Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

Neversea, un festival care aduce 16 milioane de euro la Constanța. Anul acesta, participanții vor experimenta la mare ultimele inovații în materie de interacțiune cu publicul

Spre finalul acestei săptămâni, se deschide sezonul festivalurilor 2019. Neversea, cel mai mare eveniment de pe litoral, începe în 4 iulie. 

„Publicul Neversea este unul tânăr, vibrant, foarte atent la nou. Acești spectatori vor să fie provocați, să fie surprinși plăcut de brandurile care interacționează cu ei. Odată câștigați, ei pot transforma o campanie într-un adevărat viral. Postează pe rețelele de socializare, vorbesc cu prietenii, povestesc colegilor despre ce au trăit la malul mării. O activare bună, inspirată, devine parte integrată a experienței de la festival. Iar asta au înțeles partenerii noștri. La Neversea, au ocazia să facă un festival în festival: aduc la mare ultimele inovații în materie de interacțiune cu publicul”, spune Edy Chereji, Head of Marketing and Communication Neversea & UNTOLD.

Cum se vede Neversea la a treia ediție, din perspectiva organizatorilor? Cum a evoluat publicul? Cum reușesc brandurile să comunice cu el? Răspunde Edy Chereji, Head of Marketing and Communication Neversea și UNTOLD, într-un interviu pentru platforma Republica.ro.

Cum arată profilul participanților la Neversea?

Publicul care vine la Neversea este unul tânăr, dornic de distracție, care așteaptă cu mare nerăbdare venirea verii, mai ales pe litoral. Participanții au în cea mai mare parte până 35 de ani. 

Cei mai mulți sunt studenți sau angajați în primii ani. Pentru ei, Neversea este startul verii, începutul senzației de vacanță. Mulți fac parte din acea categorie frumoasă, pun mai mult preț pe călătorii, vacanțe, artiștii preferați, decât pe bunuri și proprietăți. Tocmai de aceea, publicul Neversea este unul special. Vin să experimenteze, să savureze marea, să prindă răsăritul de soare alături de prieteni pe litoral, în muzica artiștilor preferați.

E greu pentru un brand să interacționeze cu publicul Neversea?

Festivalul nostru e perceput de spectatori ca o evadare din cotidian, iar asta obligă brandurile să fie creative, surprinzătoare. Unii parteneri aduc pe plajă cele mai noi tehnologii, gadget-uri, VR. Altele invită la sport, la mișcare fizică, la competiție. Un participant la festival nu va dori să vadă aceeași activare a unui brand pe care a mai văzut-o în altă parte- pe stradă sau la mall, de exemplu.

Publicul Neversea este unul tânăr, vibrant, foarte atent la nou. Acești spectatori vor să fie provocați, să fie surprinși plăcut de brandurile care interacționează cu ei. Odată câștigați, ei pot transforma o campanie într-un adevărat viral. Postează pe rețelele de socializare, vorbesc cu prietenii, povestesc colegilor despre ce au trăit la malul mării. O activare bună, inspirată, devine parte integrată a experienței de la festival. Iar asta au înțeles deja partenerii noștri, care investesc bugete importante în expunerea de la malul mării în cele patru zile. La Neversea, ei au ocazia să facă un festival în festival: aduc la mare ultimele inovații în materie de interacțiune cu publicul la primul eveniment muzical mare al verii.

Publicul acesta premiază tot mai mult prietenia cu natura. Cât de important pentru ei este să știe că vin într-un loc care nu face rău mediului?

Sustenabilitatea și protejareaa mediului acolo unde ne desfășurăm activitatea au fost și sunt pentru noi obiective majore. Dincolo de măsurile de colectare selectivă- care se iau la nivel european și chiar planetar și la care toate comunitățile și noi, indivizii, va trebui să aderăm- noi lucrăm la toate acestea încă de anul trecut. În 2018, pentru prima dată, un festival de muzică își prezenta în Parlamentul European intenția de a deveni festival verde în 3 ani. Atunci, UNTOLD a lansat o campanie de conștientizare asupra impactului pe care plasticul și aluminiul îl au asupra locurilor care ne înconjoară. Anul acesta- iarăși, o priemieră- atât la UNTOLD cât și la Neversea, vom avea în toate zonele de bars& food ambalaje biodegradabile. De asemenea, vom amplasa locuri de colectare selectivă pentru sticlă, plastic și aluminiu. Să nu uităm, fiindcă e cel mai apropiat de un parc eolian de pe uscat din Europa, Neversea, alături de partenerul CEZ, fac o înțelegere pentru mediu: până în 2020, vom face toate demersurile necesare astfel încât să devenim primul festival din lume alimentat aproape în întregime cu energie provenită de la o sursă eoliană. E un proces complex, ambițios, de care suntem foarte mândri, care a început acum câteva luni. Anul acesta vim avea cel puțin o zonă din festival alimentată de parcul eolian.

Câți turiști așteptați anul acesta la Neversea?

Estimăm că vor fi peste 230 de mii de participanți, dintre care 10% vor veni din străinătate. 

De curând, litoralul românesc a fost clasat în top 10 cele mai protejate plaje de razele UV din Europa, astfel că Marea Neagră devine tot mai interesantă pentru vizitatorii din alte țări. În plus, Mamaia este frecventată de către mulți tineri care spun că distracția de aici este apropiată sau chiar o întrece pe cele din Ibiza și san Tropez. Neversea vine mănușă pe aceste așteptări, pe aceste percepții despre litoralul românesc.

Ce câștigă comunitatea?

Fără îndoială, cel mai mare beneficiu este cel al comunității locale. Promovare internațională de care are parte Constanța, odată cu prezența artiștilor internaționali, este imensă. Mulți postează pe paginile lor de socializare imagini cu atmosfera de aici, cu peisajele, vorbesc în cuvinte de laudă despre litoralul de la noi- iar asta e foarte important, pentru că ei ajung în primul rând la fanii lor din alte țări. Apoi, desigur, fluxul mare de turiști și de la noi din țară și de afară, contribuie la intrările de capital în comunitate după cele 4 zile de festival. La o estimare simplă, aritmetică, dacă din cei peste 50 de mii de oameni care vin zilnic la Neversea, 40 de mii sunt din afara Constanței și dacă fiecare cheltuiește doar 100 de euro pe zi pe masă, cazare și transport, înseamnă un total de peste 16 milioane de euro pe toată durata Neversea. Acești bani ajung aici și sunt încasați local, ajutând la economia Constanței. O parte din aceste fonduri aduce valoare adăugată, pentru că fonduri importante se reîntorc sub formă de investiții publice din taxele și impozitele generate.

G-Eazy, Jessie J, Afrojack, Lost Frequencies, Steve Aoki sunt doar câțiva dintre artiştii care vor urca pe scena principală de la Neversea. Italienii de la Tale Of Us și DJ-ul Jamie Jones își vor aștepta fanii la scena The Temple. Pe scena The Ark vor evolua Rudimental DJ, Andy C, Flux Pavilion, Chinese Man, Sub Focus DJ Set & ID, Wilkinson DJ Set & MC AD-APT. Găsiți aici line-up-ul complet.

Neversea se desfășoară între 4 și 7 iulie, pe plajă în Constanța. Platforma republica.ro este partener media oficial al celui mai mare festival de la Marea Neagră, alături de ProTv și KissFM. Toate informațiile despre accesul la festival, amplasarea scenelor și check-in, le găsiți aici.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Testat e Hot

Vreau să vă arăt azi un program inedit de educație la firul ierbii: el începe chiar pe pajiștea a două festivaluri care atrag în fiecare an zeci de mii de tineri și își propune să fie un fel de curs introductiv într-o materie pe care școala românească se jenează să o predea.

Citește mai mult

BT Go

Într-o eră în care tehnologia avansează rapid, IMM-urile sunt nevoite să adopte rapid inovații digitale pentru a rămâne competitive și a profita de oportunitățile de pe piață. Serviciile care simplifică birocrația permit antreprenorilor să se concentreze pe inovație și dezvoltarea afacerilor lor.

Citește mai mult

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult