Sari la continut

Revoluția online

România digitală este cea care ne face să mergem înainte. Un proiect Republica, susținut de eMAG.

New York Times: Un tsunami de concedieri urmează să lovească Europa

Avion Lufthansa

Foto: Guliver/ Getty Images

Până la 59 de milioane de angajați europeni riscă să își piardă joburile, să fie disponibilizați pe termen scurt sau să își vadă veniturile reduse, ca urmare a crizei provocate de noul coronavirus, arată un studiu realizate de McKinsey & Company, citat de The New York Times. Cele mai vulnerabile locuri de muncă sunt cele din industrii precum transportul și comerțul, direct afectate de limitarea circulației și de scăderea veniturilor populației în timpul pandemiei.

„În ciuda schemelor de șomaj tehnic care au salvat slujbele a zeci de milioane de oameni, un tsunami de concedieri urmează să lovească Europa, pe măsură ce companiile se restructurează”, scrie publicația americană.

Când țările europene le-au impus firmelor să se închidă, iar angajaților să stea acasă pentru a preveni răspândirea coronavirusului, guvernele au luat măsuri radicale pentru a-i pune la adăpost pe lucrători de șomajul în masă, oferind afacerilor ajutoare de miliarde pentru a-și păstra angajații.

Însă disponibilizările vor veni oricum, relatează The New York Times.

„Europa a reușit să amortizeze efectele inițiale ale crizei”, a declarat John Hurley, senior manager de cercetare la Eurofound, divizia de cercetare a Uniunii Europene. „Dar, după toate probabilitățile, șomajul va veni, mai ales atunci când programele generoase vor începe să se estompeze.”

„Va fi o lovitură”, a adăugat el, „și va fi destul de urâtă”.

Încă dinainte de reizbucnirea cazurilor de coronavirus în Europa, pagubele economice provocate de pandemie erau în creștere, iar acum se pare că programele guvernamentale scumpe nu au făcut decât să amâne concedierile în cazul unora dintre angajați. 

Marile corporații care lucrau mult sub capacitate de la debutul crizei corona se pregătesc să taie zeci de mii de poziții din organigrame în toamnă și în anul următor. 

Printre acestea se numără Renault, Airbus, Lufthansa, Air France, Debenhams și chiar și Grupul McLaren.

Citiți articolul integral aici.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Daca vor fi intr-adevar disponibilizari exista o singura solutie pe care speculez China o va exploata : si asa populatia asiatica este foarte numeroasa nu cred ca o invadare pe piata de munca a Europei de chinezi pe viitor pare un scenariu ne-realist. Chiar intuiesc ca Europa si nu glumesc va fi intr-un viitor posibil tamponul intre puterile asiatice si nu numai cu doctrine socialiste si cele capitaliste cu doctrine liberale dar mai ales d.p.d.v militar. Acest joc diplomatic si de calm pe care il face Europa prin contactele sale va ceda pana la urma in favoarea celor oprimati dar inflacarati de putere cu aspiratii de mai mult. Chiar este imposibili sa-i tranchilizezi pe toti cu vorbe gen. "minte-ma frumos". Dezastrul disponibilizarilor vine in mod cert dupa alocarea de catre Europa a miliardelor salvatoare catre tarile partenere. Iei dintr-o parte pierzi pe de alta parte. Sper ca este un risc calculat.....
    • Like 0


Îți recomandăm

Tânără la calculator

Academia prietenoasă de IT Wantsome și-a făcut în ultimii patru ani o misiune din a ajuta profesioniști din toate domeniile să facă tranziția spre o carieră de succes în domeniul tehnologiei informației, prin cursuri care urmează atent cerințele companiilor IT, prin sesiuni de practică și printr-o activitate intensă de mentorat calibrată pe nevoile lor. (Foto: Getty Images)

Citește mai mult

Marc Areny

Marc Areny este de origine catalană, este cetățean spaniol și francez și a venit în România în urmă cu 10 ani. Este unul dintre primii din Europa care a identificat o nouă nișă de piață: convertește mașini cu motor termic în mașini electrice.

Citește mai mult