Consiliul Superior al Magistraturii a anunţat că a primit, luni, de la Ministerul Justiţiei proiectul de lege pentru modificarea codurilor penale şi că urmează să stabilească data la care va fi luat în discuţie pentru avizare. Ministrul Justiției a declarat însă, în timp ce fugea de jurnaliști pe holurile Parlamentului, că proiectul nu va mai fi depus niciunde, în condițiile în care dorește o dezbatere mai amplă, scrie News.ro.
UPDATE Ministerul Justiției a trimis luni seară la CSM, DNA, Înalta Curte de Casație si Justiție, Parchetul General adrese prin fax de retragere a proiectului de lege privind modificările la Codul Penal și Codul de Procedură Penală, au declarat pentru HotNews.ro reprezentanți ai instituției.
Potrivit Digi 24, proiectul reprezintă o copie aproape fidelă a ordonanței abrogate în urma protestelor masive de stradă, eliminând pragul de 200.000 de lei pentru abuzul în serviciu, dar menținând pedeapsa maximă pentru această infracțiune la 3 ani.
News.ro informează însă că jurnaliştii au încercat fără succes să îi pună ministrului Justiţiei o serie de întrebări pentru a clarifica ce se va întâmpla cu proiectul de lege privind modificarea Codurilor penale, după ce ministrul anunţat că nu mai este preocupat de acest subiect.
Pe parcursul zilei de luni, site-ul ministerului Justiției nu a putut fi accesat.
Anterior, ministrul Justiției, Florin Iordache, spusese că proiectul va fi în dezbatere publică 30 de zile. "Înainte de a merge cu acest proiect mai departe, toţi specialiştii vor putea avea un punct de vedere. Potrivit legii, proiectul va rămâne în dezbatere 30 de zile", a afirmat Iordache.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Abuzul in serviciu este un efect si nu o cauza, si nu numai el. Cu totii ne ocupam de un efect..de ce?
Nimeni nu mai vrea sa se ocupe de cauza si anume de politizarea excesiva a tot ceea ce inseamna "institutie de stat" fie ia primarie , agentie etc. De ce nu cerem depolitizarea acestor institutii, sau macar depolitizarea partiala?
Daca maine clasa politica ar veni impreuna sa spuna ca acest lucru a fost o greseala si se va face..am mai fi in strada risipindu-ne energia?
Prin politizarea excesiva au ajuns in posturi de decizie frati, rude ,prieteni etc...care nu au si nici nu au avut treaba cu ceea ce trebuie facut si de aici au aparut greseli...denumite "abuz in serviciu"-probabil 80% din acet fenomen sunt greseli.
Dupa ce "institutiile statului" vor fi depolitizate cred ca devine legitim sa vorbim si de o amnistie conditionata si sa lasam abuzul asa cum este-fara sa modificam codul penal?
Multi prieteni, simpatizanti ai puterii sau ai opozitiei, spun ca nu este posibil... eu zic ca este sansa noastra de a negocia acest lucru.
De ce? Pentru ca sunt poate mii de cazuri iar clasa noastra politia, fie putere fie opozitie, trebuie sa faca ceva pentru ei, pentru rudele, pentru prietenii lor ce sunt in aceasta situauie din cauza LOR.
Cat de conditionata as vrea eu acesata amnistie...prejudiciul inapoi...instumentarea dosarului sa zicem 10/50/100 ron pe pagina de dosar la DNA... ore de curs si examan din legea incalcata in 6 luni...sa zicem.
Acum apare alta problema...daca depolitizarea este formala?
Sa modificam si Codul Penal...cam asa.
Dupa data stabilita abuzul in serviciu se pedepseste astfel:
Inchisoare =valoarea prejudiciului/ salariul mediu rezulta nr de luni;
restituire prejudiciului =scaderea nr de ani de inchisore dar nu mai mult de 90% din valorea initiala
Se pot pune o multime de conditii care pana la urma sunt parghii catre o societate normala. CUM credeti ca va reactiona un functionar cand "seful"il va pune , ipoptetic vorbind, sa semneze un document prin care se prejudiaza Statul cu 1 000 000 ron in conditiile de mai sus.