Sari la continut

Un singur om poate să schimbe cu mintea lui o țară

De patru ani, peste 500 de contributori își scriu ideile pe această platformă, construiesc împreună cu noi o comunitate, un spațiu al celor care știu că România poate să arate altfel. Te invităm să scrii și tu!

Neversea, un festival care aduce 16 milioane de euro la Constanța. Anul acesta, participanții vor experimenta la mare ultimele inovații în materie de interacțiune cu publicul

Spre finalul acestei săptămâni, se deschide sezonul festivalurilor 2019. Neversea, cel mai mare eveniment de pe litoral, începe în 4 iulie. 

„Publicul Neversea este unul tânăr, vibrant, foarte atent la nou. Acești spectatori vor să fie provocați, să fie surprinși plăcut de brandurile care interacționează cu ei. Odată câștigați, ei pot transforma o campanie într-un adevărat viral. Postează pe rețelele de socializare, vorbesc cu prietenii, povestesc colegilor despre ce au trăit la malul mării. O activare bună, inspirată, devine parte integrată a experienței de la festival. Iar asta au înțeles partenerii noștri. La Neversea, au ocazia să facă un festival în festival: aduc la mare ultimele inovații în materie de interacțiune cu publicul”, spune Edy Chereji, Head of Marketing and Communication Neversea & UNTOLD.

Cum se vede Neversea la a treia ediție, din perspectiva organizatorilor? Cum a evoluat publicul? Cum reușesc brandurile să comunice cu el? Răspunde Edy Chereji, Head of Marketing and Communication Neversea și UNTOLD, într-un interviu pentru platforma Republica.ro.

Cum arată profilul participanților la Neversea?

Publicul care vine la Neversea este unul tânăr, dornic de distracție, care așteaptă cu mare nerăbdare venirea verii, mai ales pe litoral. Participanții au în cea mai mare parte până 35 de ani. 

Cei mai mulți sunt studenți sau angajați în primii ani. Pentru ei, Neversea este startul verii, începutul senzației de vacanță. Mulți fac parte din acea categorie frumoasă, pun mai mult preț pe călătorii, vacanțe, artiștii preferați, decât pe bunuri și proprietăți. Tocmai de aceea, publicul Neversea este unul special. Vin să experimenteze, să savureze marea, să prindă răsăritul de soare alături de prieteni pe litoral, în muzica artiștilor preferați.

E greu pentru un brand să interacționeze cu publicul Neversea?

Festivalul nostru e perceput de spectatori ca o evadare din cotidian, iar asta obligă brandurile să fie creative, surprinzătoare. Unii parteneri aduc pe plajă cele mai noi tehnologii, gadget-uri, VR. Altele invită la sport, la mișcare fizică, la competiție. Un participant la festival nu va dori să vadă aceeași activare a unui brand pe care a mai văzut-o în altă parte- pe stradă sau la mall, de exemplu.

Publicul Neversea este unul tânăr, vibrant, foarte atent la nou. Acești spectatori vor să fie provocați, să fie surprinși plăcut de brandurile care interacționează cu ei. Odată câștigați, ei pot transforma o campanie într-un adevărat viral. Postează pe rețelele de socializare, vorbesc cu prietenii, povestesc colegilor despre ce au trăit la malul mării. O activare bună, inspirată, devine parte integrată a experienței de la festival. Iar asta au înțeles deja partenerii noștri, care investesc bugete importante în expunerea de la malul mării în cele patru zile. La Neversea, ei au ocazia să facă un festival în festival: aduc la mare ultimele inovații în materie de interacțiune cu publicul la primul eveniment muzical mare al verii.

Publicul acesta premiază tot mai mult prietenia cu natura. Cât de important pentru ei este să știe că vin într-un loc care nu face rău mediului?

Sustenabilitatea și protejareaa mediului acolo unde ne desfășurăm activitatea au fost și sunt pentru noi obiective majore. Dincolo de măsurile de colectare selectivă- care se iau la nivel european și chiar planetar și la care toate comunitățile și noi, indivizii, va trebui să aderăm- noi lucrăm la toate acestea încă de anul trecut. În 2018, pentru prima dată, un festival de muzică își prezenta în Parlamentul European intenția de a deveni festival verde în 3 ani. Atunci, UNTOLD a lansat o campanie de conștientizare asupra impactului pe care plasticul și aluminiul îl au asupra locurilor care ne înconjoară. Anul acesta- iarăși, o priemieră- atât la UNTOLD cât și la Neversea, vom avea în toate zonele de bars& food ambalaje biodegradabile. De asemenea, vom amplasa locuri de colectare selectivă pentru sticlă, plastic și aluminiu. Să nu uităm, fiindcă e cel mai apropiat de un parc eolian de pe uscat din Europa, Neversea, alături de partenerul CEZ, fac o înțelegere pentru mediu: până în 2020, vom face toate demersurile necesare astfel încât să devenim primul festival din lume alimentat aproape în întregime cu energie provenită de la o sursă eoliană. E un proces complex, ambițios, de care suntem foarte mândri, care a început acum câteva luni. Anul acesta vim avea cel puțin o zonă din festival alimentată de parcul eolian.

Câți turiști așteptați anul acesta la Neversea?

Estimăm că vor fi peste 230 de mii de participanți, dintre care 10% vor veni din străinătate. 

De curând, litoralul românesc a fost clasat în top 10 cele mai protejate plaje de razele UV din Europa, astfel că Marea Neagră devine tot mai interesantă pentru vizitatorii din alte țări. În plus, Mamaia este frecventată de către mulți tineri care spun că distracția de aici este apropiată sau chiar o întrece pe cele din Ibiza și san Tropez. Neversea vine mănușă pe aceste așteptări, pe aceste percepții despre litoralul românesc.

Ce câștigă comunitatea?

Fără îndoială, cel mai mare beneficiu este cel al comunității locale. Promovare internațională de care are parte Constanța, odată cu prezența artiștilor internaționali, este imensă. Mulți postează pe paginile lor de socializare imagini cu atmosfera de aici, cu peisajele, vorbesc în cuvinte de laudă despre litoralul de la noi- iar asta e foarte important, pentru că ei ajung în primul rând la fanii lor din alte țări. Apoi, desigur, fluxul mare de turiști și de la noi din țară și de afară, contribuie la intrările de capital în comunitate după cele 4 zile de festival. La o estimare simplă, aritmetică, dacă din cei peste 50 de mii de oameni care vin zilnic la Neversea, 40 de mii sunt din afara Constanței și dacă fiecare cheltuiește doar 100 de euro pe zi pe masă, cazare și transport, înseamnă un total de peste 16 milioane de euro pe toată durata Neversea. Acești bani ajung aici și sunt încasați local, ajutând la economia Constanței. O parte din aceste fonduri aduce valoare adăugată, pentru că fonduri importante se reîntorc sub formă de investiții publice din taxele și impozitele generate.

G-Eazy, Jessie J, Afrojack, Lost Frequencies, Steve Aoki sunt doar câțiva dintre artiştii care vor urca pe scena principală de la Neversea. Italienii de la Tale Of Us și DJ-ul Jamie Jones își vor aștepta fanii la scena The Temple. Pe scena The Ark vor evolua Rudimental DJ, Andy C, Flux Pavilion, Chinese Man, Sub Focus DJ Set & ID, Wilkinson DJ Set & MC AD-APT. Găsiți aici line-up-ul complet.

Neversea se desfășoară între 4 și 7 iulie, pe plajă în Constanța. Platforma republica.ro este partener media oficial al celui mai mare festival de la Marea Neagră, alături de ProTv și KissFM. Toate informațiile despre accesul la festival, amplasarea scenelor și check-in, le găsiți aici.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon Vlad Petreanu_

În 1990, după ce lucrase într-o fabrică, Vlad Petreanu s-a angajat la un ziar, unde avea un salariu echivalentul a aproape 90 de dolari. Banii îi ajungeau, spune el, să își cumpere un pachet de țigări - la vremea respectivă fuma - și o cola pe zi, „și abia mă descurcam să mănânc ceva”.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon „La bani mărunți” cu Sergiu Manea, CEO BCR. Podcast amplificat de Republica

Sergiu Manea, care a preluat în urmă cu cinci ani conducerea celei mai mari bănci din România, a povestit că primul său salariu, o sumă echivalentă cu mai puțin de 80 de dolari, l-a primit în septembrie 1994. Se angajase înainte de terminarea facultății pe o poziție entry level, ca referent, la Banca Română pentru Dezvoltare, la Biroul de bănci corespondente, care azi se cheamă „financial institutions”.

Citește mai mult

Fetiță la laptop

Situația se poate schimba în orice moment și școli aflate acum în scenariul verde sau galben pot trece de pe o zi pe alta în scenariul roșu, dacă în cadrul lor vor fi confirmate 3 cazuri de Covid. (Foto: Guliver/ Getty Images)

Citește mai mult