Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Medalioane „de protecție” împotriva Covid-19, cumpărate cu 30 de mii de euro de două societăți publice din Voluntari

Pure O2

Două instituții din subordinea primarului din Voluntari, Florentin Pandele, au cheltuit 30 de mii de euro pe medalioane care promit că protejează oamenii de Covid-19, scrie Buletin de București.

Pure O2 Pack-Solid arată ca un ecuson, iar cei care îl comercializează susțin că el creează un scut de 1.3 metri în jurul purtătorului care, timp de 30-40 de zile, oferă protecție împotriva Covid-19 și care poate și să dezinfecteze măști de protecție.

Patronul firmei care le comercializează în țara noastră susține că are toate avizele necesare de la autoritățile din Coreea și că ar deține și autorizație de la FDA, Informațiile oficiale îl contrazic. Nicio instituție din România, nici European Medicines Agency (EMA) și nici Food and Drug Administration (FDA) nu au aprobat medalionul Pure O2 Pack-Solid, relatează Buletin de București.

Conform sursei citate, la începutul lunii septembrie, Serviciul de Transport Voluntari (STV), în subordinea primăriei conduse de Florentin Pandele, a achiziționat 930 de medalioane „de protecție” Pure 02 Pack-Solid. Aproape fiecare angajat al STV ar trebui să fi primit trei astfel de medalioane, ținând cont că cele mai recente date de la Ministerul Finanțelor arată că STV are doar 334 de angajați.

O lună mai târziu, o altă societate condusă de Pandele, Ecovol SA, a cumpărat 60 de medalioane. Aceasta are aproape la fel de mulți angajați ca STV: 300. În total, firma care se ocupă de salubrizarea din Voluntari a plătit 1.700 de euro.

Societățile din Voluntari au plătit pentru un singur medalion între 140 și 145 de lei, fără TVA. Site-uri care comercializează acest produs în alte țări îl vând mult mai ieftin, chiar și cu 35 de lei, așa cum e în Filipine. În Peru costă 85 de lei, iar în Germania 75 de lei.

Tibes Medical Center susține că prețurile ridicate sunt o urmare a faptului că a cumpărat cantități mici de medalioane. Ca produsele să fie la fel de ieftine ca în Corea sau China, „ar trebui achiziționată o cantitate semnificativă (container) livrată pe mare, la care se adaugă, pe lângă transportul aferent, taxele vamale, TVA-ul și profitul importatorului.”

Citiți articolul integral pe Buletin de București

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Un sarlatan imputit, un hot ordinar, un analfabet, un golan nemernic. Idem si pentru jigodia hoata de nevasta vipera firea.
    • Like 0
  • ma intreb deja cum poti vota un candidat pe care parintii l-au botezat Florentin ! uite rezultatul !!!!!!
    • Like 0
  • Cruciuliţele şi aiasma nu mai sunt bune, ai?
    Asta-i concurenţă neloială la BOR.
    • Like 5


Îți recomandăm

”Cravata galbenă”

”Cravata galbenă”, filmul regizat de Serge Ioan Celebidachi, fiul marelui dirijor, Sergiu Celibidache, este o biografie cinematografică și, în același timp, o confesiune; o ”partitură” a memoriei naționale scrisă cu ”notele” unui destin încercat. Dincolo de cronologia unei vieți extraordinare, filmul este o introspecție despre libertate și identitate și despre România care a dăruit lumii figuri emblematice și genii; dar pe care nu a prea știut să le păstreze acasă.

Citește mai mult

Transformare digitală

Digitalizarea în România avansează cu viteze diferite în sectorul public și cel privat. Firmele private în special din industriile bancară, sănătate sau retail au fost forțate de împrejurări concurența acerbă să se transforme digital, dar instituțiile de stat sunt încă prinse în inerția birocrației și lipsa de viziune strategică. În mediul privat, digitalizarea nu mai este un moft, ci o necesitate pentru scalare și eficiență. În sistemul public lipsa bugetelor multianuale și absența ownership-ului fac implementarea proiectelor de IT un proces greoi sau chiar eșuează (foto: Shutterstock).

Citește mai mult