Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de șapte ani. Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Mici exerciții de logică și de viață în atenția Coaliției pentru Familie: „Ion și George trăiesc împreună. Ar trebui să poată face un credit împreună?”

Familie în curte

Foto: Guliver Getty Images

În 1914, pe când Europa se cufunda în Războiul cel Mare, guvernele țărilor combatante căutau să obțină sprijin popular pentru efortul de război. Propaganda de război reducea dușmanul la stereotipuri bazate pe generalizări grosiere.

Pentru britanicii, toți nemții erau Fritz, un monstru inuman, militar obedient, care se delecta tăind mâinile copiilor și sânii femeilor.

Pentru germani, britanicii erau perfidul Albion, nație pe undeva înrudită, dar animată de ură și de invidie, nicidecum de idealuri mărețe, precum Reich-ul. În timp ce își spuneau unii altora barbari, cu toții au purces la devastarea Europei.

În noroiul tranșeelor, dușmanul era, însă, cât se poate de asemănător: și el avea morți de îngropat, ciocolată de schimbat pe ceai și era obosit de un război care nu îi rezolva cu nimic problemele de acasă. Nu a durat mult până când sectoare întregi de front au fraternizat, sărbătorind împreună Nașterea Domnului în neoficialul Armistițiu de Crăciun. Asta nu a schimbat cu nimic ceea ce a urmat, dar dacă un englez și un neamț au putut sărbători împreună Crăciunul în 1914, mă gândesc că și noi, „progresiștii” și „conservatorii”, putem sărbători împreună Crăciunul în anul 2018.

Coaliția pentru Familie (CpF) este, într-o bună măsură, formată și din părinții și bunicii noștri. Dacă am discuta cu ei – așa cum probabil unii dintre noi au încercat, cu mai mult sau mai puțin succes – problema spinoasă a căsătoriei între persoanele de același sex, am face-o în niște termeni mult mai civilizați. Am presupune, din capul locului, că nu sunt niște homofobi încuiați și că, deși nu ne împărtășesc vederile, sunt totuși niște oameni care ne sunt dragi, produs al unei alte perioade, și a căror opinie contează pentru noi, oricât de desuetă am considera-o noi „cei umblați prin lume”. Am căuta, poate, în loc de a-i convinge să vadă lumea ca noi, să găsim compromisul care ar permite unei societăți conservatoare să facă un pas înainte fără să se scindeze. Să nu mai fim „noi” și „ei”.

Cum ar fi dacă, în loc să vedem în referendumul CpF o încleștare ideologică de proporții epice, am vedea în el frustrarea unei părți dintre noi și din noi care simte că nu este luată în considerare? La rigoare, ideea că oamenii sunt egali nu e mai demonstrabilă decât existența lui Dumnezeu. E o axiomă, care face ca umanismul să semene, din punct de vedere funcțional, cu orice altă religie. Chestiunea pare ireductibilă pentru că fost pusă în niște termeni care opun, în loc să armonizeze, două viziuni despre lume. Direcția în care merge isotria e destul de clară; ideal este să o împingem înainte fără să aruncăm prea mulți din căruță.

Căsătoria, ca orice instituție cu ceva istorie, are o profundă încărcătura simbolică. Acolo unde unii văd un contract civil în baza cărora doi cetățeni dobândesc niște drepturi, alții văd un simbolism care nu are nimic de-a face cu Primăria. Pentru unii, căsătoria este Starea Civilă, pentru alții este slujba de cununie. Într-un fel, nu vorbesc deloc de același lucru. Evident, în limbajul și în percepția comună, aceste două aspecte nu sunt atât de clar separate. Regula este să le faci pe amândouă, pe cât posibil în aceeași zi, și într-o ordine precisă (care ne ridică semne de întrebare legate de separarea Biserică-Stat): întâi la Starea Civilă, apoi la Biserică, unde nu ești cununat fără un certificat de căsătorie.

Sunt destul de sigur că mișcarea pentru dreptul la căsătorie al persoanelor de același sex nu militează pentru „dreptul la cununie”. Preocupările sunt mult mai pământești: vizite la spital, proprietate comună, credite la bancă etc. Am fi, poate, suprinși să aflăm că bunica noastră, care găsește ceva nenatural în relația lor (eu, unul, pot să înțeleg de ce ei i se pare nentural), nu se opune ideei de a se vizita unul pe altul la spital. Opoziția nu este față de drepturile civile, ci față de felul în care sunt împachetate.

Drepturile persoanelor homosexuale sunt o problemă pe care societatea (societățile în general, nu doar a noastră) nu a avut-o până de curând. Dincolo de faptul că este o eroare de strategie să „ataci” instituția căsătoriei, nici măcar nu cred că este necesar. Între a acorda drepturi persoanelor de același sex și a redefini căsătoria este o diferență majoră. Este relativ ușor să acorzi drepturi; drepturile sunt, în esență, o construcție juridică. Să redefinești o instituție cu o așa încărcătură simbolică precum căsătoria este, practic, imposibil. Mecanismele prin care defenim și redefinim simboluri nu se supun regulii majorității.

(Știu, drepturile minorităților nu sunt negociabile. Progresul vine uneori de la sine, alteori împins de la spate. Azi suntem noi cei care îl împingem de la spate, mâine vor fi copiii noștri. Poate e un moment bun să creăm un alt model de a împinge progresul. Nu de alta, dar mâine vom fi părinții copiilor noștri și, destul de probabil, se vor inspira din acțiunile noastre când va veni rândul lor să aducă progresul social.)

Cum ar fi ca, în loc să reformăm o instituție veche de câteva mii de ani, să creăm una nouă? Un parteneriat civil încheiat, de exemplu, în fața notarului, care să confere aceleași drepturi partenerilor, indiferent de sex. Putem face asta indiferent de rezultatul referendumului, care devine de-a dreptul irelevant. (Re)definirea căsătoriei în Constituție nu împiedică cu nimic parteneriatul civil.

Atâta vreme cât ne referim la ideea de a acorda drepturi persoanelor de același sex care decid să trăiască împreună cu termenul de căsătorie, nu putem evita încărcătura simbolică a termenului. Oare nu s-ar schimba un pic datele problemei dacă nu ne-am mai referi la „dreptul la căsătorie”? Până la urmă, ce urmărim dobândirea de drepturi civile sau simbolismul?

Argumentul meu este că opoziția fundamentală nu este față de acordarea de drepturi, ci față de încărcarea uniunii a două persoane de același sex cu același simbolism. Putem argumenta în favoarea drepturilor și forța argumentelor este de partea celor care susțin drepturile minorităților sexuale. Dar nu putem argumenta în favoare simbolismului. Simbolismul nu este decis, este construit. Poate că, în esență, mișcarea nici nu și-a propus să acopere și acest simbolism. Dar această distincție nu este prezentă în discursul public. Nu face nimeni efortul de a enunța distincția dintre instituția juridică și cea socială. Pentru unii distincția este subînțeleasă, pentru ceilalți nu există.

Ar trebui să scoatem în față aspectele practice pe care dorim să le rezolvăm: Ion și George trăiesc împreună. Ar trebui să poată face un credit împreună? Ar trebui să se poată vizita la spital? Exemplul, anecdotic, al discuțiilor purtate cu partea mai conservatoare a familiei mele îmi arată că aceste chestiuni nu sunt nici pe departe atât de divizive. Consensul este posibil de obținut. Fără a-și revizui opinia față de homosexuali, conservatorii le pot acorda drepturi civile. Dar asta presupune să purtăm discuția în niște termeni cât mai lipsiți de încărcătură emoțională și simbolică. Este acesta un compromis de neacceptat?

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Deja lansezi două idei greșite..una cum să fiu homofob..adică să am o fobie la oameni? E stupid..am prieteni..am familie..am colegi..a doua cum că cei care suntem împotriva suntem bătrâni depășiți de realitate..te înșeli..am 39 de ani și gândesc la fel de "modern" că unul de 19 ani dacă este cazul..am pus problema asta pe toate părțile și voi vota DA la referendum..trebuie să mă simt inferior unuia că tine din motivul ăsta? Ai spus lucruri destule jignitoare la adresa celor că mine..Dacă vrei să fii în "trend" este ok dar nu mi jigni libertatea de a gândi și de a alege..să ți fie rușine cum ar spune bunicii tăi..
    • Like 2
    • @ Rzvan Rzvannann
      Delia MC Delia MC check icon
      Homofobie nu e o fobie(frică) ci conform definiției e aversiunea și respingerea homosexualilor. Așa, ca să operăm cu termeni corecți.
      • Like 1
    • @ Delia MC
      Homofobie e un termen inventat. Exista o grămada de “frici” care au căpătat termeni care ii definesc având in conținut particula “fobie”.
      Știi ca exista frica de brânza (turofobia), teama de oglinzi (spectrofobia), de a fi privit (scopofobia).
      Ce zici, o persoana care are in cercul său de amici un homosexual, dar voteaza “da” la referendum, pt ca nu este de acord ca termenul de soț sa fie interpretat vreodată de autorități ca neutru de gen, este homofob?? Asta mi se pare o generalizare, sa spui ca dacă nu ești de acord cu un anumit demers al unor persoane, ai o aversiune fata de ele in general.
      • Like 0
    • @ Rzvan Rzvannann
      Esti complet pe langa. Asta este cea mai sensibila, mai rationala, mai delicata fata de homofobii ca tine si mai pertinenta parere pe tema pe care am citit-o pana acum. Trebuie sa te simti inferior si numai prin prisma discursului tau pe ton de misecuvenism si cu tropait din picioare ( nu vreau sa aiba niciun, da' niciun fel de drepturi, nu vreaaaaaau, de aia na!) pe care l-ai expus aici sub elocventa si claritatea autorului.
      Daca stau sa ma gandesc, ai dreptate, nu esti homofob, E impropriu zis fobie. Nu ti-e frica, esti doar ticalos. Din cauza astora ca tine nu putem avea lucruri frumoase si dezbateri rationale.
      • Like 2
    • @ Delia MC
      Știu ce înseamnă dar asculta cum sună..Este pur și simplu o combinație de litere nepotrivită..cât despre aversiunea față de relațiile între persoane de același sex este un lucru pe care pur si simplu așa îl simt..Nu caut explicații sau argumente..Nu simt ca am nevoie..pur si simplu așa simt..Nu tine de religie sau de numărul de clase sau de politică...de soția mea m am îndrăgostit instant..Nu am nici în ziua de azi o explicație..pur și simplu am simțit..Nu mi e teamă că trebuie să dau explicații copilului sau preotului sau partidului dar pur si simplu am văzut perechi de același sex și mi s a întors stomacul pe dos..și nu va gânditi nici o secundă că dacă copilul meu vă face parte din această comunitate voi schimba vreodată tabăra..observ din păcate însă că fiecare tabăra cere explicații celeilalte și refuză să i acorde libertatea de a alege diferit..
      • Like 2
    • @ Johanna Rad
      Sper din tot sufletul ca cineva v a plătit să scrieți asemenea lucruri..refuz să cred că sunt un ticălos doar pentru că nu vă împărtășesc părerea..cei care astăzi priviți relațiile homosexuale că pe ceva normal mâine veți privi relațiile pedofile cu aceeași ochi și așa mai departe..uitați-vă în Suedia unde copiii își aleg sexul iar Partidul Tinerilor Liberali pun în discuție posibilitatea de a face sex cu persoane decedate..asta este "evoluția " pentru care militati..când vă veți trezi însă mă tem că va fi prea târziu..ca idee și eu sunt pro european dar nu îmbrățișez așa orice idee pe nerumegate..
      • Like 2
    • @ Rzvan Rzvannann
      In primul rand, tentativa ta de argument slippery slope cu pedofili si necrofili sugereaza ca nu stii ce e aia consimtamant sexual( la 39 de ani, ouch!).
      In al doilea rand, daca citesti cu atentie n-am scris nicaieri ca privesc casatoriile intre oameni de acelasi sex drept ceva normal, da asa sunteti voi, cine nu-i 100% cu voi ii impotriva voastra si are stashuri cu pornografie infantila. M-am luat de tine pentru ca ai scris un discurs de plod razgaiat sub discursul atat de elocvent si de orientat spre solutii al autorului, si ai incercat sa-l shame-ui. Si nu iti iese. Mai incearca atunci cand o sa te poti exprima ca el.
      • Like 1
    • @ Johanna Rad
      In al doilea rand, liberalii din suedia sunt dusi cu pluta, asa si? Ar trebui sa ma linisteasca ideea ca traiesc intr o tara in care membrii ai cpf vor sa ne apere de Europa aia rea si decadenta cu masuri gen interzicerea divortului interzicerea avortului interzicerea contraceptionalelor? Adica pe tine ca barbat normal ca nu te deranjeaza ca o asociatie membra a cpf are chestii din astea in programa ca doar nu te afecteaza, Tie de homosexuali ti-e frica, in rest potopul. Dar pe mine nu ma incalzeste cu nimic un protector al familiei care ma vede ca pe un animal de prasila. De pedofili si de necrofili ma pot apara singura, dar de astia ai nostri cam nu.
      • Like 1
  • La spital nu este necesar acordul pt manopere medicale dacă situația este amenințătoare de viața. Nu cred ca dr cere acordul aparținătorilor pt a face o transfuzie de sânge dacă exista riscul ca pacientul sa moara din pricina unei hemoragii grave; când e vorba de urgentă nu se cere acordul aparținătorului
    • Like 1
    • @ Un om de rând
      Delia MC Delia MC check icon
      Ba!Martorii lui Iehova dar și alte secte interzic transfuziile de sânge.Si asta pentru că interpretează Biblia ar literam ( da, este un astfel de pasaj mai ambiguu din Biblie ).Vezi cazul tinerei lăsate să moară exact din acest motiv.
      • Like 1
    • @ Delia MC
      Duceți discutia intr o alta direcție. Eu vorbeam despre acordul aparținătorului ca și condiție pe care legea o impune sau nu pt un act medical (și am spus ca nu o impune in cazuri de urgentă medicală), iar Dvs ma “combateti” aducând ca Argument practicile nelegale ale unor secte. O persoana care împiedica pe o alta sa beneficieze de asistenta medicală de urgentă, cunoscând ca astfel ii pune viața in pericol, comite o infracțiune de tentativa de omor sau omor (dacă rezultatul s a produs)
      Încercați sa Rămâneți la subiect
      • Like 0
    • @ Delia MC
      Buna observație..nici dumneavoastră nu ar trebui să îmbrățișati cu ochii închiși toate prostiile Uniunii Europene..exista lucruri bune si lucruri rele care vin de la Uniune..separați le..decantati le..
      • Like 0
    • @ Rzvan Rzvannann
      Delia MC Delia MC check icon
      Am preluat o definiție din DEX si din Wikipedia.Nu înseamnă decât asta. Dacă nu ne bazăm pe definiții științifice, clasice, atunci pe ce?Știința e știință și emoțiile sunt altceva.Am o educație științifică, n-am ce face!Dacă și o definiție clară naște controverse e de rău...
      • Like 0
  • Credit poti primi și dacă ești singur dacă aduci un garant personal (fideiusor). Important este sa fie solvabil.
    Pe banca o interesează acordul soțului atunci când soții au optat pentru regimul comunității de bunuri, iar creditul este ipotecar, pt ca in acest caz bunul imobil devine comun, iar o garanție ipotecara presupune acordul ambilor coproprietari, Dar nimic nu împiedica nici in prezent doua persoane, chiar dacă nu au nicio relație între ele, sa contracteze împreuna un credit pt a achiziționa in coproprietate un bun.
    Nu calitatea de soț a unei persoane constituie garanția care determina banca sa aprobe creditul altei persoane, ci solvabilitatea acestora (a ambilor)
    • Like 0
  • S o luam pe rând:
    - partenerii de același sex ai cetățenilor ue au drept de ședere in Ro; la fel și cei căsătoriți in ue cu cetățeni ue (decizia cjue in cazul hamilton);
    - partenerul pot primi moștenire testamentară pt toată averea defunctului, înlăturându-i astfel pe ceilalți mostenitori, mai putin p cei rezervatari (părinții și copii defunctului); dacă presupunem ca este homosexual, nu bisexual cu copii, atunci va primi concursul doar al părinților defunctului. La fel se întâmpla și cu soțul supraviețuitor, cu deosebirea ca in cazul sau e posibil sa între in concurs (ca rezervatari) și cu copii defunctului. Deci, din punctul de vedere al dreptului la moștenire, diferența dintre un soț și un partener homosexual este ca primul este rezervatar (chiar dezmoștenit, va primi rezerva succesorala), iar dacă nu este dezmoștenit, va primi o cota legală din averea succesorala (diferită in funcție de comostenitorii cu care vine in concurs), Celalat poate mosteni doar prin testament, iar dacă primește legat pt toată averea, înlătura toate rudele defunctului, mai puțin p rezervatari, care vor mosteni rezerva lor succesorala (copii, dacă defunctul era bisexual și a lăsat copii, și părinții defunctului, dacă ii trăiesc). Părinții și copii defunctului vin însă in concurs și cu soțul supraviețuitor.
    • Like 0
  • Cine zice că nu ar avea un şoc dacă fisu ar veni acasă şi i-ar da ,,fericita" veste ,,tată mă mărit , Gheorghe m-a cerut de nevastă " mănâncă un mare rahat. Şi cum se pregăteşte ,,fericitul" tată să fie socrul mic la ,,nunta " lui fisu ,merge cu el să-şi caute o rochie giugiuc. Părinte model ,evoluat ,scăpat de ,,nefasta normalitate a bisericii ". O precizare totuşi pentru micii marxişti care înfierează biserica ,,,căsătoria" intre persoane de acelaşi sex nu a existat in istoria omenirii indiferent de religia momentului ,nici măcar in Atena antică nu exista noțiunea .
    • Like 2
    • @ Adrian Adrian
      sigur ca socul ar fi mare. intr-adevar.
      Dar necazul parintelui ar fi si mai mare vazand cum este tratat fiul lui de catre semenii lui care se dau crestini. Cred ca exista popoare non-crestine care sunt mai miloase si mai intelegatoare. degeaba ne dam buricul lumii
      • Like 0
    • @ Adrian Adrian
      Alien check icon
      No, mai traditional e sa-l bati pana ii ies gargaunii din cap. Si nu de alta, da' ce zice lumea cand o sa afle?!
      • Like 5
  • Nu pot sa ma abtin sa constat o explozie de articole in care perfidia pro-homo straluceste la maximum: "Ar trebui să poată face un credit împreună? Ar trebui să se poată vizita la spital?" Oricine iti poate gira creditul daca este eligibil financiar, cat despre vizita la spital cine naiba te opreste s-o faci chiar in momentul asta?
    Acum, cat priveste pretentia de aliniere la lumea civilizata acceptand anormalitatea ca parte din normalitate, mai scuteste-ma. M-ati convins sa votez DA la referendum
    • Like 10
    • @ Quasimodo
      Alien check icon
      Erai convins dinainte
      • Like 6
    • @ Quasimodo
      Quasimodo..... :) Ati mai folosit acest nickname si pe alte site-uri, demult inchise? Stiti cum se spune, intreb pentru un prieten :)
      • Like 0
    • @ Quasimodo
      3 ciumi au lovit omenirea în ultimii 100 de ani:

      - ciuma comunistă - și-a propus să creeze omul nou - comunistul, banda de bandiți ai lui Lenin/Stalin nu au reușit să-l creeze pe noul om, tot ceea ce au reușit facă a fost omorârea a zeci de milioane de oameni;

      - ciuma nazistă - și-a propus să creeze omul nou - rasa superioară, care avea să instaureze imperiul hitlerist de 1000 de ani, naziștii nu au reușit să creeze noul om, tot ceea ce au reușit a fost declanșarea unui război mondial cu zeci de milioane de jertfe;

      - ciuma depravării sexuale - și-a propus să creeze ce? ați ghicit... NOUL OM - om fără mamă, fără tată (tata și mama au fost înlocuiți cu părintele 1 și părintele 2), fără sex (nu are sex, are genuri, câte? nu știe nimeni!), total depravat din punct de vedere sexual.

      Omenirea a supravețuit primelor două ciume. Va supravețui ea și celei de-a treia ciume?!

      ”Să ştii că în zilele din urmă vor fi vremuri grele.
      2 Căci oamenii vor fi iubitori de sine, iubitori de bani, lăudăroşi, trufaşi, hulitori, neascultători de părinţi, nemulţumitori, fără evlavie,
      3 fără dragoste firească, neînduplecaţi, clevetitori, neînfrânaţi, neîmblânziţi, neiubitori de bine,
      4 vânzători, obraznici, îngâmfaţi; IUBITORI MAI MULT DE PLĂCERI DECÂT IUBITORI DE DUMNEZEU,
      5 având doar o formă de evlavie, dar tăgăduindu-i puterea. Depărtează-te de oamenii aceştia.” 2 Timotei 3:1-5
      • Like 1
    • @ altVasile
      Alien check icon
      Si nazistii, si comunistii si crestinopatii, si statul islamic au aceeasi deviza: Cine nu e ca noi e impotriva noastra, si cine e impotriva noastra trebuie exterminat.
      • Like 6
    • @ Alien
      Ce deviză au naziștii, comuniștii, creștinopații (cei care se ofilesc de prea multă iubre libidinoasă față de perverșii care îl urăsc pe Dumnezeu) sau statul islamic nu ESTE PREOCUPAREA MEA.

      ”Cine nu este cu Mine este împotriva Mea şi cine nu strânge cu Mine risipeşte.” Isus Hristos - Matei 12:30
      • Like 1
    • @ Alien
      Cine este externinat in povestea asta ? Bănuiesc ca e o metafora, deși, cam nefericita și inadecvata după a mea părere.
      • Like 0
    • @ Un om de rând
      Alien check icon
      Nimeni, nici naziștii, mici comuniștii, nici crestinopati și nici Isis n-au rănit nici o musca.
      • Like 1
  • Va jur ca acum doua zile exact la asta ma gandeam. Eram la o mica sindrofie si am descoperit cu stupoare cati dintre prietenii mei, altfel deschisi la minte, au spus ca merg la referendum si voteaza pentru redefinirea familiei. Si exact la asta m-am gandit. Ca poate simbolismul casatoriei e prea greu de depasit in mentalitatea unora si atunci ar trebui gasit un surogat, ceva ce sa insemne in termeni civili acelasi lucru, dar sa nu se numeasca la fel.
    • Like 3
    • @ Adrian Gabriel
      E și asta o șmecherie. Aceeași Mărie cu alta pălărie.
      • Like 0
  • Parteneriatul civil rezolvă problema in mod firesc şi in concordanță cu realitatea , Ion şi Gheorghe fiind un cuplu de homosexuali ,fiind parteneri şi nu o familie . Aşa se rezolvă ,,problema lor fără ,,a o lua razna cu capul " pretinzând că sunt o ,,familie " ,soț- soție..
    • Like 1
    • @ Adrian Adrian
      Alien check icon
      Era o treaba daca parteneriatul civil si redefinirea familiei din constitutie (care este si va ramane stupida si dupa referendum, din motive de logica elementara, nu de ideologie) s-ar fi facut in paralel. Traditionalii ar fi fost multumiti ca viziunea lor traditionala era protejata constitutional iar gheii ar fi castigat un drept civil pe care nu-l aveau inainte.
      Doar ca nu e asa, scopul nu era sa castige toata lumea ci sa se divizeze si mai mult.
      • Like 4
    • @ Adrian Adrian
      doar asta e problema? de semantica? adica inteleg ca cei 3 mil de cetateni nu sunt de acord daca se cheama casatorie dar sunt de acord daca se cheama parteneriat civil?
      • Like 0
  • Anca check icon
    „Pot fi făcute amândouă. Şi căsătoria între bărbat şi femeie, la nivel constituţional, şi parteneriatul civil între persoane, indiferent de sex. Sunt milioane de români fericiţi cu acest drept, iar statul român îl va întări şi îl va extinde în ţara noastră, iar asta nu poate decât să bucure pe toată lumea. Dacă nu se va bucura, nu se va întrista pentru că această decizie nu va restrânge drepturile. Nu vor avea drepturi mai multe, ci drepturi egale. Putem să vedem homosexuali pe stradă şi acum, că nu e ilegal să fii homosexual în România”,
    https://www.libertatea.ro/stiri/2281420-2281420
    • Like 0
  • ...raspunzand la intrebare: pai n-ar trebui sa fie (un compromis de neacceptat), nu? Dar agresivitatea celor care se declara sustinatori ai drepturilor minoritatilor sexuale, nu face decat sa polarizeze taberele. Si inainte de a ma uita la campaniile declansate de preoti in biserici si pe langa biserici, precum si de diversi politicieni, avizi de oportunitatea acestei nesperate pre-campanii electorale oferita de d-nul Dragnea pe banii nostri, inainte de toate astea, zic, ma uit la mine. Acum vreo doua saptamani, nu eram sigur daca o sa merg la referendum. Si nu cred ca m-as fi dus. De ce? Pentru ca oricum "ar fi iesit" si fara mine, pentru ca Dragnea, pentru ca PSD, pentru ca bani aruncati, pentru ca nu cred ca era momentul, pentru ca n-as fi vrut sa votez acelasi lucru ca cei care voteaza PSD-ul cu ochii larg inchisi, etc. Efectul, dupa doua saptamani de campanie pro LGBT? Voi merge! Sigur! Precis! Indubitabil! Garantat 100%! In plus, voi incerca sa mobilizez si cativa prieteni, inca nehotarati...
    • Like 2


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult