Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Nicușor Dan, „În fața ta”: Piața Unirii va intra în reabilitare totală. De-a lungul Dâmboviței va exista o pietonală de la Unirii până la Izvor

Piața Unirii - Inquam

Foto - Inquam Photos/ Octav Ganea

Piața Unirii va intra într-un proces de reabilitare totală, a anunțat Primarul Capitalei, Nicușor Dan, care a precizat că de partea din subteran se va ocupa Primăria Sectorului 4. „Sunt în curs de a face o expertiză, dar trebuie să avem un dialog, pentru că ei trebuie să facă dedesubt. Și-au asumat, Consiliul General le-a dat, la fel, să facă”, a spus primarul general în timpul emisiunii „În fața ta”, de la Digi24,

Întrebat când se va întâmpla acest lucru, edilul a răspuns că lucrările vor putea începe, cel mai devreme, peste un an, timp în care se va lucra la suprafață.

„Atunci de ce o reabilitați acuma ca să o spargeți peste 1 an?”, a fost chestionat primarul, care a replicat că acest lucru este „o necesitate”.

„Este evident că se va lucra la trotuare. În momentul de față, lucrurile sunt absolut deschise. Deci acolo sunt trei lucruri. Unu, este necesitatea de a consolida planșeul și aici există două soluții, asta o să ne spună inginerii când vor finaliza studiul de fezabilitate și expertiza.

O soluție este să spargi tot, pe lângă traseul Dâmboviței, va fi un șantier deschis. Și există o posibilitate și teoretic, și practic ca aceste consolidări să se facă de sus în jos, să nu se afecteze suprafața. Ăsta este un lucru. În al doilea rând, acolo există o gâtuire și de asta e absolut esențial ca la discuții să fie Apele Române care se ocupă de cursul Dâmboviței. Acolo este o gâtuire dată de numeroasele intervenții din Piața Unirii și există niște normative pentru cursurille de apă în ipoteza unor inundații. Deci Apele Române trebuie să aibă propriul lor proiect pentru scurgerea apei prin Piața Unirii. Și, pe de altă parte, noi avem un studiu de fezabilitate pentru prelungirea liniilor de tramvai, cele care ajung la Sfântul Gheorghe și cele care ajung la Mitropolie”, a afirmat Nicușor Dan. Deși trebuie să aștepte rezultatele studiului de fezabilitate, el a spus că intuiește că soluția cea mai potrivită este „să meargă pe cele două laturi ale dreptunghiului”„ existent acolo, „unde şi este în momentul de faţă bandă pentru autobuz”

Un al proiect vizează construirea unei pietonale de-a lungul Dâmboviței, de la Unirii la Izvor, iar pentru acesta există „în sfârșit toate avizele”. 

„Proiectul acesta este o extindere a trotuarului cu o formă de suport practic. O să fie un trotuar care va merge 3 metri și pe o parte și pe alta, se va extinde deasupra apei. Va fi de beton sau trotuar metalic, acoperit cu o fâșie de asfalt. ȘI va fi pietonal și pentru bicicliști. Deci avem un metru deja trotuarul, acum o să avem 4 metri pentru pietoni și bicicliști de-a lungul Dâmboviței, de la Unirii până la până la Izvor”, a declarat Nicușor Dan, care a adăugat că lucrările nu vor interfera cu cele de reabilitare a Pieței Unirii. Potrivit acestuia, într-o lună sau două ar putea începe procedurile de achiziții publice pentru pietonală..

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Proiectul "pietonalei Unirea-Izvor" mi se pare greșit din mai multe puncte de vedere:
    1. Se strică aspectul vizual al albiei râului Dâmbovița, care acum arată destul de bine. Pot să îmi imaginez cum vor arăta extensiile pentru pietoni și biciclete, suspendate deasupra apei, pe picioroange metalice, care în timp vor rugini.
    2. Câțiva metri de pistă de bicicletă între Unirea și Izvor nu rezolvă nimic, raportat la necesitățile capitalei. Deci asta ar fi doar praf în ochii bicicliștilor.
    3. Cine ar vrea să iasă la promenadă pe Splaiul Dâmboviței, unde circulă non-stop mii de mașini?
    4. Pietonala ar fi perpendiculară pe podul cu care se termină Calea Victoriei și pe un pod pietonal, ceva mai în amonte. Complicații în plus, atât pentru pietoni, cât și pentru autovehicule.
    De banii ăștia, mai relevant ar fi un proiect de (re)amenajare a unor parcuri, inclusiv de alungare a ciorilor din parcuri.
    • Like 0


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult