Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

La mai bine de șase luni de la finalizarea montării noilor avertizoare de înălțime, intrările în pasaj sunt monitorizate de polițiști din mașini cu motorul și cu girofarurile pornite, în trei schimburi

Pasajul Unirii avertizor

Dau un claxon, poate reușesc să schimb ceva.

Dacă vrei să vezi România lucrului prost făcut, Pasajul Unirii este locul potrivit.

La mai bine de șase luni de la finalizarea montării noilor avertizoare de înălțime la intrările în pasaj, șase politiști stau degeaba în două mașini ale Poliției, cu motorul și cu girofarurile pornite, în trei schimburi.

Nu reușesc să înțeleg logica din spatele proiectului și nici nu știu cât a costat, dar spun cu mâna pe inimă că este de departe cel mai SF sistem de avertizare a înălțimii pe care l-am văzut vreodată: aviziere electronice, senzori, camere video, 4 rânduri de avertizoare metalice, unele dintre ele si cu rol de barieră mult mai serioase decât cele anterioare, 2 mașini și 6 polițiști cu program 24/7.

Îți dai seama? Cu sau fără 4 ani de studii la Academia de Poliție, primești salariu de la stat ca să surfezi pe social media într-o mașină de poliție, opt ore pe zi, în centrul Capitalei? Oare ce probe trebuie să treci ca să te califici pentru misiunea asta? De ce competențe este nevoie? Vocea și talentul sunt suficiente? A fost decizia Primarului sau a șefului Poliției?

În București sunt 9 pasaje rutiere subterane, iar în România sunt 15 tuneluri și 20 de semituneluri rutiere. Dacă și alți primari urmează Primăria Sector 4, vom putea avea 88 mașini de poliție și 264 de polițiști cu această misiune. Putem deja să facem o propunere pentru ca această activitate să fie inclusă în codul COR.

Mi se pare revoltător că zilnic mii de oameni mergem la muncă pe lângă acești angajați ai statului, plătiți pentru ceva cu totul și cu totul inutil, care ne sfidează din confortul aerului condiționat al mașinilor pe care scrie Poliția Locală București. Și poate nu știi: la o distanță de câteva sute de metri sunt școli și licee unde traficul de droguri se desfășoară nestingherit iar prezența polițiștilor este chiar necesară și utilă.

Până se va schimba ceva, mi-am propus ca de fiecare dată când trec pe lângă ei să îi salut cu un claxon.

Claxonează și tu, poate schimbăm ceva!

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nu cred că și-ar dori nimeni să zacă într-o mașină 8 ore, chiar și cu aerul condiționat pornit. Dacă și ăsta e un post călduț... trebuie să fie tare frustrat cel care ar face schimb cu acei nefericiți, pedepsiți cu așa misiune.
    Desigur, e ridicol să consumi atâtea resurse în mod inutil. Presupunând că un autovehicul agabaritic s-ar apropia de pasaj, ce ar face acel echipaj, din locul lui “călduț”? Nu prea ar avea ce face, decât cel mult niște poze, după accident... și totuși, primarul sectorului 4 (Băluță) a decis prezența lor acolo, căci este vorba de echipaje ale Poliției Locale, nu ale Poliției Naționale.
    https://defapt.ro/baluta-cu-politia-pe-camioane-autocare/
    Simte oare Primăria o culpă referitoare la faptul că pasajul are înălțime mai mică decât actualul standard, care ar trebui să permită accesul autovehiculelor cu înălțime de 4 metri? Asta nu înseamnă că șoferii au voie să conducă fără să respecte semnificația indicatoarelor rutiere, ca niște tălâmbi.
    Cât despre claxonat, mai bine luați o trompetă și protestați la Primăria Sectorului 4 (sau poate la Primăria Generală), să gândească o nouă reabilitare a pasajului Unirea, care să corespundă normelor internaționale, inclusiv a gabaritului de înălțime.
    • Like 1
  • Nume check icon
    Poate si prin prisma faptului ca unii romani considera avertizarile semnelor de circulatie numai ca niste recomandari, dar nu si obligatorii?
    • Like 2
  • cox check icon
    Intrebarea este: cei ce pazesc panourile cu afise electorale sunt superiorii celor ce pazesc limitatoarele de inaltime, sau sunt pe picior de egalitate?
    • Like 0
  • Mihai check icon
    Probabil o scuza buna de a mai face achizitii si angajari pe posturi caldute.
    • Like 0
  • Gabriel check icon
    Un claxon? pe bune? asta este o infractiune cel mai probabil. efectul este zero, garantez. sunetul ala nu ajunge la decidenti ci la unii care au rude si relatii ca sa ajunga in politie si dau cate o atentie ca sa primeasca o astfel de misiune in loc de alta mai solicitanta. asa functioneaza sistemul lor. daca tot esti dispus sa comiti ilegalitati pentru a schimba ceva, de ce nu te apropii discret sa le pui chestii in toba de esapament? sau cuie la roti, sau minuni asemanatoare care sa ii afecteze la propriu. unde este limita aia acceptabila a protestului ca imi amintesc ca cel care a protestat pasnic cu un mesaj la meciul romania kosovo a fost facut huligan, s-au interzis spectatorii, s-au dat amenzi... poate acum ii intelegem pe francezi cand ies multi si dau foc atunci cand protesteaza. le-o fi ajuns cutitul la os?
    • Like 2
    • @ Gabriel
      Claxonatul, infracțiune? Mă faci să râd... Contravenție, da, dacă e folosit abuziv, fără existența unui pericol iminent de producere a unui accident.
      • Like 0


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult