Prin reclama al cărei protagonist a fost filosoful Mihai Șora, eMag și-a dorit să treacă din zona comunicării raționale în cea a comunicării emoționale și să transmită mesajul brandului- „libertate în fiecare zi”, spune Iulian Stanciu, fondatorul companiei.
„Mi s-a părut o idee bună, am avut o oarecare temere că s-ar putea să ne suprapunem cu campania electorală, dar noi nefiind specialiști în zona asta n-am estimat impactul. A fost un impact venit și de la stânga, și de la dreapta în zona politică. Noi ne-am văzut de treaba noastră, am rulat campania, după care am măsurat rezultatele.
Din punct de vedere cantitativ, dezbaterea a fost divizată 50% - 50%, pro - contra. După care ne-am dus și am măsurat calitativ, ne-am uitat la oamenii cu putere economică, cei care consumă, cei care procesează și informația într-un mod mult mai profund și citesc printre rânduri: acolo lucrurile stăteau 70% - pro, 20% - neutri, 10% - contra. Așa că pot să spun că ne-am atins obiectivul și are un rezultat interesant, pe care noi îl discutam înaintea campaniei, ne-a crescut favorabilitatea și acceptabilitatea oamenilor în momentul în care mai facem mici greșeli”, a declarat Iulian Stanciu în emisiunea „În fața ta” de la Digi24.
Acesta spune că în lunile decembrie și ianuarie numărul reclamațiilor a scăzut la jumătate față de perioada similară a anului trecut datorită noii strategii de comunicare.
Însă la început reacțiile negative l-au speriat. „După vreo două zile mi s-a făcut frică, pentru că erau foarte multe reacții negative. Și mi s-a făcut frică înainte să văd date. După care, când am făcut primul sondaj rapid și am văzut date m-am liniștit. Mulți oameni, din mediul academic, oameni de știiință, au luat apărarea fie domnului Șora, fie clipului”, spune Stanciu.
Unul dintre reproșurile adresate clipului a fost acela că Mihai Șora a vândut ideea de libertate în folosul unui brand. „De fiecare dată când merg în America, mă uit cu mare plăcere la ce se întâmplă acolo, brandurile sunt foarte implicate în zona de civism, unele sunt chiar și în zona de politică. Miștouri cu Trump și Joe Biden sunt la ordinea zilei. Lucrurile astea se vor întâmpla și la noi și brandurile vor intra nu în zona politică, dar în zona civică și vor lua teme mult mai mari decât nivelul lor. Cum am făcut și noi. Puteam să ne vedem de ale noastre, de curierat și zona de produse, dar am jucat undeva mai sus”, afirmă antreprenorul.
Emisiunea „În fața ta” este difuzată de Digi 24 sâmbăta și duminica, de la ora 14:00.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
În realitate ipocrizia, invidia și lașitatea sunt caracteristicile principale ale acestui popor.
Românesc 100% :
Să moară și capra vecinului și
Tradare să fie, dar să știm și noi și
Capul plecat sabia nu-l taie
Câți din comentatorii de aici au înfruntat cu adevarat comunismul, au deschis gura pe vremea aceea, dar mai ales ar fi avut curajul să i se opună Anei Pauker ?
Eu am fost in categoria "neutri", pentru ca reclama nici nu m-a convins sa cumpar mai mult de la eMAG, nici nu m-a scandalizat. Dar vazand cat de atacata este, nu m-am putut abtine din a reactiona "oameni buni, exagerati" sau "e stupid sa ataci campania, compania, personajul pentru motivele astea".
1. EMAG este un copil neajutorat si fricos când e vorba sa apere interesele clientilor in fata unui "seller" independent care devine agresiv si lipsit de intelegere (ca sa nu folosesc cuvântul mitocan) atunci când produsele sale sunt FOARTE proaste si clientul se vede cu banii pierduti si cu un produs pe care trebuie sa-l arunce la gunoi ptr ca nu-l poate returna. Sunt convins ca EMAG nu are nici cea mai mica relatie cu Autoritatea pentru Protectia Consumatorului si nici ca se poate intrevedea o initiativa de genul acesta in viitorul apropiat, decat daca nu cumva ANPC se "autosesizeaza", putin probabil in urmatoarele cincinale...
Nu este o atitudine care sa duca la cresterea clientelei, dat atat timp cat "caruta cu roti octogonale" inca se misca si creste "demografic" numai prin "desteptarea populatiei" de ce s-ar lega la cap ?
2. Un produs care acumuleaza review-uri proaste ar trebui sa dispara dupa un timp (rezonabil) de pe "piata EMAG" ptr c'asa este firesc. Ei bine, nu ESTE ASA in realitate.
3. Review-urile cu adevarat bine documentate si verificate in practica, ar trebui rasplatite de catre EMAG cu "credite" tentante. Ash, nici pomeneala. Dimpotriva, te poti trezi cu refuzul de publicare pe motive care tin de "politically correctness". Hai lasa-ma...aici vorbim de bani.
... si ar mai fi multe de spus, dar mi-e ca imi pierd timpul de pomana...
PS: emisiunea In Fata Ta a fost vazuta de cel putin 10,000 de persoane, iar newsletterul Republica e vizitat (cred eu) de cel putin 2,000 de internauti... Atunci de ce asa putine comentarii ?
Strategie de comunicare, asta e altceva.
Clipul în sine e foarte bun, se potrivea însă la altceva, o emisiune despre dl Șora, despre comunism, etc. Păcat numai că-i la locul potrivit ca nuca-n perete!
În traducere liberă ați pierdut ca fraierii 10% dintre clienți, în condițiile în care poziția voastră pe piață (de cvasi-monopol) v-ar permite ușor să acoperiți 100% din consumatori fără să supărați pe nimeni.
Cel mai bine e ca brandurile mari să se ferească de asocieri controversate. Azi pierzi 10%, mâine alți 10%... și uite așa la un moment dat ajungi să te întrebi unde ți-au plecat toți clienții.
mai nou- nici nu -si mai asuma termene si conditii stricte ci asa...dupa ureche...