Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

La 5 zile după ce Austria ne-a blocat accesul la Schengen, mai multe companii din subordinea ministerului Transporturilor au decis să-și închidă conturile la BCR. Reprezentant CNAIR: Este o măsură de siguranță

Ministerul Transporturilor

Foto; Inquam Photos

Mai multe companii din subordinea Ministerului Transporturilor, între care și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, au decis să își mute conturile de la BCR la CEC, bancă la care acționar majoritar este statul român. Măsura vine la 5 zile după ce Austria a blocat accesul României la Schengen.

Potrivit ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, vor face această mișcare Portul Constanţa  Aeroportul Bucureşti „şi toate celelalte (n.r. companii), pentru că au găsit condiţii mai bune la CEC”.

Purtătorul de cuvânt al CNAIR a declarat pentru Hotnews că măsura a fost luată din motive „de siguranță”. „Din declarațiile pe care le-a făcut Cancelarul Austriei reiese că Austria este o țară nesigură din cauza migrației. Nu este o măsură de retorsiune (închiderea conturilor la BCR – n.r.), ci este o măsură de siguranță, de a proteja banii. Noi avem obligația de a lua toate măsurile în acest sens. Beneficiul mutării la CEC, o bancă românească, este siguranța”, a spus Alin Șerbănescu.

Întrebat de Hotnews care este rulajul financiar pe care CNAIR îl face prin conturile BCR, acesta a precizat că este „de ordinul zecilor de miliarde de lei anual”. Asta înseamnă, printre altele, bugetul, plățile către salariați, plățile contractorilor și chiar rovigneta. „Plata rovignetei se face prin intermediul platformei BCR. Am discutat pentru a calibra sistemul CEC”, a precizat Șerbănescu.

Reprezentanții BCR au transmis pentru Digi24 că nu comentează această intenție.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult