Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de patru ani. Ascultați editorialele audio publicate pe platforma noastră și testați viitorul tehnologiei. Am implementat conversația vocală direct în browser. Apăsând pe butonul de microfon, puteți cere acces. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

New York Times: Un tsunami de concedieri urmează să lovească Europa

Avion Lufthansa

Foto: Guliver/ Getty Images

Până la 59 de milioane de angajați europeni riscă să își piardă joburile, să fie disponibilizați pe termen scurt sau să își vadă veniturile reduse, ca urmare a crizei provocate de noul coronavirus, arată un studiu realizate de McKinsey & Company, citat de The New York Times. Cele mai vulnerabile locuri de muncă sunt cele din industrii precum transportul și comerțul, direct afectate de limitarea circulației și de scăderea veniturilor populației în timpul pandemiei.

„În ciuda schemelor de șomaj tehnic care au salvat slujbele a zeci de milioane de oameni, un tsunami de concedieri urmează să lovească Europa, pe măsură ce companiile se restructurează”, scrie publicația americană.

Când țările europene le-au impus firmelor să se închidă, iar angajaților să stea acasă pentru a preveni răspândirea coronavirusului, guvernele au luat măsuri radicale pentru a-i pune la adăpost pe lucrători de șomajul în masă, oferind afacerilor ajutoare de miliarde pentru a-și păstra angajații.

Însă disponibilizările vor veni oricum, relatează The New York Times.

„Europa a reușit să amortizeze efectele inițiale ale crizei”, a declarat John Hurley, senior manager de cercetare la Eurofound, divizia de cercetare a Uniunii Europene. „Dar, după toate probabilitățile, șomajul va veni, mai ales atunci când programele generoase vor începe să se estompeze.”

„Va fi o lovitură”, a adăugat el, „și va fi destul de urâtă”.

Încă dinainte de reizbucnirea cazurilor de coronavirus în Europa, pagubele economice provocate de pandemie erau în creștere, iar acum se pare că programele guvernamentale scumpe nu au făcut decât să amâne concedierile în cazul unora dintre angajați. 

Marile corporații care lucrau mult sub capacitate de la debutul crizei corona se pregătesc să taie zeci de mii de poziții din organigrame în toamnă și în anul următor. 

Printre acestea se numără Renault, Airbus, Lufthansa, Air France, Debenhams și chiar și Grupul McLaren.

Citiți articolul integral aici.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Daca vor fi intr-adevar disponibilizari exista o singura solutie pe care speculez China o va exploata : si asa populatia asiatica este foarte numeroasa nu cred ca o invadare pe piata de munca a Europei de chinezi pe viitor pare un scenariu ne-realist. Chiar intuiesc ca Europa si nu glumesc va fi intr-un viitor posibil tamponul intre puterile asiatice si nu numai cu doctrine socialiste si cele capitaliste cu doctrine liberale dar mai ales d.p.d.v militar. Acest joc diplomatic si de calm pe care il face Europa prin contactele sale va ceda pana la urma in favoarea celor oprimati dar inflacarati de putere cu aspiratii de mai mult. Chiar este imposibili sa-i tranchilizezi pe toti cu vorbe gen. "minte-ma frumos". Dezastrul disponibilizarilor vine in mod cert dupa alocarea de catre Europa a miliardelor salvatoare catre tarile partenere. Iei dintr-o parte pierzi pe de alta parte. Sper ca este un risc calculat.....
    • Like 0


Îți recomandăm

Fetiță la laptop

Situația se poate schimba în orice moment și școli aflate acum în scenariul verde sau galben pot trece de pe o zi pe alta în scenariul roșu, dacă în cadrul lor vor fi confirmate 3 cazuri de Covid. (Foto: Guliver/ Getty Images)

Citește mai mult

Scoala din valiza

„Educația digitală nu înseamnă neapărat distanțarea între copil și profesor. Și aici îmi vine în minte un alt exemplu: profesorii dintr-o școală din Ialomița, care au devenit dependenți de copiii pentru a putea să folosească mijloacele digitale și s-au apropiat de copii”.

Citește mai mult

Andreas Lier - BASF

„Mă duc aproape în fiecare dimineață cu bicicleta la birou, pe o distanță de 3-4 km, în timp ce vecinii mei adoră să-și conducă SUV-urile, să stea în ambuteiaje, să polueze aerul, lăsând o amprentă mare de carbon doar pentru a se simți foarte confortabil și a afișa simboluri de statut social”, dezvăluie Andreas Lier, CEO al BASF România, într-un interviu pentru Republica.

Citește mai mult

O afacere cu cânepă

Ionuț a plecat în India în toamna lui 2017 ca să viziteze cele șapte orașe sfinte. A luat această decizie după un an și jumătate în care a lucrat pentru o companie elvețiano-britanică din Praga, unde ajunsese ca proaspăt absolvent al unui masterat în Olanda, care nu și-a găsit nimic de lucru în țară.

Citește mai mult

Andrei Pitis

Andrei Pitiş, unul dintre cei mai cunoscuţi oameni din industria locală de IT, a investit până în prezent în 15 startup-uri, după ce în 2018 a demarat un proiect prin care vrea să ajute 100 de români să ajungă milionari în euro din startup-uri în tehnologie.

Citește mai mult