Sari la continut

Află ce se publică nou în Republica!

În fiecare dimineață, îți scrie unul dintre autorii fondatori ai platformei. Cristian Tudor Popescu, Claudiu Pândaru, Florin Negruțiu și Alex Livadaru sunt cei de la care primești emailul zilnic și cei cărora le poți trimite observațiile, propunerile, ideile tale.

Ministrul Finanţelor: Supraacciza la carburanţi va fi reintrodusă în două etape

Ministrul Finanţelor, Ionuţ Mişa, a anunţat, miercuri, că supraacciza la carburanţi va fi introdusă în două etape, respectiv de la 15 septembrie şi 1 octombrie, scrie News.ro

Foto: Guliver Getty Images

„Am făcut o analiză, ele vor creşte după cum ştiţi. Termene pe care le-am stabilit sunt 15 septembrie, dată la care va fi o creştere cu 0,16 bani/litru pentru toate cele trei categorii de combustibili - benzină cu plumb, fără plumb şi motorină şi data de 1 octombrie va fi dată cu care va creşte cu încă 0,16 bani/litru.

El a susținut că această măsură se produce în etape „pentru a nu crea un şoc la nivelul consumului care poate genera creşteri de preţ, automat scăderi de consum şi poate afecta bugetul de stat”.

Premierul Mihai Tudose susținuse anterior că Guvernul reintroduce supraacciza pentru că, atunci când a fost scoasă prețurile nu au scăzut. „Atunci când ea a fost scoasă, odată cu celebra taxă de stâlp, la pompă nu s-a văzut nicio îmbunătăţire, iar atunci a fost scoasă pentru a uşura povara fiscală pe cetăţeni. Dacă tot nu s-a uşurat, să o punem la loc, măcar din banii ăia poate mai facem un spital, că nu am scos-o ca să se îmbogăţească distribuitorii”, a spus Tudose. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • in etape? de 2 saptamani? ce javre
    • Like 1
  • check icon
    Adevărul este că era cam ieftină benzina, să revenim la vremurile cu 6,50 lei/litru, ușor-ușor... Ei, spuneau altceva prin primăvară, dar lumea este în continuă schimbare. Atunci era alt premier, acuma e altul, până la Revelion – poate – vom avea alt premier. Suntem o țară dinamică, imprevizibilă, haioasă, unde gustul mierii se împletește cu gustul micilor și al țuicii de corcodușe.
    • Like 1
  • check icon
    Trebuie sa fim mandrii zi de zi de ministrii pe care-i avem. Sunt de o ''competenta" indiscutabilă. Reusesc sa aducă bani la bugetul de stat din doua vorbe. Au si o eficienta de neegalat.
    După "marea lovitura" cu scaderea TVA venita ca masura tocmai pentru "eradicarea" evaziunii fiscale in speranță unei mai eficiente colectari a taxelor si birurilor in vistieria statului, iată ca s-a gasit, bătând din palme, cea mai grozavă metoda de corectie: cresterea prețului carburantilor prin marirea accizelor. Si cum de gasira aceasta scumpere tocmai acum in pragul lunii septembrie, cand incep scolile facultatile, lumea revine din concedii si vacante, cand se va încheia cat de curând anul fiscal ...
    Intr-o sedinta de guvern, cred ca din 30 august un nene de la o masa la care in capul mesei se afla PM Tudose spunea niste treburi cu marirea cu ceva bani a accizei la carburanți si anume cu 0,15 bani la litru in doua transe. Sa-i fie gura poleita ministrului de finanțe ( ha ha ) care nu cunoaste nici măcar moneda națională si subdiviziunea ei.
    De la 0,15 bani la 15 bani sau 0,15 lei pe litru e cale lunga. Dar din prostia acestor oameni tot noi vom trage ponoasele. Habar nu au ce-i cu ei pe acolo, sunt total depășiți cu toate scolile pe care le au . Din felul in care am vazut cum raporta domnul ministru al finanțelor domnului prim ministru intenția de crestere a accizelor, realizez cata mojicie, servilism si incompetență zace in acesti oameni.
    Sunt "mândru" ca-i avem, pardon,... ca ne au.
    • Like 1
  • Vasile check icon
    Câinele moare de drum lung, Tudose de grija vecinului.
    • Like 0
  • check icon
    «Atunci când ea a fost scoasă, odată cu celebra taxă de stâlp, la pompă nu s-a văzut nicio îmbunătăţire, iar atunci a fost scoasă pentru a uşura povara fiscală pe cetăţeni». Da, așa este, dar acum se va simți, că așa e când faci populisme, ele se întorc și-ți dau o palmă.
    • Like 1
    • @
      «Atunci când ea a fost scoasă, odată cu celebra taxă de stâlp, la pompă nu s-a văzut nicio îmbunătăţire, iar atunci a fost scoasă pentru a uşura povara fiscală pe cetăţeni» - culmea este ca este o MARE MINCIUNA. Am mai postat pe aici un link cu evolutia pretului la combustibil - unde se vedea clar scaderea odata cu eliminarea supraccizei. Intre timp am vazut ca si Republica a postat astazi graficul - aici: https://republica.ro/2014-2017-se-repeta-scenariul-dintr-un-condei-guvernul-tocmai-ne-a-facut-viata-mult-mai-scumpa
      2dose strikes! Again!
      • Like 0
    • @ Iron Spike
      check icon
      Pe vremea aia, scăzuse mult prețul țițeiului, așa că îmi este greu să-mi dau seama dacă scăderea de atunci s-a datorat accizelor sau prețului țițeiului.
      Pot fi însă de acord cu faptul că prețul carburanților la pompă NU trebuie să fie (mult) mai mic decât în țările din jur, altfel ne trezim că reapare traficul cu benzină, cum s-a mai întâmplat prin anii ’90.
      • Like 0
    • @
      Scaderea nu a avut alta cauza, din cate reiese de aici (istoric pret titei + istoric preturi combustibili petrom): https://www.untrr.ro/pret-motorina/evolutie-pret-motorina-petrom-cotatii-titei-si-cursuri-valutare.html si de aici (istoric preturi combustibili): https://www.peco-online.ro/istoric.php
      Se observa scaderea brusca din ianuarie 2017 - odata cu eliminarea suprataxei - in timp ce pretul titeiului ramane cvasiconstant in perioada respectiva.
      In ceea ce priveste partea a doua a comentariului dumneavoastra - sunt total de acord. Dar as prefera sa avem niste guvernanti onesti, care sa spuna lucrurilor pe nume, sa comunice decent si coerent - iar nu sa umble cu tot felul de baliverne si de smecherii gaunoase.
      • Like 0
    • @ Iron Spike
      check icon
      «Dar as prefera sa avem niste guvernanti onesti,» Aveți cumva impresia că Theresa May ori Trump sunt «guvernanți onești»? Am ales două nume la întâmplare, putem alege și altele...
      • Like 0
    • @ Iron Spike
      check icon
      Cred că acea scădere bruscă de la începutul anului a fost dirijată politic din culise. Prețul benzinei la pompă este, mai mereu, dirijat politic, după interese. Aranjamentul a fost următorul: băi băieți, fiți atenți: vom elimina suprataxa aia, nu e procent mare, dar să scădeți semnificativ prețul la pompă, că altfel...
      Toate marile companii de pe piața țițeiului sunt șantajabile politic, se învârt sume imense în jurul lor, așa că nici nu e prea greu să faci așa ceva.
      • Like 0


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult