Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Locul unde generația millennials se întâlnește cu marii angajatori. „Să pui o poză pe Facebook nu este suficient”

CV30.co

Un alt fel de portal unde generația millennials să își poată găsi un job. Este ideea afacerii puse pe picioare de doi tineri – Lavinia Vladu și Radu Daniel.

Platforma CV30.co nu listează pur și simplu anunțuri de angajare ci, prin intermediul clipurilor video, candidații pot intra în atmosfera din interiorul unei companii și pot afla exact de la viitori colegi sau chiar de la manageri de proiect ce se așteaptă de la ei. 

Tot aici sunt postate fotografii din birourile companiilor, imagini cu spațiile de relaxare la dispoziția salariaților.

Tinerii care vor să își găsească un loc de muncă își pot crea un cont pe CV30.co și pot aplica la joburile disponibile, după ce s-au informat despre oportunitățile pe care le oferă compania unde ar dori să lucreze. Aici ei primesc sfaturi despre cum să-și alcătuiască un profil de carieră, dar și idei de la oamenii din departamentele de Resurse Umane din companii importante din România.

Ideea le-a venit atunci când Lavinia și Radu, care conduc din 2013 o agenție de marketing - care se adresează multinaționalelor cu produse și servicii pe segmentul 18-26 de ani -, au vrut să angajeze.

Au postat un anunț, dar au constatat că majoritatea sunau cam la fel: „echipă tânără și dinamică angajăm...”

„Am vrut să ne diferențiem. Am scos un telefon și am făcut un video, am adăugat și câteva poze de prin birou”, povestește Lavinia Vladu. Spre surprinderea lor, către ei au venit un alt tip de oameni. Nu au mai primit 300 de CV-uri, ci doar 30, din care au reușit să recruteze 10 oameni, iar trei au rămas.

De aici a fost doar un pas până la crearea de profile de brand pentru firme. Între primii lor clienți, la începutul anului trecut, s-au numărat KPMG, Microsoft România și G2 Travel. Acum lista partenerilor lor de business cuprinde nume ca Nestlé Romania, BRD Groupe Société Générale, Ursus Breweries, Orange Romania, Generali România, E.ON Romania.

„Ne-am bucurat extrem de mult că am reușit să intrăm în birourile marilor companii, să vedem ce fac ei zi de zi la birou, cum sunt echipele. În discuțiile cu ei se străduim să găsim acel avantaj al fiecărui client, pentru a-l scoate în evidență în profilul de brand”, spune Lavinia Vladu. Scopul este prezentarea unicității companiei și a echipei.

Platforma vrea să fie una dedicată millennials, creată de millennials. În prezent CV30.co are 25.000 de utilizatori cu cont și găzduiește profilele de brand a 50 de companii. Joburile disponibile în cadrul companiilor sunt promovate printr-un video fie cu managerul de proiect, fie cu un coleg din echipa unde va fi angajat. 

„Provocarea principală - să educăm puțin piața de HR”

Provocările țin de educarea pieței pe zona de resurse umane.

„În continuare conceptul de employer branding este un pic vag, iar lumea nu prea înțelege la ce se referă. Să pui o poză pe Facebook nu este suficient. Avem discuții în care le explicăm reprezentanților companiilor cum ar trebui să se poziționeze pentru a se diferenția atunci când vor să recruteze. Încă sunt anunțuri de genul «caut programator, aplică aici ». Provocarea principală este să educăm puțin piața de HR. Pe studenți încercăm să îi ajutăm să nu mai privească atât de rigid ideea de angajator. Ideea că angajatorul are pâinea și cutitul nu mai este de actualitate. Vrem ca studenții să înțeleagă că este vorba de fapt de un parteneriat”, crede co-fondatoarea brandului CV30.

Lavinia Vladu (foto) spune că studenții încă se raportează la angajator ca la „șeful cel mare”.

Pe de cealaltă parte angajatorii sunt puțin rigizi în comunicare, iar si de cele mai multe ori se orientează către un simplu anunț de job, pe principiul „lasă că o să vină ei, că au nevoie de job”.

„Ne străduim să înțelegem fiecare parte - și pe studenți și pe partenerii de business - și să îi facem să se înțeleagă între ei mai bine”, punctează tânăra antreprenoare.

Prețul pentru un profil de companie este de 1.500 de euro și cuprinde materiale foto și video despre companie, un articol despre acea companie, dar și consultanță, comunicarea joburilor disponibile, promovarea lor pe rețelele de socializare timp de un an.

Echipa are în prezent cinci angajați permanenți și mai mulți colaboratori pe diferite proiecte. Unul dintre proiectele cu tradiție este Students’ Kit, desfășurat la nivel național în 22 de universități, care oferă studenților, în mod gratuit, acces la informații de interes în perioada anului universitar 2017-2018, într-un mod interactiv. 

Acest articol face parte dintr-o campanie susținută de Banca Transilvania. Schimbările legislative dese, lipsa de predictibilitate fiscală, inconstanța partenerilor de afaceri sunt principalele provocări cu care se confruntă antreprenorii români, relevă studiile. Predictibilitatea în afaceri este extrem de importantă în vederea creșterii unui business, pentru proiectarea bugetelor de venituri și cheltuieli, dar și pentru menținerea unui cashflow sănătos.

Tocmai de aceea, pentru a veni în întâmpinarea nevoii de predictibilitate, Banca Transilvania a lansat un produs cu operațiuni nelimitate în rețeaua BT, dedicat antreprenorilor, Nelimitat BT. Indiferent de numărul de operațiuni pe care le faci în rețea, tariful este unul fix, predictibil de la o lună la alta.

În această campanie, vom cunoaște oameni de afaceri, ne vor povesti ideile lor, dar mai ales problemele pe care le întâmpină zi de zi și ale căror soluții stau în puterea noastră, a partenerilor lor. Dacă vreți să vă povestiți experiențele din viața de antreprenor, vă așteptăm mesajele pe redactia@republica.ro.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • O initiativa buna, dar cred ca aceste companii doar au aruncat 1-2 joburi de test pe site-ul asta. La Orange stiu cu siguranta ca sunt mai multe joburi (doar un anunt pe site-ul asta), si oricum ei au un site international unde poti vedea job-urile din toata lumea (am lucrat la ei, de asta ii exemplific). Un alt aspect ar fi ca , acesti candidati care sunt potriviti pentru astfel de companii se cam rotesc de la o companie la alta si stiu mediul, beneficiile, etc. Sansa sa aduci pe cineva nou care n-a vazut in viata lui zona de recreere cu acvarii cu pesti ,PS4 si terasa la etajul 10, este foarte mica.
    • Like 0
  • Adică o companie de marketingul se implica in activitatea de recrutare că să convingă doritorii că la multinaționale marmota învelea ciocolata...
    • Like 0
  • andrei andrei check icon
    Millenials începe să fie asociat cu termenul de hipster
    • Like 1
  • Dan Dan Dan Dan check icon
    CV30.co nu este ceea ce caut eu din postiura de candidat.
    Site-ul acesta are absolut tot, mai putin joburile pentru care sa aplic.


    • Like 1
  • Poate ar fi bine să se definească mai întîi conceptul millenials, că l-am văzut utilizat și pt cei de 40 ani (ca mine) și de 30 sau mai puțin. În rest, ideea de „educarea pieței pe zona de resurse umane” e mai mult decît bine venită (prietenii știu de ce).
    • Like 2
    • @ Ionut Catalin Dimache
      check icon
      Daca primul millennial nu s-a nascut intr-o zi de Joi :-), atunci precis s-a nascut intr-o Vineri :-)

      Sunt pareri si pareri. Daca face sens pentru dvs atunci sunteti un millennial, daca nu, nu.

      http://whatis.techtarget.com/definition/millennials-millennial-generation
      • Like 0


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult