companii antreprenoriale de tehnologie, dezvoltând ecosistemul, astfel că peste 260 de milioane de lei au mers în dezvoltarea celor mai noi platforme ale sale: Tazz și Freshful, hipermarketul online care livrează acasă cumpărăturile proaspete săptămânale. Prin intermediul eMAG Ventures, compania a investit, în total, 8,5 milioane de euro în dezvoltarea Flip, un business în domeniul economiei circulare și în Atlas, o platformă de servicii medicale, care se axează pe telemedicină.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.