Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Ministrul Educației Liviu Pop îi dă replica lui Klaus Iohannis: Nu cred că tot ce a fost în comunism a fost rău, dacă ne referim la sistemul de învățământ înainte de 1989

Liviu Pop-

Ministrul Educației, Liviu Pop, a reacționat luni după ce președintele Klaus Iohannis a comentat că manualul unic amintește „de vremuri demult apuse”. 

„Nu cred că tot ce a fost în comunism a fost rău dacă ne referim la sistemul de învățământ înainte de 1989”, a spus ministrul Liviu Pop la Digi24. Ministrul a precizat că legea privind manualul unic va intra în dezbatere publică: „Să punem odată capăt celor 26 de ani de experiențe”.

Preşedintele Klaus Iohannis a criticat luni, la festivitatea de deschidere a anului şcolar de la Colegiul Naţional „Gheorghe Şincai” din Bucureşti, modul în care Guvernul gestionează situaţia din educaţie, amintind reintroducere unor metode „demult apuse”, precum manualul unic.

„Există, din păcate, mulţi elevi în România care încep anul şcolar fără manuale sau în clădiri care nu respectă standarde minime. Se pare că de fiecare dată, începerea noului an şcolar pe unii îi ia prin surprindere. Fiecare Guvern ridică din umeri, arătând cu degetul spre Guvernul dinainte. Aşa, însă, lucrurile nu se îmbunătăţesc. În România anului 2017 soluţia a ajuns să fie reintroducerea şi reîntoarcerea la metode demult apuse, ca de exemplu manualul unic sau recentralizarea la Bucureşti a tuturor lucrurilor care au întâmpinat dificultăţi la nivel local”, a declarat preşedintele Iohannis, potrivit News.ro, cu ocazia debutului noului an şcolar.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Dacă tu, cretinule, crezi asta, de ce nu te întorci la programa de atunci, de ce nu reintroduci examenele de admitere la liceu si facultate si disciplina ce domnea atunci, din partea elevilor si profesorilor, in școli? Sa se termine cu afacerile manualelor alternative, care sunt a aberație, folositoare doar pentru profiturile materiale ale unora și îndobitocirea generațiilor. De un singur manual pentru toate materiile și de cretinul manual de educație fizica eu nu am auzit până la tine.
    • Like 0
  • il contrazic pe dl ministru.....Totul a fost rău înainte!....Nu l-am avut pe liviu pop ministru la învățămint!
    • Like 0
  • check icon
    L-am ascultat pe ministrul educației ... l-am ascultat, să zic așa, vorbind! Spun să zic așa, pentru că nu orice iese pe gură și merită spus sau ascultat!
    Dar, din ce a ejectat domnia sa prin orificiul prin care introduce sursa de energie în organism, am construit un fragment de schemă logică, schemă care ne răspunde la întrebarea „care învățământ a fost mai bun, înainte DE `89 sau după `89?”
    Lucrurile stau astfel:
    a) și-a făcut domnul ministru studiile înainte DE `89?
    b) și-a făcut domnul ministru studiile după `89?
    Concluzie: care variantă primește răspuns afirmativ, aceea este și cea cu școala de mai proastă calitate - că la cum vorbește și se exprimă de la „genunche”-le broaștei ...
    • Like 0
  • check icon
    Eu am scris zilele trecute despre ăla de la cultură, acuma despre ăsta: DE-MI-SI-A.
    • Like 0
  • Toată şcoala am făcut-o în comunism. Întamplarea face că am fost cam tot timpul "clasă experimentală". Şcoala o făceau profesorii. Unii. În gimnaziu fizica am făcut-o cu prof. Marius Gall. Fascinant, fără manual! Romană - doamna Clara Banciu. Toată româna pe care o ştiu i-o datorez domniei sale (gramatica!-cam fără manual). Muncea ca un rob, comparativ cu colegii. Matematica în liceu: domnul Zlate Bogdanoff. Nu fermecător, dar de o corectitudine faţă de el şi faţă de clasă imposibil de explicat în câteva cuvinte. Îmi pare rău, nu mai ştiu numele, prof. "Zărzărel" de istorie a lăsat o clasă cu gura cascată când, fără nici o ciornă, carte, copiuţă, ne-a desenat pe tablă harta Europei şi deplasările cohortelor romane. Istoria ca o poveste...nici nu o mai pomenesc! Doamna Pavnotescu, la română, cu afirmaţia revoluţionară atunci "Nu există om de cultură care să nu fi citit Biblia". Şi ei sunt cei formidabili dintr-un liceu de excepţie. Cei pe care i-am înşiruit sunt cei pentru care dragostea şi gratitudinea mea sunt strâns împletite.
    Cu foarte mici excepţii, pentru toate aceste ore manualul era un „suport” din care preluam câteva idei, tema de casa, ..şi ... cam atât. Toţi cei amintiţi ne încurajau să citim în plus, unii contraziceau manualul, poate nu fundamental, dar îi aduceau „corecţii”, ceea ce bănuiesc că a încurajat spirtul nostru critic, rigoarea şi, până la urmă, dorinţa şi ştiinţa de a învăţa. Sau ne lăsau să citim singuri!
    Bănuiesc că este greu pentru un copil, pentru părinţi, pentru profesori să alegă între mai multe variante, dar altfel nu reuşim să ne rupem de acest sentiment că totul se învaţă în patru, opt, sau mai mulţi ani după care ... gata şcoala!!! Gata problemele, gata întrebările. Copiii, toţi, indiferent de vârstă, trebuie încurajaţi să întrebe, să compare. Dar, pentru asta, profesorii trebuie să fie capabili să răspundă şi să compare. Manualul e un suport, atât. Variantele este imperios necesar să fie recenzate corect, exigent, cu criterii minimale impuse (programa de clasă definită corect).
    Nu reţin nici un manual din şcoală, dar ţin minte „Anatomia Omului” de Exarcu, „Fizica modernă” a lui Feyman, teancuri de cărţi de la „Legendele Olimpului” la Kazantsakis, Proust, Tolstoi trecând prin literatura română.
    Concluzia: manualele sunt suport, nu cărţi de căpătâi. Diversitatea este posibil şi probabil să le deschidă copiilor apetitul pentru carte, dar doar prin intermediul profesorului. Profesorul are datoria să le compare activ, adică elevii au un manual, opţiunea profesorului, dar acesta îi poate învăţa să fie selectivi comparând manualele. Ar fi un pas, cam ca cel de pe Luna, nu?
    • Like 0
  • e suficient sa ne uitam ce a produs ultimii 50 de ani: analfabetism functional si abandon scolar si imposibilitate de a decide si a se adapta la viata curenta. Romania si pe timpul comunismului a fost codasa europei...ca si acum, ba mai rau, atunci cu orientarea pro ruseasca nici nu mai stiam UNDE au ajuns tarile nordice....
    • Like 4
  • O privire scurta aruncata asupra "istoriei traite" (cei care au prins măcar 8 ani de scoala în perioada comunista) arata perfecta subordonare a întregii educații la regimul politic comunist. Adevărul este ca, așa cum a fost conceput, a deservit perfect ideologia vremii. Nu exista alternativa pentru nimic. Puteai vota altceva decât PCR-ul? Puteai sa vrei mai multe oua decât cele alocate prin rația lunara? Prin urmare, manualul unic era materializarea fireasca a unei lumi lipsite de alternative. O lume în care eram educați spre "sacrificiul" și "jertfa" de sine făcute din prisma "patriotismului" ce ne era sădit încă din primii ani de scoala. De aceea manualele omagiau "jertfa străbunilor" și sădeau în sufletele "scolerilor" aceeași dorința de a se "sacrifica"pe altarul patriei. Lipsa de alternative se prelungea pana în bibliotecile școlare și librariile pline de cărți ce subliniau neajunsurile capitalismului sau decadenta comunităților boierești (vezi Ion si Rascoala ale lui Rebreanu, Fefeleaga, Senin de august, încântătoarele Povestiri istorice de Dumitru Almas, etc.) lecturi menite sa justifice și "glorifice" tipul de societate în care traiam.
    Revenind la ideea de manual unic...Nu pot sa îmi opresc 2 intrebari:
    1. " Pregătiți" cumva terenul pentru o astfel de societate totalitarista în care omul nu mai exista ca individualitate și se poate realiza doar participând forțat la transformarea intr-o masa amorfa și supusa? Dacă răspunsul este pozitiv, atunci va recomand din suflet sa realizați acele manuale unice. Acestea ar creste nivelul de adaptabilitate al indivizilor la societatea viitoare.
    2. Scoala ar trebui sa "pregateasca" educabilii pentru societatea care va exista peste cca 20 de ani. Chiar acolo vreți sa ne aduceți, dragilor? Intr-o lume fără alternative?
    În încheiere as vrea sa va las o "mostra" de filozofie din lecturile despre nazism pe care le-am parcurs în aceasta vara: atrocitatea naste noi atrocități și le perpetuează pentru a putea justifica atrocitatea inițială.
    PS: poate ar fi mai "cuminte" sa se realizeze un "compendiu" cu rigori mai puțin flexibile legate de ceea ce da calitatea unui manual și o comisie "incoruptibila" la procentajele editurilor și "dezintereselor interesate" (căci nu găsesc o alta explicație pentru apariția unui manual de educație fizica și sport) care sa pună pe piața N manuale în egala măsură perfecte, încât profesorii și elevii sa ia în calcul variante legate mai degrabă de preț sau afinități fata de subiectele propuse, și nu de diferite niveluri calitative ale manualelor trecute prin zeci de licitații, comisii, aprobări și contestații.
    • Like 3
    • @ Ana de la Dsm
      Sincer nu inteleg ce vedeti asa rau in patriotism dre-l folositi ca "invatatura dre minte" pentru a demonstra cat rau au facut comunistii.......patriotismiul trebuie sa existe in fiecare din noi. Uitati-va la americani. Nu prea exista casa fara drapelul american arborat, cel putin de 4 iulie. La noi daca de 1 decembrie arborezi tricolorul esti facut comunist (au patit-o ai mei). Legat de Ion si Rascoala lui Rrebreanu....orice om politic o sa se foloseasca, indiferent de doctrina politica, de ceva ce ii intarreste spusele si convingerile, iar operele literare, chiar daca nu eeste corect, nu fac distinctie. Reevenind la Pop.....ce sa mai zic....vai de noi.
      P.S revenind la patriotism si modul negativ in care-l folositi, ca asta m-a deranjat cel mai mult, de cee americanii pot fi patrioti si noi nu, de exemplui?
      • Like 0
  • Nu am înțeles zicerile președintelui Iohannis referitoare la " manualul unic si vremurile demult apuse" . Eu nu am "prins" asa ceva (manual unic) si nici colegii mei mai bãtrâni ! Poate cineva sã mã lãmureascã?? În rest (si din pãcate) Iohannis se mulțumeste cu reiterarea unor truisme : școli nepregãtite, guvernele ridicã din umeri, bla,bla,bla....
    • Like 1
    • @
      Noul "mainstream" este la fel de...vechi ca si cel ante '89. Îndoctrinarea s-a fãcut si atunci ,se încearcã/ face și acum. Și atunci și acum, poate sã "prindã"sau nu în funcție de educația/" deschiderea" familiei, entuziasmul/plictisul profesorilor, prieteni,net,...multe.
      • Like 0
    • @ Stefan Stefania
      cand spune manual unic se tefera la faptul ca este un singur editor acredita de cine altcineva decât guvern. un canal foarte bun de presiune ai influenta. probabil iliescu ar fi in cartea de istorie un Che Guevara la romaniei, un revoluționar alb de păcate, un binefacator absolut
      • Like 0
    • @ CommonReader
      Da, am încurcat,eu, borcanele ! Și am confundat manualul unic cu acel compendiu pt clasa a -V-a . Se mai întâmplã! :)
      • Like 0
  • check icon
    În privința manualului unic vs. manualele alternative, eu prefer unul dar bun vs. mai multe dar mai proaste, sau cu auxiliare obligatorii.
    • Like 0
    • @
      check icon
      Eu prefer mai multe și toate (foarte) bune și aflate în competiție. Acuma, sigur, depinde ce repere vă alegeți.
      • Like 0
  • Iar deputatul PSD ,Cãlin Cristea, completeazã aceeași agramatã filozofie de partid: " Nici mie nu mi- a plãcut școala la fel ca voi. PUNE-ȚI (sic!) mâna pe carte și nu mai fumați în budã ! " Eu nu m-am prins care e legãtura de cauzalitate între " fumatul în budã" si performanțele școlare. Știu,doar, cã în anii'76-'80, colegii mei de la clasa specialã de matematicã si mate-fizicã fumau în draci, în budã! Asta nu i-a împiedicat sã obținã performanțe excelente la olimpiadele de mate si sã intre (pe baza unui examen riguros),fãrã probleme,la facultãțile de " electro" ,"electrotehnica si telecomunicații", mate ,fizicã,etc. E foarte adevãrat,atunci se fuma " Carpați- fãrã"(filtru), "Mãrãșești". Etnobotanica si " sfânta iarbã",ne-au ocolit !
    • Like 7
    • @ Stefan Stefania
      Oho ce vremuri !! In grupul meu de "fumatori la buda" aveam unul care din cand in cand fura Kent din buzunar de la taica-sau asa ca eram boieri: nu mai serveam Carpati "fara". Si exact asa cum spui, zbarnaiam nu alta, la mate-fizica.
      • Like 5
    • @ Sergiu F.
      Ha! Bãftoșilor! Noi(fetele) cumpãram Kent,cu 40 lei!!!!, de la un coleg de clasã - posesor al unui tatã ,director de "Spital de boli cronice - psihiatrie " Acum,fostul coleg a moștenit funcția respectivã. Se pare cã bișnițul cu " Kent" ,din tinerețe, l-a stimulat în cariera medicalã ! :))
      • Like 2
    • @ Stefan Stefania
      Si mai facea si specula cu voi, ticalosul! Intre 78-82 Kentul se cumpara cu 25 lei, de la studentii straini din camine.
      Pe "scutire cu stampila" de la cabinetul tatalui cati bani va cerea? (la mine se cumparau cu 10 lei)
      • Like 0
    • @ Stefan Stefania
      GS check icon
      Din beneficiile fumatului - dacă nu reușiți să învățați sau nu înțelegeți ceea ce vi s-a predat la ore, mergeți la budă și fumați „în draci”; cu siguranță că unii din colegii iluminați de acolo o să vă lumineze. Aaaaa...și obligatoriu fumați fără filtru - chiar dacă este mai nociv, calea spre iluminare va fi mai scurtă.
      Chiar dacă este demonstrat științific că fumatul dăunează sănătății și intelectului și poate induce anumite stări psihice „nașpa”, mai ales minorilor și, mai mult, a fost „dată legea anti-fumat”, din când în când o „interzisă” d”asta o să vă aducă cu picioarele pe pământ!
      Duamnă`, fumatul reduce capacitatea intelectuală! Mai „pune-ți mâna pe carte”!
      • Like 1
    • @ GS
      Eu am "pus mâna" pe foarte multe cãrți și le-am ȘI CITIT,duomnule GÂScã. Faptul cã dvs.nu puteți sã depãșiți constipația nativã ,vã privește. Dar vã rog sã nu- mi invadați timpul /spațiul de comunicare !!! Timpul meu este prețios, iar spațiul - rezervat STRICT persoanelor inteligente!! (cu simțul umorului,implicit.) Nu este cazul dvs ! Sper cã ați priceput și veți opri rãspunsurile.
      • Like 0
    • @ Adrian Andrei
      Pãi da! Doar cã la vremea respectivã, trãiam într- un orãșel de provincie,fãrã "studenți-negrii" distribuitori de țigãri. Nu aveam alternative și oricum fumam "de prostealã" ,deci un pachet de țigãri ne ținea mult și bine ! Iar "scutirea de la tata" nu era de actualitate în liceul nostru. În schimb,îmi amintesc,cu mult haz,o întâmplare din anul II de "facultã" : prietena mea și-a lãsat 3 examene "pe toamnã". Și pentru cã nu voia sã spunã pãrinților, ne-am adunat ,o trupã, sã- i completãm carnetul de note. Doar 10 pe linie,cu semnãturile "profesorilor", aferente !!! Bineînțeles,pãrinții s-au prins,dar pentru cã erau " de gașcã" și cu simțul umorului , ne-au premiat cu bere și grãtare la un restaurant din oraș !
      • Like 0
    • @ Stefan Stefania
      GS check icon
      Dar de ce vă enervați, Duoamnă? „Că” nu am gustat gluma? Spațiul dvs de comunicare este „FB, mess și mail”. Acolo puteți să aveți pretenții. Aici este un spațiu public. Iar timpul dvs este la buna dvs gestionare. Puteți ignora ceea ce am scris și poate că sunt alții care vor să-mi citească comentariile. Și mai mult, puteți să nu-mi răspundeți. Dar nu mă acuzați că vă invadez spațiul, care nu este al dvs, și timpul - nu citesc, nu scriu și nu gândesc eu cu organele dvs, oricare ar fi acelea. Poate dacă v-ați muta conversațiile personale și amintirile/nostalgiile despre cum „o ardeați” pe maidan pe fb, messenger sau e-mail, nu ați fi nevoită să suportați proștilor (fără simțul umorului, implicit), cazul meu (că să vă dați seama că am priceput) comentariile contradictorii la elucubrațiile dumitale. Și putem să continuăm, pe mine nu mă deranjează, dimpotrivă, mă relaxează să discut cu persoane cu mintea odihnită.
      • Like 1
    • @ GS
      check icon
      Nu am nici un motiv a sustine fumatul. Vreau insa sa precizez ca un consum moderat a unumitor substante daunatoare poate fi benefic in anumite situatii. Repet "consum moderat".
      Sunt sigur ca mentionand-o pe Jeanne Calment o veti trata ca pe-o exceptie. Acesta doamna a trait 122 de ani si a fumat mai bine de 90 de ani. Multi nefumatori vor inchide ochii inainte de-a apuca varsta de 90.
      Ca fost fumator cu o capacitate intelectuala rastransa traiesc cu iluzia ca "moderatia" este calea catre o viata sanatoasa si fericita. Care este diferenta intre un fumator moderat care traieste si munceste intr-un mediu nepoluat si un nefumator care traieste intr-un mediu super poluat?
      Am sa-ti spun un secret. Pe mine nu m-a speriat faptul ca fumatul reduce capacitatea intelectuala, m-am nascut idiot, raul era deja facut :-) Eu am citit ca provoaca impotenta si m-am speriast de moarte. Pai ce ma fac eu la 100 de ani fara obiectul muncii :-)
      By the way am citit despre calul lui Fat Frumos ca ar fi mancat jar. Eu cred ca in realitate calul a fost dependent de chica de porumb. Cum taranul roman nu avea informatia necesara a interpretat naravul calului ca fiind aliment.
      Dragul meu nu toti fumatorii sunt idioti cum nici lipsa fumatului nu este sinonimul inteligentei.
      • Like 0
    • @ Stefan Stefania
      check icon
      Rascoliti rani adanci. Nici de carpati nu aveam bani :-) Fumam o tigara 2-3 persoane. Sau fumam dintr-o tigara de 2-3 ori :-) O tigara stinsa si reaprinsa miroase ingrozitor datorita umezelii. Draceeeeee, nu am fost intreg la minte :-)
      • Like 1
    • @
      Ba da,ați fost întreg la minte! Dovadã cã : v-ati"lãsat", v-ati maturizat,ati dobândit pricepere în sesizarea nuanțelor și umorului vieții. "Prostelile" din tinerețe nu sunt ,obligatoriu,urmate de prosteala adultului. Aia e intrinsecã,un "dat" genetic și fãrã leac !! ( vezi comentariile GS)
      • Like 1
    • @
      GS check icon
      Citisem tot pe republica (sau de pe un link din republica) un articol cu interviul unui cercetător despre legea anti-fumat. Bine documentat. Iar articolul se încheia ceva de genul (reproduc din amintire) ...dacă un vitezoman parcurge distanța Cluj - București cu viteza de 100 km/h și ajunge teafăr, nu însemnă că toți care vor circula cu viteze de 100 km/h vor ajunge teferi la destinație. Mai mult, sunt șanse foarte mici ca același personaj să mai reușească o dată performanța.
      „Epifania” pe care am avut-o în budă când mi s-a făcut rău după o țigară (rezistând tentației și sfatului de a „trece pragul” venit de la colegi - „următoarea te va face fumător”) prin care mi-am dat seama că nu e ok să fii dependent de otravă, m-a făcut să ajung nefumător; îmi vine să spun „din păcate” citind comentariul dvs, ca și cum nu am trăit Viața nefumător fiind.
      Două întrebări aș avea la dvs. De ce fumătorii simt nevoia (așa am auzit) de a fuma după o partidă de sex (ca și cum orgasmul ar fi preludiul fumatului de după) - asta cu referire la retorica dvs „ce mă fac eu la 100 ani fără obiectul muncii” - răspuns... „mai bat un cui” ? De ce v-ați lăsat de fumat (alt motiv în afară de faptul că rămâi „ fără obiectul muncii” - care este obiectul muncii unui gigolo, apropos)?
      Fumătorul moderat nu este cel care fumează zilnic, ci cel care fumează ocazional, ceea ce este o mare greșeală. Prefer schimbarea mediul poluat cu unul nepoluat (de orice natură).
      • Like 0
    • @ GS
      check icon
      Am reactionat la primul mesaj al dvs datorita afirmatiei:
      "fumatul reduce capacitatea intelectuala"
      Am si eu o intrebare pt dvs. A ajutat pe cineva aceasta afirmatie?
      Intru in contact cu mii de oameni. Nu am remarcat niciodata diferente intelectuale intre fumatori-nefumatori.
      Am citit si eu ca fumatorii simt nevoia de a fuma dupa o partida de sex, personal n-am experimentat asa ceva. Obisnuiesc sa dorm curat, spalat pe dinti, nu mirosind a mahoarca. Cred ca tine de caracter nu de fumat. De relatia pe care o ai cu partenerul si de ce nu de stima catre propria persoana.
      N-am sa-mi bat caul sa va explic de ce am renuntat la fumat. Am sa va spun doar ca am facut-o instant din dragoste, ura, mila, neputinta, probabil multe alte sentimente care mi-e greu sa mi le ramintesc. Am ingropat acele momente si nu are rost sa rascolesc rahatul.
      • Like 0
    • @
      GS check icon
      Stimate domn, faptul că nu toată lumea este conștientă de propriile acțiuni nu înseamnă că nu există persoane care nu țin cont de studii științifice. Este demonstrat științific că printre altele, fumatul reduce capacitatea intelectuală. însă multe persoane preferă să treacă peste acest aspect și să se oprească direct la afirmația medicală „dacă nu renunți la fumat mori!”. Deja se vede diferența de intelect - dacă se spune că scade capacitatea intelectuală, se replică „oricum m-am născut prost”, dar când se spune „ai grijă că mori”, puțini replică „oricum acolo ajung, deci ce contează o zi sau 5 ani”. Comentariul meu inițial a fost o replică la un comentariu care pentru mine a fost aberant, drept pentru care am considerat necesar să îmi spun părerea, negândind că afirmații demonstrate științific pot jigni anumite persoane. Nu asta a fost intenția mea. Îmi cer iertare dacă a fost interpretat astfel.
      Cât despre întrebările puse, intenția mea nu a fost să primesc răspunsuri (viața și intimitatea dvs este ultimul lucru care mă interesează) și nici să răscolesc rahatul. Era doar un argument în plus în discuția pe care o aveam. Poate faptul că 2 persoane dragi au murit datorită acestui viciu, mă face puțin mai efervescent în dezbaterile referitoare la acest subiect, tutunul. Îmi cer iertare și pentru aceasta.
      Până la urmă se spune că fiecare își așterne cum vrea să doarmă, iar în fața morții ne înfățișăm singuri, oricum ne-am trăit viața și oricâte persoane ne-au iubit și am iubit. Vă doresc multă sănătate, viață lungă și împlinită (orice ar însemna, pentru dvs, acest lucru)!
      • Like 1


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult