Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu: Datele analizate nu ar pune o piedică deciziei de deschidere a școlilor în format fizic

Sorin Cimpeanu

Foto: Inquam Photos / Sabin Cirstoveanu

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat marți că datele primite de la Ministerul Sănătății arată că nu există „o piedică” pentru deschiderea școlilor în format fizic, începând din 8 februarie.

„În urma discuțiilor pe care le-am avut cu ministrul Sănătății, aceste date analizate de către cei din Sănătate n-ar pune o piedică deciziei de deschidere a școlilor în format fizic pe 8 februarie, cu maximum de prudență necesară”, a declarat ministrul Sorin Cîmpeanu la Știrile ProTV.

Ministrul Educației a spus că în Uniunea Europeană doar 3 state au decis să nu deschidă fizic, încă, unitățile de învățământ: Germania, Danemarca și Portugalia.

Autoritățile urmează să anunțe astăzi dacă, de la începutul săptămânii viitoare, elevii vor merge sau nu din nou fizic la cursuri.

Președintele Klaus Iohannis are astăzi de la ora 15:00, la Palatul Cotroceni, o ședință de lucru la care vor participa premierul Florin Cîțu, ministrul Sănătății, Vlad Voiculescu, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, secretar de stat în Ministerul Afacerilor Interne, Raed Arafat, și Directorul Centrului Național de Supraveghere și Control al Bolilor Transmisibile din cadrul Institutului Naţional de Sănătate Publică, dr. Adriana Pistol. 

Citiți și:

Germania, Danemarca, Olanda ar putea deschide școlile cel mai devreme din 14 februarie. În Franța, Portugalia și Spania copiii merg fizic la ore

Premierul britanic Boris Johnson a anunțat că în Anglia școlile ar putea fi redeschise în format fizic cel mai devreme pe 8 martie, însă decizia va fi luată în funcție de mai mulți factori, inclusiv rata de vaccinare în rândul grupurilor prioritare, potrivit BBC.

În Scoția școlile vor rămâne închise fizic pentru cei mai mulți copii până cel puțin la jumătatea lunii februarie. Școlile și grădinițele își pot deschide porțile doar pentru copiii lucrătorilor „esențiali”. De asemenea, unele școli speciale sunt în prezent deschise.

În Germania, școlile s-au închis la mijlocul lunii decembrie și vor rămâne închise până cel puțin pe 14 februarie. Și în Danemarca și Olanda elevii fac cursuri online în prezent, iar școlile s-ar putea deschide în format fizic cel mai devreme începând din a doua săptămână a lunii februarie.

Foto: Frank Hoermann / Sven Simon / AFP / Profimedia

Școlile din Franța sunt deschise, iar autoritățile fac teste suplimentare pentru depistarea rapidă a infecției cu coronavirus. Școlile sunt deschise și în Portugalia și Spania.

Recent, elevii de liceu din Italia au revenit la ore în sălile de clase. Clasele sunt împărțite în grupuri, astfel încât să fie posibilă păstrarea distanței între elevi.

Grecia a permis, de asemenea, din ianuarie, redeschiderea școlilor primare și a grădinițelor.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

”Cravata galbenă”

”Cravata galbenă”, filmul regizat de Serge Ioan Celebidachi, fiul marelui dirijor, Sergiu Celibidache, este o biografie cinematografică și, în același timp, o confesiune; o ”partitură” a memoriei naționale scrisă cu ”notele” unui destin încercat. Dincolo de cronologia unei vieți extraordinare, filmul este o introspecție despre libertate și identitate și despre România care a dăruit lumii figuri emblematice și genii; dar pe care nu a prea știut să le păstreze acasă.

Citește mai mult

Transformare digitală

Digitalizarea în România avansează cu viteze diferite în sectorul public și cel privat. Firmele private în special din industriile bancară, sănătate sau retail au fost forțate de împrejurări concurența acerbă să se transforme digital, dar instituțiile de stat sunt încă prinse în inerția birocrației și lipsa de viziune strategică. În mediul privat, digitalizarea nu mai este un moft, ci o necesitate pentru scalare și eficiență. În sistemul public lipsa bugetelor multianuale și absența ownership-ului fac implementarea proiectelor de IT un proces greoi sau chiar eșuează (foto: Shutterstock).

Citește mai mult