Sari la continut

De opt ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

La mai bine de șase luni de la finalizarea montării noilor avertizoare de înălțime, intrările în pasaj sunt monitorizate de polițiști din mașini cu motorul și cu girofarurile pornite, în trei schimburi

Pasajul Unirii avertizor

Dau un claxon, poate reușesc să schimb ceva.

Dacă vrei să vezi România lucrului prost făcut, Pasajul Unirii este locul potrivit.

La mai bine de șase luni de la finalizarea montării noilor avertizoare de înălțime la intrările în pasaj, șase politiști stau degeaba în două mașini ale Poliției, cu motorul și cu girofarurile pornite, în trei schimburi.

Nu reușesc să înțeleg logica din spatele proiectului și nici nu știu cât a costat, dar spun cu mâna pe inimă că este de departe cel mai SF sistem de avertizare a înălțimii pe care l-am văzut vreodată: aviziere electronice, senzori, camere video, 4 rânduri de avertizoare metalice, unele dintre ele si cu rol de barieră mult mai serioase decât cele anterioare, 2 mașini și 6 polițiști cu program 24/7.

Îți dai seama? Cu sau fără 4 ani de studii la Academia de Poliție, primești salariu de la stat ca să surfezi pe social media într-o mașină de poliție, opt ore pe zi, în centrul Capitalei? Oare ce probe trebuie să treci ca să te califici pentru misiunea asta? De ce competențe este nevoie? Vocea și talentul sunt suficiente? A fost decizia Primarului sau a șefului Poliției?

În București sunt 9 pasaje rutiere subterane, iar în România sunt 15 tuneluri și 20 de semituneluri rutiere. Dacă și alți primari urmează Primăria Sector 4, vom putea avea 88 mașini de poliție și 264 de polițiști cu această misiune. Putem deja să facem o propunere pentru ca această activitate să fie inclusă în codul COR.

Mi se pare revoltător că zilnic mii de oameni mergem la muncă pe lângă acești angajați ai statului, plătiți pentru ceva cu totul și cu totul inutil, care ne sfidează din confortul aerului condiționat al mașinilor pe care scrie Poliția Locală București. Și poate nu știi: la o distanță de câteva sute de metri sunt școli și licee unde traficul de droguri se desfășoară nestingherit iar prezența polițiștilor este chiar necesară și utilă.

Până se va schimba ceva, mi-am propus ca de fiecare dată când trec pe lângă ei să îi salut cu un claxon.

Claxonează și tu, poate schimbăm ceva!

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nu cred că și-ar dori nimeni să zacă într-o mașină 8 ore, chiar și cu aerul condiționat pornit. Dacă și ăsta e un post călduț... trebuie să fie tare frustrat cel care ar face schimb cu acei nefericiți, pedepsiți cu așa misiune.
    Desigur, e ridicol să consumi atâtea resurse în mod inutil. Presupunând că un autovehicul agabaritic s-ar apropia de pasaj, ce ar face acel echipaj, din locul lui “călduț”? Nu prea ar avea ce face, decât cel mult niște poze, după accident... și totuși, primarul sectorului 4 (Băluță) a decis prezența lor acolo, căci este vorba de echipaje ale Poliției Locale, nu ale Poliției Naționale.
    https://defapt.ro/baluta-cu-politia-pe-camioane-autocare/
    Simte oare Primăria o culpă referitoare la faptul că pasajul are înălțime mai mică decât actualul standard, care ar trebui să permită accesul autovehiculelor cu înălțime de 4 metri? Asta nu înseamnă că șoferii au voie să conducă fără să respecte semnificația indicatoarelor rutiere, ca niște tălâmbi.
    Cât despre claxonat, mai bine luați o trompetă și protestați la Primăria Sectorului 4 (sau poate la Primăria Generală), să gândească o nouă reabilitare a pasajului Unirea, care să corespundă normelor internaționale, inclusiv a gabaritului de înălțime.
    • Like 1
  • Nume check icon
    Poate si prin prisma faptului ca unii romani considera avertizarile semnelor de circulatie numai ca niste recomandari, dar nu si obligatorii?
    • Like 2
  • cox check icon
    Intrebarea este: cei ce pazesc panourile cu afise electorale sunt superiorii celor ce pazesc limitatoarele de inaltime, sau sunt pe picior de egalitate?
    • Like 0
  • Mihai check icon
    Probabil o scuza buna de a mai face achizitii si angajari pe posturi caldute.
    • Like 0
  • Gabriel check icon
    Un claxon? pe bune? asta este o infractiune cel mai probabil. efectul este zero, garantez. sunetul ala nu ajunge la decidenti ci la unii care au rude si relatii ca sa ajunga in politie si dau cate o atentie ca sa primeasca o astfel de misiune in loc de alta mai solicitanta. asa functioneaza sistemul lor. daca tot esti dispus sa comiti ilegalitati pentru a schimba ceva, de ce nu te apropii discret sa le pui chestii in toba de esapament? sau cuie la roti, sau minuni asemanatoare care sa ii afecteze la propriu. unde este limita aia acceptabila a protestului ca imi amintesc ca cel care a protestat pasnic cu un mesaj la meciul romania kosovo a fost facut huligan, s-au interzis spectatorii, s-au dat amenzi... poate acum ii intelegem pe francezi cand ies multi si dau foc atunci cand protesteaza. le-o fi ajuns cutitul la os?
    • Like 2
    • @ Gabriel
      Claxonatul, infracțiune? Mă faci să râd... Contravenție, da, dacă e folosit abuziv, fără existența unui pericol iminent de producere a unui accident.
      • Like 0


Îți recomandăm

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult

RetuRO

Sunt pline rețelele sociale cu postări ale oamenilor care descriu că simt furie, frustrare, neputință, când văd deșeuri în Lacul Roșu sau lacul cu nuferi din Ipoteștii lui Eminescu, în stațiuni montane sau pe litoral. Le vedem peste tot - pe stradă, pe marginea drumurilor naționale, în tren, din tren, pe lângă calea ferată, în grădinile blocurilor, în gropile de gunoi de la marginea satelor, pe albiile pârâurilor și râurilor, în păduri.

Citește mai mult