Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Iulian Stanciu, eMag, după reacțiile negative la reclama cu Mihai Șora: După vreo două zile mi s-a făcut frică. Dar când am văzut datele m-am liniștit

Mihai Șora clip eMag

Prin reclama al cărei protagonist a fost filosoful Mihai Șora, eMag și-a dorit să treacă din zona comunicării raționale în cea a comunicării emoționale și să transmită mesajul brandului- „libertate în fiecare zi”, spune Iulian Stanciu, fondatorul companiei. 

„Mi s-a părut o idee bună, am avut o oarecare temere că s-ar putea să ne suprapunem cu campania electorală, dar noi nefiind specialiști în zona asta n-am estimat impactul. A fost un impact venit și de la stânga, și de la dreapta în zona politică. Noi ne-am văzut de treaba noastră, am rulat campania, după care am măsurat rezultatele.

Din punct de vedere cantitativ, dezbaterea a fost divizată 50% - 50%, pro - contra. După care ne-am dus și am măsurat calitativ, ne-am uitat la oamenii cu putere economică, cei care consumă, cei care procesează și informația într-un mod mult mai profund și citesc printre rânduri: acolo lucrurile stăteau 70% - pro, 20% - neutri, 10% - contra. Așa că pot să spun că ne-am atins obiectivul și are un rezultat interesant, pe care noi îl discutam înaintea campaniei, ne-a crescut favorabilitatea și acceptabilitatea oamenilor în momentul în care mai facem mici greșeli”, a declarat Iulian Stanciu în emisiunea „În fața ta” de la Digi24.

Acesta spune că în lunile decembrie și ianuarie numărul reclamațiilor a scăzut la jumătate față de perioada similară a anului trecut datorită noii strategii de comunicare.

Însă la început reacțiile negative l-au speriat. „După vreo două zile mi s-a făcut frică, pentru că erau foarte multe reacții negative. Și mi s-a făcut frică înainte să văd date. După care, când am făcut primul sondaj rapid și am văzut date m-am liniștit. Mulți oameni, din mediul academic, oameni de știiință, au luat apărarea fie domnului Șora, fie clipului”, spune Stanciu.

Unul dintre reproșurile adresate clipului a fost acela că Mihai Șora a vândut ideea de libertate în folosul unui brand. „De fiecare dată când merg în America, mă uit cu mare plăcere la ce se întâmplă acolo, brandurile sunt foarte implicate în zona de civism, unele sunt chiar și în zona de politică. Miștouri cu Trump și Joe Biden sunt la ordinea zilei. Lucrurile astea se vor întâmpla și la noi și brandurile vor intra nu în zona politică, dar în zona civică și vor lua teme mult mai mari decât nivelul lor. Cum am făcut și noi. Puteam să ne vedem de ale noastre, de curierat și zona de produse, dar am jucat undeva mai sus”, afirmă antreprenorul.

Emisiunea „În fața ta” este difuzată de Digi 24 sâmbăta și duminica, de la ora 14:00.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Când citești comentariile de pe aici, ai putea să crezi că românii sunt integri, fără pată, curajoși, prețuiesc libertatea atât de mult încât ocrotesc cuvântul cu mare grijă, ar fi preferat să moară decât să tolereze comunismul, nu ar face nici un compromis pentru oricât de mulți bani...
    În realitate ipocrizia, invidia și lașitatea sunt caracteristicile principale ale acestui popor.
    Românesc 100% :
    Să moară și capra vecinului și
    Tradare să fie, dar să știm și noi și
    Capul plecat sabia nu-l taie

    Câți din comentatorii de aici au înfruntat cu adevarat comunismul, au deschis gura pe vremea aceea, dar mai ales ar fi avut curajul să i se opună Anei Pauker ?
    • Like 0
  • Wow! Ce invazie de comentarii negative si aici! Credeam ca s-au linistit apele si subiectul s-a racit.
    Eu am fost in categoria "neutri", pentru ca reclama nici nu m-a convins sa cumpar mai mult de la eMAG, nici nu m-a scandalizat. Dar vazand cat de atacata este, nu m-am putut abtine din a reactiona "oameni buni, exagerati" sau "e stupid sa ataci campania, compania, personajul pentru motivele astea".
    • Like 0
  • Orice ați pune pe sticlă și pe panourile țării, puteți să vă uitați apoi pe date și să vă liniștiți, pentru că sunteți în acea poziție de forță pe piață din care nici clipuri cu Zelea Codreanu nu vă scot. Pur și simplu nu aveți concurență. Pur și simplu nu vă mai poate nimeni depăși. Sunteți amazonul local, sunteți, Wrigley's-ul comerțului online, sunteți religia ortodoxă versus celelalte mici secte. Produsul este atât de bun, încât poate suporta repetat campanii proaste de imagine. Libertatea de a cumpăra online nu are nicio legătură cu libertatea venerabilului Șora. A fost odată un clip celebru în România: O poză cu nori frumoși și o voce off care zicea: ”aceste clipe de relaxare vă sunt oferite de brandul X”. Puteți să luați toți pixelii acelei reclame, să puneți brandul dumneavoastră și să vă uitați încă o dată liniștit la date. Nu se va întâmpla nimic. Chiar eu, care sunt furios pe comunicarea dumneavoastră complet greșită, mă duc acum să ridic de la emag un produs de care am nevoie, pentru că emag este atât de bun încât nu îmi pot permite să mă lipsesc de el pentru faptul că au dat-o în bară cu comunicarea.
    • Like 0
  • Doru_Pl check icon
    In ultimii doi ani de cand am inceput sa cumpar de la Emag sau sa rasfoiesc site-ul, am trecut si prin experiente placute dar si neplacute. Mergand pe ideea ca domnu' Iulian Stanciu ar putea ca prin minune sa citeasca parerile unor "clienti" de'ai dumnealui pe acest site (ma indoiesc), ma incumet sa-i dau câteva sugestii.
    1. EMAG este un copil neajutorat si fricos când e vorba sa apere interesele clientilor in fata unui "seller" independent care devine agresiv si lipsit de intelegere (ca sa nu folosesc cuvântul mitocan) atunci când produsele sale sunt FOARTE proaste si clientul se vede cu banii pierduti si cu un produs pe care trebuie sa-l arunce la gunoi ptr ca nu-l poate returna. Sunt convins ca EMAG nu are nici cea mai mica relatie cu Autoritatea pentru Protectia Consumatorului si nici ca se poate intrevedea o initiativa de genul acesta in viitorul apropiat, decat daca nu cumva ANPC se "autosesizeaza", putin probabil in urmatoarele cincinale...
    Nu este o atitudine care sa duca la cresterea clientelei, dat atat timp cat "caruta cu roti octogonale" inca se misca si creste "demografic" numai prin "desteptarea populatiei" de ce s-ar lega la cap ?
    2. Un produs care acumuleaza review-uri proaste ar trebui sa dispara dupa un timp (rezonabil) de pe "piata EMAG" ptr c'asa este firesc. Ei bine, nu ESTE ASA in realitate.
    3. Review-urile cu adevarat bine documentate si verificate in practica, ar trebui rasplatite de catre EMAG cu "credite" tentante. Ash, nici pomeneala. Dimpotriva, te poti trezi cu refuzul de publicare pe motive care tin de "politically correctness". Hai lasa-ma...aici vorbim de bani.
    ... si ar mai fi multe de spus, dar mi-e ca imi pierd timpul de pomana...
    PS: emisiunea In Fata Ta a fost vazuta de cel putin 10,000 de persoane, iar newsletterul Republica e vizitat (cred eu) de cel putin 2,000 de internauti... Atunci de ce asa putine comentarii ?
    • Like 0
  • FĂȚĂRNICIE. Fără preopinenți într-o discuție deschisă poți să spui vrute și nevrute! L=am stimat mereu pe filozoful Șora pentru atitudinea lui civică. Reclama eMag din (auzi colo!) campania lui Iulian Stanciu, m-a făcut să mi se facă rău ( ca să nu fiu mai precis!) la simplul auz al numelui unuia care vinde pe mărunțiș ideea de libertate (?!), sugerând nedreptăți de care niciodată n-a fost personal atins. Dar mai ales care n-au a face cu busiunessul eMag! Mai simplu: Ce-are sula cu prefectura?!
    • Like 3
    • @ Radu Grigore
      Delia MC Delia MC check icon
      ...ori strategie de marketing proastă ( puțin spus ). Se vede cumva o disperare? De obicei atunci apelează firmele la soluții controversate, când bate ăl cu f. la ușă...
      • Like 1
  • Cand un "filozof" incepe sa faca reclame la crema de ghete, e clar ce valoare culturala are ! Se adevereste zicala: Daca taceai filozof ramaneai.
    • Like 0
  • Cum, cum ? " A vindut ideea de libertate in folosul unui brand "? pardon, scuzati..nu a deranjat asta in special, caci omu' nost ' se Vinde demult.... .a VINDUT ideea de libertate Comunismului si a umblat cu cioara vopsita timp de 50- 60 ani....ASTA-i SUPARA pe toti cei care STIU despre ce-i vorba si ptr. care LIBERTATEA nu se precupeteste ca la piata !
    • Like 1
  • Va veni o vreme cand oamenii cu putere economica, cei care proceseaza informatia si cei ce consuma isi vor pune intrebarea fireasca de ce un business cu un turnover de zeci de milioane de euro nu plateste nici un leu impozit pe profit in Romania!
    • Like 0
  • Delia MC Delia MC check icon
    ... ca și cum o reclamă mă poate influența de unde cumpăr! Zău așa, ar cam fi timpul să terminați cu latura sentimentală mai ales la chestiile absolut pragmatice. Dacă găsesc undeva mai avantajos nu ma cramponez de reclama cu dl Șora. Poate să fie și cu maica Tereza!
    Strategie de comunicare, asta e altceva.
    Clipul în sine e foarte bun, se potrivea însă la altceva, o emisiune despre dl Șora, despre comunism, etc. Păcat numai că-i la locul potrivit ca nuca-n perete!
    • Like 7
  • „...ne-am uitat la oamenii cu putere economică, cei care consumă, cei care procesează și informația într-un mod mult mai profund și citesc printre rânduri: acolo lucrurile stăteau 70% - pro, 20% - neutri, 10% - contra.”

    În traducere liberă ați pierdut ca fraierii 10% dintre clienți, în condițiile în care poziția voastră pe piață (de cvasi-monopol) v-ar permite ușor să acoperiți 100% din consumatori fără să supărați pe nimeni.

    Cel mai bine e ca brandurile mari să se ferească de asocieri controversate. Azi pierzi 10%, mâine alți 10%... și uite așa la un moment dat ajungi să te întrebi unde ți-au plecat toți clienții.
    • Like 5
    • @ Lucian Sarbu
      Nu din cauza reclamelor pierd. De când au devenit platformă şi sub umbrela lor a început să vândă oricine, calitatea serviciilor şi a produselor a scăzut. În câteva rânduri am avut experienţe tare neplăcute cu "chiriaşii" de la e-Mag. Înainte n-au fost astfel de probleme. Acesta este motivul pentru care, de peste un an de zile, nu mai cumpăr nimic de la ei. În rest, aşa cum scrie dna Delia MC, pot să facă reclamă şi cu maica Tereza, nu mă interesează. Eventual, apreciez clipul pentru calitatea mesajului, fără a-l asocia cu brandul.
      • Like 7
    • @ Dragoş Anghelache
      GabiC check icon
      Corect! Emag a ajuns un fel de taraba unde - de dragul ”cifrelor” se vinde orice- de oriunde...
      mai nou- nici nu -si mai asuma termene si conditii stricte ci asa...dupa ureche...
      • Like 1


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult