Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

New York Times: Un tsunami de concedieri urmează să lovească Europa

Avion Lufthansa

Foto: Guliver/ Getty Images

Până la 59 de milioane de angajați europeni riscă să își piardă joburile, să fie disponibilizați pe termen scurt sau să își vadă veniturile reduse, ca urmare a crizei provocate de noul coronavirus, arată un studiu realizate de McKinsey & Company, citat de The New York Times. Cele mai vulnerabile locuri de muncă sunt cele din industrii precum transportul și comerțul, direct afectate de limitarea circulației și de scăderea veniturilor populației în timpul pandemiei.

„În ciuda schemelor de șomaj tehnic care au salvat slujbele a zeci de milioane de oameni, un tsunami de concedieri urmează să lovească Europa, pe măsură ce companiile se restructurează”, scrie publicația americană.

Când țările europene le-au impus firmelor să se închidă, iar angajaților să stea acasă pentru a preveni răspândirea coronavirusului, guvernele au luat măsuri radicale pentru a-i pune la adăpost pe lucrători de șomajul în masă, oferind afacerilor ajutoare de miliarde pentru a-și păstra angajații.

Însă disponibilizările vor veni oricum, relatează The New York Times.

„Europa a reușit să amortizeze efectele inițiale ale crizei”, a declarat John Hurley, senior manager de cercetare la Eurofound, divizia de cercetare a Uniunii Europene. „Dar, după toate probabilitățile, șomajul va veni, mai ales atunci când programele generoase vor începe să se estompeze.”

„Va fi o lovitură”, a adăugat el, „și va fi destul de urâtă”.

Încă dinainte de reizbucnirea cazurilor de coronavirus în Europa, pagubele economice provocate de pandemie erau în creștere, iar acum se pare că programele guvernamentale scumpe nu au făcut decât să amâne concedierile în cazul unora dintre angajați. 

Marile corporații care lucrau mult sub capacitate de la debutul crizei corona se pregătesc să taie zeci de mii de poziții din organigrame în toamnă și în anul următor. 

Printre acestea se numără Renault, Airbus, Lufthansa, Air France, Debenhams și chiar și Grupul McLaren.

Citiți articolul integral aici.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Daca vor fi intr-adevar disponibilizari exista o singura solutie pe care speculez China o va exploata : si asa populatia asiatica este foarte numeroasa nu cred ca o invadare pe piata de munca a Europei de chinezi pe viitor pare un scenariu ne-realist. Chiar intuiesc ca Europa si nu glumesc va fi intr-un viitor posibil tamponul intre puterile asiatice si nu numai cu doctrine socialiste si cele capitaliste cu doctrine liberale dar mai ales d.p.d.v militar. Acest joc diplomatic si de calm pe care il face Europa prin contactele sale va ceda pana la urma in favoarea celor oprimati dar inflacarati de putere cu aspiratii de mai mult. Chiar este imposibili sa-i tranchilizezi pe toti cu vorbe gen. "minte-ma frumos". Dezastrul disponibilizarilor vine in mod cert dupa alocarea de catre Europa a miliardelor salvatoare catre tarile partenere. Iei dintr-o parte pierzi pe de alta parte. Sper ca este un risc calculat.....
    • Like 0


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult