Dau un claxon, poate reușesc să schimb ceva.
Dacă vrei să vezi România lucrului prost făcut, Pasajul Unirii este locul potrivit.
La mai bine de șase luni de la finalizarea montării noilor avertizoare de înălțime la intrările în pasaj, șase politiști stau degeaba în două mașini ale Poliției, cu motorul și cu girofarurile pornite, în trei schimburi.
Nu reușesc să înțeleg logica din spatele proiectului și nici nu știu cât a costat, dar spun cu mâna pe inimă că este de departe cel mai SF sistem de avertizare a înălțimii pe care l-am văzut vreodată: aviziere electronice, senzori, camere video, 4 rânduri de avertizoare metalice, unele dintre ele si cu rol de barieră mult mai serioase decât cele anterioare, 2 mașini și 6 polițiști cu program 24/7.
Îți dai seama? Cu sau fără 4 ani de studii la Academia de Poliție, primești salariu de la stat ca să surfezi pe social media într-o mașină de poliție, opt ore pe zi, în centrul Capitalei? Oare ce probe trebuie să treci ca să te califici pentru misiunea asta? De ce competențe este nevoie? Vocea și talentul sunt suficiente? A fost decizia Primarului sau a șefului Poliției?
În București sunt 9 pasaje rutiere subterane, iar în România sunt 15 tuneluri și 20 de semituneluri rutiere. Dacă și alți primari urmează Primăria Sector 4, vom putea avea 88 mașini de poliție și 264 de polițiști cu această misiune. Putem deja să facem o propunere pentru ca această activitate să fie inclusă în codul COR.
Mi se pare revoltător că zilnic mii de oameni mergem la muncă pe lângă acești angajați ai statului, plătiți pentru ceva cu totul și cu totul inutil, care ne sfidează din confortul aerului condiționat al mașinilor pe care scrie Poliția Locală București. Și poate nu știi: la o distanță de câteva sute de metri sunt școli și licee unde traficul de droguri se desfășoară nestingherit iar prezența polițiștilor este chiar necesară și utilă.
Până se va schimba ceva, mi-am propus ca de fiecare dată când trec pe lângă ei să îi salut cu un claxon.
Claxonează și tu, poate schimbăm ceva!
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Desigur, e ridicol să consumi atâtea resurse în mod inutil. Presupunând că un autovehicul agabaritic s-ar apropia de pasaj, ce ar face acel echipaj, din locul lui “călduț”? Nu prea ar avea ce face, decât cel mult niște poze, după accident... și totuși, primarul sectorului 4 (Băluță) a decis prezența lor acolo, căci este vorba de echipaje ale Poliției Locale, nu ale Poliției Naționale.
https://defapt.ro/baluta-cu-politia-pe-camioane-autocare/
Simte oare Primăria o culpă referitoare la faptul că pasajul are înălțime mai mică decât actualul standard, care ar trebui să permită accesul autovehiculelor cu înălțime de 4 metri? Asta nu înseamnă că șoferii au voie să conducă fără să respecte semnificația indicatoarelor rutiere, ca niște tălâmbi.
Cât despre claxonat, mai bine luați o trompetă și protestați la Primăria Sectorului 4 (sau poate la Primăria Generală), să gândească o nouă reabilitare a pasajului Unirea, care să corespundă normelor internaționale, inclusiv a gabaritului de înălțime.