Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

La mai bine de șase luni de la finalizarea montării noilor avertizoare de înălțime, intrările în pasaj sunt monitorizate de polițiști din mașini cu motorul și cu girofarurile pornite, în trei schimburi

Pasajul Unirii avertizor

Dau un claxon, poate reușesc să schimb ceva.

Dacă vrei să vezi România lucrului prost făcut, Pasajul Unirii este locul potrivit.

La mai bine de șase luni de la finalizarea montării noilor avertizoare de înălțime la intrările în pasaj, șase politiști stau degeaba în două mașini ale Poliției, cu motorul și cu girofarurile pornite, în trei schimburi.

Nu reușesc să înțeleg logica din spatele proiectului și nici nu știu cât a costat, dar spun cu mâna pe inimă că este de departe cel mai SF sistem de avertizare a înălțimii pe care l-am văzut vreodată: aviziere electronice, senzori, camere video, 4 rânduri de avertizoare metalice, unele dintre ele si cu rol de barieră mult mai serioase decât cele anterioare, 2 mașini și 6 polițiști cu program 24/7.

Îți dai seama? Cu sau fără 4 ani de studii la Academia de Poliție, primești salariu de la stat ca să surfezi pe social media într-o mașină de poliție, opt ore pe zi, în centrul Capitalei? Oare ce probe trebuie să treci ca să te califici pentru misiunea asta? De ce competențe este nevoie? Vocea și talentul sunt suficiente? A fost decizia Primarului sau a șefului Poliției?

În București sunt 9 pasaje rutiere subterane, iar în România sunt 15 tuneluri și 20 de semituneluri rutiere. Dacă și alți primari urmează Primăria Sector 4, vom putea avea 88 mașini de poliție și 264 de polițiști cu această misiune. Putem deja să facem o propunere pentru ca această activitate să fie inclusă în codul COR.

Mi se pare revoltător că zilnic mii de oameni mergem la muncă pe lângă acești angajați ai statului, plătiți pentru ceva cu totul și cu totul inutil, care ne sfidează din confortul aerului condiționat al mașinilor pe care scrie Poliția Locală București. Și poate nu știi: la o distanță de câteva sute de metri sunt școli și licee unde traficul de droguri se desfășoară nestingherit iar prezența polițiștilor este chiar necesară și utilă.

Până se va schimba ceva, mi-am propus ca de fiecare dată când trec pe lângă ei să îi salut cu un claxon.

Claxonează și tu, poate schimbăm ceva!

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nu cred că și-ar dori nimeni să zacă într-o mașină 8 ore, chiar și cu aerul condiționat pornit. Dacă și ăsta e un post călduț... trebuie să fie tare frustrat cel care ar face schimb cu acei nefericiți, pedepsiți cu așa misiune.
    Desigur, e ridicol să consumi atâtea resurse în mod inutil. Presupunând că un autovehicul agabaritic s-ar apropia de pasaj, ce ar face acel echipaj, din locul lui “călduț”? Nu prea ar avea ce face, decât cel mult niște poze, după accident... și totuși, primarul sectorului 4 (Băluță) a decis prezența lor acolo, căci este vorba de echipaje ale Poliției Locale, nu ale Poliției Naționale.
    https://defapt.ro/baluta-cu-politia-pe-camioane-autocare/
    Simte oare Primăria o culpă referitoare la faptul că pasajul are înălțime mai mică decât actualul standard, care ar trebui să permită accesul autovehiculelor cu înălțime de 4 metri? Asta nu înseamnă că șoferii au voie să conducă fără să respecte semnificația indicatoarelor rutiere, ca niște tălâmbi.
    Cât despre claxonat, mai bine luați o trompetă și protestați la Primăria Sectorului 4 (sau poate la Primăria Generală), să gândească o nouă reabilitare a pasajului Unirea, care să corespundă normelor internaționale, inclusiv a gabaritului de înălțime.
    • Like 1
  • Nume check icon
    Poate si prin prisma faptului ca unii romani considera avertizarile semnelor de circulatie numai ca niste recomandari, dar nu si obligatorii?
    • Like 2
  • cox check icon
    Intrebarea este: cei ce pazesc panourile cu afise electorale sunt superiorii celor ce pazesc limitatoarele de inaltime, sau sunt pe picior de egalitate?
    • Like 0
  • Mihai check icon
    Probabil o scuza buna de a mai face achizitii si angajari pe posturi caldute.
    • Like 0
  • Gabriel check icon
    Un claxon? pe bune? asta este o infractiune cel mai probabil. efectul este zero, garantez. sunetul ala nu ajunge la decidenti ci la unii care au rude si relatii ca sa ajunga in politie si dau cate o atentie ca sa primeasca o astfel de misiune in loc de alta mai solicitanta. asa functioneaza sistemul lor. daca tot esti dispus sa comiti ilegalitati pentru a schimba ceva, de ce nu te apropii discret sa le pui chestii in toba de esapament? sau cuie la roti, sau minuni asemanatoare care sa ii afecteze la propriu. unde este limita aia acceptabila a protestului ca imi amintesc ca cel care a protestat pasnic cu un mesaj la meciul romania kosovo a fost facut huligan, s-au interzis spectatorii, s-au dat amenzi... poate acum ii intelegem pe francezi cand ies multi si dau foc atunci cand protesteaza. le-o fi ajuns cutitul la os?
    • Like 2
    • @ Gabriel
      Claxonatul, infracțiune? Mă faci să râd... Contravenție, da, dacă e folosit abuziv, fără existența unui pericol iminent de producere a unui accident.
      • Like 0


Îți recomandăm

Guvernul Ciolacu Inquam

România fierbe de un an. A fiert politic, apoi instituțional, bugetar și, în cele din urmă, economic. În doar 12 luni, economia și societatea au intrat într-o spirală a degradării. Iar în centrul acestui haos se află Guvernul Ciolacu — un guvern care a reușit să cheltuiască peste 70 de miliarde de euro în plus, fără să lase urme clare de dezvoltare sau de bunăstare! Foto: Inquam Photos/Octav Ganea

Citește mai mult

Ferma Cernat

În ciuda tuturor costurilor și dificultăților, am simțit la acești oameni o dragoste profundă pentru pământul care ne hrănește pe toți. „Banii au un singur dezavantaj: nu se pot mânca”, râde dl. Moldovan.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Shelly la BT Talks

În cel mai nou episod al podcastului economic al Băncii Transilvania, BT Business Talks, am stat de vorbă cu Andrei „Selly” Șelaru despre transformarea din creator de conținut în antreprenor, despre Beach, Please și despre Nibiru – proiectul unei stațiuni private lângă Costinești, gândită ca o platformă de divertisment cu standarde unitare, mix de evenimente și o infrastructură permanentă.

Citește mai mult

Guvernul Ciolacu 2 și Iohannis

Efectele catastrofale ale guvernului-rotativă, cu premierii Ciucă - Ciolacu și miniștrii de Finanțe Cîciu - Boloș, ultimii învârtiți apoi pe la Fonduri Europene, se văd cu ochiul liber. În 2025, 7% din veniturile bugetare totale merg spre plata dobânzilor pentru datoriile contractate de România, față de 5% în 2024.

Citește mai mult

 Chris M

Pentru Chris Simion-Mercurian, scriitoarea și regizoarea de teatru care a pornit visul, și pentru partenerul ei, Tiberiu Simion-Mercurian, întreaga călătorie a însemnat nouă ani de eforturi, sacrificii și momente de criză, dar și întâlniri și emoții imposibil de trăit altfel. „Nouă ani a durat. A început în 2016. A fost foarte complicat. Și foarte impredictibil.

Citește mai mult